Jak sprawdzić koszt rozmowy przez Skype’a


Skype ma zarówno tryb darmowy, jak i premium. Tryb bezpłatny zapewnia dostęp do większości funkcji, w tym połączeń grupowych i udostępniania ekranu. W wersji bezpłatnej możesz dzwonić tylko do użytkowników Skype’a na ich koncie Skype. Konto premium pozwala dzwonić pod numery telefonów i wysyłać SMS-y. Działają za pomocą środków na koncie Skype, które musisz kupić. Z każdym wykonanym połączeniem zostaje odjęta określona kwota kredytu. Skype nie podaje, ile kosztuje każde połączenie. Nie ma też sposobu na ograniczenie długości rozmowy, ale możesz sprawdzić koszt rozmowy przez Skype po jej zakończeniu, jeśli masz budżet do zarządzania.

Skype przechowuje dziennik wszystkich wykonanych płatnych połączeń i każdego wysłanego SMS-a. Rejestr zawiera nie tylko numer, na który dzwoniłeś, ale także czas trwania połączenia i koszt rozmowy przez Skype’a. Dostęp z komputera jest dość łatwy. Ta opcja nie jest dostępna w żadnej z aplikacji Skype.

Sprawdź koszt rozmowy przez Skype

Na komputerze odwiedź witrynę Skype i zaloguj się na swoje konto. W prawym górnym rogu kliknij Moje konto. Przewiń na sam dół strony Moje konto i kliknij Historia zakupów.

Strona historii zakupów przedstawia całą Twoją aktywność na Skypie w ujęciu miesięcznym. Zawiera informacje o połączeniach i wiadomościach (SMS-ach) wysłanych za pośrednictwem konta Skype oraz o stawce, w której zostały naliczone, w tym o całkowitym koszcie. Aktualizuje się podczas wykonywania połączeń i / lub wysyłania wiadomości, dzięki czemu w każdej chwili możesz sprawdzić koszt rozmowy przez Skype’a.

Możesz również pobrać pełne zestawienie swojej aktywności na Skypie za każdy miesiąc. Skype nie zapewnia zryczałtowanej stawki za połączenia i wiadomości. Stawka różni się w zależności od kraju, ale jeśli dzwonisz do tego samego kraju, otrzymasz zryczałtowaną stawkę. Jedynym zmiennym czynnikiem w tym przypadku jest długość połączenia.

Dodaj alerty o kosztach połączeń

Skype powinien dodawać alerty o kosztach połączeń, a użytkownicy powinni mieć możliwość ich włączania / wyłączania. Alert dotyczący kosztu połączenia poinformuje użytkownika, ile kosztuje połączenie po jego zakończeniu. To nie jest wyjątkowa koncepcja ani nie jest to niespotykane. Wielu przewoźników wysyła swoim użytkownikom podobne alerty, aby poinformować ich, ile danych zużyli lub podsumowali kwotę, jaką wydali w ciągu jednego dnia. Skype powinien się tym zająć, zamiast próbować tworzyć historie Skype.