Jeśli planujesz udostępnić swój pokaz slajdów publiczności po zakończeniu prezentacji, możesz rozważyć dodanie odpowiednich hiperłączy mailto, aby mogli łatwo odpowiedzieć na wszelkie pytania lub komentarze.
Tworzenie hiperłączy Mailto w programie PowerPoint
Najłatwiejszym sposobem wstawienia hiperłącza jest wpisanie istniejącego adresu e-mail, a następnie naciśnięcie klawisza Enter. Spowoduje to automatyczne dodanie linku mailto dla Ciebie. Najechanie kursorem myszy na łącze spowoduje wyświetlenie okna komunikatu z instrukcjami, jak skorzystać z łącza.
Jest jednak kilka innych sposobów radzenia sobie z tym. Możesz wstawić łącze mailto bezpośrednio w tekście lub obiektach. Aby to zrobić, wybierz i kliknij prawym przyciskiem myszy tekst lub obiekt. W wyświetlonym menu wybierz „Link”.
Pojawi się okno „Wstaw hiperłącze”. W pasku „Adres” wprowadź adres e-mail. Zwróć uwagę, że system Windows automatycznie doda „mailto:” przed adresem, więc nie ma potrzeby, abyś go dołączał. Po wprowadzeniu kliknij „OK”.
Wybrany tekst lub obiekt będzie teraz zawierał hiperłącze do wprowadzonego adresu e-mail. Przytrzymaj Ctrl i kliknij tekst lub obiekt, aby przejść do łącza.
Jeśli chcesz przenieść rzeczy na wyższy poziom, możesz utworzyć przycisk z hiperłączem mailto. Przejdź do zakładki „Wstaw” i wybierz opcję „Kształty” w grupie „Ilustracje”.
Pojawi się menu rozwijane. Wybierz kształt, którego chcesz użyć. W tym przykładzie wybierzemy owalny kształt znajdujący się w grupie „Kształty podstawowe”.
Kliknij i przeciągnij, aby narysować kształt.
W grupie „Style kształtów” na karcie „Format” kształtu możesz sformatować kształt według własnych upodobań. Obejmuje to wypełnienie, kontur i efekty specjalne kształtu.
Następnie kliknij dwukrotnie kształt i wprowadź odpowiedni tekst. Po zakończeniu zaznacz kształt i kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie powtórz poprzednie kroki wstawiania hiperłącza do obiektu.