Jak usunąć zalecaną sekcję menu Start z systemu Windows 11

Windows 11 ma zupełnie inny wygląd niż Windows 10, zwłaszcza jeśli chodzi o menu Start. Menu Start systemu Windows 11 zawiera sekcję Zalecane, która wyświetla ostatnio pobrane pliki i zainstalowane aplikacje.

Chociaż tę sekcję dodano, aby ułatwić dostęp do odpowiednich treści, niektórym użytkownikom się to nie podoba, ponieważ zajmuje dużo miejsca w menu Start i ułatwia znalezienie poufnych informacji. Jeśli jesteś jednym z tych użytkowników, oto jak usunąć sekcję Zalecane menu Start z systemu Windows 11.

Przed kontynuowaniem pamiętaj, że sekcję Zalecane w menu Start można usunąć jedynie w edukacyjnej wersji systemu Windows 11 (SE). Jeśli na komputerze jest zainstalowany system Windows 11 Pro lub Home, możesz go skonfigurować jedynie tak, aby ukrywał pliki i aplikacje w sekcji Zalecane. Sama sekcja będzie nadal wyświetlana w menu Start.

Mając to na uwadze, oto jak usunąć sekcję Zalecane w menu Start z wersji Windows 11 Education:

  • Naciśnij Win + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.
  • Wpisz gpedit.msc w pasku wyszukiwania i naciśnij Enter. Spowoduje to otwarcie Edytora zasad grupy.
  • W Edytorze zasad grupy przejdź do następującej lokalizacji:
     User Configuration > Administrative Templates > Start Menu and Taskbar 
  • Kliknij dwukrotnie sekcję Usuń zalecane z zasady menu Start w prawym okienku.
  • W wyświetlonym oknie edytora zasad wybierz opcję Włączone.
  • Kliknij Zastosuj, a następnie OK.
  • Następnie uruchom ponownie komputer. Po ponownym uruchomieniu zobaczysz, że sekcja Zalecane zniknęła z menu Start.

    Innym szybkim sposobem usunięcia sekcji Zalecane jest edycja rejestru. Oto, co musisz zrobić.

  • Otwórz narzędzie Uruchom, wpisz regedit w pasku wyszukiwania i naciśnij Enter.
  • W Edytorze rejestru przejdź do następującej lokalizacji:
     Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows 
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy klawisz Windows, najedź kursorem na Nowy i wybierz Klucz.
  • Nazwij klucz Explorer.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy klawisz Explorer, najedź kursorem na Nowy i wybierz Wartość DWORD (32-bitowa).
  • Nazwij wartość nazwy HideRecommendedSection.
  • Kliknij dwukrotnie wartość HideRecommendedSection w prawym okienku.
  • Wpisz 1 w polu Dane wartości i kliknij OK. Spowoduje to usunięcie sekcji Polecane. Aby cofnąć zmiany, wpisz 0 w polu Dane wartości i kliknij OK.
  • Następnie uruchom ponownie komputer, aby zobaczyć zmiany.

    Za pomocą aplikacji Ustawienia systemu Windows możesz zarządzać zawartością wyświetlaną w sekcji Zalecane w menu Start. Może to być przydatne, jeśli chcesz wyświetlić tylko zainstalowane aplikacje lub tylko ostatnio otwierane pliki, lub żadną z tych rzeczy.

    Aby usunąć zawartość sekcji Polecane, otwórz aplikację Ustawienia, wybierz Personalizacja na lewym pasku bocznym i kliknij Start w prawym okienku. W oknie Start zobaczysz trzy przełączniki — Pokaż ostatnio dodane aplikacje, Pokaż najczęściej używane aplikacje i Pokaż polecane pliki w Start, najnowsze pliki w Eksploratorze plików i elementy na listach szybkiego dostępu.

    Możesz wyłączyć przełącznik Pokaż ostatnio dodane aplikacje, jeśli nie chcesz, aby sekcja Polecane wyświetlała aplikacje, które ostatnio zainstalowałeś na swoim komputerze. Przełącznik Pokaż najczęściej używane aplikacje pozwala zarządzać aplikacjami, z których często korzystasz na komputerze. Możesz wyłączyć jego przełącznik, jeśli nie chcesz, aby te aplikacje były wyświetlane w sekcji Polecane.

    Możesz wyłączyć opcję Pokaż polecane pliki w menu Start, najnowsze pliki w Eksploratorze plików i elementy na listach szybkiego dostępu, jeśli nie chcesz, aby sekcja Polecane wyświetlała pliki i foldery, do których ostatnio uzyskiwałeś dostęp.

    Menu Start systemu Windows umożliwia wyszukiwanie plików i aplikacji zainstalowanych na komputerze. W systemie Windows 11 menu Start zawiera także sekcję Polecane. Jeśli jednak chcesz zachować porządek w menu Start, możesz usunąć sekcję Polecane, korzystając z powyższych metod.