Jeśli regularnie wysyłasz e-maile do tej samej grupy osób, możesz zaoszczędzić czas, tworząc listę e-mailową do użytku w Gmailu. Chociaż nie jest to z natury oczywiste, oto jak wygenerować listę mailingową.
Utwórz listę e-mailową za pomocą Kontaktów Google
W typowy dla Google sposób wszystkimi kontaktami, które widzisz i do których masz dostęp w Gmailu, zarządza osobna aplikacja Google: Kontakty. Aby utworzyć listę kontaktów, której możesz używać w Gmailu, musisz odwiedzić aplikację internetową Kontakty Google.
Uruchom przeglądarkę internetową i przejdź do Kontakty Google. W tym miejscu najedź kursorem na kontakt, który chcesz dodać do listy mailingowej, a następnie kliknij pole wyboru, aby go zaznaczyć. Powtórz te czynności dla każdego kontaktu, który chcesz umieścić na liście.
Upewnij się, że każdy dodawany kontakt ma powiązany z nim adres e-mail. W przeciwnym razie nie pojawią się na etykiecie, gdy przejdziesz do nich później.
Po wybraniu każdego kontaktu kliknij ikonę Etykieta, a następnie kliknij przycisk „Utwórz etykietę”.
Nadaj etykiecie łatwą do zapamiętania nazwę, a następnie kliknij „Zapisz”, aby utworzyć listę kontaktów.
Aby dodać kontakty do już istniejącej etykiety, wybierz kontakt, kliknij ikonę Etykieta, kliknij etykietę, do której chcesz ją dodać, a następnie kliknij przycisk „Zastosuj”.
Po zapisaniu etykiety możesz utworzyć kolejną etykietę dla innej listy lub zamknąć kartę.
Wyślij wiadomość e-mail, korzystając z listy e-mailowej w Gmailu
Teraz, gdy masz utworzoną i oznaczoną listę, przejdź do swojego Skrzynka odbiorcza Gmaila wysłać e-mail do całej grupy kontaktów.
Po załadowaniu strony najedź kursorem myszy na ikonę Plus (+) i kliknij przycisk „Utwórz”, gdy się pojawi, aby rozpocząć nową wiadomość e-mail.
W oknie „Nowa wiadomość” zacznij wpisywać nazwę, którą nadałeś etykiecie, a następnie kliknij sugestię, gdy pojawi się poniżej pola tekstowego.
Po wybraniu etykiety wypełnij wiadomość e-mail, a po zakończeniu kliknij przycisk „Wyślij”, aby wysłać ją do wszystkich osób na liście grup.
Chociaż możesz tego użyć do prowadzenia małej firmy lub kampanii marketingowej, Twoje bezpłatne konto Google pozwala na maksymalnie 500 wysłanych i odebranych e-maili dziennie. Jeśli osiągniesz ten limit w ciągu 24 godzin, możesz otrzymać komunikat o błędzie informujący o przekroczeniu limitu.