Jak zrobić infografikę: samouczek krok po kroku

Infografiki to skuteczny sposób udostępniania informacji w atrakcyjny wizualnie i przystępny sposób. Służą one jako pomoce wizualne do przekształcania złożonych koncepcji w łatwy do zrozumienia materiał.

Niezależnie od tego, czy masz do napisania dużą prezentację, czy ważny post na blogu, infografiki przyciągną uwagę czytelnika i pozwolą mu zwięźle i szybko uchwycić informacje.

Infografiki ożywiają nudną prezentację danych. Mogą naprawdę na ciebie wpłynąć, niezależnie od tego, czy chcesz rozwijać swoją markę, czy przekazać mocny przekaz.

W tym przewodniku nauczymy Cię sekretu tworzenia pięknych i wciągających infografik, które przykuwają uwagę i pomagają lepiej zapamiętywać informacje.

Co to jest infografika?

Infografiki to grafiki edukacyjne, które mają na celu uproszczenie złożonych informacji w angażujący i zabawny sposób. Celem infografiki jest szybkie i jasne dostarczanie małych, krótkich informacji.

Często używają wielu elementów wizualnych, takich jak wykresy, diagramy, tabele i teksty, aby przedstawić złożone informacje w łatwym do zrozumienia formacie.

Infografiki zapewniają szybki przegląd tematu, podsumowanie długiego raportu, wyświetlają badania, porównują i zestawiają wiele opcji oraz zwiększają świadomość problemu.

Rodzaje infografik

Istnieją różne sposoby przekazania wiadomości w formie wizualnej. W tej sekcji omówimy różne opcje stylu infografiki, abyś wiedział, kiedy używać każdego typu.

# 1. Infografiki wizualne

Infografiki wizualne koncentrują się na elementach wizualnych splecionych z odrobiną tekstu, aby opowiedzieć historię i przekazać odbiorcom kluczowe informacje.

Na przykład poniższa infografika wizualna wykorzystuje wizualne wskazówki, którym towarzyszą teksty, aby wyjaśnić, jak być świetnym gawędziarzem.

Często opierają się na grafice kreskówkowej z tekstem rozmieszczonym strategicznie, aby rozwinąć oprawę wizualną. Celem wizualnej infografiki jest opowiedzenie historii, a nie udostępnianie danych lub informacji statystycznych.

#2. Infografiki oparte na listach

Infografiki oparte na listach zawierają elementy wizualne i tekstowe w formie listy. Te infografiki są idealne, gdy masz listę informacji, którymi chcesz się podzielić.

Takie infografiki są często dołączane do postów na blogu z ikonami zamiast punktorów i mają kreatywne czcionki i jasne kolory, aby wyróżnić każdy element.

#3. Infografiki mapy

Infografiki map zazwyczaj przedstawiają mapę regionu geograficznego, takiego jak cały świat, kraj lub konkretne miasto. Wykresy i wykresy towarzyszą tym infografikom, aby pomóc wyjaśnić dane pokazane na mapie.

Najlepszym sposobem wyjaśnienia danych opartych na lokalizacji jest infografika mapy. Często zawierają mapy cieplne, etykiety i ikony podkreślające dane. Może również porównywać dane między regionami, umieszczając wiele map obok siebie.

#4. Infografiki osi czasu

Infografiki osi czasu przedstawiają wizualnie ramy czasowe, wyjaśniając, jak wydarzenia rozwijały się w określonym okresie. Na przykład infografika z osią czasu może opowiadać o ewolucji Twojej marki (lub jej produktów) lub najważniejszych wydarzeniach w historii internetu.

Oto przykład infografiki osi czasu.

Te infografiki najlepiej nadają się do przedstawienia historii, w której czas ma znaczenie. To świetny sposób na uatrakcyjnienie historii i przekształcenie zwykłego tekstu w łatwo przyswajalną treść.

#5. Infografiki krok po kroku

Infografiki krok po kroku zapewniają podsumowanie kroków w ramach procesu. Jest idealny, gdy wyjaśniasz, jak coś zrobić. Możesz użyć diagramów, numerowanych ikon, osi czasu i schematów blokowych, aby przeprowadzić czytelników przez serię kroków.

Tworząc wizualną reprezentację procesu, czytelnicy mogą z łatwością śledzić kolejne kroki.

Wykorzystanie Infografiki W Cyfrowym świecie

Infografiki od lat szybko zyskują na popularności. Wiele firm i organizacji korzysta z infografik, aby przekazać ważne informacje i przyciągnąć uwagę odbiorców. W XXI wieku dostępnych jest mnóstwo informacji.

Dlatego ważne jest, aby przyciągnąć uwagę i pomóc czytelnikom szybko zrozumieć Twój punkt widzenia.

Oto dlaczego infografiki są używane w świecie cyfrowym:

  • Łatwe przyciąganie uwagi odbiorców: Infografiki pomagają marketerom udostępniać statystyki, fakty i inne elementy graficzne, aby przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców i szybko udostępniać istotne informacje.
  • Pomóż poprawić wirusowość treści: dobrze ułożona infografika może być niezwykle wnikliwa, co powoduje, że inni właściciele firm, twórcy i marketerzy udostępniają infografikę swoim odbiorcom.
  • Ułatwia zrozumienie złożonych pomysłów: dzięki połączeniu elementów wizualnych i tekstu można prezentować informacje w jasny i zwięzły sposób.
  • Zwiększ świadomość marki: Większość infografik zawiera nazwę marki, logo firmy i adres internetowy, dzięki czemu ludzie mogą dowiedzieć się więcej o firmie. Udostępnienie infografiki może znacznie zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć ruch do Twojej witryny.
  • Wyjaśnij, jak coś działa: Infografiki można wykorzystać do uproszczenia złożonych pomysłów i nauczenia mechaniki działania skomplikowanych pojęć lub obiektów. Możesz na przykład rozebrać złożone produkty, takie jak iPhone’y i aparaty fotograficzne, i wizualnie wyjaśnić ich podstawowe funkcje.
  • Podnieś świadomość: zanim sprzedasz klientom produkt, być może będziesz musiał podnieść świadomość problemu. Oznacza to użycie dużej ilości danych, aby zszokować czytelnika i skłonić go do działania.
  • Rysuj porównania: możesz porównywać produkty, marki lub strategie za pomocą infografik. Infografiki mogą szybko uwypuklić podobieństwa i różnice, których wyrażenie słowami mogłoby być mylące.

Proces tworzenia infografiki

Stworzenie infografiki nie musi być trudne. Wykonaj czynności opisane poniżej, aby stworzyć wciągającą i skuteczną reklamę.

Krok 1: Nakreśl cele swojej infografiki

Zanim stworzysz infografikę, musisz znać jej cel. Jaką historię chcesz opowiedzieć? A kto jest twoją grupą docelową?

Twoja infografika powinna mieć na celu opowiedzenie historii, wyjaśnienie koncepcji, udostępnienie danych lub zmianę opinii ludzi na temat powszechnego nieporozumienia.

Każdy cel określa informacje, których używasz, strukturę infografiki i używaną grafikę. Twoi odbiorcy powinni otrzymać konkretny wynos z infografiki, który sprawi, że będą chcieli dzielić się treścią.

Zastanów się, jakie pytania zadaliby Twoi czytelnicy na ten temat i postaraj się odpowiedzieć na nie za pomocą infografiki. Celem jest udostępnianie tylko najcenniejszych informacji na dany temat bez zanudzania odbiorców.

Krok 2: Wybierz swój temat

Każda infografika powinna mieć kluczowy temat lub przesłanie, które edukuje czytelników lub przekonuje ich do zaakceptowania Twojego przekazu.

Załóżmy na przykład, że chcesz przekonać uniwersytety do organizowania większej liczby zajęć gimnastycznych w ich szkole. Twoja infografika przedstawiałaby statystyki dotyczące otyłości na uniwersytecie oraz tego, jak regularne ćwiczenia mogą mieć pozytywny wpływ.

Właściwy temat różni się w zależności od Twojej firmy lub tego, co chcesz osiągnąć za pomocą infografiki. Możesz rozwinąć temat, koncentrując się na problemie odbiorców. Staraj się poinformować odbiorców o czymś, co może pomóc im rozwiązać ich problem.

Na przykład trener fitness może opowiedzieć słuchaczom o hackach dietetycznych lub ćwiczeniach treningowych, aby pomóc początkującym zacząć.

Tworząc temat, pamiętaj o odpowiednim rozplanowaniu wiadomości. Jakie jest nadrzędne przesłanie i jakie są najważniejsze punkty wspierające?

Stamtąd możesz łatwo znaleźć dane i elementy wizualne, które pomogą wesprzeć Twoją sprawę.

Krok 3: Zbierz niezbędne dane

Większość infografik zawiera dane stanowiące kopię zapasową wiadomości. Pomaga to przedstawić argumenty, aby czytelnicy mogli zrozumieć wagę Twojego przesłania. Na tym etapie będziesz chciał zebrać wszystkie istotne dostępne dane dotyczące koncepcji i uporządkować je w logiczny sposób.

Zdecyduj, w jaki sposób będziesz gromadzić dane. Na przykład możesz przeprowadzać badania, ankiety lub podsumowywać analizy za pomocą różnych narzędzi do monitorowania danych. Możesz jednak również skompilować odpowiednie dane z wiarygodnych źródeł, takich jak rządowe strony internetowe.

Wybierając zestawy danych, chcesz obiektywnie manipulować danymi, aby nie było żadnych nadmiarowości. Ponadto dane powinny być wyświetlane sekwencyjnie, aby lepiej pasowały do ​​narracji, którą próbujesz przekazać.

Krok 4: Wizualizuj swoje dane

Następnie musisz umieścić te dane w odpowiednich wizualizacjach, aby pomóc w stworzeniu przejrzystego przepływu informacji. Te dane powinny ze sobą współpracować, aby opowiedzieć Twoją historię. Sposób wizualnej prezentacji danych zależy od odbiorców i celów.

Oto kilka sposobów na wizualne uporządkowanie zbiorów danych:

  • Użyj map, aby pokazać, jak dane mogą się różnić w zależności od lokalizacji
  • Użyj wykresu liniowego lub osi czasu, aby pokazać, jak zmieniły się trendy
  • Wykorzystaj schematy blokowe, diagramy Venna, tabele i listy, aby pomóc czytelnikom lepiej zrozumieć, w jaki sposób dane są łączone i dzielone
  • Używaj pogrubionych tekstów, kolorowych ikon i jasnych kolorów, aby Twoja wiadomość się wyróżniała

Krok 5: Zaprojektuj swoją grafikę

Po uporządkowaniu treści i znaniu miejsca docelowego nadszedł czas na zaprojektowanie lub wybranie odpowiedniej grafiki, która połączy infografikę w całość.

Infografiki mogą zawierać różnorodne elementy graficzne, takie jak:

  • Wykresy
  • Wykresy
  • Ikony
  • Tytuły
  • Tekst
  • Ilustracje niestandardowe

Jeśli chodzi o włączenie grafiki do projektu infografiki, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Grafika, która będzie dla Ciebie najskuteczniejsza, będzie zależała od Twojej marki, odbiorców i rodzaju informacji, które prezentujesz.

Byłoby wspaniale, gdyby zabawna, dziwaczna marka wykorzystała ilustracje inspirowane kreskówkami, ale nie pasowałyby one do bardziej korporacyjnej infografiki. W przeciwieństwie do tego wykresy kołowe byłyby zbyt duszne dla tej zabawnej i dziwacznej marki, ale świetne dla bardziej tradycyjnej korporacji.

Zrób listę elementów graficznych, których potrzebuje Twój projekt infografiki, a następnie zastanów się, jak je ożywić. Wstępnie zaprojektowane szablony mogą być przydatne w zależności od potrzebnych elementów.

Krok 6: Wybierz swoje kolory

Możesz użyć koloru, aby opowiedzieć swoją historię i podkreślić kluczowe punkty. Upewnij się, że Twoja grafika pozostaje prosta i czytelna, wybierając przyciągającą wzrok paletę.

W zależności od wybranego koloru możesz zainspirować odbiorców do różnych myśli, uczuć, emocji i działań.

Pamiętaj: kolor powinien być używany jako pomoc dla informacji i elementów wizualnych.

Podczas tworzenia palety kolorów wybierz kolory, które wywołają oczekiwaną przez odbiorców reakcję emocjonalną.

Na przykład, projektując infografikę przedstawiającą kluczowe dane finansowe radzie inwestorów, musisz wzbudzić zaufanie.

Niebieski symbolizuje wiarygodność i stabilność i w tym scenariuszu będzie służył twojej sprawie. W infografice, która pokazuje gwałtowny wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku, użyj czerwieni, aby wzbudzić pasję i podekscytowanie.

Chociaż infografiki mogą znacznie poprawić sposób komunikowania się z odbiorcami, istnieje kilka typowych błędów, które popełnia większość ludzi.

Wskazówki, jak ulepszyć swoje infografiki

# 1. Pracuj z szablonu

Szablon lub model szkieletowy pomaga rozplanować projekt, dzięki czemu wiesz, gdzie umieścisz każdy element wizualny i tekst. Pozwala to sprawdzić, czy konieczne są poprawki w zakresie układów wizualnych lub rodzaju użytej infografiki.

Poprowadzi resztę projektu i stworzy bardziej dopracowaną i profesjonalną infografikę.

Większość narzędzi do projektowania graficznego, takich jak Canva, oferuje wiele szablonów, więc nie musisz się martwić o wyrównanie lub projektowanie układu.

#2. Mniej tekstu znaczy lepiej

Celem infografik jest szybkie przekazanie dużej ilości informacji, więc ograniczenie tekstu do minimum gwarantuje, że projekt jest przejrzysty i zrozumiały.

Każda wizualizacja może zawierać statystyki, nagłówki i krótkie podsumowania pod obrazem, aby zapewnić kontekst dla obrazu.

Powinieneś ograniczyć tekst infografiki do kilku krótkich wierszy, aby nie wyglądał na zagracony.

#3. Użyj ikon

Tworzenie infografik polega na przekazywaniu klientom jak największej ilości przydatnych informacji przy zachowaniu prostoty i łatwości czytania projektu.

Uwzględnienie tak dużej ilości danych może być przytłaczające, ale połączenie tekstu, obrazów i wykresów może Ci to ułatwić.

Podsumowanie

Masz teraz informacje potrzebne do zaprojektowania i zbudowania infografiki. Niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć zabawną infografikę, która zainspiruje odbiorców, czy też potrzebujesz wciągającej grafiki, która pomoże wyjaśnić akcjonariuszom zawiłe pomysły, infografika jest skutecznym narzędziem pomagającym przyciągnąć uwagę i szybko rozpowszechniać informacje w łatwym do zrozumienia formacie.

Możesz także zapoznać się z narzędziami online do tworzenia infografik, które przyciągną uwagę wszystkich.