Jak utworzyć indeks akronimów w programie Word

Program Word umożliwia tworzenie spisu treści, spisu ilustracji i indeksu. Jeśli piszesz dość obszerny artykuł i używasz akronimów, których o jeden nie sposób zapamiętać, musisz utworzyć dla nich indeks. To jest naprawdę proste. Oto, co musisz zrobić.

Utwórz indeks akronimów

Możesz utworzyć indeks w dowolnym momencie; kiedy piszesz dokument lub skończysz z nim, najlepiej jest jednak dodawać różne akronimy, których używasz w trakcie pisania. To sprawia, że ​​nie przegapisz żadnego.

Jedyną sztuczką jest wiedzieć, jak dodać element do indeksu. Otwórz dokument i wybierz akronim do dodania. Dobrą praktyką jest najpierw użycie pełnego formularza, a następnie dodanie akronimu w nawiasach. Po wybraniu przejdź do zakładki Odniesienie i kliknij przycisk Oznacz wpis.

W otwartym oknie wprowadź pełną formę akronimu w polu Main Entry. Nie usuwaj akronimu. Powtórz to dla każdego akronimu, który chcesz dodać. Kiedy „ zaznaczasz ” wpis, automatycznie dodaje znaczniki akapitu i nie są one najlepsze do obejrzenia. Możesz je ukryć na karcie Strona główna. Kliknij przycisk odwrócenia P w zestawie narzędzi akapitu, aby je ukryć.

Gdy skończysz, przejdź do końca dokumentu, aby wstawić indeks. Przejdź do zakładki Odniesienia i kliknij przycisk Wstaw indeks. Możesz dodać więcej elementów do indeksu w dowolnym momencie, a następnie odświeżyć / zaktualizować indeks, klikając go prawym przyciskiem myszy lub przechodząc do karty Odniesienia i wybierając tam przycisk aktualizacji.

Ogólnie rzecz biorąc, kiedy dodajesz wpis indeksu, wszystko trafia do jednego indeksu. Jeśli będziesz potrzebować więcej niż jednego indeksu w swoim dokumencie, będziesz musiał planować z wyprzedzeniem, ponieważ dodanie więcej niż jednego indeksu jest nieco skomplikowane, a utrzymywanie wpisów posortowanych między dwoma (lub trzema) może być trochę trudne wyzwanie.

Indeks jest elementem generowanym automatycznie, podobnie jak tekst Alt i niewiele można zrobić, aby go sformatować. Podczas wstawiania indeksu spójrz na dostępne opcje. Jeśli to, co wybrałeś, nie działa w twoim dokumencie, możesz usunąć indeks i wstawić go ponownie. W ten sposób uzyskasz te same opcje, co poprzednio i możesz zmienić jego wygląd.