Jak zresetować Bluetooth na macOS

macOS ogólnie ma doskonałą obsługę Bluetooth. Podłączanie urządzeń jest łatwe i rzadko występują problemy z parowaniem lub niestabilnym połączeniem. Zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie działają dobrze, co jest oczekiwaną normą, ponieważ Apple ma własne myszki Bluetooth i klawiatury dla komputerów iMac oraz Mac Mini. To powiedziawszy, mogą wystąpić problemy. Jeśli masz trudności z podłączeniem lub parowaniem urządzenia, możesz zresetować Bluetooth w systemie macOS, aby to naprawić.

Zresetuj Bluetooth w systemie macOS

Resetowanie Bluetooth w systemie macOS jest dość łatwe. Po zresetowaniu wszystkie sparowane urządzenia mogą zniknąć, co oznacza, że konieczne będzie ich ponowne sparowanie. Każde podłączone urządzenie zostanie odłączone, dlatego jeśli używasz myszy i klawiatury Bluetooth z komputerem Mac, warto rozważyć podłączenie jednego z urządzeń przewodowo.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby zresetować Bluetooth w systemie macOS, jest przejście do następującej lokalizacji w Finderze:

/ Biblioteka / Preferencje /

Tutaj poszukaj dwóch następujących plików i przenieś je do Kosza:

com.apple.Bluetooth.plist
com.apple.Bluetooth.plist.lockfile

W następnym kroku upewnij się, że wskaźnik Bluetooth jest widoczny na pasku menu. Jeśli nie, przejdź do opcji Bluetooth w Preferencjach systemowych i ustaw, aby był widoczny. Przytrzymaj klawisz Shift + Option, a następnie kliknij ikonę Bluetooth na pasku menu. W menu zobaczysz opcję Debugowanie. W ramach tej opcji wybierz „Zresetuj moduł Bluetooth”. Daj mu kilka minut, a następnie uruchom ponownie komputer Mac.

To powinno wystarczyć, aby rozwiązać wszelkie problemy związane z Bluetooth. Jeśli nadal masz trudności z niektórymi urządzeniami, takimi jak mysz czy głośnik, sprawdź, czy wymagają one naładowania lub wymiany baterii.

Mogą wystąpić również problemy z samym urządzeniem. Spróbuj podłączyć do komputera Mac inne podobne urządzenie i sprawdź, czy doświadczasz tych samych problemów. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli masz problemy tylko z jednym urządzeniem Bluetooth, a wszystkie inne działają poprawnie, problem prawdopodobnie dotyczy samego urządzenia.

W takim przypadku prosty reset może, ale nie musi, rozwiązać problem. Możesz spróbować odłączyć i ponownie sparować urządzenie oraz je wyłączyć i włączyć. Sparuj je ponownie, podłącz do komputera Mac, a następnie sprawdź, czy problem zniknął.

Warto również sprawdzić online, czy inni użytkownicy mają problemy z korzystaniem z danego urządzenia na komputerze Mac. Jeśli tak, prawdopodobnie doświadczasz tego samego, a Bluetooth w twoim komputerze Mac jest w porządku.

newsblog.pl

newsblog.pl