Jak wykonać kopię zapasową danych Google UA przed ich usunięciem

Do analizy ruchu w witrynie konieczne jest korzystanie z Google Analytics. Musisz już mieć świadomość, że Google wypuścił najbardziej oczekiwaną wersję GA4 w 2020 roku. Wielu z Was przeszło już na tę platformę, ale dla tych, którzy nadal korzystają ze starej wersji Universal Analytics (GA3), nadszedł czas, aby się spakować i ruszyć dalej .

Google Analytics od 2005 roku pomaga strategom marketingowym w analizie ruchu w sieci za pomocą danych statystycznych. W rezultacie GA3 pojawiło się jako zaawansowany system śledzenia z narzędziami do rejestrowania szczegółowych informacji na temat spostrzeżeń i zachowań klientów na stronie internetowej.

Nadeszła era GA4, która renderuje dane na podstawie zdarzeń i parametrów. Jest to zupełnie inna metodologia niż GA3, która mierzyła sesje i odsłony strony.

Poniższy artykuł omawia procedury, które możesz zastosować, aby zabezpieczyć Universal Analytics (GA3) swojej witryny. Ale dlaczego Google wypuściło nowy GA4 i czy konieczne jest przejście na ten nowy interfejs? Dowiedzmy się więcej!

Jaki jest scenariusz po uruchomieniu GA4

Wracając do historii, Google regularnie wprowadzało zmiany w analityce. Klasyczny Google Analytics przejął kontrolę w 2007 roku wraz z aktualizacjami do kodu synchronicznego (ga.js), a następnie kodu asynchronicznego (ga.js.). Zmiany te umożliwiły lepsze śledzenie transakcji e-commerce i szybkie ładowanie strony.

Dla porównania Universal Analytics (GA3) wykorzystało zaawansowane kody śledzenia (tagi analytics.js) do generowania bardziej odpowiedzialnych danych. Co więcej, platforma GA3 o identyfikatorze właściwości (UA-XXXXXXXXX-1) włączyła całe dane z poprzedniej wersji bez dodatkowego wysiłku dla użytkowników.

Wreszcie, nowe GA4 poprawiło swoją funkcjonalność i tworzy raporty w oparciu o platformy internetowe i aplikacje. Koncentruje się na obawach związanych z prywatnością użytkownika. Podczas gdy UA rejestruje własne pliki cookie i adres IP użytkownika, GA4 śledzi dane za pomocą własnych plików cookie wraz z sztuczną inteligencją, co stanowi trend w zachowaniu użytkowników.

Interfejs GA4 różni się od wcześniejszej wersji identyfikatorem właściwości (G-XXXXXXXXX). Dlatego nie jest to aktualizacja, ale zastąpienie wcześniejszego narzędzia analitycznego bez automatycznej transformacji danych na nową platformę.

Oto ultimatum dotyczące właściwości GA3. Niedawno firma Google usunęła Universal Analytics ze standardowych witryn 1 lipca 2023 r. Oznacza to, że po tym terminie nie będzie prowadzone żadne przetwarzanie danych.

Chociaż usługa Google Analytics 360 pozostanie aktywna do 1 października 2023 r., Google całkowicie zakończy działanie platformy do przyszłego roku, 1 lipca 2024 r.

Jakie jest wyjście dla usług Google UA?

Specjaliści zajmujący się badaniami rynku zajmującymi się dużymi markami lub portalami e-commerce od lat współpracują ze swoimi klientami, aby zrozumieć klientów i inne kluczowe czynniki. Co więc stanie się z latami👨‍💻 wysiłków związanych z badaniem i analizą danych w Twojej witrynie?

Co Google zaleca na temat danych UA? Czy nadal potrzebujesz tych danych, czy są one bezwartościowe?

Odpowiedź leży w fakcie, że dane z tej witryny mogą być ogromnym źródłem informacji, z których możesz skorzystać w przypadku przyszłych taktyk marketingowych. Dlatego możesz skonsultować się ze swoim zespołem marketingowym w sprawie konkretnych wskaźników, które budziły obawy w przeszłości i mają znaczenie w kolejnych kampaniach.

Chodzi o to, że jeśli się spóźnisz, utracisz całą analizę witryny przetworzoną w interfejsie UA. Google oficjalnie ogłosił zaprzestanie działania platformy UA i zaleca stosowanie optymalnych metod eksportowania danych na długo przed ich trwałym wygaśnięciem.

W związku z tym pojawia się pytanie: jak wykonać kopię zapasową danych Universal Analytics lub GA3, zanim zostaną usunięte?

Czynniki wpływające na tworzenie kopii zapasowych danych w Universal Analytics

Eksportując dane z platformy UA, należy uwzględnić następujące aspekty, które mogą powodować problemy w tym procesie.

  • 🔆Kilka wierszy może zostać pominiętych, jeśli podczas tworzenia kopii zapasowej nie ustawisz prawidłowo niestandardowych wymiarów lub zdarzeń.
  • 🔆Rozwijanie dziewięciu wymiarów i dziesięciu metryk w zapytaniu jest ograniczone.
  • 🔆Ograniczenie zapytań do raportów to kolejny problem występujący w przypadku danych dalekiego zasięgu, gdy plik kopii zapasowej ma wymiary o dużej liczności, oznaczone jako „inne” w jednym wierszu.
  • 🔆 Wskaźniki zaangażowania użytkowników również stwarzają problemy w przypadku tworzenia kopii zapasowych danych, ponieważ nie można uwzględnić danych tygodniowych lub miesięcznych dla każdego użytkownika.
  • 🔆Przy dużej ilości danych na platformie trudno jest uniknąć próbkowania podczas eksportowania danych. Dlatego zaleca się tworzenie kopii zapasowych danych jednorazowo przez kilka dni, aby liczba sesji była mniejsza niż 500 000, po czym następuje próbkowanie.

Dlatego należy zachować ostrożność przy wyborze właściwej metody lub narzędzia do eksportu Universal Analytics.

Jak wygląda proces tworzenia kopii zapasowych danych Universal Analytics

Już teraz jasne jest, że musisz przesunąć zasoby swojego serwisu, a dokładnie zintegrować je z nowym, zaawansowanym narzędziem analitycznym GA4. W międzyczasie wykonaj kopię zapasową historycznych danych analitycznych z interfejsu UA.

Eksportowanie pełnych danych UA jest jednak złożonym problemem; dlatego powinieneś wiedzieć, które wskaźniki są ważniejsze, a które nieistotne. Wymieniliśmy trzy najważniejsze metody zachowania danych Universal Analytics lub GA3.

  • 🔶Tworzenie kopii zapasowych danych w formacie CSV, Excelu lub Arkuszach poprzez zastosowanie funkcji Eksportuj lub dodatku łącznika Arkuszy.
  • 🔶Kopia zapasowa danych w BigQuery
  • 🔶Kopia zapasowa danych przy użyciu zewnętrznych narzędzi
    • 💠Analiza bezpieczna
    • 💠Wypuszczony
    • 💠Ulepszona gra
    • 💠Electrik.AI
  • Rozwiniemy szczegółowo każdą metodę.

    Kopia zapasowa danych w formacie CSV, Excel lub Arkusze

    Decydując się na tę procedurę, możesz zabezpieczyć dane w Arkuszach Google lub systemie lokalnym w formatach CSV, Excel lub PDF. Funkcję eksportu danych UA można łatwo dostosować, ale bez wątpienia jest to żmudne, zwłaszcza jeśli trzeba skopiować dużą ilość danych.

    Duże zbiory danych mogą powodować duży stres podczas wykonywania tego samego zadania przez wiele dni. Umożliwia tylko 5000 transakcji na raz, z ograniczeniami dotyczącymi wymiarów i metryk. Funkcja eksportu zwykle powoduje problemy z próbkowaniem, podczas gdy wiele nagłówków i wierszy powoduje nadmierne problemy.

    Lokalny eksport do formatów CSV

    Ta metoda wymaga dużego wysiłku ze strony użytkownika.

    Krok 1. Zaloguj się do interfejsu UA i otwórz raport lub tabelę do wyeksportowania.

    Krok 2. Ustaw konkretną datę, z której chcesz wykonać kopię zapasową.

    Krok 3. Znajdź przycisk „Eksportuj” u góry i kliknij go.

    Krok 4. Wybierz format pliku z Excela, CSV, PDF, Arkuszy Google itp.

    Krok 5. Przejdź do lokalizacji na urządzeniu lokalnym, w której możesz zapisać dane.

    Możesz sprawdzić dane raportu wyeksportowane do wybranej lokalizacji.

    Korzystanie z dodatków do oprogramowania Sheets Connector

    Łączenie danych UA z Arkuszami Google jest skomplikowaną metodą.

    Krok 1. Zaloguj się na Dysku Google i utwórz Arkusz w osobnym folderze o unikalnej, możliwej do zidentyfikowania nazwie.

    Krok 2. Kliknij zakładkę „Rozszerzenie” na pasku nawigacyjnym.

    Krok 3. Wybierz „Dodatki”, a następnie „Pobierz dodatki”.

    Krok 4. Pobierz i zainstaluj aplikację Google Analytics z Google Workspace Marketplace.

    Krok 5. Otwórz nowo utworzone Arkusze Google i ponownie kliknij zakładkę „Rozszerzenie”, aby zaznaczyć opcję „Google Analytics”.

    Krok 6. Najedź kursorem na opcję Google Analytics i kliknij „Utwórz nowy raport”.

    Krok 7. Zmień nazwę raportu i wybierz konto, usługę i widok, dla których chcesz utworzyć kopię zapasową.

    Krok 8. Wybierz metryki i wymiary raportu, takie jak Użytkownicy, Współczynnik odrzuceń, Źródło, Medium itp., zgodnie z wymaganiami. Możesz pozostawić kolumnę Segmenty pustą. Możesz także dostosować raport, dodając zakres dat lub inne filtry.

    Krok 9. Kliknij przycisk „Utwórz raport” u dołu strony.

    Krok 10. Teraz kliknij zakładkę „Rozszerzenia” na górze.

    Krok 11. Kliknij „Google Analytics” i wybierz „Uruchom raporty”.

    Proces wyeksportuje dane z arkuszy.

    Eksportuj dane UA za pomocą BigQuery

    BigQuery to oparta na chmurze hurtownia danych korporacyjnych zaprojektowana przez Google i odpowiednia do obsługi danych o dużych rozmiarach. Mimo, że jest on zawarty w platformie GA4, do tworzenia kopii zapasowych danych mogą go używać wyłącznie klienci korzystający z płatnej usługi Google Analytics 360⬇️.

    Proces eksportowania danych przez BigQuery nazywa się uzupełnianiem i pozostawia je w formie tabeli składającej się z wierszy i kolumn, a nie zwykłego raportu.

    Zacznij od utworzenia zbioru danych i uzyskaj konto Google Cloud, projekt BigQuery z włączonym rozliczeniem oraz płatny konektor (taki jak Supermetrics for BigQuery), który jest niezbędny do rozpoczęcia procesu.

    Zarządzanie dużymi i złożonymi strukturami danych może być wyzwaniem. Proces jest długotrwały i obejmuje krytyczne etapy; dlatego należy dokładnie przestrzegać poniższej procedury tworzenia zestawu danych, dostosowywania schematu i zarządzania przesyłaniem danych, aby zaplanować procedurę uzupełniania.

    Krok 1. Otwórz projekt BigQuery w Google Console.

    Krok 2. Sprawdź identyfikator projektu w sekcji Eksplorator i kliknij trzy pionowe kropki obok niego.

    Krok 3. Kliknij, aby „Utwórz zestaw danych”.

    Krok 4. W nowym oknie wpisz Dataset ID, który będzie nazwą zbioru danych i naciśnij przycisk „Utwórz zbiór danych” podany poniżej.

    Krok 5. Teraz otwórz BigQuery Data Transfer na swoim koncie Google Console i sprawdź nazwę projektu na górze.

    Krok 6. Kliknij link „Utwórz przelew” w podpisie na górze.

    Krok 7. W sekcji Typ źródła otwórz menu rozwijane źródła i kliknij link „Eksploruj źródła danych” na dole.

    Krok 8. Na ekranie przesuwa się nowe okno z nagłówkiem Marketplace. Wpisz „Google Analytics by Supermetrics” w pasku wyszukiwania.

    Krok 9. Zaznacz na wyszukiwanym produkcie i w kolejnym oknie kliknij przycisk „Zarejestruj się”.

    Krok 10. Teraz ponownie sprawdź menu rozwijane Źródło, a następnie wybierz Google Analytics by Supermetrics.

    Krok 11. W polu „Nazwa konfiguracji transferu” wpisz „Uzupełnij dane UA do BigQuery”.

    Krok 12. Wybierz utworzony zestaw danych (UADataExport) w ustawieniach miejsca docelowego i kliknij przycisk „Połącz źródło” na dole.

    Krok 13. Zaakceptuj umowę i postępuj zgodnie z instrukcjami logowania, aby połączyć API Google Analytics z BigQuery.

    Krok 14. Po potwierdzeniu konta Google wybierz Schemat i Konta, a następnie naciśnij przycisk Prześlij.

    Krok 15. Na koniec podłącza się Źródło. „Zapisz” ustawienia.

    Na koniec rozpoczyna się proces uzupełniania i wyświetla się komunikat „Przesyłanie w toku”.

    Za kilka minut na ekranie pojawi się powiadomienie „Transfer został zakończony”✔️.

    Istnieje kilka narzędzi innych firm, które ułatwiają proces eksportowania danych z Universal Analytics. Omówimy je poniżej.

    #1. Analityka Bezpieczna

    Analityka Bezpieczna to firma technologiczna, która dba o bezpieczeństwo danych Twojej firmy. Ponad czterdziestu analityków i inżynierów danych połączyło siły, aby stworzyć to narzędzie do analizy danych, z którego można korzystać w ramach planów podstawowych, średnich i korporacyjnych w ujęciu rocznym.

    Jest wbudowany w przyjazny dla użytkownika, konfigurowalny pulpit nawigacyjny, który pozwala generować wydajne dane wyjściowe na podstawie przydatnych danych metryk. Narzędzie śledzi działania w sieci dla startupów i dużych marek zajmujących się złożonymi usługami, produktami, planami marketingowymi📝 czy komunikacją z użytkownikami.

    Mają ekspertów technicznych, którzy zajmują się zapytaniami dotyczącymi analityki witryn eCommerce, jednocześnie zabezpieczając dane UA. Eksperci ci dbają o pełny proces eksportu danych Universal Analytics. Wszystko, co musisz zrobić, to udostępnić dostęp do interfejsu UA, a utworzy się interaktywny pulpit nawigacyjny, na którym możesz wizualizować migrowane dane.

    To narzędzie online zapewnia elastyczność włączania danych UA do interfejsu GA4, do którego można uzyskać dostęp na dowolnym urządzeniu internetowym.

    #2. Wypuszczony

    Wypuszczony jest firmą oferującą kompleksowe usługi transmisji danych. Działają zarówno jako zespół wewnętrzny, jak i agencja zewnętrzna i oferują wszelkiego rodzaju usługi hurtowni danych, takie jak migracja danych UA, śledzenie rankingów lub pełna usługa danych.

    Narzędzie zostało zaprojektowane tak, aby koncentrować się przede wszystkim na źródłach danych SEO, a jednocześnie zarządzać Google Analytics📈, Search Console, plikami dzienników, danymi indeksowania, śledzeniem pozycji i danymi linków. Kreator zapytań Piped Out zawiera gotowe zapytania do pracy w języku SQL i umożliwia użytkownikowi wypełnienie formularza w celu uzyskania wskaźników SEO.

    Firma ma doświadczenie w obsłudze dużych serwisów internetowych z ogromną ilością danych. Dzięki temu z łatwością pokonują problemy związane z próbkowaniem i limitami danych. Narzędzie jest w stanie przetwarzać surowe dane UA eksportowane przez BigQuery, a także zarządza interfejsem GA4 w sposób umożliwiający natychmiastową analizę.

    Korzystanie z platformy Google Analytics jest często irytujące, ponieważ ładowanie danych podczas przewijania zajmuje dużo czasu, a zatem eksportowanie większości danych powoduje błędy. Ale Piped Out wystarczy, aby poradzić sobie ze wszystkimi tego typu problemami, a konto firmowe możesz łatwo utworzyć w GA4, aby korzystać z niego płynnie i bez wysiłku.

    Zespół formalnie skonsultuje się z personelem technicznym w sprawie szczegółów biznesowych i wymagań dotyczących danych niezbędnych do rozwoju. Stworzą hurtownię danych do zapisywania danych UA i zintegrują ją z narzędziem w celu elastycznego wykorzystania wraz z przechowywaniem danych.

    #3. Ulepszona gra

    Analityka internetowa pod adresem Ulepszona gra posiadają wiedzę specjalistyczną w zakresie gromadzenia, analizy i raportowania danych w Google Analytics. Pomagają w uruchomieniu i skonfigurowaniu dostępności GA4 dla klienta. Zespół dba o dostarczanie skutecznych wyników dzięki Menedżerowi tagów Google, Google Looker Studio i działaniom audytowym dla platformy GA4.

    Usługę eksportu danych Universal Analytics zapewniają specjaliści techniczni w firmie, którzy udostępniają ekrany i łączą się poprzez rozmowy wideo w dowolnym miejscu na świecie🌏. Ustalili odpowiedni zestaw narzędzi ze specjalistami posiadającymi podstawową wiedzę na temat interfejsu Google Analytics.

    Koszt całego procesu tworzenia kopii zapasowej danych UA różni się w zależności od wymagań klienta dotyczących danych. Mogą pobierać opłaty na podstawie kilku godzin spędzonych nad projektem lub liczby wierszy wyodrębnionych z bazy danych UA.

    Zamiast tworzyć bazę danych na portalu internetowym, narzędzie to daje pełną swobodę eksportowania danych UA do BigQuery, Excel, CSV czy Arkuszy Google w zależności od potrzeb.

    #4. Elektryczna.AI

    Electric.AI jest pełnoprawną firmą świadczącą usługi w zakresie oprogramowania w chmurze. Wymieniła kilka produktów do integracji oprogramowania dla iO: Data Pipelines i CMi: Customer and Marketing Intelligence.

    Usługi zarządzania bazami danych są oferowane bezpłatnie🆓 wszystkim użytkownikom w celu rozpoczęcia procesu tworzenia kopii zapasowej. Później pobierają minimalną opłatę miesięczną, co daje możliwość zakończenia usługi w dowolnym momencie.

    Ekstrakcja danych z Universal Analytics nie wymaga instalacji żadnego specjalnego oprogramowania w systemie i można podać miejsce docelowe eksportu, takie jak Excel, Arkusze czy BigQuery. Wystarczy założyć darmowe konto na Electric.AI i podać Google Analytics dane Tag Managera.

    Narzędzie wymaga wykonania na panelu kilku kroków dotyczących wyboru źródła danych, miejsca docelowego, daty i miesiąca🗓️ itp. Rozpocznie się proces tworzenia kopii zapasowej danych, a wyniki zaczniesz otrzymywać w ciągu jednego dnia. Wymaga tworzenia kopii zapasowych danych UA ze szczegółowością na poziomie trafień i umożliwia zarządzanie wszystkimi usługami Google Analytics.

    Niektóre z jego funkcji obejmują niepróbkowane dane, szczegóły zdarzeń na poziomie trafień, niefragmentowane dane z ponad 250 atrybutami, unikalny identyfikator gościa umożliwiający łączenie odwiedzających z różnych witryn oraz pełną własność danych.

    Często zadawane pytania

    Czy możesz migrować dane UA (GA3) do GA4

    Godnym uwagi faktem jest to, że istnieją pewne podstawowe różnice między Universal Analytics a GA4. Interfejs GA4 zbiera dane na podstawie zdarzeń, czyli rejestruje📃 każdą interakcję na stronie. Natomiast model danych dla UA opiera się na sesjach (trafieniach) lub interakcji użytkownika ze stroną. GA4 zbiera dane i włącza je w bardziej informacyjny sposób niż interfejs Universal Analytics.
    Innym ważnym czynnikiem odróżniającym raporty GA4 od UA jest dodanie wskaźników zaangażowania i usunięcie współczynnika odrzuceń z wcześniejszych interfejsów UA. To wyjaśnia, dlaczego dane UA nie są bezpośrednio łączone z interfejsem GA4. Ze względu na niedopasowany model danych obu platform nie można przeprowadzić migracji danych UA bezpośrednio do interfejsu GA4.

    Wniosek

    Ponieważ koniec GA3 jest już blisko🏁, koniecznie zapoznaj się z nowym interfejsem analityki internetowej, GA4. Jednak prawdziwą troską strategów biznesowych jest zachowanie danych analitycznych, zanim znikną.

    Możesz zastosować procedury ręcznego eksportu danych do CSV, Excel, Arkuszy lub innych formatów i zabezpieczyć dane w wybranej lokalizacji. BigQuery to pomocne rozwiązanie polecane przez użytkowników Google 360 ​​do tworzenia kopii zapasowych danych. Jednak wdrożenie tych metod wymaga umiejętności technicznych i cierpliwości, ponieważ są one podatne na błędy i czasochłonne.

    Alternatywnie cały proces może ułatwić skontaktowanie się z zewnętrznymi dostawcami usług posiadającymi dedykowane narzędzia do tworzenia kopii zapasowych danych UA. Omówione tutaj narzędzia są wyposażone w dodatkowe funkcje, takie jak tworzenie kont GA4 i zarządzanie nimi. Wymagają minimalnej pomocy ze strony klienta i dostarczają dokładne wyniki.

    Możesz także skorzystać z alternatywnych rozwiązań Google Analytics/GA4, aby zmierzyć ruch w witrynie.