Lista zmian i informacje o wydaniu Oprogramowanie do aktualizacji produktów dla użytkowników

Informowanie użytkowników o zmianach wprowadzanych w nowej aktualizacji jest podstawowym zadaniem w cyklu rozwoju, ponieważ zapewnia przejrzystość całego procesu.

Jednak tworzenie i utrzymywanie listy zmian w celu utrzymania klientów na tej samej stronie, co zespół programistów, jest czasochłonną i pracochłonną procedurą. Tworzenie informacji o wydaniu wymaga wielu dni planowania i ręcznego przeglądania zgłoszeń.

W związku z tym ten zorientowany na szczegóły proces często opóźnia terminowe wydanie aktualizacji i, najczęściej, prowadzi do nieporozumień. Późne wydania i niezadowoleni klienci to następstwa tego nieplanowanego procesu.

Aby rozwiązać problemy pojawiające się w tym szaleńczym procesie i zachęcić klientów do zaangażowania się i wyrażenia opinii na temat nowych wersji, firmy przyjmują narzędzia dziennika zmian. To systematyczne i bezproblemowe podejście do informowania klientów o najnowszych produktach i aktualizacjach za pomocą dzienników zmian i notatek o wydaniu powoduje zatrzymanie klientów na dłuższą metę.

Czym jest dziennik zmian?

Changelog to sekwencyjny zapis wszystkich zmian i aktualizacji wprowadzonych przez zespół programistów w oprogramowaniu. Firmy uważają publikowanie dzienników zmian za wygodniejszy i bardziej uporządkowany sposób informowania swoich klientów o nowo wprowadzonych wydaniach.

Oprócz klientów, dzienniki zmian przynoszą również korzyści zespołom programistycznym i marketingowym firm, ponieważ są one świadome nowych funkcji wprowadzanych w nowych aktualizacjach, w które nie były zaangażowane.

Dzienniki zmian to rozwiązania programowe, które oferują platformę do tworzenia i publikowania dzienników zmian, eliminując potrzebę ręcznego dodawania informacji o wydaniu. Tworzenie i publikowanie dzienników zmian dla każdego wydania oprogramowania jest niezbędne z następujących powodów:

  • Informuj swoich klientów, że okresowo aktualizujesz swoje produkty, aby je ulepszać, a subskrypcja Twojego produktu zapewni im wielką wartość.
  • Zdobądź zaufanie klienta i popraw retencję użytkowników, informując go o nowo wprowadzonych funkcjach i dlaczego są one wymagane.
  • Aktywnie udostępniaj aktualizacje swoim klientom, aby użytkownicy mogli wypróbować nowe funkcje i poprawić wskaźnik wdrażania funkcji.

Poniżej wymieniliśmy kilka narzędzi dziennika zmian. Kontynuuj przewijanie, aby je sprawdzić, a następnie będziesz mógł wybrać najlepsze spośród wszystkich wymienionych tutaj narzędzi.

Kanał zmian

Kanał zmian to popularne narzędzie, które przydaje się do szybkiego i bezproblemowego tworzenia hipnotyzujących dzienników zmian produktów Twojego klienta. Oprogramowanie jest budowane wyłącznie z zamiarem informowania klientów o najnowszych wersjach i zmianach wprowadzanych przez zespół programistów w dostarczanym produkcie.

Dzienniki zmian zbudowane przez Changefeed są wystarczająco angażujące, aby utrzymać klientów zaangażowanych w biznes. Changefeed jest intuicyjny, a jego zaawansowany edytor wersji przydaje się do dodawania, porządkowania i edytowania zmian. Narzędzie zawiera wbudowaną listę wypróbowanych i przetestowanych wskazówek i trików, które uczą, jak najlepiej korzystać z platformy.

Changefeed obsługuje również przeceny, używane do łączenia wszystkich aktualizacji i planowania ich wydania w określonym czasie. Użytkownicy mogą zintegrować dziennik zmian z mnóstwem aplikacji i narzędzi innych firm, takich jak Twitter, Facebook, Mailchimp i GitHub. Zachęca również klientów do subskrypcji biuletynu dziennika zmian i otrzymywania aktualizacji bezpośrednio w skrzynce odbiorczej.

Changefeed oferuje trzy plany cenowe zaczynające się od 49 USD miesięcznie, aby dopasować je do potrzeb Twojej firmy.

Projektor

Utrzymuj zaangażowanie klientów i bezproblemową aktualizację dzięki Projektor, kolejne narzędzie dziennika zmian. Możesz używać Beamera do ogłaszania najnowszych wersji i zbierania opinii klientów dzięki wyrafinowanemu centrum powiadomień i wbudowanym widżetom, którymi się obnosi.

Beamer jest dostępny jako osadzony widżet, który można zainstalować w aplikacji lub na swojej stronie internetowej, za pośrednictwem którego użytkownicy mogą otrzymywać komunikaty kontekstowe. Poza tym możesz również stworzyć samodzielną stronę internetową za pomocą Beamer, która będzie składać się z niestandardowej domeny, a także możesz ją zoptymalizować zgodnie ze standardami SEO.

Beamer składa się z następujących funkcji, które czynią go idealnym narzędziem do dziennika zmian:

  • Dziennik zmian pozwala publikować najnowsze aktualizacje produktów z klientami za pomocą tekstu, obrazów, filmów, a nawet gifów, zwiększając w ten sposób zaangażowanie klientów.
  • Chcesz ogłaszać ogłoszenia w określonym czasie, aby zwiększyć ruch? Beamer pozwala zaplanować posty na określony dzień i godzinę.
  • Beamer umożliwia wysyłanie ogłoszeń tylko do grupy użytkowników i kierowanie ich na podstawie zachowania, lokalizacji i danych demograficznych.
  • Funkcja powiadomień push to doskonały wybór, aby skierować uwagę klienta na Twoją aplikację lub stronę internetową. Beamer automatycznie tworzy powiadomienia o nowych postach.

Możesz korzystać z Beamera za darmo, jeśli musisz używać go osobiście. Jednak zawsze możesz przejść na jeden z trzech płatnych planów już od 49 USD.

Olwi

Następnie mamy Olwi, potężne narzędzie dziennika zmian, które umożliwia tworzenie notatek do wydania i ogłaszanie nowych funkcji dodanych do oprogramowania za pomocą pięknych i intuicyjnych widżetów i stron w aplikacji. Możesz otrzymywać informacje zwrotne od swoich klientów, a Olvy przekształci je w przydatne informacje.

Godne uwagi cechy Olvy są następujące:

  • Widżety w aplikacji: zawiera wiele widżetów informacji o wydaniu, takich jak modalny, pasek boczny i styl osadzony.
  • Samodzielna strona: Olvy zawiera dedykowaną przestrzeń do ogłaszania nowych funkcji, aktualizacji, poprawek błędów, wiadomości związanych z oprogramowaniem i nie tylko.
  • Elegancki edytor wydań: Możesz tworzyć i edytować informacje o wydaniu, korzystając z funkcji zawartych w Edytorze wydań.
  • Pulpit nawigacyjny: zawiera również pulpit nawigacyjny, który pozwala analizować wydajność wydań.
  • Informacje zwrotne na temat wydań: Sekcja reakcji i komentarzy pozwala użytkownikom wyrażać swoje opinie na temat wydań.
  • Analiza sentymentu: Olvy ma również funkcję analizy sentymentu do analizy komentarzy i emocji.
  • Obsługa integracji API: Obsługuje również integrację API, która umożliwia integrację Olvy z innymi narzędziami.
  • Olvy ma doskonałą obsługę klienta dzięki szczegółowym przewodnikom i samouczkom.
  • Dzięki obsłudze wielu użytkowników możliwe jest zapraszanie członków zespołu do współpracy i świętowania nowych wydań.

Olvy oferuje darmową wersję na zawsze dla jednego użytkownika, ale zawsze może uaktualnić do wersji premium, która kosztuje 24 USD miesięcznie.

Informacje o wydaniu

Użyj Informacje o wydaniu narzędzie do tworzenia atrakcyjnych informacji o wydaniu, aby informować klientów o zmianach wprowadzonych w produktach, a w rezultacie uzyskiwać lepsze konwersje, ponieważ publikowanie aktualizacji zwiększa zaufanie i wartość Twojej marki.

Może to być doskonałe narzędzie do informowania zespołów zdalnych, zespołów obsługi klienta i zespołów marketingowych o zmianach wprowadzanych w produktach. ReleaseNotes oferuje mnóstwo intuicyjnych funkcji, dzięki którym jest sławnym narzędziem do dziennika zmian. Niektóre z nich to:

  • Korzystając z ReleaseNotes, możesz zintegrować responsywny i konfigurowalny baner wersji na swojej stronie internetowej, który przedstawia zmiany zawarte w wydaniu. Po dodaniu automatycznie aktualizuje się, gdy wprowadzane są nowe wersje.
  • ReleaseNotes oznacza nowe wydania jako nieprzeczytane, a licznik podaje liczbę nieprzeczytanych wydań. W ten sposób klienci mają świadomość, że wiele tracą.
  • Obsługuje osadzony widżet, który może integrować informacje o wersji w witrynie. W ten sposób użytkownicy nie zostaną odesłani do innej lokalizacji, aby sprawdzić nowe wersje.
  • Zawiera również funkcję prywatnych informacji o wydaniu, w której użytkownicy muszą uwierzytelnić się przed uzyskaniem dostępu do prywatnych lub wewnętrznych informacji o wydaniu.

ReleaseNotes oferuje dwa plany cenowe, które można łatwo dostosować do dowolnej wielkości projektu.

OgłośKit

OgłośKit to platforma do komunikacji z użytkownikami, która umożliwia publikowanie nowych aktualizacji produktów w celu przyspieszenia tempa wdrażania funkcji, poprawy zadowolenia użytkowników i zwiększenia przychodów.

Będąc wielokanałową platformą ogłaszania produktów, Announcekit umożliwia ogłaszanie aktualizacji w Twojej aplikacji za pomocą chwytliwego powiadomienia. Możesz także prowadzić historyczny zapis wszystkich dzienników zmian na stronie internetowej, na której użytkownicy mogą znaleźć wszystkie aktualizacje w jednym miejscu. Narzędzie dziennika zmian pozwala również dotrzeć do klientów, którzy nie są aktualnie w Twojej domenie, dzięki czemu odzyskasz ich uwagę. Możesz skontaktować się z klientami bezpośrednio w ich skrzynkach pocztowych lub w ich wolnej przestrzeni roboczej.

AnnounceKit obsługuje następujące zaawansowane funkcje, dzięki czemu możesz tworzyć zaawansowane ogłoszenia o wydaniu:

  • Czy wydajesz aktualizację, której użytkownicy nie powinni przegapić? Dzięki funkcji dopalaczy zwróć uwagę odbiorców na krytyczne ogłoszenia.
  • Zamiast wysyłać wszystkie aktualizacje wersji do wszystkich użytkowników, możesz kierować użytkowników na ich stanowiska pracy, lokalizację, przeszłe wydarzenia lub dowolny inny czynnik.
  • Jeśli jesteś obecny na arenie międzynarodowej, możesz użyć AnnounceKit, aby tworzyć aktualizacje w wielu językach, a nawet publikować tłumaczenia, aby zapewnić zlokalizowane wrażenia, które użytkownicy z pewnością pokochają.
  • Możesz również poznać opinię użytkownika na temat aktualizacji z sekcji komentarzy lub zareagowanych przez nich emoji.

AnnounceKit oferuje cztery plany cenowe dla różnych rozmiarów zespołu. Najmniejszy zaczyna się od 49 USD miesięcznie.

Żabot

Żabot to platforma typu „wszystko w jednym”, oferująca systematyczny sposób zbierania opinii od klientów i przekazywania im ogłoszeń związanych z produktami.

Jego funkcja zapowiadania jest wariantem narzędzia dziennika zmian, którego można użyć do poinformowania klientów o nowo wydanych funkcjach. Widżet ogłoszeń Frill ma oszałamiający interfejs użytkownika, dzięki czemu jest bardzo wciągający. Możliwe jest osadzenie funkcji ogłoszenia na dowolnej platformie lub w witrynie za pomocą zaledwie kilku linijek kodu.

Będąc produktem SaaS, możesz osadzić widżet bezpośrednio na swojej stronie internetowej lub użyć naszej platformy jako narzędzia do dziennika zmian – cokolwiek Ci się podoba. Jego widżet oferuje dużą szybkość dzięki łatwości użytkowania. Ogłoszenia umożliwiają też dołączanie zdjęć, filmów i pomysłów do nowych informacji o wersji. Poniżej wymieniono jego inne cechy:

  • Integracja SSO pozwala zintegrować Frill bezpośrednio w witrynie, aby zapewnić niezrównane wrażenia użytkownika.
  • Obsługuje również tłumaczenie, umożliwiając przetłumaczenie aktualizacji na język lokalny.
  • Możesz dostosować falbankę, dodając kolory swojej marki, aby wyglądała bardziej skomplikowanie.
  • Frill obsługuje wbudowany pulpit nawigacyjny, dzięki czemu możesz zarządzać wszystkimi ogłoszeniami z jednego miejsca.
  • Zwiększ wskaźnik zaangażowania w nowe aktualizacje, wysyłając automatyczne e-maile do swoich klientów.

Frill jest bezpłatny dla małych firm, ale zawsze mogą przejść na wersję płatną już od 25 USD, aby cieszyć się dodatkowymi funkcjami.

LaunchNotes

LaunchNotes to popularna platforma dziennika zmian, oferująca zautomatyzowany i spersonalizowany sposób dostarczania aktualizacji klientom i współpracownikom oraz utrzymywania ich zaangażowania w cykl życia rozwoju.

Publiczna strona aktualizacji LaunchNotes zawiera dziennik zmian i informacje o wydaniu, umożliwiając tworzenie pięknych i angażujących ogłoszeń, które mogą łatwo przyciągnąć uwagę użytkowników. Oprócz publikowania aktualizacji, możesz także użyć LaunchNotes, aby zapowiedzieć nadchodzące funkcje, uruchomić programy beta i udostępnić przyszłą mapę drogową swoim klientom, aby zdobyć ich lojalność i zaufanie.

https://www.youtube.com/watch?v=SrfXWPPWDT8

Cechy tego wyrafinowanego dziennika zmian są następujące:

  • Chcesz udostępnić nową wersję tylko kilku klientom? Dzięki prywatnej stronie LaunchNotes możesz wysyłać poufne aktualizacje tylko do kilku interesariuszy.
  • Skorzystaj z Private Roadmap, aby utrzymać ważnych klientów zaangażowanych w cykl rozwoju od początkowego etapu.
  • Planuj premiery produktów, aby zapewnić usprawniony przepływ pracy i zaoszczędzić czas, a tym samym pozbyć się chaosu.
  • Klasyfikuj aktualizacje produktów, aby użytkownicy mogli być świadomi aktualizacji, które ich interesują, i ignorować te, które ich nie dotyczą.
  • Przyjmuj opinie klientów na temat każdego wydania i fazy rozwoju, aby podejmować bardziej świadome decyzje.
  • Widżet można dodać do aplikacji lub strony internetowej, aby emitować właśnie wprowadzone ogłoszenia.

LaunchNotes oferuje trzy plany cenowe, które odpowiadają Twoim potrzebom biznesowym. Podstawowy plan oferujący ograniczone funkcje kosztuje 24 USD miesięcznie.

ReleaseNotesHub

ReleaseNotesHub to wiodące rozwiązanie SaaS zarządzające informacjami o wersji oprogramowania i produktów. W przeciwieństwie do innych narzędzi dziennika zmian, które tutaj wymieniliśmy, RnHub jest rodzajem społeczności, która obsługuje informacje o wydaniu twoich ulubionych produktów.

Działa jako scentralizowana platforma, na której możesz kontaktować się z klientami na preferowanej przez nich platformie, takiej jak Slack, Twitter, Facebook i inne. Ze względu na ogromną liczbę funkcji, które ma do zaoferowania, firmy każdej wielkości i branż szybko wdrażają RnHub.

ReleaseNotesHub umożliwia pełną automatyzację wydawania aktualizacji, ponieważ może umiejętnie pobierać lub przechwytywać szczegóły z systemu zarządzania zadaniami. Możesz zezwolić na automatyczne odbieranie zawartości z TFS, Azure DevOps, GitHub, Jira i Asana.

Twoi klienci i interesariusze mogą śledzić produkt, na którym im zależy, i otrzymają powiadomienie, gdy zostanie wprowadzona nowa wersja lub gdy do produktu zostanie dodana nowa funkcja. W przeciwieństwie do innych wymienionych tutaj narzędzi dziennika zmian, masz możliwość polubienia lub nielubienia wydania, aby wyrazić swoją opinię. Klienci mogą również przeglądać poprzednie wersje i porównywać je lub filtrować informacje o wersji.

Pomimo niesamowitych funkcji, które ma do zaoferowania, od teraz ReleaseNotesHub jest darmowy.

Zawijanie 🗒️

Dzienniki zmian stały się istotną częścią firm, ponieważ oferują szybką i bezpieczną metodę rozpowszechniania informacji wśród interesariuszy. Utrzymują ciągłe zaangażowanie klientów w cykl rozwoju, zwiększając w ten sposób zaufanie. Wybierz więc odpowiedni dla siebie spośród wymienionych powyżej i informuj swoich klientów na bieżąco!