Jak tworzyć i sprzedawać gotowe ustawienia Lightroom: kompletny przewodnik

Wielu fotografów oszczędza godziny podczas przetwarzania zdjęć, tworząc ustawienia wstępne. Ale poza umożliwieniem szybszej edycji zdjęć, możesz także udostępniać swoje gotowe ustawienia innym i potencjalnie zarabiać na tym!

W tym artykule dowiesz się, jak tworzyć presety w Lightroomie i sprzedawać je online. Odkryjesz także najlepsze wskazówki, jak promować swoją sztukę.

Jak wyeksportować ustawienie wstępne w Lightroomie

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu ustawień wstępnych programu Lightroom, zapoznaj się z naszym pełnym przewodnikiem dotyczącym tworzenia własnych ustawień wstępnych w programie Lightroom.

Po utworzeniu ustawień wstępnych programu Lightroom należy je wyeksportować, zanim będzie można rozpocząć sprzedaż. Oto jak to zrobić:

  • Jeśli używasz komputera Mac, naciśnij klawisze Control + gładzik na ustawieniu wstępnym, które chcesz wyeksportować. Użytkownicy systemu Windows mogą kliknąć prawym przyciskiem myszy.
  • Wybierz opcję Eksportuj, gdy pojawi się menu rozwijane.
  • Wybierz, gdzie chcesz zapisać swoje ustawienie wstępne. Dla prostego dostępu warto utworzyć nowy folder do przechowywania tego wszystkiego.
  • Gdzie sprzedać swoje presety Lightrooma

    Masz nieograniczone możliwości sprzedaży gotowych ustawień Lightroom. Powinieneś wybrać platformę, którą uważasz za łatwą w obsłudze lub nauce. Ważne jest również, aby rozważyć potencjalne kompromisy. Na przykład, chociaż korzystanie z rynku internetowego wiąże się z łatwiejszą konfiguracją, być może będziesz musiał poradzić sobie z niższymi marżami zysku. W takich przypadkach zwykle obowiązują opłaty, których nie spotkasz na swojej stronie internetowej.

    Poniżej znajduje się lista miejsc, w których możesz rozważyć sprzedaż swoich presetów Lightroom, wraz z zaletami i wadami ich używania.

    1. Twoja własna strona internetowa

    Posiadanie strony internetowej dla fotografa jest przydatne do zaprezentowania swojego portfolio. Możesz także wykorzystać swoją witrynę, aby pozyskać grono odbiorców, którzy kochają to, co robisz, na przykład poprzez regularne blogowanie.

    Sprzedaż gotowych ustawień na swojej stronie internetowej oznacza, że ​​często zatrzymujesz większą część zarobionych pieniędzy. Jednak nadal może być konieczne uiszczenie opłat transakcyjnych. Do wyboru jest kilka kreatorów stron internetowych dla sklepów internetowych, a wiele innych ma dostępne wtyczki. Dzięki temu możesz zapewnić swoim klientom łatwą realizację transakcji i bezproblemowe zakupy.

    Zalety posiadania własnej strony internetowej:

    • Ludzie przychodzą specjalnie do Ciebie, co oznacza, że ​​nie musisz konkurować z innymi na rynku.
    • Często nie musisz płacić opłat rynkowych, co z czasem może mieć zauważalny wpływ na Twoje zyski.
    • Więcej opcji dostosowywania.

    Wady posiadania własnej strony internetowej:

    • Jeśli nie masz jeszcze dużej publiczności online, możesz mieć trudności z przyciągnięciem płacących klientów.
    • Krzywa uczenia się jest znacznie bardziej stroma. Będziesz musiał nauczyć się wielu innych umiejętności, takich jak SEO i marketing cyfrowy.
    • Nie ma gwarancji, że nie będziesz musiał uiszczać opłat.

    Rozważ sprzedaż gotowych ustawień w swojej witrynie, jeśli:

    • Masz przyzwoitą obecność w Internecie.
    • Chcesz nauczyć się SEO i tworzenia stron internetowych (lub masz istniejącą wiedzę).

    Nawet jeśli nie masz jeszcze dużej obecności w Internecie, nadal dobrym pomysłem jest przesłanie gotowych ustawień do swojego sklepu internetowego. Następnie, gdy przyciągniesz więcej obserwujących, będą oni mogli kupować Twoje produkty bez konieczności późniejszego wykonywania wszystkich prac konfiguracyjnych. Istnieje kilka innych sposobów na zbudowanie biznesu fotograficznego bez dużej liczby obserwujących w mediach społecznościowych.

    Jeśli zdecydujesz się na utworzenie witryny fotograficznej, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat elementów, które należy umieścić na swojej stronie fotograficznej.

    2. Gumroad

    Gumroad to internetowy rynek, na którym użytkownicy mogą sprzedawać różne rodzaje produktów cyfrowych, w tym ustawienia wstępne Lightroom i szablony Notion. Kiedy sprzedajesz presety na Gumroad, inni mogą wyszukiwać Twoje produkty, ale możliwe jest także promowanie Twojej pracy gdzie indziej (więcej na ten temat porozmawiamy później).

    Korzystając z Gumroad, możesz zintegrować Stripe i inne metody płatności. Założenie konta jest bezpłatne, ale platforma pobierze część Twoich zysków, gdy dokonasz sprzedaży.

    Plusy:

    • Łatwy w instalacji i obsłudze.
    • Brak opłaty wstępnej za konfigurację.
    • Dobry stopień personalizacji.

    Cons:

    • Za każdą sprzedaż musisz zapłacić 10% prowizji.
    • Być może będziesz musiał uiścić opłaty za przetwarzanie płatności za każdym razem, gdy ktoś dokona zakupu.

    Rozważ użycie Gumroad, jeśli:

    • Masz niewielkie doświadczenie w sprzedaży produktów cyfrowych lub nie masz go wcale.
    • Chcesz przetestować i sprawdzić, czy istnieje rynek na Twoje presety.

    3. Etsy

    Etsy to kolejny rynek skierowany do twórców, na którym możesz sprzedawać zarówno produkty fizyczne, jak i cyfrowe. Podobnie jak Gumroad, użytkownicy mogą wyszukiwać Twoje gotowe ustawienia, co oznacza, że ​​nadal potrzebujesz podstawowej wiedzy na temat SEO.

    Kiedy przesyłasz gotowe ustawienia na Etsy, musisz uiścić opłatę za ofertę w wysokości 0,20 USD. Mając to na uwadze, sensowne może być połączenie wielu ustawień wstępnych razem. Istnieją również różne inne opłaty, o których możesz przeczytać dalej Zasady Etsy dotyczące opłat i płatności.

    Plusy:

    • Łatwy w konfiguracji.
    • Potężna funkcja wyszukiwania.
    • Sprzedawaj produkty fizyczne później, jeśli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć swoją obecność.

    Cons:

    • Opłata za wystawienie oferty w wysokości 0,20 USD, oprócz 6,5% opłaty transakcyjnej i różnych innych możliwych płatności.

    Rozważ skorzystanie z Etsy, jeśli:

    • Nie masz doświadczenia ze sprzedażą produktów cyfrowych.
    • Możesz później sprzedawać produkty fizyczne (np. plakaty).

    Jeśli zdecydujesz się korzystać z Etsy, rozważ wypróbowanie tych strategii w celu promowania swojego sklepu Etsy.

    4. Shopify

    Shopify to jedna z najpopularniejszych platform eCommerce na świecie i jest to świetne miejsce do rozważenia sprzedaży gotowych ustawień Lightroom. Możesz użyć tego narzędzia do skonfigurowania własnej witryny internetowej, co czyni go idealnym punktem wyjścia, jeśli nie chcesz jeszcze korzystać z bardziej wszechstronnego narzędzia do tworzenia witryn.

    Kolejną zaletą Shopify jest to, że możesz używać wtyczki z kilkoma kreatorami stron internetowych, co ułatwia korzystanie z niej, jeśli masz już witrynę.

    Plusy:

    • Zintegruj Shopify z kilkoma stronami internetowymi.
    • Jeśli chcesz, utwórz samodzielną witrynę internetową za pomocą Shopify.
    • Niskie opłaty transakcyjne.
    • Skalowalne w miarę rozwoju Twojej firmy fotograficznej.

    Cons:

    • Wymaga miesięcznej lub rocznej subskrypcji.

    Skorzystaj z Shopify, jeśli:

    • Masz budżet na opłacenie miesięcznej subskrypcji.
    • Chcesz czegoś bardziej złożonego niż rynek internetowy.

    Po utworzeniu i przesłaniu gotowych ustawień nadszedł czas, aby poinformować świat o swojej pracy. Wszystkie te opcje są opcjami długoterminowymi, co oznacza, że ​​ważne jest, aby wybrać coś, co sprawia ci przyjemność, a nie tylko to, co według ciebie przyniesie najszybszy zysk.

    1. YouTube

    Jeśli chcesz budować swoją fotografię, zdecydowanie rozważ założenie kanału fotograficznego na YouTube. To doskonała platforma do rozpowszechniania przekazu i budowania większej świadomości na temat swojej pracy — nawet jeśli budowanie kanału wymaga czasu.

    Możesz rozwijać swój kanał YouTube, tworząc wartościowe i zabawne treści. Dobrym początkiem są tutoriale, vlogi fotograficzne i wskazówki dotyczące kompozycji. Subtelnie wspominaj o swoich ustawieniach w filmach i zostaw link w opisie, aby ludzie mogli sprawdzić, czy są zainteresowani. Jeśli jesteś zupełnie początkującym, mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci zdobyć pierwsze 1000 subskrybentów.

    2. Media społecznościowe

    Media społecznościowe to kolejne miejsce do promowania gotowych ustawień Lightrooma, a platformy te są również przydatne do nawiązywania kontaktu z odbiorcami. Instagram, Pinterest i X (dawniej znany jako Twitter) to tylko niektóre z możliwych opcji.

    Promując swoje presety w mediach społecznościowych, musisz ponownie skupić się na dostarczaniu wartościowych treści. Jeśli to zrobisz, z czasem zbudujesz grono odbiorców, a potem nastąpi materialny sukces (tj. sprzedaż Twoich presetów).

    Warto skorzystać z funkcji przypinania na X i Instagramie, aby promować swoje presety.

    3. Słowo ustne

    Czy masz przyjaciół i rodzinę, którzy zawsze zastanawiają się, dlaczego Twoje zdjęcia wyglądają tak dobrze? Cóż, dowiedzą się, gdy tylko kupią Twoje ustawienia wstępne.

    Jeśli sprzedajesz gotowe ustawienia i inne przedmioty w Internecie, Twój najbliższy krąg jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie. Nawet jeśli nie są zbyt zainteresowani fotografią, prawdopodobnie nadal będą chcieli Cię wspierać. Mogą też znać kogoś, kto zajmuje się robieniem zdjęć i polecą Cię do niego.

    4. Blogowanie

    Pisanie to kolejny świetny sposób na dotarcie do docelowych odbiorców i ostatecznie promowanie gotowych ustawień Lightroom. Możesz współtworzyć główne blogi fotograficzne, ale warto też założyć własny. Oprócz dzielenia się swoimi doświadczeniami, możesz zaoferować spostrzeżenia na tematy, na których szczególnie się znasz – na przykład rezerwowanie stałej pracy dla klientów.

    Przed rozpoczęciem rozważ skorzystanie z naszej nowej listy kontrolnej dla blogerów.

    Wszystko, co musisz wiedzieć o sprzedaży presetów Lightrooma

    Predefiniowane ustawienia programu Lightroom to świetny sposób na usprawnienie pracy związanej z fotografowaniem, ale możesz ich także użyć, aby pomóc innym.

    Możesz sprzedawać presety Lightrooma w wielu miejscach w Internecie i masz równie wiele możliwości promowania swojej pracy. Najważniejsze jest to, abyś wybrał platformę, która Ci się podoba i przyjął podejście długoterminowe.