Jak zapobiec trafianiu e-maili do spamu w Gmailu

Czy przegapiasz ważne aktualizacje, ponieważ Twoje oryginalne e-maile trafiają do spamu? Zwykle dzieje się tak, gdy filtr Gmaila wykryje w treści e-maila czerwoną flagę lub gdy reputacja nadawcy jest wątpliwa. Ze względów bezpieczeństwa Gmail kieruje te przychodzące e-maile do folderu spamu.

Inne przyczyny tego problemu obejmują omyłkowe zablokowanie nadawcy lub domeny, oznaczenie wiadomości e-mail jako spam lub przypadkowe anulowanie subskrypcji usługi lub biuletynu. Oto kilka rozwiązań, które możesz zastosować, aby zapobiec trafianiu prawidłowych wiadomości e-mail do folderu ze spamem.

1. Odblokuj nadawcę lub domenę

Gmail umożliwia użytkownikom blokowanie niechcianych wiadomości e-mail i nadawców, od których nie chcą otrzymywać wiadomości e-mail. Gdy kogoś zablokujesz, wszystkie e-maile od tej osoby trafiają bezpośrednio do folderu spamu w Gmailu.

To samo menu, w którym odpowiadasz na e-maile, przekazujesz je dalej, drukujesz i usuwasz, pozwala również na blokowanie użytkowników. Dlatego mogłeś omyłkowo zablokować kogoś podczas wykonywania innych zadań.

Jeśli większość e-maili trafia do Twojej skrzynki odbiorczej, ale te od określonego nadawcy trafiają do folderu ze spamem, być może omyłkowo zablokowałeś tego użytkownika. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby sprawdzić, czy zablokowałeś użytkownika i odblokować go w Gmailu:

  • Idź do Witryna Gmaila i zaloguj się.
  • Kliknij ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu.
  • Kliknij Zobacz wszystkie ustawienia.
  • Następnie przejdź do karty Filtry i zablokowane adresy u góry strony.
  • Wyszukaj adres e-mail, którego wiadomości są filtrowane jako spam.
  • Jeśli znajdziesz adres e-mail, użytkownik prawdopodobnie jest zablokowany. Możesz je odblokować klikając Odblokuj.
  • Jeśli nie możesz znaleźć adresu e-mail na liście zablokowanych, oznacza to, że użytkownik nie jest zablokowany. Sprawdź inne rozwiązania, aby dowiedzieć się, dlaczego nie otrzymujesz ich e-maili.

    2. Dodaj nadawcę lub domenę do białej listy

    Jeśli nadawca nie jest zablokowany, ale jego e-maile nadal są przekierowywane do folderu ze spamem, Gmail mógł oznaczyć tego nadawcę z niejasnego powodu. Może to być problem z reputacją; wielu innych użytkowników mogło zablokować nadawcę lub inne problemy skłoniły Gmaila do uznania ich za spam.

    Możesz dodać nadawcę lub domenę do białej listy, aby zawsze zezwalać na otrzymywanie od nich wiadomości e-mail. Aby umieścić nadawcę lub domenę na białej liście, musisz utworzyć filtr. Oto jak to zrobić:

  • Kliknij ikonę koła zębatego i wybierz opcję Zobacz wszystkie ustawienia z menu Szybkie ustawienia w Gmailu.
  • Przejdź do górnego menu i wybierz Filtry i Zablokowane adresy.
  • Kliknij opcję Utwórz nowy filtr.
  • Dodaj adres e-mail lub nazwę domeny — tę, którą chcesz umieścić na białej liście — w polu Od.
  • Kliknij opcję Utwórz filtr.
  • Zaznacz pole obok opcji Nigdy nie wysyłaj do spamu.
  • Kliknij opcję Utwórz filtr.
  • Jeśli nigdy nie wysłałeś e-maila do kontaktu, którego e-maile trafiają do spamu, wyślij mu e-mail. Spowoduje to dodanie ich do listy kontaktów, co zwiększy wiarygodność nadawcy i zmniejszy ryzyko, że jego poczta trafi do folderu ze spamem.

    3. Sprawdź i dostosuj filtry Gmaila

    Możesz łatwo uniknąć otrzymywania wiadomości spamowych, tworząc niestandardowe filtry Gmaila, które kierują je do folderu spamu zamiast do skrzynki odbiorczej. Jeśli jednak skonfigurujesz zbyt rygorystyczne filtry, mogą one oznaczać prawidłowe e-maile jako spam.

    Aby temu zapobiec, należy dokładnie przejrzeć wszystkie utworzone filtry i upewnić się, że żaden ze zdefiniowanych wyzwalaczy nie blokuje dotarcia bezpiecznych wiadomości e-mail do Twojej skrzynki odbiorczej. Oto jak:

  • Kliknij ikonę koła zębatego i wybierz opcję Zobacz wszystkie ustawienia z menu Szybkie ustawienia w Gmailu.
  • Przejdź do górnego menu i wybierz zakładkę Filtry i zablokowane adresy.
  • Tutaj możesz zobaczyć listę wszystkich filtrów zastosowanych do przychodzących wiadomości e-mail.
  • Sprawdź kryteria i wyzwalacze ustawione dla każdego filtra, aby zobaczyć, dlaczego blokuje on wiadomości e-mail.
  • Następnie przejrzyj wszystkie ważne e-maile w folderze ze spamem i sprawdź, czy zawierają taki wyzwalacz.
  • Jeśli znajdziesz filtr, który prawdopodobnie powoduje problem, popraw go lub kliknij Usuń, aby trwale go usunąć.
  • Jeśli usunięcie filtra rozwiąże problem i zaczniesz otrzymywać e-maile określonego typu na swoją skrzynkę odbiorczą, oznacza to, że zidentyfikowałeś problem. Dlatego unikaj dodawania podobnych wyzwalaczy do przyszłych filtrów.

    4. Odznacz wiadomości e-mail jako spam

    Gdy oznaczysz e-maila jako spam, Gmail często traktuje przyszłe e-maile od tego nadawcy jako spam. Czasami nawet odfiltrowuje inne podobne e-maile, których treść lub struktura pasują do wcześniej oznaczonych e-maili.

    Aby uniemożliwić Gmailowi ​​klasyfikowanie w przyszłości podobnych e-maili jako spam, możesz odznaczyć błędnie oznaczony e-mail. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  • Kliknij menu rozwijane Więcej po lewej stronie.
  • Przejdź do folderu Spam.
  • Otwórz wiadomość e-mail oznaczoną jako spam, która została omyłkowo oznaczona jako spam przez Gmaila.
  • Kliknij opcję Zgłoś, że nie jest to spam, u dołu wiadomości e-mail.
  • Kiedy zapiszesz się do newslettera lub oferty promocyjnej, nadawca uzyskuje zgodę na wysyłanie Ci e-maili. Tak długo jak pozostaniesz subskrybentem, wszystkie e-maile od nadawcy będą trafiać bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

    Jeśli jednak przypadkowo zrezygnujesz z subskrypcji biuletynu lub oferty promocyjnej, aby zarządzać swoją skrzynką odbiorczą i uniknąć jej zapychania, ich e-maile zostaną przekierowane do folderu ze spamem. Jeśli zrezygnujesz z subskrypcji ich oficjalnego źródła, nie będziesz już otrzymywać od nich e-maili.

    Dlatego jeśli zauważysz, że e-maile od konkretnego nadawcy trafiają do Twojego folderu ze spamem, sprawdź, czy nadal jesteś zapisany na jego listę i w razie potrzeby zapisz się ponownie.

    Trzymaj ważne e-maile z przodu i na środku

    Przeoczenie ważnego e-maila, ponieważ Gmail wysłał go do folderu ze spamem, jest frustrujące. Filtr spamu Gmaila ma za zadanie chronić Cię przed niechcianymi i potencjalnie szkodliwymi e-mailami, ale nie jest doskonały.

    Mamy nadzieję, że teraz rozumiesz, co kieruje Twoje e-maile do folderu ze spamem i jakie kroki możesz podjąć, aby zmusić je do wylądowania bezpośrednio w skrzynce odbiorczej. Działaj już teraz i zadbaj o to, aby każda ważna wiadomość spotkała się z taką uwagą, na jaką zasługuje!