Przewodnik wprowadzający do dołączania i uzyskiwania dostępu do Metaverse [+7 Platforms]

Metaverse oferuje użytkownikom nowy sposób grania w gry, nawiązywania kontaktów towarzyskich, edukacji, pracy i robienia zakupów. Zobaczmy, jak dołączyć i uzyskać dostęp do Metaverse i niektórych popularnych platform Metaverse.

Metaverse stał się ostatnio popularny, ale nie jest nową koncepcją. Najwcześniejsza podstawowa idea związana z Metaverse pojawiła się w XIX wieku. W 1838 roku Sir Charles Wheatstone wprowadził „widzenie obuoczne”, połączenie dwóch obrazów dla różnych oczu w celu stworzenia obrazu 3D.

Po raz pierwszy „metaverse” został użyty przez Neala Stephensona w swojej powieści „Snow Crash” w 1992 roku. W tej powieści Stephenson wspomina Metaverse jako wirtualne miejsce, w którym jego bohaterowie używają awatarów do interakcji.

W 2010 roku Palmer Luckey opracował prototyp słuchawek VR. Te zestawy słuchawkowe miały imponujące 90-stopniowe pole widzenia. W 2012 roku Luckey uruchomił Oculus VR, który Facebook nabył później w 2014 roku za 3 miliardy dolarów.

Również w 2014 roku Samsung i Sony ogłosiły stworzenie zestawów słuchawkowych VR. W tym samym roku Google wypuściło Google Glass i tanie gogle Cardboard VR. Rebranding Facebooka na Meta w 2021 roku był jednym z najpopularniejszych działań w historii Metaverse.

Metaverse to wirtualny świat reprezentujący aspekty świata fizycznego przy użyciu zaawansowanych technologii. Popularnie używane technologie obejmują rozszerzoną rzeczywistość (AR), wirtualną rzeczywistość (VR), sztuczną inteligencję (AI), waluty cyfrowe i platformy mediów społecznościowych.

Korzystając z Metaverse, możesz spędzać czas w cyfrowym świecie, robiąc rzeczy, które Cię ekscytują. Możesz stworzyć swój dostosowany awatar i wchodzić w interakcje z innymi awatarami i obiektami cyfrowymi. Metaverse jest uważany głównie za grę wideo 3D, ale Metaverse nie ogranicza się tylko do gier. Oprócz gier możesz go używać do edukacji, spotkań towarzyskich, tworzenia projektów, imprezowania, mody i rozrywki, by wymienić tylko kilka przypadków użycia.

Metaverse składa się z czterech różnych typów w zależności od ich przypadków użycia. Rzućmy okiem na te:

  • Rzeczywistość rozszerzona: Ta metoda obejmuje projekcję informacji za pomocą urządzeń cyfrowych, takich jak urządzenia inteligentne lub smartfony, w świecie rzeczywistym.
  • Mirror Worlds: Jak sama nazwa wskazuje, lustrzany świat tworzy przestrzeń identyczną ze światem rzeczywistym i wirtualnym.
  • Wirtualne światy: Wirtualny świat to wirtualna przestrzeń, w której możesz przesuwać swoje spersonalizowane awatary za pomocą grafiki 3D.
  • Lifelogging: Lifelogging składa się z wirtualnej przestrzeni, w której działania i dane z rzeczywistości są przesyłane do wirtualnego świata.
  • Wymagania dotyczące oprogramowania i sprzętu Metaverse

    Ponieważ omówiliśmy przypadki użycia, znaczenie i typy Metaverse, ważne jest również zrozumienie potrzebnych wymagań programowych i sprzętowych. Więc przejdźmy do tego.

    Wymagania Systemowe

    Zalecane wymagania programowe potrzebne do płynnego korzystania z metaverse są wymienione poniżej:

    • System operacyjny: przynajmniej Windows 7 lub 8.
    • Pamięć: minimum 4 GB pamięci RAM.
    • Procesor: czterordzeniowy 2,0 GHz lub szybszy.
    • Grafika: zgodna z SM 3.0, zgodna z DirectX 9.0c, Nvidia GeForce 8800 GTS, 512 MB VRAM lub lepsza.
    • Pamięć: Minimum 8 GB wolnego miejsca.
    • Sieć: szybkie szerokopasmowe połączenie internetowe.
    • DirectX: wersja 9.0c.

    Wymagania sprzętowe

    Dzięki Google Cardboard, który zaczyna się już od 9,00 USD, możesz uzyskać podstawowe, wciągające wrażenia przy ograniczonym budżecie. Ale jeśli chcesz uzyskać wspaniałe wrażenia z metaverse, musisz wybrać urządzenia wymienione poniżej:

    Oculus Quest 2: Oculus zapewnia użytkownikom wysokiej jakości wrażenia VR dzięki zestawom słuchawkowym Quest 2. Możesz podłączyć te gogle VR do urządzenia mobilnego lub komputera.

    Skinetic by Actronika: gogle VR zapewniają wspaniałe wrażenia w wirtualnej rzeczywistości. Skintec przenosi to doświadczenie na wyższy poziom, dodając poczucie dotyku.

    HoloLens 2 firmy Microsoft: HoloLens to znaczący krok naprzód dla przedsięwzięć AR Microsoftu. Ukuli również termin „rzeczywistość mieszana” dla swoich urządzeń AR.

    HoloLens wykorzystuje zaawansowaną optykę, przetwarzanie holograficzne i wiele czujników, które płynnie wtapiają się w otoczenie. Co więcej, Microsoft podpisał oficjalny kontrakt na dostawę HoloLens o wartości 22 miliardów dolarów z armią amerykańską w 2021 roku.

    W jaki sposób Crypto jest połączone z Metaverse?

    Crypto i Metaverse to dwie różne rzeczy, ale te dwie w dużym stopniu zależą od podstawowej technologii: blockchain. Zarówno krypto, jak i Metaverse wykorzystują technologię blockchain, aby czerpać korzyści z ich zdecentralizowanej natury. W szczególności decentralizacja pomaga projektom wchodzić w interakcję z użytkownikami bez centralnego organu kontrolnego.

    Platformy Metaverse mogą używać NFT do tworzenia awatarów, które pomagają użytkownikom określić wartość konkretnego awatara na podstawie jego wartości kryptograficznej. Ponadto platformy Metaverse mogą nagradzać użytkowników natywnymi tokenami lub innymi kryptowalutami bezpośrednio w ich portfelu kryptograficznym.

    Korzystając z portfela kryptograficznego, możesz korzystać z różnych platform Metaverse, unikając skomplikowanych tradycyjnych procesów rejestracji. Większość popularnych projektów Metaverse udostępnia swój natywny token do zakupu zasobów cyfrowych.

    Połączenie Metaverse i krypto radykalnie zwiększa funkcje bezpieczeństwa platform Metaverse. Wraz z rozwojem projektów związanych z kryptowalutami programiści Metaverse mogą również skorzystać, tworząc społeczność wokół przestrzeni kryptograficznej.

    Dlaczego marki inwestują w Metaverse?

    Być może czytałeś o najlepszych firmach i markach inwestujących w Metaverse. Niektóre znane nazwiska to Meta, Google, Microsoft, Nvidia, Roblox, Shopify, Nike i Epic Games. Głównym celem tych ogromnych inwestycji jest zapewnienie użytkownikom wysokiej jakości usług. Poza tym marki mogą dotrzeć do swoich niszowych odbiorców za pomocą Metaverse.

    Metaverse i jego rozwój są uważane za początkowy etap w porównaniu z ogromnymi możliwościami. Marki chcą wykorzystać tę okazję, aby wyprzedzić swoich konkurentów, zdobywając przewagę „pierwszego ruchu” w swoich dziedzinach.

    Mając na uwadze powyższe punkty, przyjrzyjmy się najnowszym trendom Metaverse:

    • Wydarzenia Metaverse: W 2020 roku koncert Travisa Scotta w Fortnite w metawersie obejrzało 12,3 miliona fanów. To wydarzenie w pojedynkę udowadnia potencjał organizacji wydarzeń na platformach Metaverse. Gwiazdy takie jak Narshmello i Ariana Granade również z powodzeniem prowadziły koncerty Metaverse.

    • Ulepszone AR i VR w grach: Wzrosło również zapotrzebowanie na gry Metaverse i zapotrzebowanie na wysokiej jakości technologię związaną z 3D, AR i VR. Wejście gigantów technologicznych, takich jak Microsoft, Meta, Google, Sony, HP, HTC i innych, pomogło zrewolucjonizować urządzenia, aby zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia. Poza tym firmy te odegrały kluczową rolę w adopcji metaverse.
    • Implementacja NFT w Metaverse: NFT to kolejny popularny termin w krypto. Jest szeroko stosowany do tworzenia awatarów metaverse. NFT pomagają zachować niepowtarzalność każdego awatara, a platformy Metaverse pozwalają użytkownikom sprzedawać lub kupować różne NFT.

    Teraz, gdy omówiłeś już najważniejsze tematy związane z Metaverse, możesz pomyśleć, jak mogę dołączyć do Metaverse? Przejdźmy od razu do tego.

    Jak dołączyć i uzyskać dostęp do Metaverse?

    Jeśli jesteś nowy w Metaverse i myślisz, że dołączenie do niego jest skomplikowane, to nie jest to prawda. Proces dołączania i uzyskiwania dostępu do Metaverse jest prosty. Przyjrzyjmy się krokom, które nowi użytkownicy muszą wykonać na platformach Metaverse:

    #1. Przejdź do oficjalnej platformy Metaverse, do której chcesz dołączyć. Weźmy jako przykład Decentraland.

    #2. W następnym kroku wybierz typ dostępu do metaverse Decentraland. Możesz kontynuować korzystanie z przeglądarki lub skorzystać z dedykowanej aplikacji.

    #3. Po wybraniu typu dostępu masz dwie inne opcje. Jedną z opcji jest kontynuowanie jako gość lub możesz połączyć swój portfel kryptograficzny z Decentraland.

    #4. Jeśli zdecydujesz się korzystać z konta gościa, możesz przejść do następnego kroku bez żadnego innego procesu. Ale jeśli chcesz zapisać swoje dane, połącz swój portfel Metamask z metaverse Decentraland.

    #5. Po procesie logowania musisz wybrać swój awatar. Możesz dowolnie wybierać i dostosowywać swoje awatary. Co więcej, w każdej chwili możesz zmienić swój awatar.

    #6. Po wybraniu awatara musisz podać nazwę. Po wybraniu i nazwaniu awatara kliknij przycisk „Dalej”.

    7. Po kliknięciu przycisku „Dalej” zostaniesz przeniesiony do metaverse Decentraland. Możesz teraz odkrywać różne wirtualne miasta, budynki, kawiarnie itp. Ponadto wirtualny asystent pomoże ci, jeśli potrzebujesz wskazówek.

    Przeszliśmy przez kroki, aby uzyskać dostęp i dołączyć do Metaverse, biorąc za przykład Decentraland. Być może myślisz, co jeśli chcę uzyskać dostęp do innej platformy Metaverse? Nie martw się; większość platform Metaverse postępuje zgodnie z podobnym procesem.

    Jak Metaverse zmieni technologię i marketing?

    Popyt na platformy wirtualne prawdopodobnie wzrośnie w przyszłości. Aktywny udział użytkowników pomaga poprawić jakość doświadczeń dostarczanych na platformach Metaverse.

    Metaverse odegra kluczową rolę w handlu elektronicznym, edukacji, podróżach i turystyce, własności cyfrowej, grach, wirtualnych koncertach i wielu innych. Na przykład przed zakupem będziesz mógł wypróbować i przetestować kolekcję mody na swoim awatarze.

    Dzięki platformom Metaverse edukacja może być bardziej interaktywna i rozrywkowa. Nowi pracownicy mogą odbyć szkolenie z wykorzystaniem VR, aby zdobyć lepszą wiedzę i doświadczenie. Jednostki produkcyjne mogą wysyłać instrukcje dotyczące pracy za pomocą AR.

    Metaverse ma również ogromny potencjał marketingowy. Klienci postrzegają marki w Metaverse jako wysoce innowacyjne, więc jest to dobre miejsce na rynek, oferując wysokiej jakości doświadczenia.

    Marki mogą współpracować z platformami Metaverse w celu reklamowania i promowania swoich produktów. Na przykład w 2021 r. Vans zapewnił użytkownikom Roblox wirtualne deskorolki za pomocą wirtualnych sklepów. Poza tym Gucci nawiązał współpracę z VRChat i Robloxem, aby wypuścić swoje wirtualne tenisówki, The Gucci Virtual 25.

    Najlepsze platformy Metaverse

    Po omówieniu ważnych tematów związanych z Metaverse przyjrzyjmy się najważniejszym platformom związanym z Metaverse:

    #1. Zdecentralizowany

    Decentraland to popularna platforma metaverse zbudowana na Ethereum. Możesz kupować i sprzedawać wirtualne działki o nazwie LANDS. MANA to kryptowaluta używana do kupowania i sprzedawania ZIEMI.

    Możesz łatwo dołączyć i uzyskać dostęp do platformy Metaverse dostarczanej przez Decentraland. Główne marki Decentraland to Adidas, Samsung, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger i wiele innych. Użytkownicy mogą również kupować awatary i inne przedmioty cyfrowe, takie jak NFT.

    #2. Axie Nieskończoność

    Axie Infinity to potężna platforma do gier Metaverse zbudowana na Ethereum. Wirtualne stworzenia obecne w Axie Infinity nazywane są Axies. Użytkownicy mogą kupować stokenizowane działki z ojczyzny Axie, Lunacia, aby budować domy i bazy dla Axies.

    AXS to natywny token Axie Infinity, którego możesz używać do kupowania wirtualnych działek. Oprócz tego właściciele ziemscy są również nagradzani żetonami AXS.

    #3. Życie Avakina

    Jeśli szukasz platformy Metaverse, która zapewnia symulację życia 3D, Avakin Life to doskonały wybór do wypróbowania. Platforma pomaga dostosować awatara do różnych garderób zgodnie z najnowszą modą.

    Użytkownicy mają również możliwość wyboru wymarzonego domu i lokalizacji. Oprócz tego użytkownicy mogą również brać udział w nowych przygodach, wydarzeniach i imprezach. Avakin Life jest dostępny w App Store i Google Play.

    #4. Siatka Microsoft

    Microsoft Mesh to platforma rzeczywistości mieszanej zbudowana i uruchamiana przy użyciu chmury Azure. Platforma ta pozwala ludziom z różnych lokalizacji współpracować i pracować nad różnymi projektami.

    Użytkownikom siatki zaleca się korzystanie z HoloLens, tabletów, komputerów PC lub smartfonów. Mesh jest silnym rywalem Microsoftu w konkurencji metaverse. Ponadto korzystanie z chmury Azure zapewnia prywatność, bezpieczeństwo, uczenie maszynowe, sztuczną inteligencję i inne nowoczesne funkcje.

    #5. Piaskownica

    Piaskownica to wirtualny świat, który pozwala graczom posiadać, budować i zarabiać na swoim doświadczeniu. SAND to token narzędziowy używany do transakcji opartych na platformie.

    Misją The Sandbox jest zapewnienie użytkownikom wciągających wrażeń opartych na metawersie. Gracze nagradzani są tokenami SAND. Co więcej, twórcy mają zapewnioną prawdziwą własność za pomocą NFT.

    #6. Światy Horyzontu

    Horizon Worlds to internetowa gra wideo oparta na rzeczywistości wirtualnej, opracowana przez Meta Platforms. Ta gra została zaprojektowana dla popularnych gogli VR Oculus Quest 2 i Oculus Rift S.

    Horizon Worlds to największy zakład Meta na Metaverse. Jako użytkownik możesz zbudować niestandardowe środowisko wirtualne. Co więcej, możesz także grać w gry i spotykać się z innymi awatarami.

    7. Epickie gry

    Epic Games, twórca Fortnite, popularnej gry z ponad 350 milionami użytkowników, dodaje swoim użytkownikom większą wartość dzięki Metaverse. Przy wsparciu Lego i Sony, Epic Games planuje poprawić wrażenia użytkownika dzięki AR, VR i wizualizacji 3D.

    Epic Games już zdołało zorganizować udane pokazy wirtualnych filmów i koncerty muzyczne. Poza tym Epic nawiązał współpracę z Lego w kwietniu 2022 roku, aby zapewnić ekosystem metaverse przeznaczony dla dzieci.

    Końcowe przemyślenia

    Obecnie Metaverse można rozważać na wczesnym etapie. Innowacje technologiczne i wejście ogromnych marek i firm technologicznych zwiększy potencjał Metaverse.

    Proces dołączania i uzyskiwania dostępu do Metaverse jest bardzo łatwy. Musisz wykonać proste kroki wymienione w tym artykule. Poznaj więc świat Metaverse i baw się dobrze!

    Możesz również zainteresować się najpopularniejszymi platformami Metaverse.