Napraw głośniki Logitech, które nie działają w systemie Windows 10

Wielu użytkowników systemu Windows woli głośniki firmy Logitech, ponieważ zapewniają najlepszą jakość i obsługę. Ale wielu użytkowników wymyśliło, że głośniki Logitech nie działają po podłączeniu, co jest bardzo denerwujące. Ten problem występuje częściej na komputerach z systemem Windows 10, ale zdarza się również w innych wersjach systemu Windows. W tym artykule opracowaliśmy skuteczne metody rozwiązywania problemów, które pomogą Ci rozwiązać to samo. Więc czytaj dalej.

Jak naprawić niedziałające głośniki Logitech w systemie Windows 10?

Oto dość częste przyczyny, które powodują, że głośniki Logitech nie działają w systemie Windows 10. Zaleca się dokładne przyjrzenie się przyczynom, aby problem można było łatwo rozwiązać.

  • Tempo i format głośników są bardzo niskiej jakości.
  • Funkcje ulepszania dźwięku są wyłączone na PC.
  • Inne aplikacje na komputerze korzystają z wyłącznego dostępu do głośników firmy Logitech.
  • Nieaktualne sterowniki audio w komputerach.
  • Uszkodzone głośniki.

W tej sekcji przygotowaliśmy listę metod, które pomogą rozwiązać problemy z głośnikami Logitech w systemie Windows 10. Postępuj zgodnie z nimi w tej samej kolejności, aby uzyskać doskonałe wyniki. Zaleca się utworzenie punktu przywracania systemu, aby przywrócić system do jego poprzedniej wersji, jeśli coś pójdzie nie tak.

Metoda 1: Wymień uszkodzone głośniki

Po pierwsze, musisz upewnić się, czy głośniki Logitecha nie są fizycznie uszkodzone lub czy jest z nimi coś nie tak. Upewnij się również, że są następujące czynniki.

1. Upewnij się, że podłączyłeś głośniki do właściwego portu komputera.

2. Spróbuj podłączyć głośniki do innych komputerów, aby sprawdzić, czy problem dotyczy komputera, czy głośników.

3. Jeśli okaże się, że głośniki są uszkodzone lub mają uszkodzone przewody, musisz rozważyć wymianę.

Metoda 2: Wymień uszkodzone kable

Jeśli nie ma fizycznych uszkodzeń głośników Logitech, w następnym kroku musisz upewnić się, czy wszystkie przewody i kable są kompatybilne i nie są zepsute. Wykonaj poniższe kroki, aby zapewnić to samo.

1. Sprawdź kable pod kątem luźnych połączeń i czy wszystkie inne kable są podłączone, czy nie.

2. Upewnij się, że wszystkie inne kable i przewody są podłączone do właściwego gniazda. Jeśli nie masz pewności co do właściwych gniazd, skontaktuj się z producentem sprzętu.

3. Sprawdź poziomy głośności i czy zasilanie jest włączone.

4. Jeśli podłączyłeś też słuchawki, odłącz je i sprawdź, czy to pomaga.

Metoda 3: Wybierz prawidłowe urządzenie wyjściowe

Jeśli podłączyłeś wiele urządzeń wyjściowych audio, musisz potwierdzić, które odpowiednie urządzenie jest aktualnie wybrane. Oto jak to zrobić, aby naprawić problem z niedziałającymi głośnikami Logitech.

1. Kliknij ikonę Głośniki w prawym dolnym rogu ekranu.

2. Teraz kliknij ikonę strzałki, aby rozwinąć listę urządzeń audio podłączonych do komputera.

3. Wybierz urządzenie odtwarzające firmy Logitech (preferowane) i upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany przez wybrane urządzenie.

Jeśli ta metoda ci nie pomoże, przejdź do następnej sekcji.

Metoda 4: Włącz wyjście dźwięku

W następnym kroku musisz upewnić się, że ustawienia dźwięku w twoim urządzeniu są odpowiednie i kompatybilne z głośnikami. Wykonaj poniższe czynności, aby sprawdzić ustawienia dźwięku na komputerze z systemem Windows 10.

1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośniki w prawym dolnym rogu ekranu i kliknij Otwórz mikser głośności.

2. Teraz zostanie otwarty zestaw regulatorów głośności. Upewnij się, że wszystkie poziomy głośności nie są wyciszone. Jeśli znajdziesz czerwone kółko z linią, wyłącz wyciszenie poziomu głośności.

3. Teraz naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia systemu Windows.

4. Kliknij System.

5. Następnie kliknij Dźwięk w lewym okienku i kliknij Właściwości urządzenia w menu Wyjście, jak pokazano.

6. Upewnij się, że pole Wyłącz nie jest zaznaczone.

7. Powtórz kroki 5-6 dla urządzeń wejściowych, jak pokazano.

Metoda 5: Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem

Wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów w komputerze z systemem Windows 10 pomoże automatycznie rozwiązać wszelkie problemy ze sprzętem i błędy. Wszystkie urządzenia audio podłączone do komputera zostaną przeskanowane pod kątem problemów ze sprzętem, a problemy zostaną rozwiązane w łatwy sposób. Postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów ze sprzętem i urządzeniami, aby rozwiązać problemy i naprawić wszystkie problemy sprzętowe związane z dźwiękiem na komputerze. Możesz także uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem indywidualnie, zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z Windows Update, ale upewnij się, że wybrałeś opcję Odtwarzanie dźwięku, jak pokazano.

Metoda 6: Zamknij aplikacje działające w tle

Jeśli wyjściowe urządzenie audio jest używane przez inne aplikacje na komputerze, możesz napotkać, że głośniki firmy Logitech nie działają po podłączeniu. Aby rozwiązać problem, zaleca się zamknięcie wszystkich innych programów lub aplikacji działających w tle jeden po drugim lub wymuszenie ich zamknięcia za pomocą Menedżera zadań. Aby to zrobić, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak zakończyć zadanie w systemie Windows 10.

Metoda 7: Ponownie włącz kartę dźwiękową

Możesz łatwo rozwiązać problem z głośnikami Logitech, które nie działają w systemie Windows 10, ponownie uruchamiając kartę dźwiękową zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz Menedżer urządzeń. Kliknij Otwórz.

2. Następnie rozwiń kontrolery dźwięku, wideo i gier, klikając je dwukrotnie.

3. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy kartę dźwiękową i wybierz opcję Wyłącz urządzenie.

4. Teraz potwierdź monit, klikając Tak i uruchom ponownie komputer. Następnie powtórz kroki 1-2.

5. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy kartę dźwiękową i wybierz opcję Włącz urządzenie.

Teraz spróbuj odtworzyć dowolny dźwięk w głośnikach firmy Logitech.

Metoda 8: Zmień domyślne formaty i włącz ulepszenia dźwięku

Jeśli głośniki firmy Logitech działają dobrze, ale dźwięk wydaje się być niskiej jakości lub zaszumiony, zaleca się zmianę częstotliwości próbkowania. Częstotliwość próbkowania niskiej częstotliwości spowoduje, że głośniki Logitech nie będą działać w systemie Windows 10, ale możesz wybrać wyższą częstotliwość próbkowania, wykonując poniższe czynności.

1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośniki w prawym dolnym rogu ekranu i wybierz opcję Dźwięki.

2. Następnie przejdź do karty Odtwarzanie i kliknij prawym przyciskiem myszy głośniki Logitech, które chcesz ustawić jako domyślne.

3. Teraz wybierz podświetloną opcję Ustaw jako urządzenie domyślne i kliknij Zastosuj> OK, aby zapisać zmiany.

4. Następnie wybierz urządzenie audio (Głośniki) i kliknij przycisk Właściwości.

5. Następnie przejdź do zakładki Zaawansowane iz rozwijanego menu w opcji Format domyślny wybierz najwyższy zakres częstotliwości (24 bity, 48000 Hz).

Uwaga: Upewnij się, że opcja Włącz ulepszenia audio jest zaznaczona w obszarze Ulepszenia sygnału, jak pokazano.

6. Kliknij Zastosuj, a następnie OK, aby zapisać zmiany. Sprawdź, czy ponownie napotkasz problem. Jeśli tak, dostosuj różne poziomy zakresów częstotliwości, powtarzając te kroki i potwierdź, który zakres rozwiązuje problem.

Metoda 9: Uruchom skanowanie SFC i DISM

Jeśli na komputerze znajdują się jakiekolwiek uszkodzone niezbędne pliki odpowiedzialne za usługi audio, napotkasz problem z niedziałającymi głośnikami Logitech po podłączeniu. Na szczęście wszystkie te uszkodzone, źle skonfigurowane pliki można naprawić za pomocą wbudowanych narzędzi komputera z systemem Windows 10, a mianowicie kontrolera plików systemowych oraz obsługi i zarządzania obrazami wdrażania. Przeczytaj nasz przewodnik dotyczący naprawy plików systemowych w systemie Windows 10 i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby naprawić wszystkie uszkodzone pliki.

Poczekaj na wykonanie poleceń i sprawdź, czy naprawiłeś problemy z głośnikami Logitech.

Metoda 10: Uruchom ponownie usługi audio

Kilka podstawowych usług audio systemu Windows pomoże Ci zapobiec problemom związanym z dźwiękiem. Jeśli w takim przypadku, jeśli te usługi są wyłączone, możesz napotkać kilka konfliktów. Dlatego zaleca się ponowne uruchomienie kilku podstawowych usług audio zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Usługi i kliknij Uruchom jako administrator.

2. Teraz przewiń w dół i kliknij dwukrotnie usługę Windows Audio.

3. Teraz w nowym wyskakującym oknie wybierz Typ uruchomienia na Automatyczny, jak pokazano.

Uwaga: Jeśli status usługi to Zatrzymany, kliknij przycisk Start. Jeśli stan usługi to Uruchomiona, kliknij Zatrzymaj i uruchom ponownie.

4. Kliknij Zastosuj > OK, aby zapisać zmiany.

5. Powtórz wszystkie te kroki dla innych usług Windows, takich jak Windows Audio Endpoint Builder i Remote Procedure Call (RPC) i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Metoda 11: Odmów wyłącznego dostępu dla głośników

Jeśli jednak masz problemy z głośnikami Logitech, które nie działają po podłączeniu, musisz upewnić się, że żaden inny program nie przejmuje wyłącznej kontroli nad głośnikami firmy Logitech. Możesz wyłączyć omawianą funkcję, wykonując poniższe czynności.

1. Tak jak wcześniej, kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośniki i wybierz opcję Dźwięki.

2. Następnie wybierz swoje urządzenie audio Logitech (głośniki) i kliknij przycisk Właściwości, jak pokazano.

3. Na karcie Ogólne upewnij się, że opcja Użycie urządzenia jest ustawiona na Użyj tego urządzenia (włącz), jak pokazano. Kliknij Zastosuj> OK, jeśli dokonałeś jakichkolwiek zmian.

4. Teraz przejdź do zakładki Zaawansowane i w menu Tryb ekskluzywny upewnij się, że następujące opcje nie są zaznaczone.

  • Zezwalaj aplikacjom na przejęcie wyłącznej kontroli nad tym urządzeniem.

  • Nadaj priorytet aplikacjom w trybie wyłączności.

Uwaga: po usunięciu zaznaczenia opcji Zezwalaj aplikacjom na wyłączną kontrolę nad tym urządzeniem opcja Nadaj priorytet aplikacjom w trybie wyłączności zostanie automatycznie odznaczona.

5. Na koniec kliknij Zastosuj > OK, aby zapisać zmiany.

Metoda 12: Zaktualizuj sterowniki audio

Zwykle problemy sprzętowe w komputerach z systemem Windows 10 są spowodowane przez nieaktualne lub nieprawidłowo działające sterowniki. Zawsze upewnij się, że używasz zaktualizowanej wersji sterowników audio, a jeśli w Twoim komputerze brakuje najnowszych sterowników, zalecamy ich aktualizację zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak zaktualizować sterowniki Realtek HD Audio w systemie Windows 10. Postępuj zgodnie z instrukcjami opisanymi w naszym przewodniku i sprawdź, czy naprawiłeś problem z niedziałającymi głośnikami Logitech w systemie Windows 10.

Metoda 13: Zainstaluj ponownie sterowniki audio

Niezgodne sterowniki należy ponownie zainstalować, aby rozwiązać wszystkie problemy związane z dźwiękiem. Zaleca się ponowną instalację sterowników urządzeń tylko wtedy, gdy nie można uzyskać żadnej poprawki poprzez ich aktualizację. Kroki ponownej instalacji sterowników są bardzo łatwe i można to zrobić za pomocą aplikacji innej firmy lub wykonując je ręcznie, zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak odinstalować i ponownie zainstalować sterowniki w systemie Windows 10

Po ponownej instalacji sterowników audio sprawdź, czy słychać dźwięk z głośników firmy Logitech.

Metoda 14: Przywróć sterowniki audio

Czasami bieżąca wersja sterowników audio może powodować konflikty audio i w takim przypadku musisz przywrócić poprzednie wersje zainstalowanych sterowników. Ten proces nazywa się wycofywaniem sterowników i możesz łatwo przywrócić sterowniki komputera do poprzedniego stanu, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem Jak przywrócić sterowniki w systemie Windows 10.

Poczekaj, aż poprzednie wersje sterowników zostaną zainstalowane na komputerze z systemem Windows 10. Po zakończeniu sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Metoda 15: Zaktualizuj system Windows

Jeśli jakieś nowe aktualizacje firmy Microsoft oczekują na zainstalowanie na komputerze, kilku błędów i problemów nie można rozwiązać na komputerze. Jak sugeruje wielu użytkowników, aktualizacja komputerów z systemem Windows 10 pomoże rozwiązać problem z niedziałającymi głośnikami Logitech w systemie Windows 10. Postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak pobrać i zainstalować najnowszą aktualizację systemu Windows 10, aby zaktualizować komputer z systemem Windows 10.

Po zaktualizowaniu systemu operacyjnego Windows sprawdź, czy masz dostęp do głośników firmy Logitech.

Metoda 16: Wykonaj przywracanie systemu

Jeśli żadna z metod nie pomogła, jedyną pozostałą opcją jest przywrócenie komputera do poprzedniej wersji. Aby to zrobić, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym korzystania z funkcji przywracania systemu w systemie Windows 10 i zaimplementuj przedstawione instrukcje.

Po przywróceniu komputera z systemem Windows 10 sprawdź, czy naprawione głośniki Logitech nie działają po podłączeniu.

***

Mamy nadzieję, że ten przewodnik był pomocny i można było naprawić problem z niedziałającymi głośnikami Logitech w urządzeniu. Zachęcamy do kontaktu z nami z pytaniami i sugestiami za pośrednictwem poniższej sekcji komentarzy.