Top 9 rozwiązań do konferencji internetowych i natychmiastowego udostępniania dla freelancerów i startupów

Photo of author

By maciekx

Współczesne technologie eliminują konieczność osobistego uczestnictwa w spotkaniach.

Dostępnych jest wiele platform do wirtualnych konferencji i błyskawicznego dzielenia się informacjami, umożliwiających komunikację z klientami i partnerami za pomocą dźwięku i obrazu. Jestem przekonany, że wybór wideokonferencji zamiast tradycyjnego spotkania znacznie upraszcza całe przedsięwzięcie.

Istnieje wiele powodów, dla których warto rozważyć organizację spotkania online.

  • Podczas podróży
  • W przypadku złego samopoczucia
  • W kontaktach z klientami lub współpracownikami z zagranicy

W każdej z tych sytuacji osobista obecność na spotkaniu może być niemożliwa, dlatego posiadanie aplikacji do wideokonferencji okazuje się nieocenione. W tym artykule zaprezentuję najlepsze narzędzia do konferencji internetowych, które ułatwią Ci udział, organizację i współpracę.

Zanim jednak przejdziemy do konkretów, omówmy zalety wirtualnych konferencji.

Zalety wideokonferencji

Niezależność od lokalizacji

Jak już wspomniałem, organizacja spotkania za pomocą aplikacji do konferencji online nie wymaga fizycznej obecności w jednym miejscu. Możesz łączyć się z klientami z domu, z lotniska, z każdego miejsca. Wystarczy połączenie internetowe, by prowadzić konferencję z dowolnego zakątka świata.

Korzystając z publicznej sieci Wi-Fi, warto rozważyć użycie VPN, na przykład HotspotShield, dla zwiększenia bezpieczeństwa komunikacji.

Czasy się zmieniły na lepsze. Dawniej partnerzy musieli czekać tygodniami, aby zebrać wszystkich w jednym pomieszczeniu w celu omówienia istotnych spraw. Dziś nie ma takiej konieczności.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Wybierając wideokonferencję, ograniczasz koszty i oszczędzasz czas, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Nie musisz przecież podróżować do innego kraju czy miasta, aby uczestniczyć w spotkaniu. Wszystko odbywa się w zaciszu Twojego domu. Oszczędzasz w ten sposób na kosztach podróży i na cennym czasie.

Większe możliwości pozyskania klientów

Jak powszechnie wiadomo, samo znalezienie klienta nie jest problemem. Sztuką jest go zatrzymać.

Wirtualne konferencje stanowią w tej kwestii olbrzymie ułatwienie. Działając w pełni online, możesz szukać nowych klientów dla swojej firmy i zapraszać ich na indywidualne rozmowy, aby szczegółowo omówić realizację projektów. Budujesz w ten sposób zaufanie i przybliżasz się do pozyskania płacących klientów.

Możliwość odtworzenia

Jedną z największych zalet konferencji internetowych jest możliwość nagrania całego spotkania i odtworzenia go w dogodnym czasie. Zwiększasz w ten sposób wartość konferencji, a także możesz udostępnić nagranie współpracownikom, którzy nie mogli w niej uczestniczyć.

Zapamiętanie wszystkich detali omawianych podczas spotkania jest niemal niemożliwe. Nagranie pozwala wychwycić nawet najdrobniejsze szczegóły.

Przejdźmy teraz do dostępnych rozwiązań.

GoToMeeting

Jeśli szukasz platformy do wideokonferencji, która jest szybka i łatwa w obsłudze, GoToMeeting może okazać się idealnym rozwiązaniem. Dzięki funkcji spotkań za pomocą jednego kliknięcia, możesz błyskawicznie uczestniczyć, prowadzić lub konfigurować spotkania. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz połączenia audio, czy wideo, proces ten jest szybki i łatwy, niezależnie od tego, czy korzystasz z laptopa, czy smartfona.

Funkcje tej platformy umożliwiają:

  • Goszczenie do 250 uczestników
  • Transmisję w jakości Full HD
  • Użycie opcji „zadzwoń do mnie”, która informuje uczestników o zaplanowanych spotkaniach
  • Konwersję slajdów w informacyjne pliki PDF
  • Nagrywanie konferencji
  • I wiele więcej!

Oferują 14-dniowy bezpłatny okres próbny, bez żadnego ryzyka. Następnie możesz wybrać jeden z płatnych planów, zaczynających się od 19 USD miesięcznie.

Adobe Connect

Adobe Connect pozwala na prowadzenie konferencji audio i wideo bezpośrednio z przeglądarki. W ramach konferencji możesz:

  • Udostępniać ekran
  • Przeprowadzać ankiety
  • Prowadzić sesje pytań i odpowiedzi
  • Udostępniać potrzebne dokumenty
  • Dodawać quizy i gry
  • I wiele więcej!

Możesz również projektować swoje wirtualne sale konferencyjne zgodnie z własnymi preferencjami. Możesz zmienić tło, ustawić wybrane kolory i wybrać układy. Ponadto możesz ustawić je jako domyślne i korzystać z nich podczas wszystkich przyszłych spotkań.

Dostępny jest darmowy okres próbny, z którego możesz skorzystać przed przejściem na płatne plany, w cenach od 50 do 370 USD miesięcznie. Podstawowy plan pozwala na przyjęcie do 25 osób, a największy – do 200.

Dostępnych jest również kilka planów dla średnich firm, więc warto je przeanalizować i wybrać ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Zoom

Zoom to rewelacyjne rozwiązanie, zarówno dla freelancerów, jak i dla dużych przedsiębiorstw.

W podstawowym (i darmowym!) planie możesz organizować nieograniczoną liczbę konferencji do 100 uczestników, trwających maksymalnie 40 minut. Ponadto otrzymujesz wysoką jakość obrazu i dźwięku Full HD. Ich plany premium zaczynają się od 14,99 USD miesięcznie i sięgają do 19,99 USD miesięcznie, a obejmują funkcje umożliwiające:

  • Nagrywanie konferencji
  • Zarządzanie użytkownikami
  • Przekazanie prowadzenia spotkania innej osobie
  • Korzystanie z pulpitu administratora z potrzebnymi informacjami
  • Utworzenie własnego, niestandardowego adresu URL
  • Tworzenie spersonalizowanych e-maili
  • Wprowadzenie brandingu firmy

Zoom to bez wątpienia świetne narzędzie, z którego korzystają znane marki, takie jak GoDaddy i Uber.

Jeśli szukasz alternatywy dla Zoom i rozwiązania typu open source, koniecznie sprawdź Jitsi.

Agora.io

Umożliwiając natychmiastowe udostępnianie audio i wideo na żywo, Agora oferuje doskonałe usługi, które warto wykorzystać. Możesz z niej korzystać za darmo przez pierwsze 10 000 minut. Później możesz płacić za faktyczne użycie lub skontaktować się z zespołem w celu ustalenia odpowiedniej ceny.

Struktura cen i planów tej platformy jest dość nietypowa, ponieważ nie ma ustalonej ceny. Wszystko zależy od Twoich potrzeb. Agora.io cieszy się zaufaniem takich marek jak Hike, Talk Space i BitTorrent.

Amazon Chime

Wszyscy wiemy, czym jest Amazon, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że oferuje fantastyczne narzędzie do konferencji internetowych o nazwie Amazon Chime. Umożliwia ono:

  • Czatowanie
  • Rozmowy głosowe
  • Wideorozmowy
  • Organizowanie konferencji i spotkań
  • Udostępnianie ekranu
  • Nagrywanie konferencji

Podobnie jak Agora, to oprogramowanie nie ma ustalonego cennika. Należy skontaktować się z obsługą klienta i podjąć decyzję indywidualnie. Jedno jest pewne: z usług Amazona na pewno będziesz zadowolony.

Google Meet

Google Meet jest częścią Google Workspace i umożliwia łatwe prowadzenie spotkań wideo. Warto pamiętać, że Google Hangouts i Hangouts Meet to dwa odrębne produkty. W tym miejscu skupiamy się na tym drugim.

Jest to doskonałe narzędzie do obsługi firm. Wystarczy, że posiadasz Google Workspace, aby rozpocząć udostępnianie linku do wirtualnych spotkań na żywo, zapewniając jednocześnie ich bezpieczeństwo.

W zależności od posiadanego planu możesz przyjąć do 25 uczestników w planie podstawowym i biznesowym oraz do 50 uczestników w planie korporacyjnym.

Confrere

Confrere to kolejne świetne narzędzie do wideokonferencji, które oferuje kilka fantastycznych funkcji umożliwiających:

  • Prowadzenie nieograniczonej liczby rozmów wideo
  • Pełną zgodność z RODO i HIPAA
  • Sprzedaż usług w ramach konferencji z integracją Stripe
  • Dostęp do API

Ich plany zaczynają się od 49 USD miesięcznie i sięgają do 119 USD miesięcznie, co obejmuje mniej więcej wymienione wyżej funkcje.

Aby od razu rozpocząć wideokonferencję, wystarczy się zarejestrować i zainicjować ją z poziomu pulpitu nawigacyjnego. Następnie możesz udostępnić link wszystkim zainteresowanym osobom.

Skype dla Firm

Ta lista byłaby niekompletna bez wspomnienia o Skype dla Firm, który jest przeznaczony do prowadzenia wysokiej jakości spotkań online. Podobnie jak Confrere, możesz rozpocząć rozmowę wideo i udostępnić łącze wybranym osobom, aby przeprowadzić szybką konferencję. Platforma oferuje wiele przydatnych funkcji, takich jak:

  • Nagrywanie konferencji
  • Udostępnianie ekranu
  • Prezentacje PowerPoint ułatwiające zrozumienie tematu
  • Użycie tablicy
  • Przeprowadzanie ankiet

W jednej konferencji może uczestniczyć nawet 250 osób (to naprawdę dużo!), a liczba spotkań jest nieograniczona. Dostęp do Skype dla Firm można uzyskać po zakupie usługi Office 365. Plany zaczynają się od 5 do 12,50 USD miesięcznie.

Zoho Showtime

Zoho Showtime to kolejne doskonałe rozwiązanie do konferencji internetowych, które najlepiej sprawdza się podczas szkoleń. Za pomocą tego narzędzia możesz:

  • Angażować uczestników
  • Korzystać z wszechstronnego pulpitu nawigacyjnego do zarządzania potencjalnymi i obecnymi klientami
  • Zarabiać na swoich programach
  • Tworzyć wirtualne sale lekcyjne dla uczniów

Ponadto dostępna jest aplikacja mobilna na systemy iOS i Android, która umożliwia organizowanie konferencji i uczestnictwo w nich bezpośrednio z urządzenia.

Podsumowanie

Konferencje online mogą całkowicie zmienić sposób działania Twojej firmy, oszczędzając czas i pieniądze. Wiele firm decyduje się na tego typu rozwiązania, więc warto za nimi podążać.


newsblog.pl