Kompletny przewodnik po zabójczych funkcjach platformy

Jeśli jesteś zagorzałym czytelnikiem naszego bloga, na pewno widziałeś naszych gości i nas wymieniających jeden potężny zestaw narzędzi — Semrush.

Pojawia się, gdy mówimy o szacowaniu ruchu, metatagach, błędach witryny, badaniu słów kluczowych i wielu innych aspektach marketingu cyfrowego, więc możesz się zastanawiać, jaki zestaw narzędzi ma w nich coś do powiedzenia.

Dlatego zdecydowaliśmy się dokładnie omówić Semrush, platformę, z której korzystamy na co dzień i coś, bez czego każdy marketer cyfrowy ledwo może się obejść.

Co to jest Semrush?

Wyposażony w ponad 50 narzędzi, które obejmują każdy możliwy do pomyślenia i nie do pomyślenia aspekt widoczności online, Semrush jest zasadniczo źródłem informacji na temat wszystkich rzeczy związanych z marketingiem online.

Składająca się z pięciu zestawów narzędzi platforma obejmuje:

  • SEO;
  • Reklama cyfrowa;
  • Badania rynku i analiza konkurencji;
  • Marketing treści; oraz
  • Zarządzanie mediami społecznościowymi.

Zasadniczo Semrush zapewnia dane i spostrzeżenia niezbędne do wykonywania właściwych połączeń, jeśli chodzi o marketing cyfrowy — od decyzji wysokiego szczebla dotyczących wejścia na nowe rynki lub wprowadzenia nowych produktów/usług po bardziej szczegółowe i techniczne rzeczy, takie jak przeprowadzanie audytów witryn i czuwanie w twoich szeregach.

Recenzja Semrush, czyli najważniejsze funkcje platformy

Jak widać, Semrush jest, z braku lepszego słowa, ogromny!

Nie da się więc zmieścić recenzji całej platformy w jednym poście — 10 000 słów ledwie tu wystarczy.

Zamiast tego postanowiliśmy skoncentrować się na najbardziej imponujących funkcjach zestawu narzędzi, podkreślając niektóre z najbardziej unikalnych i jedynych w swoim rodzaju know-how, którymi wypełniony jest Semrush.

Semrush = Słowo kluczowe Intel

Semrush zawsze był znany w branży ze swoich mocnych stron w zakresie badania i analizy słów kluczowych.

Tak naprawdę dziś platforma ma największą (i co ważniejsze, najbardziej aktualną) baza słów kluczowych na rynku.

Źródło: Statystyki Semrush

Za każdym razem, gdy sprawdzamy stronę statystyk Semrusha, widzimy większą liczbę, więc tempo wzrostu jest po prostu zdumiewające.

Jednak nie chodzi tylko o nieprzetworzone dane słów kluczowych. Platforma ma sposób na przekształcenie informacji o słowach kluczowych w przydatne informacje, pomagając w określeniu takich rzeczy, jak:

  • Globalna i lokalna liczba wyszukiwań (ilu użytkowników Google to lub inne wyszukiwane hasło miesięcznie) wraz z listą semantycznie powiązanych słów kluczowych;
  • Zamiar słowa kluczowego (wraz z rosnącym naciskiem Google na intencje użytkownika, ta jedyna w swoim rodzaju funkcja Semrush może pomóc w lepszym ukierunkowaniu słów kluczowych i usprawnieniu działań związanych z treścią);
  • Trudność słowa kluczowego (jak trudno jest uszeregować dane słowo kluczowe w oparciu o konkurencję i inne czynniki, takie jak linki zwrotne, funkcje SERP itp.) istotne dla każdego obszaru geograficznego;
  • Konkurencja (otrzymujesz listę witryn, które pozycjonują się dla danego słowa kluczowego, co pomaga zrozumieć, z kim i z czym konkurujesz);
  • Funkcje SERP (o które SERP zawiera dane słowo kluczowe, które wyzwalają, stąd możesz konkurować).

Źródło: Narzędzie Przegląd słów kluczowych

Wszystkim tym spostrzeżeniom towarzyszy przydatny ekosystem zarządzania słowami kluczowymi — możesz oddzielić słowa kluczowe według lokalizacji geograficznej, języka i innych kryteriów oraz tworzyć praktyczne listy główne.

Łatwe śledzenie pozycji

Ponieważ dane mobilne są dostępne dla wszystkich użytkowników, niezależnie od ich planu, jest to najważniejsze, jeśli chodzi o śledzenie pozycji — chociaż na komputerach wszystko może wyglądać obiecująco, możesz tracić pozycję na urządzeniach mobilnych.

Więc, Semrush Śledzenie pozycji Narzędzie ma wszystko, czego potrzebujesz, aby mieć oko na swoje codzienne rangi i wykryć każdą zmianę, zanim spowoduje to prawdziwe problemy.

Źródło: Narzędzie do śledzenia pozycji

Jednak oprócz samego śledzenia pozycji, narzędzie oferuje jeszcze więcej:

  • Udział testów porównawczych głosu i widoczności w porównaniu z konkurencją;
  • Codzienne aktualizacje danych;
  • Funkcje wielokrotnego śledzenia, dzięki którym możesz monitorować swoją pozycję na różnych urządzeniach i lokalizacjach (do poziomu ZIP);
  • Zakres funkcji SERP, który (unikatowy!) obejmuje lokalne śledzenie trzech paczek i wiele języków; oraz
  • Funkcje raportowania wyższego poziomu, które umożliwiają nawet korzystanie z oprogramowania sprzęgającego Studia danych Google (szczególnie ważne, jeśli dostosowujesz się do klientów).

Ten moduł do śledzenia pozycji wykryje nawet strony, które powodują samodzielną rywalizację (raport kanibalizacji).

Naprawdę potężny audyt strony

Podczas gdy będziemy zagłębiać się w poszczególne funkcje, kluczową rzeczą, która sprawia, że ​​potężne narzędzie do audytu witryny jest jego trafność i zdolność do pójścia w parze ze zmianami w branży. I Semrusha Narzędzie do audytu witryny wykonuje imponującą pracę, idąc ramię w ramię z aktualizacjami Google.

Gdy Google ogłosił wydanie Aktualizacja wyglądu strony, Semrush uruchomił raport Core Web Vitals (CWV) w narzędziu Site Audit. To bardzo wyjątkowa cecha, która charakteryzuje szybkość zmian zarówno w branży, jak i w narzędziu.

Dzięki ponad 140 kontrolom narzędzie zasadniczo ocenia skuteczność Twojej witryny pod kątem kluczowych wskaźników kondycji witryny, które obejmują:

  • Problemy techniczne (np. indeksowanie, HTTPS, AMP i wydajność);
  • Problemy z danymi na stronie i danymi strukturalnymi;
  • Sprawdzanie znaczników;
  • zagadnienia związane z pozycjonowaniem międzynarodowym; oraz
  • Problemy z linkami wewnętrznymi.

Źródło: Narzędzie do audytu witryny

Jeśli połączysz swoje konto GA, narzędzie nada priorytet wykrytym problemom, wykrywając strony, które uzyskują więcej odsłon. Co więcej, Twoje dane GA dodadzą dwa dodatkowe kontrole do mieszanki — strony osierocone i strony, których ładowanie trwa zbyt długo (czynnik rankingowy).

To, co się wyróżnia, to to Audyt strony nie tylko wykrywa problemy z witryną; w rzeczywistości daje przydatne porady, jak je naprawić.

Sprawdzanie SEO na stronie i audyt linków zwrotnych – narzędzia, które są unikalne na rynku

Rozważymy Audyt strony dość unikalny na rynku, biorąc pod uwagę jego moc, głębokość audytu i tempo aktualizacji. Jeszcze inne platformy również mają audyty witryn. Ale Semrush ma dwa naprawdę jedyne w swoim rodzaju narzędzia — Sprawdzanie SEO na stronie i audyt linków zwrotnych.

Sprawdzanie SEO na stronie (OPSC)

Jest to jeden z najbardziej intuicyjnych i docelowych sposobów doskonalenia wydajności Twoich stron.

Wystarczy określić docelowe słowo kluczowe i OPSC zbierze cenne pomysły na ulepszenie strony i treści w oparciu o analizy konkurencji. Od technicznego SEO, budowania linków i funkcji SERP po UX i semantykę, otrzymasz rekomendacje dotyczące każdego aspektu strony, które mogą wpłynąć na twoje rankingi dla docelowego słowa kluczowego.

Źródło: Sprawdzanie SEO na stronie

Co więcej, narzędzie zidentyfikuje strony, które wymagają pilniejszej uwagi na podstawie łatwości poprawek i wpływu na wydajność strony.

Narzędzia linków zwrotnych

Semrusha Audyt linków zwrotnych zawiera ponad 50 unikalnych markerów toksyczności, które pomagają wskazać linki zwrotne, które szkodzą Twojemu profilowi, a tym samym wydajności.

Ale jest więcej możliwości platformy w zakresie linków zwrotnych. Dzięki ponad 43 miliardom bazy danych linków zwrotnych narzędzie Backlink Analytics firmy Semrush ma dostęp do największej (i najświeższej) bazy danych linków zwrotnych na rynku, co sprawia, że ​​jest to prawdopodobnie najsilniejsze rozwiązanie do rzucenia okiem na portfolio linków zwrotnych konkurencji i uzyskania pomysłów na własne wysiłki w zakresie budowania linków.

A narzędzie Link Building pomoże Ci usprawnić i zarządzać całym procesem informacyjnym.

Zakres przepływu pracy w marketingu treści

Dopracowywanie Twojej witryny, docieranie do linków zwrotnych, analiza konkurencji i inne działania nie kosztują ani grosza bez wysokiej jakości treści. A Semrush oferuje kilka narzędzi, które zasadniczo obejmują przepływ pracy w marketingu treści – i mamy na myśli w pełni.

Źródło: Narzędzie do badania tematu

Od krótkiego tworzenia po analizę wydajności treści, mają narzędzie do prawie wszystkich treści:

  • Narzędzie do badania tematu jest przeznaczony do etapu tworzenia treści, pomagając wybrać najbardziej modny i rezonujący temat dla przyszłych treści aż do poziomu lokalnego w oparciu o docelowe położenie geograficzne.
  • Szablon treści SEO analizuje najlepsze fragmenty treści dla docelowych słów kluczowych i automatycznie tworzy brief (z SEO, czytelnością, długością tekstu, semantyką i pomysłami na linki zwrotne) dla twoich pisarzy. I Asystent pisania SEO dodatek pomaga upewnić się, że Twój tekst jest zgodny z najlepszymi praktykami najlepszych treści Twoich rywali.
  • Analizator treści monitoruje wydajność treści, a jeśli zauważysz, że jest opóźniona, przeprowadź stronę przez Sprawdzanie SEO na stronie i otrzymuj praktyczne zalecenia dotyczące ulepszeń.

Ceny: prawdopodobnie najlepsza funkcja Semrush

Zazwyczaj wycena jest najbardziej zastraszającą częścią każdego rozwiązania, szczególnie tak kompleksowego jak Semrush. Jednak ludzie tam wydają się być dość skromni.

Biorąc pod uwagę wszystkie informacje, które otrzymujesz, a także jakość danych i spostrzeżeń, ceny Semrush są tak przystępne, jak to tylko możliwe, zwłaszcza jeśli jesteś gotowy na wykorzystanie pełnej mocy platformy:

Źródło: Strona cenowa Semrush

Oczywiście, jeśli zdecydujesz się na abonament roczny, ceny jeszcze bardziej spadną, a subskrypcja PRO stanie się ofertą 99,95 USD/mies.

A za tę cenę masz dostęp do informacji i możliwości ponad 50 narzędzi — aby mieć zintegrowane, powiązane i płynne zarządzanie całym procesem widoczności online.

Uwagi końcowe 👈

Oczywiście nasze pokrycie Semrush tylko porysowało powierzchnię platformy. Nie zagłębiliśmy się nawet w jego reklamę, zarządzanie mediami społecznościowymi, raportowanie i inne możliwości.

Jednak nasze szybkie uruchomienie ujawniło niektóre z najbardziej ekscytujących funkcji platformy, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Miejmy więc nadzieję, że teraz masz lepsze pojęcie o tym, jak bardzo Twoja praca w marketingu cyfrowym może stać się łatwiejsza i mądrzejsza, jeśli zdecydujesz się uzbroić w moc platformy.

A jako nasz czytelnik masz wyjątkową szansę, aby samemu poznać mocne strony tego zestawu narzędzi z 14-dniowa bezpłatna wersja próbna Semrush.