Jak technologia głosowa wpłynie na marketing w przyszłości?

„Jedyną stałą w życiu jest zmiana”. – Heraklit

Technologia głosowa stała się najbardziej destrukcyjną siłą, która uderzyła w świat, odkąd internet stał się medium wizualnym. Od dzisiaj, ponad 20% wszystkich wyszukiwań są sterowane głosem. Do 2020 roku ponad 50% konsumentów będzie codziennie korzystać z technologii aktywowanej głosem, mówi BrightEdge.

Kiedy myśli się o głosie, trudno nie pomyśleć o Cortanie Microsoftu, Amazon Alexa, Google Assistant, Siri firmy Apple i Bixby firmy Samsung. Ci „inteligentni asystenci” są liderami, tworząc listy zakupów i playlisty muzyczne, umawiając spotkania, prowadząc osobiste dzienniki i zmieniając oświetlenie w sypialni dla swoich użytkowników.

Mark Zuckerberg jest zbyt podekscytowany technologią głosową. A jeszcze nie zostanie nazwany Asystentem Facebooka jest w pracach. A on osobiście testuje „Jarvis AI” w swoim domu. Ciekawostka: Morgan Freeman zapewnia głos Jarvisa dla Zuckerberga. Brzmi fajnie, prawda?

Wyobraź sobie, że za kilka lat będziesz tak fajny jak Tony Stark? To marzenie nie jest dalekie od urzeczywistnienia się dzisiaj. Dzięki temu wiemy, że wkroczyliśmy w post-mobilny świat!

Ale jak głos w świecie marketingu? Spójrzmy:

  • Niektóre marki wcześnie rozpoczęły pracę w przestrzeni głosowej, aby budować relacje z konsumentami poprzez interaktywne doświadczenia. [Business2Community]
  • 24% internautów woli korzystać z osobistego asystenta niż odwiedzać stronę internetową w celu interakcji z firmą. [Capgemini]
  • W 2017 roku 3,1% marketerów włączyło wyszukiwanie głosowe do swojej strategii content marketingu. [BrightEdge]
  • 43% firm zainwestowało już w technologię umożliwiającą marketing głosowy. [Digiday]

Przyszłość wygląda naprawdę świetlanie!

Jeśli planujesz zastosować technologię głosową w swoim marketingu, oto cztery wskazówki, które mogą Cię zainteresować:

Korzystanie z cyfrowych asystentów do robienia zakupów dzieje się naprawdę.

Rzucenie światła na cyfrowe techniki zakupów, Raport Adobe Analytics stwierdził, że chociaż niewielu właścicieli inteligentnych głośników zobowiązuje się do składania zamówień za pomocą swojego urządzenia, często używa ich do podejmowania świadomej decyzji o zakupie (47%), porównywania cen produktów (32%) lub dodawania produktów do koszyka (43%) .

Dziś, zakupy głosowe są wyceniane na 2 miliardy dolarówa do 2022 r. osiągnie 40 miliardów dolarów. Światowe marki, takie jak Domino’s, Johnnie Walker i Nestlé, już zaczęły integrować technologię głosową ze swoimi strategiami marketingowymi, aby lepiej komunikować się ze swoimi klientami.

Weźmy na przykład Johnniego Walkera. Zainteresowała się personalizacją zakupów dla swoich klientów za pomocą Alexy. Wirtualny asystent Amazona najpierw zadaje konsumentom pytania dotyczące ich preferencji, a następnie poleca produkt Johnnie Walker, który jest dla nich najbardziej odpowiedni.

Handel oparty na głosie zyskuje na popularności.

Firmy używają asystentów cyfrowych do użytku wewnętrznego.

Oczywiście że są. Przedsiębiorcze marki B2B, takie jak Salesforce, już użyczają głosu w całej rozmowie z asystentami cyfrowymi. Firma produkująca oprogramowanie w chmurze uruchomiła Einstein Voice, który jest rozszerzeniem swojej platformy Einstein AI.

Cyfrowy asystent umożliwia menedżerom sprzedaży obsługę usług w chmurze i dyktowanie notatek bez dotykania ekranu i pisania czegokolwiek. Einstein Voice można również zintegrować z podobnymi technologiami, aby skutecznie dostarczać zespołowi aktualizacje rurociągów, terminy kalendarza i inne kluczowe priorytety.

Kolejny ekscytujący produkt o nazwie Einstein Voice Bots od Salesforce umożliwia klientom zbudowanie ich aktywowanego głosem asystenta i odpowiednie oznakowanie go oraz zaangażowanie użytkownika końcowego na dowolnym inteligentnym głośniku.

Zintegrowanie technologii głosowej z marketingiem nie jest łatwe.

Twoje strategie marketingu treści i redakcji powinny odzwierciedlać, w jaki sposób biznes planuje wykorzystać technologię i jak zainwestowałeś w nią z punktu widzenia treści. Zanim się zanurzysz, zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy twoi docelowi klienci to entuzjaści inteligentnych domów, wcześni użytkownicy, którzy są zorientowani na FOMO, czy użytkownicy z innych grup demograficznych, którzy są bardziej skłonni do angażowania się za pośrednictwem głosu niż inne platformy?
  • Czy możesz sprawić, by Twoje treści były wartościowe dzięki głosowi dla docelowych klientów?
  • Jak prawdopodobne jest, że Twoje działania marketingowe za pośrednictwem głosu odniosą sukces?

Jeśli nie masz pewności co do którejkolwiek ze swoich odpowiedzi, najlepiej poczekać, aby postawić na tę technologię i nie marnować zasobów, gdy nie jesteś odpowiednio przygotowany. Sprawdź, w jaki sposób inne firmy, a nawet konkurenci, używają głosu, aby zapewnić lepszą obsługę klienta.

Więcej niż miliard wyszukiwań głosowych są prowadzone w ciągu miesiąca, a 40% dorosłych i 55% nastolatków używaj wyszukiwania głosowego codziennie. Marketingowcy treści muszą kłaść nacisk na krótkie produkty z treścią, które oferują użytkownikom szybkie i wyraźne odpowiedzi, aby zaangażować konsumentów.

Jeśli chodzi o SEO, marketerzy powinni zapoznać się z wytycznymi SEO związanymi z zachowaniami wyszukiwania słowa mówionego i potrzebami informacyjnymi. Spraw, by Twoje treści pojawiały się jako fragment polecany w Google. W ten sposób zostanie pobrany przez Siri, Cortanę i inne.

Koncentrując się na optymalizacji wyszukiwania głosowego, należy pamiętać, że wirtualny asystent może dostarczyć tylko jeden wynik wyszukiwania na żądanie. Wskazuje również założyciel Moz Rand Fishkin zapotrzebowanie na tradycyjne wyniki SERPa wpisywane wyniki będą nadal rosły ze względu na wzrost wyników wyszukiwania.

To, jak postrzegamy SEO, zmieni się wraz z wykorzystaniem technologii głosowej w celach marketingowych.

Zawijanie

Pamiętaj: głos wkrótce stanie się dodatkowym interfejsem do celów marketingowych i będzie współistnieć z innymi mediami, takimi jak cyfra, druk, telewizja i radio. Wprowadza zupełnie nowy sposób interakcji z klientami i dodaje większą wartość do ich życia. Jeśli masz witrynę WordPress, możesz pomyśleć o przekształceniu artykułu w podcast audio.

Co myślisz o technologii głosowej?

Czy jesteśmy gotowi, aby stanowiło to tak ogromną część naszego życia, osobiście i zawodowo?