Oprócz używania Prezentacji Google do tworzenia prezentacji, możesz ich także używać do tworzenia CV. Interfejs „przeciągnij i upuść” Prezentacji Google ułatwia tworzenie niestandardowych układów i doskonałe pozycjonowanie tekstu, obrazów i filmów, które chcesz dodać. Przyjrzyjmy się zatem najłatwiejszemu i najszybszemu sposobowi, aby to zrobić.
Utwórz CV, korzystając z szablonu CV w Prezentacjach Google
Najprostszym sposobem na utworzenie jednostronicowego CV w Prezentacjach Google jest dostosowanie szablonu. Oto jak.
Krok 1: Znajdź odpowiedni szablon CV
Galeria szablonów Prezentacji Google nie zawiera konkretnych szablonów CV. Istnieją jednak witryny oferujące różnorodne szablony Prezentacji Google do wyboru. W tym przykładzie użyjemy szablonu z SlidesMania.
Iść do SlidesMania.com.
Wpisz „CV” lub „Wznów” w pasku wyszukiwania, aby znaleźć szablony CV.
Przejrzyj wyniki i kliknij wybrany szablon.
Kliknij Otwórz w Prezentacjach Google.
Wybierz opcję Użyj szablonu w prawym górnym rogu.
Krok 2: Zrób kopię szablonu
Jeśli szablon jest ustawiony jako przeznaczony tylko do przeglądania, konieczne będzie utworzenie kopii, aby go edytować. Nawet jeśli szablon można edytować, utworzenie kopii pozwala zachować wersję oryginalną.
Wybierz slajd, który chcesz skopiować. Jeśli chcesz skopiować wiele slajdów, kliknij pierwszy slajd, naciśnij klawisz Ctrl na klawiaturze, a następnie wybierz dodatkowe slajdy.
Przejdź do karty Plik, kliknij opcję Utwórz kopię i wybierz opcję Cała prezentacja lub Wybrane slajdy.
Wprowadź nazwę nowej kopii, wybierz folder, w którym chcesz ją zapisać, i kliknij Utwórz kopię.
Krok 3: Dostosuj szablon
Dostosowywanie szablonu obejmuje edycję tekstu w polach tekstowych, zmianę wyglądu pól tekstowych, aktualizację obrazu profilowego i wymianę ikon. Przeanalizujmy każdy krok jeden po drugim.
Kliknij dwukrotnie pole tekstowe, edytuj tekst i kliknij poza obszarem pola tekstowego, aby zapisać.
Aby usunąć lub powielić pole tekstowe, kliknij je prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Usuń lub Kopiuj.
Jeśli skopiowałeś, kliknij prawym przyciskiem myszy pusty obszar i wybierz Wklej. Następnie kliknij i przeciągnij pole tekstowe w wybrane miejsce.
Po zaznaczeniu pola tekstowego zmień czcionkę, rozmiar czcionki i kolor tekstu, aby dopasować je do swoich preferencji.
Zmień wygląd pola tekstowego, dostosowując jego kolor wypełnienia, grubość obramowania, kreskę obramowania i kolor obramowania.
Kliknij zdjęcie profilowe i wybierz opcję Zamień obraz.
Wybierz opcję Prześlij z komputera, jeśli zdjęcie jest zapisane na Twoim urządzeniu. W wyskakującym okienku eksploratora plików wybierz swoje zdjęcie i kliknij Otwórz.
Aby dopasować zdjęcie do innego kształtu, powiedzmy prostokąta, kliknij strzałkę menu obok ikony przycinania obrazu, wybierz Kształty i wybierz prostokąt.
Po wybraniu obrazu kliknij ikonę przycinania obrazu, aby zmienić położenie zdjęcia w kształcie. Powiększ, aby dokonać precyzyjnych ustawień, a gdy skończysz, naciśnij Enter na klawiaturze.
Kliknij ikonę resetowania obrazu, jeśli chcesz cofnąć zamaskowany kształt zastosowany do zdjęcia.
Aby dodać więcej ikon lub zamienić istniejące, pobierz ikony z dowolnej bezpłatnej witryny z ikonami SVG jako pliki PNG.
Przejdź do zakładki Wstaw, kliknij Obraz i wybierz Prześlij z komputera. Wybierz ikony i dodaj je do swojego CV.
Kliknij i przeciągnij ikony w żądane miejsce.
Jeśli aplikujesz na wiele stanowisk, dostosuj swoje CV do różnych typów stanowisk i sprawdź swoje CV pod kątem błędów, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.
Jak wyeksportować CV w Prezentacjach Google
Gdy Twoje CV będzie już gotowe, możesz udostępnić je potencjalnym pracodawcom na dwa główne sposoby: wysłać link do swojego CV lub pobrać je w formacie PDF i dołączyć do formularzy aplikacyjnych.
Udostępnianie linku do CV określonym osobom
Wykonaj poniższe kroki, jeśli chcesz udostępnić link do swojego CV określonym osobom:
Kliknij przycisk Udostępnij w prawym górnym rogu.
Wpisz adresy e-mail odbiorców w polu Udostępnij osobom i grupom.
Zmień poziom dostępu odbiorców z Edytora na Przeglądającego.
Zaznacz pole Powiadom, aby automatycznie wysłać do odbiorców wiadomość e-mail zawierającą link do Twojego CV.
Dodaj wiadomość i kliknij Wyślij.
Udostępnij publiczny link do swojego CV
Jeśli chcesz, aby link do Twojego CV był publiczny, aby każdy mógł go wyświetlić:
Kliknij przycisk Udostępnij.
Zmień dostęp ogólny z Ograniczony na Każdy, kto ma link.
Ustaw poziom dostępu na Przeglądający.
Skopiuj link, aby go udostępnić i kliknij Gotowe.
Eksportuj swoje CV w Prezentacjach Google jako plik PDF
Wykonaj poniższe kroki, aby wyeksportować swoje CV jako plik PDF:
Kliknij Plik, wybierz Pobierz i wybierz Dokument PDF z listy rozwijanej.
W eksploratorze plików wybierz lokalizację pliku, wprowadź odpowiednią nazwę (najlepiej [Your Full Name] + Wznów) i kliknij Zapisz.
Projektuj piękne CV bez kłopotów
Korzystanie z Prezentacji Google w CV upraszcza proces projektowania, umożliwiając skupienie się na prezentowaniu swoich umiejętności i doświadczeń. Chociaż Prezentacje Google oferują wiele opcji projektowania, ważne jest, aby priorytetowo potraktować czytelność i spójny format. Zatem zastosuj te kroki i wskazówki, aby zaprojektować piękne CV, które wyróżni się w oczach pracodawców.