Kontrolery rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej wprowadziły technologię Haptic na nowy poziom. Proste urządzenia dotykowe dostępne w postaci popularnych kontrolerów gier, joysticków i kierownic znalazły wiele akceptacji w erze cyfrowej. Poza tym łatwa manipulacja tymi narzędziami za pomocą połączenia bodźców wzrokowych i wrażeń dotykowych zapewnia niesamowite wrażenia. Nowy rodzaj kontrolera dotykowego o nazwie TOuch Rigid Controller (TORC) obiecuje dodatkowo zwiększyć to doświadczenie.
Fizycznie, TOuch Rigid Controller (TORC) składa się ze sztywnej skorupy, która nie zawiera widocznych ruchomych części. Nawet wtedy może dostarczać bogate dotykowe sprzężenie zwrotne i umożliwia wysoki poziom zręczności. Został opracowany dzięki wspólnym wysiłkom naukowców z Microsoft Research Redmond i stażysty z KAIST.
Minimalna konstrukcja TORC umożliwia prostą i niezawodną obsługę i może być zintegrowana z różnymi kontrolerami i urządzeniami codziennego użytku, od rysika po kontroler do gier (patrz Rysunek 6.) Umożliwia wykrywanie i renderowanie bogatej manipulacji dotykowej w VR i AR. Zespół projektowy TORC ma nadzieję, że zmotywuje społeczność badawczą i przemysłową do kontynuowania prac nad projektowaniem kontrolerów VR / AR, wspomina o blogu.
Kompaktowe urządzenie, które mieści się w dłoni, umożliwia ściskanie wirtualnych przedmiotów, a także manipulowanie nimi w ręku, bez przełączania na sposób wielofunkcyjny. Został specjalnie zaprojektowany do obsługi chwytania wirtualnych przedmiotów za pomocą kciuka i dwóch palców.
Jeśli dalsze oceny wykażą, że za pomocą TORC uczestnicy mogliby precyzyjniej manipulować wirtualnymi obiektami, możemy zobaczyć przełom. Co więcej, można to uznać za ostateczną granicę VR, w której użytkownicy będą mogli w końcu złapać dowolny obiekt w środowisku VR i AR.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź blog badawczy Microsoft.