Stworzenie witryny internetowej to jedynie początek drogi. Rozbudowa grona odbiorców i generowanie realnych zysków wymaga znacznie więcej zaangażowania i czasu.
Wydawcy, blogerzy i właściciele stron internetowych stale publikują wartościowe treści, dążąc do zwiększenia zasięgu, interakcji z użytkownikami i poprawy pozycji w wyszukiwarkach. Chociaż wielu z nich osiąga zadowalający ruch, zamiana go na pieniądze wciąż stanowi wyzwanie.
Większość osób, myśląc o zarabianiu na stronie, od razu kieruje swoje myśli ku Google AdSense. Istnieje jednak inna, bardziej transparentna metoda monetyzacji.
Czy istnieją alternatywy dla AdSense?
Google AdSense jest bardzo popularnym rozwiązaniem w dziedzinie monetyzacji. Jednak ma swoje wady. Po pierwsze, system akceptacji nowych użytkowników jest bardzo restrykcyjny. Wiele stron, generujących duży ruch, jak np. serwisy dla dorosłych, nie ma szans na akceptację.
Nawet jeśli działasz w popularnej niszy i zostaniesz zaakceptowany, nie masz żadnej kontroli nad procesem licytacji Twoich przestrzeni reklamowych. Nie wiesz, jaki jest Twój rzeczywisty koszt wyświetlenia, ponieważ AdSense stosuje ukrytą aukcję. Ponadto minimalna kwota wypłaty wynosi 100 USD, a usługa znacząco spowalnia ładowanie strony, co negatywnie odbija się na komforcie użytkowników. I to tylko niektóre z problemów.
Poszukując alternatyw dla AdSense, wiele osób zwraca się w stronę sieci reklamowych oferujących rozliczenie za tysiąc wyświetleń (CPM). Niestety, to rozwiązanie również nie jest idealne.
Dlaczego sieci reklamowe CPM nie przynoszą satysfakcjonujących zysków?
Większość użytkowników szuka sieci reklamowych specjalizujących się w ich branży. Współpraca z takimi sieciami jest jednak uciążliwa i często mniej opłacalna, niż mogłoby się wydawać. Przyczyny są następujące:
- Jako pośrednicy, sieci reklamowe obniżają ceny, często stosując niejasne zasady podziału zysków.
- Wiele z nich nie dba o jakość wyświetlanych reklam, lub nie przykłada do tego wystarczającej wagi.
- Znalezienie sieci idealnie dopasowanej do specyfiki danego ruchu wymaga czasu i wysiłku.
- Współpraca z kilkoma sieciami jednocześnie jest skomplikowana technicznie i czasochłonna.
- Sieci często dążą do uzyskania jak najwyższej prowizji, umieszczając w jednej przestrzeni reklamowej dużą liczbę reklam, nie zważając na wrażenia użytkownika.
Lepszym rozwiązaniem jest więc znalezienie usługi, która połączy potencjał sieci reklamowych z inteligentną i transparentną platformą monetyzacji. Być może słyszałeś o platformach pośrednictwa reklam – przykładem jest AdSpyglass.
Czym jest pośrednictwo reklam?
Pośrednictwo reklam to technologia, która wspiera efektywną monetyzację strony internetowej. Platforma pośrednictwa reklam umożliwia współpracę z wieloma sieciami reklamowymi jednocześnie, z wykorzystaniem jednego kodu reklamowego i jednego panelu zarządzania. Upraszczając, platforma pośrednictwa tworzy rodzaj rynku aukcyjnego dla Twoich zasobów reklamowych.
Sieci reklamowe, platformy DSP oraz reklamodawcy bezpośredni konkurują o Twoje miejsca reklamowe, a Ty otrzymujesz najkorzystniejsze oferty i wyświetlasz reklamy z najwyższym eCPM. Dzięki temu generujesz większe zyski, wyświetlasz tylko najbardziej dopasowane reklamy, osiągasz maksymalny współczynnik wypełnienia i dbasz o zadowolenie użytkowników.
Jak działa pośrednictwo reklam?
Aby to zrozumieć, trzeba wiedzieć, jak wydawcy zarabiają na reklamach.
Przychody z reklam = Liczba zapytań o reklamę * eCPM * Współczynnik wypełnienia reklam
Chcąc zwiększyć swoje przychody z reklam, musisz zoptymalizować eCPM lub współczynnik wypełnienia, lub oba te parametry dla każdego zapytania.
Platforma pośrednictwa reklam daje dostęp do wielu sieci reklamowych, platform DSP oraz reklamodawców bezpośrednich w ramach jednej przestrzeni reklamowej. Następnie podmioty te konkurują o dostępne zasoby. Platforma wybiera sieć reklamową, platformę DSP lub reklamodawcę bezpośredniego, który oferuje najwyższą stawkę.
Dodatkowo, platforma pośrednictwa reklam pozwala na uszeregowanie brokerów reklam w oparciu o Twoje preferencje.
Masz pewność, że reklama zostanie wyświetlona z najwyższym CPM spośród dostępnych brokerów, ponieważ aukcja pośrednictwa reklamowego priorytetyzuje reklamodawców na podstawie historycznej analizy CPM każdego brokera z uwzględnieniem lokalizacji (GEO).
Jakie cechy powinna mieć dobra usługa pośrednictwa reklam?
Dobra platforma pośrednictwa reklam powinna charakteryzować się kilkoma kluczowymi cechami, takimi jak:
Transparentny system rotacji reklam
Prawidłowa rotacja reklam umożliwia wyświetlanie użytkownikom najlepszych reklam dostępnych w danej witrynie. System powinien priorytetyzować reklamy na podstawie ich skuteczności w ramach tej samej grupy reklam i optymalizować je za pomocą parametrów takich jak: lokalizacja, rodzaj urządzenia, słowa kluczowe, itp. W ten sposób poprawisz liczbę wyświetleń i kliknięć.
Wielu wydawców próbuje samodzielnie tworzyć niestandardowe kody do rotacji po stronie serwera. Jednak jest to bardzo skomplikowane i często nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Łatwość wdrożenia i niezawodne wsparcie
Platforma pośrednictwa reklam musi oferować prosty i bezproblemowy proces wdrożenia. Nie powinieneś mieć trudności z założeniem konta i rozpoczęciem korzystania z usługi.
Wybierając platformę pośrednictwa reklamowego, koniecznie zapytaj o szczegóły procesu wdrożenia i rodzaj wsparcia, jakiego możesz oczekiwać.
Mówiąc o pomocy, warto również sprawdzić, jak niezawodny jest zespół obsługi klienta. Nie wiesz, kiedy mogą pojawić się problemy, a jeśli tak się stanie, potrzebujesz szybkiej i skutecznej pomocy.
Jeśli to możliwe, zweryfikuj doświadczenie zespołu wsparcia. Najlepiej, jeśli pracują w nim osoby, które same mają doświadczenie po stronie wydawcy.
Dostosowanie i personalizacja
Dobra platforma pośrednictwa reklam powinna umożliwiać dostosowanie ustawień do Twoich potrzeb. Musisz mieć możliwość wprowadzania zmian w konfiguracji, personalizacji panelu zarządzania i raportów, itp.
Personalizacja jest kluczowa we współczesnym marketingu. Dlatego platforma pośrednictwa reklam powinna oferować taką możliwość. Powinieneś móc konfigurować zachowanie reklam tak, aby personalizować je w oparciu o dane osobowe użytkowników, ich zainteresowania, region, kraj, język, rodzaj urządzenia, itp. Ponadto platforma powinna udostępniać wiele filtrów umożliwiających analizę ruchu według platformy, przeglądarki, rodzaju urządzenia, typu serwera proxy, kampanii, sieci reklamowej, daty, itp.
Pomoże to zwiększyć trafność reklam, a tym samym ruch i przychody.
Szeroki wybór sieci reklamowych w Twojej branży
Kolejną pożądaną cechą platformy pośrednictwa reklamowego jest bogaty wybór sieci reklamowych w Twojej branży. Powinieneś mieć możliwość łatwego dodawania i usuwania sieci reklamowych za pomocą jednej platformy. Zwiększy to Twoją produktywność, zaoszczędzi czas i wysiłek.
Sprawdź więc, z iloma sieciami reklamowymi (w tym największymi) platforma jest zintegrowana. Zapewni to dostęp do reklam z wysokim eCPM, a Twoje przestrzenie reklamowe wypełnią się wartościowymi reklamami, co przełoży się na większy zysk.
Przykładowo, AdSpyglass to platforma pośrednictwa reklam, która oferuje prostą integrację z 35 sieciami reklamowymi, w tym PropellerAds, BigClick, Bidvertiser, AdX i innymi.
Dostęp do reklamodawców bezpośrednich
Platforma pośrednictwa reklamowego powinna umożliwiać łatwe dodawanie reklamodawców bezpośrednich (posiadających własne DSP lub umożliwiających dodawanie własnych połączeń). Reklamodawcy bezpośredni są zazwyczaj lepszym wyborem niż sieci reklamowe. Oferują wyższą jakość, masz pewność, że reklamy są zawsze trafne i zazwyczaj płacą więcej.
Wyobraź sobie sytuację, w której współpracujesz długoterminowo z dwiema sieciami reklamowymi. Zazwyczaj wykupują one 80% Twojego ruchu (na przykład ruchu z USA). Pozostałe 20% ruchu pochodzi z Europy i nie wyświetlasz reklam tym użytkownikom, ponieważ sieci, z którymi współpracujesz, nie mają ofert dla ruchu europejskiego.
Jeśli Twoja platforma pośrednictwa zapewnia dostęp do reklamodawców bezpośrednich, możesz połączyć się z reklamodawcą poszukującym klientów z Europy, dodać jego reklamy do rotacji i zacząć zarabiać na 100% swojego ruchu.
Obsługa wszystkich popularnych formatów reklam
Istotna jest nie tylko liczba obsługiwanych sieci reklamowych, ale także różnorodność formatów reklam.
Dzięki platformom pośrednictwa reklam będziesz mieć dostęp do wielu formatów reklam, co da Ci większe możliwości ich wyświetlania. Możesz być bardziej kreatywny, wykorzystując banery displayowe, popundery, banery natywne, linki bezpośrednie, out-stream, in-video, suwaki, powiadomienia push i wiele innych.
Dzięki temu będziesz mógł decydować, gdzie i jak wyświetlać reklamy na swojej witrynie, tak aby była interesująca i nie przytłaczała odwiedzających.
Ujednolicone raportowanie i analityka
Szczegółowe raporty pomogą Ci zrozumieć, w jaki sposób zarabiasz na swoich przestrzeniach reklamowych. Dadzą Ci wgląd w to, jakie są Twoje rzeczywiste przychody z reklam. W kontekście raportowania musisz mieć dostęp do szczegółowych danych na temat:
- Każdej akcji i jej wyników
- Tego, która sieć reklamowa wygenerowała jaki przychód
- Wartości eCPM
Wizualizacja wszystkich danych w prosty i przejrzysty sposób pomoże Ci dostrzec ewentualne nieprawidłowości i obszary, które można poprawić. Ułatwi Ci również wzmocnienie swoich mocnych stron i wyprzedzenie konkurencji.
Anti-Adblock
Narzędzia Anti-Adblock to rozwiązania, które umożliwiają wydawcom wyświetlanie reklam, nawet jeśli użytkownik ma włączone blokowanie reklam. Pomagają odzyskać przychody utracone przez blokady reklam. Według TechCrunch, 30,5% z 10 tys. witryn o najwyższym rankingu Alexa stosuje narzędzia anty-Adblock, aby zapobiec utracie przychodów.
Oferując rozwiązanie zapobiegające blokowaniu reklam, platforma pośrednictwa pokazuje, że dba o Twoje zyski. Na przykład AdSpyglass to robi.
Monitorowanie jakości reklam
Monitorowanie jakości reklam to proces, dzięki któremu użytkownicy mogą cieszyć się interesującymi, bezpiecznymi i przyjemnymi reklamami na Twojej stronie. Ponieważ jakość reklam wpływa na wrażenia użytkownika, musisz traktować ją poważnie i stale dążyć do poprawy.
Dlatego narzędzie pośrednictwa reklam powinno oferować monitorowanie jakości reklam.
AdSpyglass oferuje swoim użytkownikom monitorowanie jakości jako usługę dodatkową. Ich zespół konfiguruje zachowanie reklam, monitoruje jakość za pomocą zintegrowanych narzędzi do oceny i informuje zarówno wydawców, jak i brokerów reklam o wykryciu problematycznej reklamy. Pozwala to podjąć natychmiastowe kroki w celu usunięcia takich reklam, zanim zdążą zniechęcić odwiedzających.
Proces płatności
Bezproblemowy proces płatności jest czymś, na czym każdemu zależy. Nikt nie lubi długich cykli płatności i mnóstwa formalności związanych z otrzymywaniem wynagrodzenia.
Platforma pośrednictwa reklam, chcąc sprostać oczekiwaniom rynku, musi oferować elastyczny system płatności. Nie powinna zatrzymywać Twoich zarobków bez powodu i zmuszać Cię do czekania na kolejną wypłatę. Powinna także obsługiwać popularne metody płatności, takie jak PayPal, Payoneer, Bitcoin, WebMoney itp., aby ułatwić cały proces.
Podsumowanie
Korzystanie z platformy pośrednictwa reklam, takiej jak AdSpyglass, ułatwia i przyspiesza proces zarabiania na reklamach, oferując jednocześnie większą kontrolę nad Twoimi zasobami reklamowymi.
W przeszłości sprzedaż przestrzeni reklamowej była bardziej skomplikowana. Wydawcy współpracujący z wieloma sieciami reklamowymi i reklamodawcami bezpośrednimi, mieli trudności z zarządzaniem nimi, borykając się ze zmiennymi cenami i nietrafionymi reklamami. Zaczęli więc poszukiwać bardziej przejrzystego i wiarygodnego wglądu w to, co dzieje się z ich reklamami.
Pośrednictwo reklam rozwiązuje te problemy, jednocześnie znacznie zwiększając Twoje dochody. Najlepsze jest to, że wystarczy jednorazowo dodać jeden kod do swojej strony. Resztę pracy wykona za Ciebie platforma, a Ty możesz skupić się na tworzeniu wartościowych treści i pozyskiwaniu ruchu.
Miejmy nadzieję, że w przyszłości powstanie więcej takich platform dla każdej branży.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.