Jeżeli regularnie kontaktujesz się z tą samą grupą osób, warto stworzyć listę e-mailową w Gmailu, co pozwoli zaoszczędzić czas. Choć może się to wydawać nieoczywiste, poniżej przedstawiamy kroki, jak stworzyć taką listę.
Jak utworzyć listę e-mailową przy użyciu Kontaktów Google
W typowy sposób dla Google, wszystkie kontakty, które widzisz i do których masz dostęp w Gmailu, są zarządzane przez aplikację Google o nazwie Kontakty. Aby stworzyć listę kontaktów, którą można wykorzystać w Gmailu, należy przejść do aplikacji Kontakty Google.
Otwórz przeglądarkę internetową i odwiedź stronę Kontakty Google. W tym miejscu najedź kursorem na kontakt, który chcesz dodać do swojej listy, a następnie zaznacz go, klikając pole wyboru. Powtórz ten proces dla każdego kontaktu, który chcesz dodać.
Upewnij się, że każdy dodawany kontakt ma przypisany adres e-mail, ponieważ inaczej nie pojawią się na etykiecie, gdy do niej przejdziesz.
Po zaznaczeniu wszystkich kontaktów kliknij ikonę Etykieta, a następnie wybierz opcję „Utwórz etykietę”.
Nadanie etykiecie łatwej do zapamiętania nazwy, a następnie kliknięcie „Zapisz” pozwala na utworzenie listy kontaktów.
Aby dodać kontakty do istniejącej etykiety, zaznacz kontakt, kliknij ikonę Etykieta, wybierz etykietę, do której chcesz go dodać, a następnie kliknij „Zastosuj”.
Po zapisaniu etykiety możesz stworzyć kolejną etykietę dla innej grupy lub zamknąć kartę.
Jak wysłać e-mail, korzystając z listy e-mailowej w Gmailu
Gdy masz już utworzoną i oznaczoną listę, przejdź do swojej Skrzynki odbiorczej Gmaila, aby wysłać wiadomość do całej grupy kontaktów.
Po załadowaniu strony najedź kursorem na przycisk Plus (+) i kliknij „Utwórz”, gdy się pojawi, aby rozpocząć nową wiadomość e-mail.
W oknie tworzenia nowej wiadomości zaczynasz wpisywać nazwę etykiety, którą stworzyłeś, a następnie kliknij na jej sugestię, gdy pojawi się poniżej pola tekstowego.
Po wybraniu etykiety, uzupełnij treść wiadomości e-mail, a następnie po zakończeniu kliknij „Wyślij”, aby dostarczyć ją do wszystkich osób z grupy.
Choć ta funkcjonalność może być przydatna dla małych firm czy w kampaniach marketingowych, pamiętaj, że Twoje bezpłatne konto Google pozwala na maksymalnie 500 wysłanych i odebranych wiadomości dziennie. Jeśli przekroczysz ten limit w ciągu doby, możesz natrafić na komunikat o błędzie mówiący o przekroczeniu limitu.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.