Jak utworzyć CV za pomocą Prezentacji Google

Oprócz używania Prezentacji Google do tworzenia prezentacji, możesz ich także używać do tworzenia CV. Interfejs „przeciągnij i upuść” Prezentacji Google ułatwia tworzenie niestandardowych układów i doskonałe pozycjonowanie tekstu, obrazów i filmów, które chcesz dodać. Przyjrzyjmy się zatem najłatwiejszemu i najszybszemu sposobowi, aby to zrobić.

Utwórz CV, korzystając z szablonu CV w Prezentacjach Google

Najprostszym sposobem na utworzenie jednostronicowego CV w Prezentacjach Google jest dostosowanie szablonu. Oto jak.

Krok 1: Znajdź odpowiedni szablon CV

Galeria szablonów Prezentacji Google nie zawiera konkretnych szablonów CV. Istnieją jednak witryny oferujące różnorodne szablony Prezentacji Google do wyboru. W tym przykładzie użyjemy szablonu z SlidesMania.

  • Iść do SlidesMania.com.
  • Wpisz „CV” lub „Wznów” w pasku wyszukiwania, aby znaleźć szablony CV.
  • Przejrzyj wyniki i kliknij wybrany szablon.
  • Kliknij Otwórz w Prezentacjach Google.
  • Wybierz opcję Użyj szablonu w prawym górnym rogu.
  • Krok 2: Zrób kopię szablonu

    Jeśli szablon jest ustawiony jako przeznaczony tylko do przeglądania, konieczne będzie utworzenie kopii, aby go edytować. Nawet jeśli szablon można edytować, utworzenie kopii pozwala zachować wersję oryginalną.

  • Wybierz slajd, który chcesz skopiować. Jeśli chcesz skopiować wiele slajdów, kliknij pierwszy slajd, naciśnij klawisz Ctrl na klawiaturze, a następnie wybierz dodatkowe slajdy.
  • Przejdź do karty Plik, kliknij opcję Utwórz kopię i wybierz opcję Cała prezentacja lub Wybrane slajdy.
  • Wprowadź nazwę nowej kopii, wybierz folder, w którym chcesz ją zapisać, i kliknij Utwórz kopię.
  • Krok 3: Dostosuj szablon

    Dostosowywanie szablonu obejmuje edycję tekstu w polach tekstowych, zmianę wyglądu pól tekstowych, aktualizację obrazu profilowego i wymianę ikon. Przeanalizujmy każdy krok jeden po drugim.

  • Kliknij dwukrotnie pole tekstowe, edytuj tekst i kliknij poza obszarem pola tekstowego, aby zapisać.
  • Aby usunąć lub powielić pole tekstowe, kliknij je prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Usuń lub Kopiuj.
  • Jeśli skopiowałeś, kliknij prawym przyciskiem myszy pusty obszar i wybierz Wklej. Następnie kliknij i przeciągnij pole tekstowe w wybrane miejsce.
  • Po zaznaczeniu pola tekstowego zmień czcionkę, rozmiar czcionki i kolor tekstu, aby dopasować je do swoich preferencji.
  • Zmień wygląd pola tekstowego, dostosowując jego kolor wypełnienia, grubość obramowania, kreskę obramowania i kolor obramowania.
  • Kliknij zdjęcie profilowe i wybierz opcję Zamień obraz.
  • Wybierz opcję Prześlij z komputera, jeśli zdjęcie jest zapisane na Twoim urządzeniu. W wyskakującym okienku eksploratora plików wybierz swoje zdjęcie i kliknij Otwórz.
  • Aby dopasować zdjęcie do innego kształtu, powiedzmy prostokąta, kliknij strzałkę menu obok ikony przycinania obrazu, wybierz Kształty i wybierz prostokąt.
  • Po wybraniu obrazu kliknij ikonę przycinania obrazu, aby zmienić położenie zdjęcia w kształcie. Powiększ, aby dokonać precyzyjnych ustawień, a gdy skończysz, naciśnij Enter na klawiaturze.
  • Kliknij ikonę resetowania obrazu, jeśli chcesz cofnąć zamaskowany kształt zastosowany do zdjęcia.
  • Aby dodać więcej ikon lub zamienić istniejące, pobierz ikony z dowolnej bezpłatnej witryny z ikonami SVG jako pliki PNG.
  • Przejdź do zakładki Wstaw, kliknij Obraz i wybierz Prześlij z komputera. Wybierz ikony i dodaj je do swojego CV.
  • Kliknij i przeciągnij ikony w żądane miejsce.
  • Jeśli aplikujesz na wiele stanowisk, dostosuj swoje CV do różnych typów stanowisk i sprawdź swoje CV pod kątem błędów, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

    Jak wyeksportować CV w Prezentacjach Google

    Gdy Twoje CV będzie już gotowe, możesz udostępnić je potencjalnym pracodawcom na dwa główne sposoby: wysłać link do swojego CV lub pobrać je w formacie PDF i dołączyć do formularzy aplikacyjnych.

    Wykonaj poniższe kroki, jeśli chcesz udostępnić link do swojego CV określonym osobom:

  • Kliknij przycisk Udostępnij w prawym górnym rogu.
  • Wpisz adresy e-mail odbiorców w polu Udostępnij osobom i grupom.
  • Zmień poziom dostępu odbiorców z Edytora na Przeglądającego.
  • Zaznacz pole Powiadom, aby automatycznie wysłać do odbiorców wiadomość e-mail zawierającą link do Twojego CV.
  • Dodaj wiadomość i kliknij Wyślij.
  • Jeśli chcesz, aby link do Twojego CV był publiczny, aby każdy mógł go wyświetlić:

  • Kliknij przycisk Udostępnij.
  • Zmień dostęp ogólny z Ograniczony na Każdy, kto ma link.
  • Ustaw poziom dostępu na Przeglądający.
  • Skopiuj link, aby go udostępnić i kliknij Gotowe.
  • Eksportuj swoje CV w Prezentacjach Google jako plik PDF

    Wykonaj poniższe kroki, aby wyeksportować swoje CV jako plik PDF:

  • Kliknij Plik, wybierz Pobierz i wybierz Dokument PDF z listy rozwijanej.
  • W eksploratorze plików wybierz lokalizację pliku, wprowadź odpowiednią nazwę (najlepiej [Your Full Name] + Wznów) i kliknij Zapisz.
  • Projektuj piękne CV bez kłopotów

    Korzystanie z Prezentacji Google w CV upraszcza proces projektowania, umożliwiając skupienie się na prezentowaniu swoich umiejętności i doświadczeń. Chociaż Prezentacje Google oferują wiele opcji projektowania, ważne jest, aby priorytetowo potraktować czytelność i spójny format. Zatem zastosuj te kroki i wskazówki, aby zaprojektować piękne CV, które wyróżni się w oczach pracodawców.