Szczegółowy przewodnik po aplikacji Semrush Influencer Analytics

Marketing wpływowy w mediach społecznościowych jest istotną częścią zaangażowania użytkowników, opowiadania historii i sukcesu każdej marki. Tak naprawdę w 2022 roku rynek influencerów w Stanach Zjednoczonych został wyceniony na rekord 16,4 miliarda dolarów.

Poza tym, prawie 90% marketerów, którzy już korzystają z influencer marketingu, twierdzi, że planuje zwiększyć lub utrzymać inwestycje w tę przestrzeń w 2030 roku.

W miarę rozwoju influencer marketingu krajobraz stanie się bardziej konkurencyjny, a marki będą potrzebować bardziej dedykowanej strategii do planowania, wykonywania i przeglądu swoich wysiłków. Przy okazji marki powinny wykorzystywać platformy do marketingu influencerów, które mogą usprawnić działania i zmaksymalizować wyniki.

Narzędzia takie jak Aplikacja do marketingu wpływowego w centrum aplikacji Semrush może pomóc w odkrywaniu influencerów, monitorować wskaźniki kampanii w czasie rzeczywistym i śledzić kampanie influencerów w mediach społecznościowych konkurencji.

Rezultatem jest lepsza widoczność w Internecie, silniejsza przewaga konkurencyjna i skuteczniejsza strategia marketingowa z udziałem influencerów w mediach społecznościowych. Oto dlaczego i w jaki sposób marki i agencje powinny wykorzystywać moc platform do marketingu influencerskiego.

Kampanie w mediach społecznościowych mogą być wymagające. Marki i agencje muszą szukać wpływowych osób, utrzymywać relacje z każdym z nich, dobierać treści, planować posty i gromadzić dane analityczne.

Wszystkie te zadania pochłaniają cenny czas i energię. Wykazała to nawet ankieta przeprowadzona przez VerticalResponse 43% właścicieli małych firm spędza sześć godzin tygodniowo na marketingu w mediach społecznościowych. To prawie cały dzień pracy w jednym obszarze marketingu.

Znalezienie odpowiedniego influencera również jest wyzwaniem. Tam są 50 milionów ludzi na całym świecie, którzy uważają się za osoby wpływowe, a próba przeszukania wszystkich, aby wskazać osobę posiadającą odpowiednią grupę odbiorców marki, może być pracochłonna.

Komunikacja jest ogromnym wyzwaniem. Kiedy w końcu nawiążesz współpracę z wpływowymi osobami, prowadzenie wielu kampanii przypomina pracę z wieloma freelancerami i klientami jednocześnie – ale każdy z nich wymaga własnego harmonogramu i warunków. To duża odpowiedzialność dla firm, które mają inne priorytety i innych interesariuszy.

Podążanie za działaniami konkurencji jest często niemożliwe. Agencje i marki często mają ślepy punkt, próbując zrozumieć, co robią ich konkurenci, korzystając z marketingu influencerów w mediach społecznościowych. Trudno stwierdzić, którzy konkurenci współpracują z jakimi influencerami, chyba że marki już podążają za tymi konkretnymi influencerami. Agencje i marki nie są zatem tak świadome tego, co dzieje się w szerszej sferze, co może prowadzić do utraty szans na wyprzedzenie konkurencji.

Aplikacja Influencer Marketing w Semrush App Center może pomóc markom i agencjom w opracowywaniu inteligentnych strategii wpływania na media społecznościowe. Jest to zasób, który umożliwia doświadczonym marketerom korzystanie z niego w celu łatwego planowania, realizacji i zarządzania kampaniami marketingowymi z udziałem influencerów.

Najpierw znajdź idealne dopasowanie influencera

The Aplikacja do marketingu wpływowego w Semrush App Center oferuje łatwy sposób na początkowe znalezienie twórców. Możesz uzyskać dostęp do bazy danych ponad +27 milionów osób z bazą abonentów.

Możesz zawęzić wyszukiwanie według preferowanych kanałów mediów społecznościowych (YouTube, Instagram, Twitch lub TikTok) dla Twojej kampanii.

Poniżej filtrujemy wpływowe osoby na Instagramie:

Następnie możesz zastosować kryteria z ponad 30 filtrów, w tym liczbę subskrybentów lub obserwujących, główne dane demograficzne influencerów, język transmisji i kraj, na który chcą kierować reklamy, aby ułatwić to, oszczędzając czas i wysiłek.

Otrzymasz wówczas obszerną listę influencerów pasujących do wyszukiwania.

Panel dodatkowo wyświetla szacunki budżetu reklamowego dla każdego influencera. Możesz także zobaczyć informacje o jakości kanału influencerów, aktywności na koncie, statystykach odbiorców i analizie treści.

Filtrowanie słów kluczowych

Inną funkcjonalnością tej aplikacji do marketingu wpływowego w Semrush App Center jest to, że możesz znaleźć wszystkie posty, a także treści zawierające w tytule lub opisie konkretny produkt lub słowo kluczowe.

Następnie można filtrować wyniki według najtrafniejszej daty, ceny i lokalizacji i wykorzystywać te wyniki do wyróżniania wpływowych osób, które są najbardziej rozpowszechnione w sektorach lub wśród odbiorców, do których chcesz dotrzeć.

Poniżej możemy zobaczyć influencerów z branży ogrodniczej:

Podobnie wyszukiwanie słów kluczowych jest korzystne dla celów SEO. Jest to idealne narzędzie, gdy ważne jest utworzenie kampanii wokół terminów podstawowych i dodatkowych lub w powiązaniu z istniejącymi kampaniami skupiającymi się na konkretnych słowach kluczowych.

Korzystanie z aplikacji do marketingu influencerskiego w celu odkrywania influencerów oznacza oszczędność czasu i znajdowanie bardziej zgodnych dopasowań marketingowych. Znajdź to w Centrum aplikacji Semrush.

Przeprowadź mądrą analizę konkurencji

Kolejną zaletą platformy jest to, że może odkryć, jak rozwijają się kampanie marketingowe influencerów Twojej konkurencji w mediach społecznościowych.

Możesz wpisać nazwy domen konkurencji i zobaczyć liczbę ich wzmianek, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych, w mediach społecznościowych.

Oto, co robi Amazon:

Platforma pokazuje również najlepsze dni publikacji konkurentów, ich najnowsze i najczęściej oglądane filmy.

Jednocześnie możesz zobaczyć influencerów, którzy byli zaangażowani w najskuteczniejsze kampanie konkurencji.

Ponadto możesz przeglądać budżet reklamowy konkurencji i dokonywać realistycznych porównań oraz celów wokół własnych kampanii.

Twoja marka może również wykorzystać bardziej szczegółowe dane dotyczące aplikacji. Możesz na przykład zobaczyć wszystkich influencerów, którzy kiedykolwiek promowali konkretną aplikację i w które dni konkurenci wolą rozpoczynać kampanię promującą aplikację w mediach społecznościowych.

Efektywne i ekonomiczne zarządzanie kampaniami

Ta platforma dla influencer marketingu zapewnia przestrzeń online do zarządzania i nadzorowania kampanii prowadzonych jednocześnie, a także poprzednich kampanii. Możesz następnie monitorować całe cykle kampanii, porównywać dane historyczne i tworzyć automatyczne raporty.

Na przykład marki i agencje mogą:

  • Obserwuj status kampanii (aktywne, wstrzymane i zakończone)
  • Udokumentuj ostatni kontakt z influencerem
  • Zobacz średnią liczbę wyświetleń kampanii
  • Zapoznaj się z szacunkową liczbą interakcji i liczbą kliknięć
  • Uzyskaj wgląd w znacznie bardziej szczegółowe informacje – wszystkie podzielone w przejrzystych tabelach, które można śledzić.

Dzięki temu zarządzaniu wiesz dokładnie, jak postępują Twoje kampanie i jak radziły sobie w przeszłości. Z kolei możesz podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące kierunku przyszłych kampanii, KPI i doboru influencerów.

Marketing wpływowy w mediach społecznościowych pozostanie integralną częścią podróży marek w dłuższej perspektywie. Najlepsze wyniki osiągną marki i agencje korzystające z platform marketingu wpływowego w mediach społecznościowych. Co więcej, będą lepiej przygotowani do skalowania ROI swoich strategii influencerskich w mediach społecznościowych.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny aplikacji Influencer Marketing w Semrush App Center już dziś – i skonfiguruj kolejną kampanię.