Który program księgowy jest lepszy?

Xero i QuickBooks to doskonałe narzędzia, które pomogą Twojej firmie wyróżnić się podczas zarządzania kontami i finansami.

Niezależnie od tego, czy jesteś startupem, osobą prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą czy właścicielem małej firmy, księgowość jest kluczowym aspektem Twojej firmy, którym musisz skutecznie zarządzać.

Pomoże Ci to dobrze zarządzać wydatkami poprzez śledzenie płatności, obliczanie odliczeń podatkowych i podatku na koniec roku, prawidłowe ustalanie wynagrodzeń i nie tylko.

Spośród wielu programów księgowych dostępnych na rynku, Xero i Szybkie Książki to dwa najlepsze i niedrogie programy księgowe online, które eliminują złożoność zarządzania wydatkami i podatkami.

Chociaż obaj mają podobne cele, nadal różnią się pod wieloma względami.

Porównajmy Xero i QuickBooks, aby zdecydować, co jest lepsze dla Twojej firmy.

Xero kontra QuickBooks: wprowadzenie

Co to jest Xero?

Xero to potężne oprogramowanie księgowe, które pomaga efektywnie wykonywać zadania do wykonania, bez marnowania czasu i wysiłku. Został zaprojektowany specjalnie dla małych firm, aby umożliwić sprawne prowadzenie działalności i prowadzenie dokumentacji księgowej online.

Dzięki Xero możesz zarządzać wydatkami, nawiązywać połączenia bankowe, płacić rachunki, śledzić faktury i nie tylko. Może zautomatyzować przyziemne zadania, takie jak raportowanie i fakturowanie, aby zaoszczędzić czas i wysiłek.

Pełny obraz wszystkich prac związanych z finansami otrzymasz na jednym ekranie z aktualnymi danymi. Xero sprawia, że ​​zeznania podatkowe na koniec roku są proste i łatwe oraz pomaga w wykonywaniu kanałów bankowych z kont firmowych, dzięki czemu transakcje można łatwo bezpiecznie importować do oprogramowania księgowego. W ten sposób wszystkie Twoje transakcje bankowe mogą z łatwością i automatycznie trafiać do Xero.

Co więcej, dzięki Xero uzyskasz aktualny obraz przepływów pieniężnych. Możesz także używać Xero do dobrej współpracy z księgowymi, pracownikami lub księgowymi online, niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz. Jednocześnie możesz uzyskać dostęp do informacji finansowych i dodawać komentarze. Pomaga to omówić dane finansowe i biznesowe ze swoim zespołem, co pozwala mu zgłaszać wydatki, wysyłać faktury i zarządzać urlopami.

Xero oferuje różne dodatki, w tym Xero Projects i Xero Expenses, które pomogą Ci zbudować swój plan i pracować zgodnie z nim. Możesz łatwo połączyć się z aplikacjami innych firm, takimi jak Vend i Stripe, aby zarządzać finansami małej firmy. Umożliwia dostęp do sklepu App Store w celu wyszukiwania, kupowania i testowania różnych aplikacji, które pomogą Twojej firmie.

Historia:

Xero to oparte na chmurze oprogramowanie księgowe z siedzibą w Nowej Zelandii. Została założona w 2006 roku przez Hamisha Edwardsa i Roda Drury’ego w Wellington. Posiada biura w Australii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Co to jest QuickBooks?

Szybkie Książki to oprogramowanie księgowe online, które pomaga w łatwiejszym śledzeniu wpływów, transakcji bankowych i dochodów. Cały obraz finansowy możesz zobaczyć w jednym miejscu. Może także automatycznie synchronizować wszystkie transakcje dokonane kartami kredytowymi i bankami, co pomoże Ci śledzić wydatki i dochody.

Narzędzie ułatwia organizację i zarządzanie działaniami związanymi z finansami, co oznacza mniej pracy i stresu w kończącym się roku podatkowym. Aby zachować zgodność, możesz rejestrować rachunki i śledzić przebieg bezpośrednio za pomocą aplikacji mobilnej QuickBooks.

QuickBooks umożliwia oznaczanie rzeczy podczas pracy w celu śledzenia projektów, lokalizacji, wydarzeń i nie tylko. Możesz także generować niestandardowe raporty powiązane z tagami, aby uzyskać natychmiastowy obraz sytuacji. Dzięki łatwym w dodawaniu rozwiązaniom QuickBooks możesz bezpiecznie rozwijać swoją firmę.

Historia:

W 1983 roku Tom Proulx i Scott Cook po raz pierwszy wprowadzili QuickBooks w Mountain View w Kalifornii w USA. Został opracowany i wprowadzony na rynek przez firmę Intuit. Produkty kierowane są do małych i średnich przedsiębiorstw. Ponadto oferuje wersje chmurowe dla potrzeb księgowych oraz aplikacje lokalne, które akceptują płatności, funkcje płacowe i rachunki. Oprogramowanie było popularne wśród właścicieli firm, którzy nie mieli formalnego przeszkolenia w zakresie rachunkowości.

Xero kontra QuickBooks: funkcje

Funkcje Xero

#1. Rachunki

Xero umożliwia szybsze śledzenie i opłacanie rachunków. Można także uzyskać przejrzysty obraz przepływów pieniężnych i zobowiązań. Ponadto umożliwia sprawdzenie wszystkich należnych rachunków za płatności, aby zachować kontrolę nad przepływami pieniężnymi.

Uzyskaj wgląd w wydatki, zamówienia i niezapłacone rachunki i unikaj opłat za zwłokę, aby budować dobre relacje z dostawcami. Możesz płacić swoim dostawcom w ramach jednej prostej transakcji obejmującej wiele rachunków. Ponadto możesz zaplanować płatności rachunków z wyprzedzeniem, aby nigdy niczego nie przeoczyć.

Co więcej, możesz wysyłać rachunki e-mailem do skrzynki odbiorczej plików, używając Xero do dokumentacji elektronicznej. Pomoże Ci to uporządkować i przechowywać rachunki oraz inne niezbędne dokumenty w teczkach. W tym celu możesz uzyskać dostęp do dokumentów w dowolnym momencie. Wystarczy wprowadzić dane, a dokument wyświetli się na ekranie.

#2. Koszty roszczenia

Xero pozwala na łatwe zarządzanie wydatkami. Możesz śledzić koszty, przeglądać wydatki i szybko zwracać roszczenia z tytułu wydatków. Wszystko to można łatwo zrobić za pomocą narzędzi do zarządzania wydatkami Xero. Spraw, aby Twoje wydatki przebiegały bez użycia papieru i szybko, za pomocą telefonu komórkowego, skanując wszystkie szczegóły z potwierdzenia ze zdjęciem, aby automatycznie wypełnić wniosek.

Co więcej, możesz śledzić i zarządzać przebiegiem, a także przesłać wniosek o zwrot wydatków jednym kliknięciem, załączając paragon. Usprawnij swoją pracę, automatyzując zarządzanie wydatkami. Dzięki temu możesz łatwo otrzymać powiadomienie w przypadku złożenia wniosku o zwrot wydatków. Możesz szybko sprawdzić i zatwierdzić roszczenia.

Dzięki Xero możesz płacić swoje wydatki w ten sam sposób, w jaki płacisz rachunki. Pozwala Twojej firmie zarządzać wydatkami, korzystając z dokładnych widoków całkowitych wydatków. Pomaga to w zarządzaniu przepływem środków pieniężnych i wiedzy o oczekiwaniu na zwroty.

Nieważne, gdzie jesteś i która jest godzina, Xero przyspiesza składanie i zatwierdzanie wniosków o wydatki. Umożliwia śledzenie przebiegu za pomocą mapy w aplikacji mobilnej. Po prostu zapomnij o rachunkach papierowych; zamiast tego zrób cyfrowy paragon.

#3. Połączenia bankowe

Połącz swoje firmowe konto bankowe z Xero i łatwo skonfiguruj kanały bankowe. Pozwól Xero synchronizować wszystkie dane bankowe bezpośrednio z oprogramowaniem księgowym każdego dnia roboczego. Po nawiązaniu połączenia możesz zaimportować dane z maksymalnie jednego roku (12 miesięcy).

Codzienne dane bankowe są złożone, dlatego Xero zapewnia dokładny obraz finansów firmy. Na pulpicie nawigacyjnym możesz wyświetlić podsumowanie pieniędzy przychodzących i wychodzących. Ponadto Xero będzie codziennie kategoryzować wszystkie transakcje, dzięki czemu nie będzie żadnych oczekujących prac.

Xero tworzy bezpieczne połączenie z Twoim kontem bankowym, dzięki czemu wszystkie dane zostaną bezpiecznie przesłane z banku do Xero, umożliwiając dostęp do nich tylko Xero.

#4. Akceptuj płatności online

Możesz akceptować płatności online od klientów kartą debetową lub kredytową bezpośrednio z faktury Xero. Pozwól swoim klientom płacić, ponieważ chcą zwiększyć szanse na otrzymanie zapłaty i skrócić czas. Konfigurowanie usług płatniczych w Xero jest łatwe i szybkie, dzięki czemu możesz zacząć otrzymywać płatności online.

Xero pozwala udostępnić swoim klientom kilka sposobów dokonywania płatności. Mogą płacić bezpośrednio za pośrednictwem Stripe, który integruje się z różnymi opcjami płatności, takimi jak karta kredytowa, karta debetowa, Google Pay czy Apple Pay.

Xero pomaga uzyskać spersonalizowane szablony faktur, logo firmy, niestandardową wiadomość i przycisk „Zapłać teraz”. Dzięki niemu Twoi klienci mogą kliknąć bezpośrednio na przycisk i szybko zapłacić. Dane są wysoce chronione wieloma warstwami zabezpieczeń, dzięki czemu faktury online są trudne do manipulacji, co zapewnia solidne bezpieczeństwo i silne szyfrowanie.

#5. Śledź projekty

Xero pomaga Ci wyceniać, wystawiać faktury i szybko otrzymywać płatności za projekty. Możesz śledzić płatności i rentowność za pomocą oprogramowania do śledzenia zadań. Otrzymasz rozwiązanie do śledzenia oparte na lokalizacji lub czasie, aby zarządzać swoimi kosztami. Xero Projects pozwala skonfigurować projekt w ciągu kilku minut i pomaga przydzielić różne zadania i wydatki w ramach projektu.

#6. Biegi płatne

Przechowuj swoje dane dotyczące wynagrodzeń online i uzyskuj do nich dostęp z dowolnego miejsca. W przypadku niewielkiej liczby pracowników Xero umożliwia wykonanie wszystkich przebiegów płacowych i uruchomienie raportów płacowych pracowników.

Co więcej, możesz płacić swoim pracownikom ręcznie lub poprzez płatności grupowe. Jeśli chcesz poznać niezawodne rozwiązanie płacowe, zintegruj Xero z aplikacjami innych firm.

Inne funkcje Xero:

  • Uzgadnianie rachunków bankowych: Aktualizuj swoje finanse i salda rachunków dzięki Xero. Dzięki niemu możesz z całą pewnością potwierdzić, że wszystkie transakcje na Twoich rachunkach są rejestrowane w dokumentacji finansowej firmy.
  • Zarządzaj kontaktami Xero: Możesz używać Xero do zarządzania swoimi kontaktami. Ponadto w jednym miejscu możesz przeglądać sprzedaż klientów, płatności, faktury, sprzedaż dostawców i nie tylko.
  • Przechwytuj dane: Uzyskaj kopie kluczowych danych i dokumentów przechowywanych w Xero za pomocą Hubdoc.
  • Pliki: Xero jest przydatne do przechowywania plików online. Pomaga to w bezpiecznym zarządzaniu umowami, rachunkami, paragonami i dokumentami.
  • Raportowanie: Możesz śledzić swoje finanse za pomocą precyzyjnych raportów księgowych i współpracować z doradcami w czasie rzeczywistym.
  • Zapasy: Xero pozwala śledzić poziomy zapasów, dzięki czemu możesz wypełniać faktury wraz z zamówieniami na produkty.
  • Fakturowanie online: zaawansowane oprogramowanie do fakturowania Xero pozwala pracować mądrzej. Możesz wysyłać faktury online, automatyzować przypomnienia i wykonywać więcej zadań za pomocą aplikacji komputerowej lub mobilnej.
  • Wielowalutowość: Zarabiaj i płać w ponad 160 walutach, korzystając z natychmiastowego przeliczania walut Xero.
  • Zamówienia zakupu: Z łatwością twórz zamówienia zakupu i śledź dostawy.
  • Podatek od sprzedaży: automatycznie obliczaj podatek od transakcji. Raporty można wykorzystać do przygotowania zeznań podatkowych.
  • Analityka: możesz śledzić wskaźniki, sprawdzać kondycję finansową i przepływy pieniężne.
  • Panel księgowy: Śledź finanse za pomocą pulpitu nawigacyjnego i prowadź faktury, rachunki, salda bankowe itp.
  • Zarządzaj środkami trwałymi: możesz śledzić środki trwałe i zarządzać nimi, umożliwiając przeglądanie aktualnych ksiąg.
  • Integruj aplikacje: wybieraj spośród różnych integracji, usług finansowych i aplikacji, aby lepiej prowadzić swoją firmę.

Funkcje QuickBooks

#1. Koszty pracy

Prowadź rejestr kosztów projektu za pomocą QuickBooks Online. Przejrzyste raporty i dashboardy pozwalają sprawdzić, czy przychody przekraczają koszty projektu. Otrzymasz natychmiastowy wgląd w zyski dzięki funkcji automatycznej aktualizacji, gdy zaczniesz korzystać z QuickBooks Time i QuickBooks Payroll. Umożliwi to podejmowanie mądrzejszych decyzji w celu maksymalizacji zysku.

#2. Spis

QuickBooks Online umożliwia śledzenie zapasów za pomocą raportów i aktualizacji w czasie rzeczywistym. W miarę postępu pracy ilości są automatycznie aktualizowane, dzięki czemu zawsze wiesz, jakie są Twoje aktualne zapasy, aby zapobiec niedoborom. Otrzymuj natychmiastowe powiadomienia, gdy zaistnieje potrzeba ponownego zamówienia. Możesz także uzyskać dostęp do raportów, aby zobaczyć bestsellery, łączne podatki i łączną sprzedaż.

#3. Zarządzaj rachunkami

Organizuj i zarządzaj rachunkami biznesowymi w jednym miejscu. Uzyskaj szczegółowe informacje o rachunkach z panelu rachunków, aby wiedzieć, co jesteś winien, od kogo i kiedy zapłacić. Możesz zapłacić częściowo lub w całości i pozwolić QuickBooks automatycznie śledzić zapłaconą kwotę i odpowiednio aktualizować pulpit rozliczeniowy.

#4. Śledź wydatki

Możesz łatwo śledzić wydatki biznesowe za pomocą QuickBooks, aby zawsze wiedzieć, gdzie idą pieniądze. Po podłączeniu QuickBooks do kart kredytowych, kont bankowych, PayPal, Square i innych, zaimportuje Twoje wydatki i podzieli je na kategorie. Możesz zapisywać zdjęcia rachunków za pomocą aplikacji mobilnej i być na bieżąco, aby nigdy nie przegapić żadnych ulg podatkowych.

#5. Zarządzaj kontrahentami

Możesz składać, wysyłać i śledzić 1099 formularzy dla swoich kontrahentów. Musisz zrozumieć różnicę między W2 a 1099. Płacąc kwotę wykonawcy, będziesz musiał to śledzić na 1099. QuickBooks śledzi również oddzielne wydatki, takie jak płacenie dostawcy lub wykonawcy za wypożyczenie sprzętu.

Inne funkcje QuickBooks:

  • Raportowanie: za pomocą raportów biznesowych możesz śledzić obecną sytuację swojej firmy i dowiedzieć się, jak ją ulepszyć.
  • Śledź mile: niezależnie od tego, czy pracujesz w niepełnym wymiarze godzin, od czasu do czasu realizujesz dostawy, czy w pełnym wymiarze godzin, śledzenie mil jest przydatne w odliczaniu podatków dla małych firm.
  • Podatek od sprzedaży: QuickBooks śledzi wszystkie przepisy podatkowe, więc nie musisz się martwić obliczeniami podatkowymi.
  • Fakturowanie: możesz tworzyć i udostępniać profesjonalne faktury oraz uzyskiwać szybsze płatności.
  • Odliczenia podatkowe: QuickBooks śledzi podatki i oblicza odliczenia za Ciebie.
  • Szacunki: Dzięki QuickBooks możesz łatwo tworzyć szacunki i przekazywać swoim klientom kompletne informacje.
  • Aplikacja mobilna: możesz prowadzić konta firmowe i zarządzać nimi za pomocą telefonu komórkowego, korzystając z aplikacji mobilnej QuickBooks.

Xero kontra QuickBooks: przypadki użycia

Przypadki użycia Xero

  • Budowa: sprawdzaj liczby i łatwo zarządzaj przepływami pieniężnymi za pomocą Xero. Branża budowlana może zachować zgodność z przepisami podatkowymi dzięki oprogramowaniu księgowemu Xero.
  • Handel: od transakcji na miejscu po pracę w biurze, możesz łatwo wysyłać faktury i oferty, zarządzać zadaniami i śledzić wydatki za pomocą jednego kliknięcia przycisku.
  • Produkcja: Przemysł produkcyjny może śledzić aktywa i kontrolować przepływy pieniężne, korzystając z oprogramowania księgowego Xero.
  • Nieruchomości: przeglądaj dokumentację klientów i śledź wyniki, gdziekolwiek jesteś. Ponadto za pomocą tego oprogramowania możesz zarządzać podatkami dla agentów nieruchomości.

Przypadki użycia QuickBooks

  • Organizacje non-profit: Organizacje non-profit mogą sortować wydatki, śledzić budżet, zwiększać pojemność i zwiększać ochronę dzięki QuickBooks. Możesz łatwo zbierać darowizny i zarządzać nimi.
  • Produkcja: zautomatyzuj szeroką gamę procesów inwentaryzacyjnych i uzyskaj wyraźny obraz całej firmy dzięki QuickBooks. Możesz obniżyć koszty, osiągnąć wysokie zyski, zwiększyć efektywność i usprawnić zarządzanie zamówieniami.
  • Konstrukcja: QuickBooks oferuje śledzenie kosztów pracy i elastyczność niezbędną do pracy z dowolnego miejsca. Pomaga rejestrować wszystkie koszty, zarządzać siłą roboczą, płacić pracownikom i uzyskiwać statystyki biznesowe.
  • Dystrybucja hurtowa: zarządzaj zakupami, dystrybucją, sprzedażą, zapasami i księgowością z jednej platformy. Możesz chronić marże zysku, scentralizować wszystkie informacje, zautomatyzować zarządzanie zapasami i usprawnić zarządzanie zamówieniami.

Xero kontra QuickBooks: podsumowanie

XeroQuickBooksXero to oprogramowanie księgowe, które może pomóc w zarządzaniu fakturowaniem, zarządzaniu zapasami, zarządzaniu wydatkami, zarządzaniu projektami, opłacaniu rachunków i nie tylko. QuickBooks to oparta na przeglądarce aplikacja księgowa posiadająca rozbudowane funkcje fakturowania i raportowania oraz intuicyjny interfejs. Xero jest lepszy dla rozwijających się start-upów. QuickBooks jest lepszy dla małych i średnich firm poszukujących zaawansowanych raportów. Ma prosty układ, który zawiera łatwe w użyciu narzędzia i konfigurowalny pulpit nawigacyjny. Wymaga nauki, ale zawiera podobne narzędzia i funkcje. Xero można zintegrować z ponad 1000 aplikacji. QuickBooks można zintegrować z ponad 750 aplikacjami i oferuje wewnętrzną księgowość. Zawiera funkcje śledzenia czasu w swoim najwyższym planie. Obejmuje możliwości śledzenia czasu od planów podstawowych do zaawansowanych. Możesz uzyskać dostęp do wszystkich funkcji przez 30 dni, nie płacąc nic. QuickBooks oferuje 30-dniowy bezpłatny okres próbny, dzięki czemu możesz wiedzieć, który plan wybrać. Plan startowy kosztuje 25 USD miesięcznie. Plan startowy kosztuje 15 USD miesięcznie.

Wniosek

Xero i QuickBooks to niesamowite programy księgowe dla rozwijających się małych i średnich firm. Każdy z nich ma szeroki zakres funkcji i ofert ułatwiających zarządzanie wydatkami, monitorowanie kondycji finansowej, płacenie podatków i nie tylko.

Krótko mówiąc, Xero jest lepsze dla start-upów i rozwijających się firm wymagających skalowalnego rozwiązania księgowego dla swojej firmy. Ale QuickBooks jest lepszy dla małych i średnich firm, które wymagają śledzenia zapasów i zaawansowanych funkcji raportowania.

Dlatego wybierz jeden spośród nich w oparciu o potrzeby biznesowe.

Następnie zapoznaj się ze szczegółowym artykułem na temat NetSuite kontra QuickBooks.