Bez względu na to, czy Twoje urządzenie Apple jest objęte początkowym okresem gwarancji AppleCare, czy AppleCare +, sprawdzenie jego aktualnego zakresu może być pierwszym krokiem do naprawy. Oto, jak sprawdzić, co obejmuje, a co nie.
Wiele osób nauczyło się przez lata, że naprawa urządzeń Apple poza AppleCare może być kosztownym przedsięwzięciem, szczególnie biorąc pod uwagę obecny stan możliwości naprawy notebooków. Nic nie jest tanie, gdy wszystko jest przyklejone lub przylutowane do tablicy logicznej, więc prawdopodobnie będziesz mieć nadzieję, że Twoja karta naprawy zostanie odebrana przez Apple. Jeśli tak nie jest, sprawy mogą szybko stać się kosztowne.
Na szczęście sprawdzenie zasięgu AppleCare jest dość proste i możesz sprawdzić wszystkie swoje urządzenia w jednym miejscu.
Aktualizacja: Możesz teraz przejść do Ustawienia > Ogólne > Informacje, aby wyświetlić informacje o gwarancji. Ta opcja została dodana w systemie iOS 12.2, wydanym 25 marca 2019 r. Jeśli nie masz AppleCare, pokaże ona stan ograniczonej gwarancji na iPhone’a lub iPada.
Jak sprawdzić stan AppleCare dla pojedynczego urządzenia
Istnieje kilka różnych możliwości, jeśli chcesz sprawdzić zakres usług AppleCare dla jednego urządzenia. Jedna z nich wymaga posiadania numeru seryjnego urządzenia, ale można to zrobić z dowolnego komputera z przeglądarką internetową i połączeniem internetowym. Druga opcja polega na pobraniu aplikacji na iPhone’a lub iPada.
Jeśli znasz numer seryjny danego urządzenia, przejdź do checkcoverage.apple.com i wpisz numer seryjny w odpowiednim polu. Będziesz musiał także wpisać kod bezpieczeństwa, aby potwierdzić, że jesteś człowiekiem.
Po zakończeniu dotknij przycisku „Kontynuuj”, a zostaną wyświetlone informacje o urządzeniu, w tym o tym, czy jest objęte AppleCare lub AppleCare +.
Jak sprawdzić stan AppleCare dla wszystkich urządzeń
Jeśli wolisz widzieć wszystkie swoje urządzenia w jednym miejscu, bez wprowadzania numerów seryjnych, pobierz aplikację „Wsparcie Apple” z App Store i zaloguj się za pomocą swojego Apple ID. Po zalogowaniu stuknij ikonę konta u góry ekranu.
Po załadowaniu ekranu kliknij „Sprawdź pokrycie”.
Zobaczysz ekran, który pokazuje każde urządzenie powiązane z Twoim Apple ID, a także notatkę z informacją, czy jest obecnie objęte AppleCare czy AppleCare +. Możesz dotknąć urządzenia, aby wyświetlić dodatkowe informacje na jego temat.