Oprogramowanie księgowe ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia dokładności raportów o dochodach Twojej firmy. Pomoże Ci to uniknąć wysokich kar finansowych i surowszych.
Istnieje wiele narzędzi księgowych dla freelancerów i małych firm, więc sprawdź nasze wypróbowane i przetestowane ulubione.
Spis treści:
1. FreshBooks za rzetelne i kompleksowe raportowanie
FreshBooks to skalowalne, niezależne narzędzie księgowe, które doskonale sprawdza się również, jeśli Twoja firma zatrudnia pracowników i wykonawców. Możesz łatwo projektować faktury w aplikacji i korzystać z programu w wielu krajach. Może się więc okazać, że to narzędzie będzie doskonałą opcją, jeśli jako freelancer obsługujesz płatności międzynarodowe.
Oprócz wysyłania faktur, możesz także wykorzystać FreshBooks do projektowania profesjonalnie wyglądających ofert. Ponadto możesz śledzić swój czas, uzyskiwać bilanse i konfigurować płatności dla klientów stałych, za których otrzymujesz tę samą miesięczną kwotę.
Ile kosztuje FreshBooks?
FreshBooks ma trzy poziomy cenowe: Lite, Plus i Premium. Lite jest przeznaczony wyłącznie dla freelancerów. Jeśli skalujesz swoją działalność, możesz otrzymać plany dostosowane do indywidualnych potrzeb, a te są dostępne w wyjątkowych cenach.
Subskrypcja |
Cena za miesiac |
Cena roczna |
Lite |
19 USD/mies |
228 USD rocznie |
Plus |
33 USD/mies |
396 USD rocznie |
Premia |
60 USD/mies |
720 USD rocznie |
Pobierz: FreshBooks dla iOS/iPadOS | Android (Bezpłatny okres próbny, subskrypcja dostępna poprzez zakup w aplikacji)
2. Książka Miodowa dla kompleksowego rozwiązania dla freelancerów
Jeśli jesteś freelancerem mieszkającym w USA lub Kanadzie, HoneyBook to świetne, kompleksowe rozwiązanie. Dostępnych jest kilka narzędzi księgowych, w tym możliwość tworzenia i wysyłania niestandardowych faktur. Możesz także uzyskać pełny przegląd swoich dochodów i wydatków w ciągu roku.
Oprócz zarządzania finansami, HoneyBook oferuje kilka narzędzi, które pomogą Ci zwiększyć produktywność jako freelancer. Możesz na przykład zintegrować Kalendarz Google i tworzyć listy rzeczy do zrobienia. Aplikacja integruje się również z QuickBooks, Asana, Slack i kilkoma innymi rozwiązaniami.
Ile kosztuje HoneyBook?
HoneyBook ma trzy poziomy subskrypcji: Starter, Essentials i Premium. Kiedy zaczniesz, możesz uzyskać 50% zniżki przez pierwsze trzy miesiące na subskrypcje miesięczne. W przypadku planów rocznych otrzymasz 50% zniżki na pierwszy rok. Poniżej znajduje się porównanie subskrypcji HoneyBooks.
Subskrypcja |
Cena za miesiac |
Cena roczna |
Rozrusznik |
19 USD/mies |
192 USD rocznie |
Niezbędniki |
39 USD/mies |
384 USD rocznie |
Premia |
79 USD/mies |
792 USD rocznie |
Pobierz: HoneyBook dla System operacyjny Mac | Android | iOS (Bezpłatny okres próbny, subskrypcja dostępna poprzez zakup w aplikacji)
3. Księgowość Fala za darmową księgowość i faktury
Wave Bookkeeping to jedno z najbardziej przyjaznych dla użytkownika narzędzi na tej liście i korzystałem z niego na początku swojej kariery jako freelancer w latach 2019–2020. Jedynym powodem, dla którego przestałem korzystać z tej usługi, było to, że przeprowadziłem się do kraju, w którym jest ona dostępna nie działa.
Możesz łatwo dodać swoje przychody i wydatki, a na stronie głównej możesz zobaczyć swoje dochody i płatności wychodzące za ostatnie 12 i 24 miesiące. Projektowanie i wysyłanie faktur jest również łatwe, a nawet możesz dołączyć swoje logo, aby nadać im profesjonalny charakter.
Dodaj swoje produkty i usługi za pośrednictwem interfejsu Wave Bookkeeping, aby ułatwić rozliczanie swoich usług. Co więcej, masz możliwość podłączenia swojego konta bankowego i ułatwienia płatności. Kolejnym przydatnym narzędziem jest funkcja Podziału Wydatków, która pozwala lepiej uporządkować wydatki i określić, czy nie wydajesz za dużo w jednym obszarze.
Ile kosztuje prowadzenie księgowości Wave?
Plan Wave Starter jest całkowicie darmowy, więc jest to doskonały wybór, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z freelancingiem. Możesz akceptować płatności online, tworzyć nieograniczone faktury i dodawać wszystkie swoje dochody i wydatki. Jeśli potrzebujesz bardziej istotnych funkcji, takich jak automatyczne przypomnienia o opóźnieniach w płatnościach i automatyczny import transakcji, Wave PRO kosztuje 16 USD miesięcznie lub 170 USD rocznie.
Pobierz: Pomachaj iOS | Android (Dostępne bezpłatne zakupy w aplikacji)
4. Bonsai dla Efektywnej Księgowości
Inteligentna i głęboka integracja Bonsai pozwala tworzyć faktury, zbierać płatności, śledzić wydatki i czas oraz generować raporty na nadchodzący sezon podatkowy. Można także opracowywać propozycje i tworzyć umowy.
Dzięki Bonsai możesz także wystawić listę swoich usług, aby umożliwić sprawne fakturowanie. Aby mieć pewność, że wszystko będzie uporządkowane, możesz skorzystać z funkcji kategoryzacji aplikacji. W aplikacji możesz także przechowywać wszystkich swoich klientów, co oznacza, że na koniec każdego projektu możesz z łatwością tworzyć faktury dla każdej osoby, z którą współpracujesz.
Ile kosztuje Bonsai?
Bonsai ma trzy poziomy cenowe: Starter, Professional i Business. Jako freelancer prawdopodobnie będziesz zadowolony z Startera lub Profesjonalisty, natomiast osoby posiadające większe firmy i pracowników powinny wybrać Professional lub Business. Poniżej znajduje się zestawienie różnych opcji cenowych.
Subskrypcja |
Cena za miesiac |
Cena roczna |
Rozrusznik |
25 USD/mies |
21 USD/mies |
Profesjonalny |
39 USD/mies |
32 USD/mies |
Biznes |
79 USD/mies |
66 USD/mies |
5. Obszar roboczy Fiverr dla skalowalnej księgowości i przejrzystych wskaźników
Obecnie korzystam z Fiverr Workspace do prowadzenia niezależnej księgowości i jest to bez wątpienia najlepsze narzędzie księgowe, jakiego kiedykolwiek używałem. Program jest przyjazny dla użytkownika i skalowalny, a także obsługuje wiele walut. Możesz uzyskać prosty przegląd wszystkich swoich zysków i wydatków zarówno za rok bieżący, jak i poprzednie. Ponadto masz możliwość sprawdzenia swoich dochodów i płatności wychodzących dla niestandardowych okresów.
Fiverr Workspace pozwala dodawać klientów i łatwo wybierać z listy kontaktów podczas wysyłania miesięcznych faktur. Możesz także śledzić zaległe płatności i w razie potrzeby wysyłać przypomnienia do klientów. Jeśli chcesz zwiększyć swoje przychody, możesz także ustawić cele, które będą pojawiać się na ekranie głównym wraz z paskiem postępu w miarę zbliżania się do magicznej liczby.
W Fiverr Workspace możesz także śledzić subskrypcje, tworzyć propozycje, monitorować swój czas i nie tylko. Platforma integruje się z PayPal i Stripe, co oznacza, że możesz zarabiać przy minimalnym wysiłku. Jeśli szukasz lepiej płatnych projektów, rozważ te witryny internetowe, aby znaleźć dobrze płatne oferty pracy w branży technologicznej jako freelancer.
Ile kosztuje przestrzeń robocza Fiverr?
Dzięki bezpłatnej wersji Fiverr Workspace możesz integrować płatności i wysyłać gotowe umowy z klientami. Jeśli zdecydujesz się na uaktualnienie do wersji Unlimited, możesz edytować swoje umowy i uzyskać dostęp do szerszego pakietu analiz biznesowych. Otrzymasz także priorytetowe wsparcie, jeśli coś pójdzie nie tak. Opcja Unlimited kosztuje 24 USD miesięcznie i 216 USD rocznie, jeśli wolisz płacić rocznie.
Zanim zarejestrujesz się w celu uzyskania pełnej wersji, rozważ zapoznanie się z naszym przewodnikiem po zaletach i wadach korzystania z Fiverr Workspace. W ten sposób możesz podjąć bardziej świadomą decyzję.
Pobierz: Fiverr Workspace dla iOS | Android (Dostępne bezpłatne zakupy w aplikacji)
Powinieneś wybrać narzędzie księgowe dostępne w Twoim regionie i obsługujące Twoją walutę. Jeśli mieszkasz w USA, nie powinieneś mieć żadnych problemów, ale sytuacja może być trudniejsza, jeśli mieszkasz gdzie indziej — na przykład w kraju europejskim, w którym nie obowiązuje euro, frank szwajcarski ani funt brytyjski.
Jeśli jesteś nowym freelancerem, nie musisz się zbytnio martwić złożonymi funkcjami. Możesz kontynuować, jeśli Twoje narzędzie pozwala śledzić przychody i wydatki, a najlepiej także wysyłać faktury. Jeśli jednak jesteś raczej właścicielem firmy o ugruntowanej pozycji, poszukaj dodatkowych funkcji, których możesz potrzebować — zwłaszcza jeśli masz pracowników.