Podstawy strategii treści dla ekspertów ds. marketingu

Cenne wskazówki dotyczące strategii treści przygotowane specjalnie dla Ciebie!

Treść strategiczna jest niezbędna w każdym marketingu, ponieważ obejmuje wszystkie treści związane z biznesem. Podejście to definiuje budżet, plan działania i wizję oraz przeprowadza dokładną analizę treści, uwzględniając wysiłek wymagany do wytworzenia treści.

Wspiera wszelkie działania content marketingowe, a połączony zespół wspiera zarówno jego cel, jak i cel biznesu.

Co to jest strategia treści?

Pisanie treści to planowanie, opracowywanie i zarządzanie treścią, które przekształca cele i zadania organizacji w strategię, kładąc nacisk na treść jako główne narzędzie do osiągnięcia tych celów.

Definiuje się je jako organizację tworzenia, dystrybucji i zarządzania dochodowymi treściami, obejmującą cały proces opracowywania treści redakcyjnych dla projektu rozwoju strony internetowej.

Dobrze zdefiniowana strategia dotycząca treści, która gwarantuje, że zawiera ona istotne i wartościowe treści, które mają dobrą strukturę i są łatwe do znalezienia, ma kluczowe znaczenie dla poprawy komfortu korzystania ze strony internetowej przez użytkowników.

Strategia treści a marketing treści

Oto tabela omawiająca różnicę między strategią treści a marketingiem treści:

OpisStrategia treści Content MarketingDefinicja Strategia treści to podejście, które określa, w jaki sposób i dlaczego treść będzie produkowana, utrzymywana, a ostatecznie przechowywana lub publikowana. Marketing treści to strategiczna metoda marketingowa, która dokładnie definiuje odbiorców i zachęca do zyskownych zachowań konsumentów, koncentrując się na tworzeniu i rozpowszechnianiu znaczących treści , aktualna i spójna treść. Cel Strategia treści to przewodnik będący mapą drogową tworzenia treści dla firmy. Jest to strategia marketingowa stosowana w celu zaangażowania odbiorców w produkty i usługi. Cel Zawiera cel zgodny z celem długoterminowym biznesu, począwszy od planowania i optymalizacji, poprzez publikację, aż po analizę. Marketing treści ma na celu generowanie zysków i przyciąganie docelowych odbiorców za pomocą treści. Koncentruje się na rozwiązywaniu zapytań odbiorców i problemach związanych z biznesem. Promuje informacje związane z produktami lub usługami firmy .Proces Strategiczna podróż po treści obejmuje badania treści, optymalizację i analizę procesów. Marketing treści analizuje wydajność publikowanych treści i generuje za ich pośrednictwem potencjalnych klientów. PrzykładProjektowanie bloga, praktyka SEO, projektowanie treści internetowych i optymalizacja treści. Pisanie blogów, pisanie e-maili, oraz tworzenie postów, filmów i zdjęć w mediach społecznościowych.

Jakie są najważniejsze elementy strategii dotyczącej treści?

Fokus marki

Koncentracja na marce jest istotnym elementem strategii dotyczącej treści, która utrzymuje treść i ton. Przekazuje wewnętrzny głos firmy w celu utrzymania pozycjonowania marki, w tym jasny, zwięzły i spójny zarys.

Skuteczna strategia dotycząca treści zaczyna się od celów, które powinny być jasne od początku i spójne z bieżącym celem. Zwiększanie świadomości marki, zwiększanie ruchu, poszerzanie list e-mailowych, generowanie nowych potencjalnych klientów, konwersja nowych klientów, zwiększanie retencji klientów i sprzedaż dodatkowa to tylko niektóre cele osiągane w trakcie tego procesu.

Doświadczenie użytkownika

Treści tworzone przede wszystkim dla odbiorców marki, nastawione na rozwiązywanie pytań i problemów klientów. Przekaz firmy powinien być spójny z jasną identyfikacją odbiorców. Skuteczność treści strategicznych determinuje styl komunikacji, w tym język i ton. Ma to również wpływ na kanały dostaw wykorzystywane przez firmę.

Nie wszystkie osoby są takie same; mają różne potrzeby i szukają różnych informacji w zależności od etapu podróży „zakupowej”. Najskuteczniejszym elementem strategii treści jest utrzymywanie bezpośredniego kontaktu z klientami oraz aktualizowanie i ulepszanie treści zgodnie z ich potrzebami.

Na przykład firmy B2B i B2C mają różne podejścia i bazy użytkowników. Muszą dowiedzieć się, do kogo zwracają się jako zespół zajmujący się strategią treści. Musisz utworzyć treść, aby rozwiązać problem w oparciu o problemy głównego klienta.

Dystrybucja treści

Dobrze zoptymalizowana strategia dotycząca treści wymaga kanału dystrybucji, w którym będzie wywierać wpływ. Czas, lokalizacja i styl treści również wpływają na jej potencjalną skuteczność, czyli stopień wsparcia odbiorców, jaki marka otrzymuje dzięki tym treściom.

Niezbędny jest wybór skutecznego kanału marketingowego (takiego jak media własne, płatne i zarobione), który jest zgodny z celami i grupą docelową.

Bez względu na to, które marki platform decydują się na udostępnianie treści, częstotliwość postów na każdej platformie powinna być stała i terminowa, aby zapewnić najlepszą reakcję klientów.

Kroki, aby stworzyć kompletną strategię dotyczącą treści

#1. Zdefiniuj cel

Podstawowym celem strategii treści jest osiągnięcie celu organizacji, ponieważ stanowi ona punkt odniesienia dla wydajności strategii. Firmy muszą zdefiniować swoje działania i sposoby rozwiązywania problemów swoich odbiorców. Cele powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie.

Na przykład, jeśli długoterminowym celem organizacji jest przyciągnięcie konsumentów do sprzedaży, treść powinna być do tego dostosowana. Strategia powinna koncentrować się na promowaniu i publikowaniu treści w kanałach powiązanych z szansą sprzedażową.

Nike jest wiodącym sprzedawcą obuwia sportowego, odzieży, sprzętu i akcesoriów; stale publikuje posty na swoim Instagramie, aby przyciągnąć klientów. Marka wykorzystuje wiele influencerów i pomysłów do promowania produktów, a celem tego wpisu zawsze okazuje się sprzedaż produktów. Definiuje, że Nike skupiło się na celu sprzedażowym i sięgało po różne pomysły, aby go promować.

#2. Prowadzić badanie

Celem strategii treści jest zaspokojenie potrzeb docelowych klientów. Dlatego w drugim kroku firma musi poznać swoją grupę docelową oraz jej zainteresowania i problemy. Wskaźnik ten jest możliwy poprzez analizę trendów kontaktowych i demografii, konkretnej grupy i jej szczególnych zainteresowań.

Jeśli firma zamierza rozszerzyć działalność z Europy na region azjatycki, musi przeprowadzić badania w tym regionie na podstawie opinii odbiorców. Zmienia się mentalność, myślenie i zachowanie ludzi, a pomysł na biznes nie sprawdzi się tutaj. Planując zamknięcie swojej fabryki w Indiach, producent samochodów Tesla zbadał siłę nabywczą i wymagania Indii. Wie, że firma z siedzibą w USA nie może oferować podobnych usług i cen w Indiach.

#3. Zapewnij oryginalność

Istnieje wiele różnych marek, które promują te same produkty i usługi. Dlatego marketerzy muszą zadbać o to, aby ich treści dostarczały unikalnych informacji, dodając swoją perspektywę i autentyczne serce marki.

Na przykład, jeśli na rynku firmy istnieją konkurenci o podobnych celach i kanałach marketingowych. Należy wtedy zastosować nowe podejście, czyli zmienić design treści lub znaleźć nowy kanał promocji. Dwie sieci fast foodów, McDonald’s i Burger King, używają różnych kolorów i sloganów w swoich logo i treściach, aby zapewnić klientom inny pogląd na ich produkty. Często publikują swoje strategiczne treści, ale z unikalnymi pomysłami na uczciwą konkurencję.

#4. Opracuj plan działania

Skuteczna strategia na przyszłość wymaga planu działania umożliwiającego dalsze działania. W strategii treści marketerzy muszą myśleć poza statystykami, to znaczy przenieść swoją strategię do odpowiednich treści. Łatwo jest zintegrować się z biznesem, a marketerzy mogą go udoskonalić, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba.

Na przykład strategie dotyczące treści oparte na klientach zmieniają się od czasu do czasu. Oznacza to, że młodszą grupę wiekową będzie pociągała inna moda niż osoby starsze. Firma musi opracować specjalną strategię i alternatywne plany działania dla każdej kategorii osób na wypadek, gdyby podstawowa strategia nie zadziałała.

#5. Identyfikacja kanału

Marketing wielokanałowy to nowoczesny sposób na szybsze promowanie treści wśród odbiorców. Kanały takie jak media społecznościowe, marketing e-mailowy, własne witryny internetowe, reklamy displayowe, rekomendacje oryginalnych treści i inne powinny zostać uwzględnione w planie tworzenia treści, ale marketerzy powinni upewnić się, że wybierają najlepsze kanały spośród różnych możliwości.

Na przykład firma nie powinna polegać na jednej platformie marketingowej i powinna przeanalizować, który kanał mediów społecznościowych jest najlepszy do tego celu, zgodnie z prognozą biznesową. Możliwy może być także audyt bieżącego kanału, czyli analiza ostatnich wyników i pomiar zasięgu odbiorców po opublikowaniu wpisu. Wykazało to globalne badanie z 2022 r 55% respondentów uznało Facebooka za najskuteczniejszy kanał content marketingu, a 54% preferowało Instagram.

#6. Przetestuj zawartość

Przed opublikowaniem treści na kanale może być możliwe przetestowanie wpływu zmiennej na wydajność treści, aby dowiedzieć się, co się sprawdza, a co nie.

Testy A/B to standardowa metoda wyświetlania obok siebie dwóch wersji reklamy lub treści, gdzie różni się tylko jeden element, np. tytuł, obraz, kolor przycisku CTA, tekst CTA itp. Wydajność każdej wersji jest śledzone, mierzone i analizowane w celu sprawdzenia, które z nich działają lepiej.

Na przykład przetestuj treść, łącząc ją z celem biznesowym na koniec miesiąca. Proces analityczny pokaże, gdzie marketerzy mogą działać efektywniej niż obecnie.

#7. Optymalizacja treści

Śledzenie, pomiary i analiza treści testów pomagają zoptymalizować proces. Oznacza to przepisanie treści za pomocą odpowiednich słów kluczowych, ulepszenie układu i projektu, a nawet dostarczenie treści w inny dzień tygodnia. Optymalizacja to ciągły proces strategii treści, który można przeprowadzić w przypadku każdej treści.

Na przykład, jeśli firma produkuje modną odzież, musi modnie rozwijać tę odzież i jej materiały. Zara to marka odzieżowa, która publikuje treści zaprojektowane i dostosowane przez marketerów na podstawie projektów produktów na swoim profilu na Instagramie. Pomaga im zapewnić klientom jasne zrozumienie produktów.

Wyzwania związane ze strategią treści

Oto niektóre wyzwania, przed którymi stoją marketerzy podczas tworzenia strategii dotyczących treści:

Brak dostępu do odpowiednich treści

Znanym problemem, z jakim borykają się marketerzy, jest brak odpowiednich treści z biznesowego punktu widzenia. Aby ustanowić firmę liderem w branży, marketerzy muszą uwzględnić dwa czynniki: użyteczność treści, które mogą spełnić cele klientów i pomóc im w podejmowaniu decyzji zakupowych w odpowiednim czasie w oparciu o ich gotowość do zapłaty.

Ogólna wiedza na temat treści sprawia, że ​​treść jest istotna dla odbiorców i tego, czego szuka kupujący. Nie wszyscy twórcy treści będą mieli to na uwadze podczas planowania treści, nie będą też wiedzieć, jaka jest idealna długość i format artykułu na blogu, a nawet czy film będzie lepszym wyborem.

Zrozumienie Kupującego zgodnie ze Strategią

Kupujący są częścią złożonego ekosystemu; wybierają treści inaczej, zgodnie ze swoimi wymaganiami. Chociaż nie jest możliwe dotarcie do wszystkich odbiorców, wydarzenie powinno być oparte na takich kategoriach, jak płeć, wiek, zainteresowania czy dane demograficzne. Marketerzy muszą zbadać zasięg większości swoich odbiorców, co prowadzi do treści różniących się od wyobrażeń odbiorców.

Jest to możliwe, gdy firma musi skoncentrować się na swoich istniejących klientach w określonym czasie. Na przykład, jeśli firma bada cel produktów lub usług, potrzebuje więcej procesów, aby zrozumieć intencje klienta.

Budżet treści jest tu istotnym czynnikiem, ponieważ 33% wszystkich użytkowników, którzy odnieśli sukces w content marketingu, przeznaczyło na niego połowę budżetu marketingowego, ale 8%, którym się to nie udało, potrzebuje odpowiedniego budżetu na strategię content marketingu.

Kanał dostawy

Kanały dostarczania również mają znaczenie w przypadku dobrze zorganizowanej treści. Wybór platform, na których będą wyświetlane treści, to etap, w którym marketerzy znajdują się na wczesnych etapach strategii, dlatego wyzwaniem jest to, że marketerzy muszą dostosować się do kanału dostarczania i dostosować go do swoich potrzeb biznesowych.

Treści niewidoczne dla widzów

Marketerzy stoją obecnie przed wyzwaniami polegającymi na tym, że ich treści nie dają pozytywnych rezultatów. Dzieje się tak, ponieważ strategia dotycząca treści nie opiera się na ruchu w wyszukiwarce Google. Muszą zoptymalizować swoje treści i zrozumieć, czego szukają odbiorcy w Google, i muszą wykorzystać zasady optymalizacji wyszukiwarek, czyli SEO, na swoją korzyść.

Na przykład, jeśli firma regularnie publikuje treści na różnych kanałach, ale nadal czeka na wyniki zgodne ze swoim celem. Minusem jest to, że publikowane treści mogą nie dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, a nawet jeśli dotrą, to mogą nie rozwiązać ich problemów.

Konsystencja

Spójność ma kluczowe znaczenie także w każdym aspekcie strategii biznesowej i dotyczącej treści. Marketerzy muszą regularnie dostarczać treści większości ludzi, co prowadzi do słabego zasięgu i zaangażowania treści.

Rozwiązanie tych wyzwań

Badania

Skuteczność treści powinna opierać się na jej użyteczności i trafności, które należy odnaleźć w potrzebach i problemach klienta. Przed opracowaniem treści twórcy muszą ponownie przemyśleć swoich docelowych odbiorców i problemy. Ponieważ rolą treści strategicznych jest dostarczanie rozwiązań problemów klientów, generalnie musi to robić, aby utrzymać efektywność marki.

Zatrudnij zespół

Wewnętrzne zespoły marketingowe mogą posiadać umiejętności potrzebne do planowania treści, ale zespół marketingowy oparty na wiedzy specjalistycznej to skuteczny sposób na pokonanie wyzwań. Potrafią rozwiązać większość problemów i zagadnień związanych z treścią w oparciu o swoje umiejętności, wiedzę i doświadczenie. Na początku może to kosztować, ale zaufanie do planowania prowadzi do ogromnego sukcesu biznesowego.

Twórz treści regularnie

Tworzenie strategii dotyczącej treści jest równie istotne, jak okazjonalne tworzenie najlepszych treści. Rozwiązaniem na utrzymanie zaangażowania biznesowego jest dostarczanie treści spełniających każdą potrzebę konsumenta. Utrzymuje markę w konkurencji, gdzie wiele innych marek działa podobnie dla swoich celów.

Wykonaj praktykę SEO

Optymalizacja wyszukiwarek to najlepsza praktyka gromadzenia danych w zależności od wymagań odbiorców. Marketerzy mogą przeprowadzać badania słów kluczowych w witrynach takich jak Ahrefs, Google Trends i SEMrush, aby określić, jakich dokładnie haseł szukają ludzie. Do strategicznego planowania atrakcyjnej treści istotne jest zrozumienie, które słowa kluczowe uzyskują najwięcej trafień i dla kogo można tworzyć treści.

Mogę zaświadczyć, że widzowie mają wybór w tej branży. Jeśli nie skupimy się na odbiorcach i ich potrzebach, znajdą oni alternatywę, aby rozwiązać swoje problemy poprzez konkurencję.

Treści wysokiej jakości mają większą szansę na wywarcie wpływu na odbiorców niż treści oparte na ilościach. Musimy także dostosować się do zmieniającego się otoczenia biznesowego, generując znaczący ruch, zaangażowanie i konwersje. Dodatkowo możemy dopasować historię marki do potrzeby klienta w zakresie utrzymania i zwiększenia zaangażowania.

Uruchamianie treści w ramach budżetu będzie wyzwaniem dla niektórych firm, ale możemy przeprowadzić planowanie oparte na SEO, aby wygenerować wyniki organiczne i ruch polecający. Możemy uzyskać najlepszy możliwy zwrot z inwestycji w nasze treści, wsparty praktykami SEO.

O ile mi wiadomo, udowodniono, że sztuczna inteligencja jest przyszłością. Jednak jeśli chodzi o strategię dotyczącą treści, najlepsze wyniki możemy uzyskać, pisząc sami treści. Możemy ulepszać umiejętności i zdolności zgodnie z potrzebami naszych odbiorców, a ponieważ tworzymy treści dla ludzi, treść powinna być również skonstruowana z perspektywy człowieka.

Ostatnie słowa

Wraz z postępem ery cyfrowej strategia dotycząca treści stała się niezbędna w każdym planie marketingowym, wraz ze wzrostem współczynników konwersji, perspektyw i świadomości klientów.

Realizacja strategii wymaga ciągłego wysiłku, zatem niesie ze sobą potencjalny nawrót. Strategia dotycząca treści jest podobna, jeśli chodzi o kontynuację całego procesu promocji treści wśród odbiorców.

Chociaż zawsze będą strategie, które przyniosą duże pieniądze💵 w krótkim okresie, strategia dotycząca treści może zwiększyć skuteczność firmy na lata.

Następnie, gdy masz już strategię, nadszedł czas na tworzenie innowacyjnych treści za pomocą tych potężnych narzędzi do tworzenia treści w celu pobudzenia marketingu.