Ładuj swój rower elektryczny podczas ćwiczeń

  • Pozostań aktywny w domu dzięki MorphRoverowi, generując darmową energię elektryczną.
  • Charakteryzuje się płynną jazdą i mocnym silnikiem, ale jest ciężki i brakuje mu niuansów.
  • Najbardziej imponującą funkcją jest możliwość ładowania baterii podczas ćwiczeń, ale może nie być idealna dla początkujących.

The Freebeat MorphRover to pierwszy na świecie rower elektryczny 2 w 1 z grubymi oponami, przeznaczony zarówno do jazdy na świeżym powietrzu, jak i ćwiczeń w pomieszczeniu. A kiedy ćwiczysz w pomieszczeniu dzięki połączonej aplikacji Freebeat, będziesz ładować MorphRovera, aby był gotowy na następną przygodę na świeżym powietrzu. Ale chociaż MorphRover radzi sobie całkiem przyzwoicie, będąc zarówno rowerem treningowym do ćwiczeń w pomieszczeniach, jak i e-rowerem na świeżym powietrzu, nie wyróżnia się żadnym z nich.

Freebeat MorphRover

Freebeat MorphRover to potężny rower elektryczny, który można przekształcić w rower treningowy o zmiennym oporze w pomieszczeniu, który będzie ładować akumulator podczas treningu i będzie gotowy na następną podróż. Ale jeśli nie jesteś już niesamowicie wysportowany, nie spodziewałbym się, że wygeneruję zbyt wiele.

Marka FreeBeat

Bateria 720 Wh

Waga 35 kg / 77 funtów

Hydrauliczny układ hamulcowy

Rozmiar kół 26×4 cale

Zawieszenie Tylko przednie, hydrauliczne

Silnik (W) 750 W

Elektroniczny wspomagacz mocy 5 poziomów

Ładowanie prądu przemiennego lub samoładowujący rower treningowy

Łączność Bluetooth z aplikacją Freebeat

Wysokość jeźdźca Przekrok od 5’1” do 6 stóp; wysoki stopień 5’6” do 6’4”

Opony Chao Yang

Przekładnia 8-biegowa

Kadencja czujnika

Tryb spacerowy Tak

Rama Wysoki stopień lub przejście

Światła tylko z przodu

Przerzutka tylna Shimano

Wymiary 75 cali od przodu do tyłu

Plusy

  • Kontynuuj jazdę nawet wtedy, gdy nie możesz wyjechać, jednocześnie generując darmowy prąd
  • Płynna i stabilna jazda na większości powierzchni
  • Mocny silnik o mocy 750 W
  • Zmienny opór do treningów

Cons

  • Aby w pełni wykorzystać możliwości roweru treningowego, będziesz potrzebować subskrypcji Freebeat
  • Czujnikowi kadencji i kontrolerowi brakuje niuansów i często przytłaczają
  • Jest ogromny i ciężki, nie ma mowy, żebyś wniósł to po schodach

Dane techniczne: Potężny i ogromny

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

MorphRover to duży i ciężki rower, ważący 77 funtów i mierzący 75 cali od przodu do tyłu, co oznacza, że ​​pomimo możliwości przekształcenia go w rower treningowy do ćwiczeń w pomieszczeniach, wnoszenie go po schodach jest prawie całkowicie niepraktyczne.

Dostępny w trzech kolorach (Sage Green, Sahara Sand i Midnight Black zgodnie z recenzją) oraz z ramą z przekrokiem lub z wysokim stopniem, MorphRover jest wyposażony w grube opony Chao Yang 26×4 cale – największe, jakie znajdziesz na każdym e-rowerze . Stopień przejściowy powinien być odpowiedni dla osób o wzroście od 150 cm do 180 cm, natomiast stopień wysoki powinien być odpowiedni dla osób o wzroście od 170 cm do 180 cm. Dla porównania mam 180 cm wzrostu, więc zdecydowałem się na wysoki stopień.

Aby poruszyć taką ciężką bestię, potrzebny jest mocny silnik: w tym przypadku napęd w tylnej piaście o mocy 750 W, aktywowany czujnikiem kadencji i oferujący deklarowany moment obrotowy do 85 Nm przy przepustnicy umożliwiającej prędkość do 20 mil na godzinę.

Dla bezpieczeństwa znajdziesz hydrauliczne hamulce tarczowe, małe przednie światło i tylne światło odblaskowe. Co ciekawe, okablowanie tylnego światła jest obecne, ale w naszym pakiecie nie było żadnego światła, do którego można by je podłączyć. Przerzutka to 8-biegowa przekładnia Shimano, umieszczona blisko przepustnicy; zbyt blisko jak na mój gust, ponieważ przyciski zmiany biegów były dla mnie trochę trudne do naciśnięcia.

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

Znajdziesz regulowane przednie zawieszenie, ale nic z tyłu. Baterię można całkowicie wyjąć za pomocą kluczyka, dzięki czemu można ją naładować w innym miejscu lub po prostu wyjąć ze względów bezpieczeństwa. Wszystko tutaj jest dość standardowe, poza ogromnymi oponami i funkcją konwersji wewnątrz/na zewnątrz.

Konfiguracja: Więcej konstrukcji niż zwykle

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

MorphRover jest wyposażony w mnóstwo elementów do zamocowania, takich jak ekran i przyciski na kierownicy. Zawiera stosunkowo dobrze wydrukowaną skróconą instrukcję obsługi, ale pomija kilka kluczowych kroków, takich jak to, gdzie podłączyć kable i fakt, że powinieneś przymocować linkę hamulca do ramy przed założeniem przedniego koła (w przeciwnym razie będziesz musiał zdjąć jedno z kół lub dźwignię hamulca, aby je prawidłowo przełożyć). Żadne z tych stwierdzeń nie stwarzało poważnych problemów, ale biorąc pod uwagę, że istnieje przewodnik szybkiego startu, który jest doskonały pod każdym innym względem, wydaje się to przeoczeniem. Znajdziesz jednak torbę pełną wszystkich niezbędnych narzędzi, więc nie musisz szperać w szufladzie.

Po zbudowaniu głównego roweru możesz przejść do dodatkowej ramy statycznej; to kolejne trzy lub cztery pudełka z bitami umieszczone w głównym pudełku transportowym, a konstrukcja jest dość prosta. Przednie koła stoją na podstawowej podstawce, która zapobiega ich obracaniu się; tył jest podniesiony i blokowany na osi za pomocą łatwego i bezpiecznego mechanizmu ze śrubą ręczną.

Pragnę zauważyć, że wysyłanie wszystkiego w jednym pudełku jest wygodne, ale sprawia, że ​​jest ono niewiarygodnie ciężkie — łącznie około 121 funtów. To było o wiele więcej, niż mogłem znieść sam, a moja żona nie była zbyt pomocna; musieliśmy zadzwonić do przyjaciela, aby pomógł przenieść go do kuchni.

MorphRover robi wrażenie — jeden z największych rowerów elektrycznych, jakie dotychczas recenzowałem. Dzięki 26-calowym grubym oponom jest gotowy na trudne górskie szlaki w połączeniu z trwałą ramą. To zdecydowanie nie byłoby odpowiednie dla nikogo z mniejszego końca spektrum. Mam 185 cm wzrostu i nadal wydaje mi się, że jest duży.

Bateria dotarła całkowicie pusta, choć szczerze mówiąc, została wysłana z USA do Wielkiej Brytanii, a dostawa trwała około trzech miesięcy, więc prawdopodobnie nie dotyczy to większości klientów.

Pełna instrukcja obsługi ujawnia również bardzo interesujący punkt: sześć razy odnosi się do roweru „Velotric”. Domyślam się, że MorphRover jest zmodyfikowaną wersją Nomada 1. Specyfikacje i rama są identyczne, a kontroler z funkcjami Bluetooth to prawdopodobnie jedyna różnica.

Jako rower spinowy: prawdopodobnie będziesz potrzebować subskrypcji Freebeat

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

Kiedy będziesz gotowy do ćwiczeń, podnieś tylne koło na stojak; wsuń go na drążek po jednej stronie, a następnie dokręć śrubę po drugiej stronie. Przednia podstawka jest jeszcze łatwiejsza; wsuń go pod przednie koło, aby zapewnić stabilność. Tylną podstawkę można złożyć w celu przechowywania, a przednia część jest na tyle mała, że ​​i tak nie zajmuje dużo miejsca.

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

Całość wydawała się na tyle stabilna, że ​​mogłem wstać i energicznie jechać bez obawy, że się przewrócę.

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

Zanim będziesz mógł ćwiczyć w pomieszczeniu, musisz przełączyć rower na tryb wewnętrzny. Możesz to zrobić za pośrednictwem aplikacji — łączy się ona łatwo przez Bluetooth z czujnikami wbudowanymi w rower — lub za pomocą ekranu LCD i przycisków sterujących na kierownicy. Zaleca się także włączenie najwyższego biegu MorphRovera. Gdy tryb wewnętrzny jest aktywny, zamiast tego dostępna jest zwykła regulacja prędkości, zmieniająca zmienną rezystancję silnika w zakresie 0-100. Można to kontrolować ręcznie za pomocą przycisków +/- na kierownicy lub pozwolić aplikacji automatycznie dostosować poziom.

Bez subskrypcji Freebeat będziesz mieć dostęp jedynie do sekcji Free Ride w aplikacji, która zawiera statystyki dotyczące Twojej bieżącej jazdy. Nie ma tam żadnych elementów interaktywnych ani gier – tylko kadencja, moc wyjściowa, prędkość itp.

Jeśli chcesz uzyskać dostęp do innych programów, treningów lub części do dopasowywania beatów z wykorzystaniem gier, musisz zarejestrować się w 45-dniowym okresie próbnym i podać dane swojej karty kredytowej. Po 45 dniach zostanie naliczona opłata w wysokości 20 USD miesięcznie za plan dla jednego użytkownika lub 35 USD miesięcznie za plan rodzinny.

Co ci to daje?

Po pierwsze: zajęcia ruchowe. Podążaj za prawdziwym instruktorem i oceniaj, jak dobrze dopasowujesz się do określonej kadencji. Powinienem zauważyć, że dopiero zaczynam przygodę z zajęciami typu „spin” i chociaż jestem pewien, że niektórym osobom się to spodoba, trudno było mi je śledzić na małym ekranie iPhone’a — ledwo mogłem rozpoznać, jak szybko jadą na rowerze, i poza tym interfejs jest dość nieintuicyjny. Byłoby lepiej, gdybyś jechał przed ekranem telewizora, ale po wyjęciu z pudełka nie ma odłączanego stojaka na tablet ani nawet uchwytu na iPhone’a.

Na niektórych zajęciach zauważyłem, że muzyka i głos instruktora były tak źle zmiksowane, że nie słyszałem ani słowa, które mówiła biedna kobieta. Niektóre zajęcia obejmują inne elementy polegające na zejściu z roweru, co bardziej pasuje do pozostałych zajęć FreeBeat.

Następnie otrzymasz tryb gry rytmicznej. W przeciwieństwie do zajęć ćwiczeniowych, tutaj nie ma wyboru – zostajesz od razu wrzucony w losową piosenkę, z której tak naprawdę nie rozpoznałem, a wszystko brzmi jak typowa muzyka pop. Jedź szybciej lub wolniej, w zależności od rytmu, i spróbuj dopasować linie pojawiające się na ekranie. Jednak w przeciwieństwie do gier takich jak Guitar Hero nie ma tu żadnych przycisków, które należy nacisnąć, więc połączenie między tym, co robią Twoje stopy, a tym, jak dopasowują się do rytmu, jest w najlepszym wypadku wątłe.

Po wykonaniu jednej piosenki automatycznie przechodzi ona do kolejnej. Powtórzę jednak: nie ma wyboru i naprawdę nie widzę, w jaki sposób byłoby to lepsze niż po prostu włączenie Spotify. Jasne, nie zostaniesz oceniony na podstawie tego, jak dobrze dopasujesz rytm, ale i tak możesz to nadrobić i pokręcić się, jak dusza zapragnie.

Obie klasy i tryby gry polegające na dopasowywaniu rytmu obejmują automatyczną regulację oporu, ale nie wydawało się, aby to działało. Niezależnie od tego, co robiłem, oscylowało wokół 10/100. W końcu się poddałem i przejąłem kontrolę ręcznie.

Na koniec są przejażdżki widokowe. Możesz wybrać piękną przełęcz górską lub podobną, przez którą chcesz przejechać, i obejrzeć ją na małym ekranie telefonu. Spodziewałem się, że im szybciej jadę, tym szybciej będzie postępował film. Albo gdybym się zatrzymał, wideo by się zatrzymało. Nie ma takiego szczęścia. Niezależnie od tego, co robiłem, grałem w tym samym tempie. Zacząłem się zastanawiać, czy mój rower nie jest uszkodzony, ale nie, nadal był podłączony. Oczywiście otrzymujesz zwykłe statystyki, ale są one całkowicie oddzielone od tego, co robi wideo na ekranie. Nie ma lepszego rozwiązania niż znalezienie w YouTube filmu z malowniczymi przejażdżkami i odtwarzanie go podczas jazdy.

Aplikacja Freebeat wiąże się również z innymi niedogodnościami, takimi jak ciągłe powiadomienia informujące Cię o konieczności upewnienia się, że rower jest ustawiony na 8. biegu (był); dzieje się to podczas każdej sesji.

Szkoda, bo można było z tym zrobić tak wiele interaktywności. Zamiast tego anulowałem członkostwo i pobrałem Holofit do Meta Quest 3. Podłącz czujnik rytmu do pedału, a on będzie wiedział, jak szybko lub wolno jedziesz na rowerze, i przesuwa Twój wirtualny rower z tą samą prędkością. To zabawne, ale renderowana sceneria może być trochę mdła. VZFit to podobna aplikacja, ale oparta na subskrypcji, z dostępem do rzeczywistych zdjęć Google Street View (co brzmi zabawnie, ale rzeczywistość jest trochę zniekształcona). Niestety nie ma dostępu osób trzecich do wbudowanych czujników.

Wyruszanie na zewnątrz: szorstkie, ale mocne

Jamesa Bruce’a / MakeUseOf

MorphRover jest wyposażony w czujnik kadencji, aczkolwiek bardzo czuły, co oznacza, że ​​silnik uruchamia się z pełną mocą, niezależnie od ustawionego poziomu, w momencie wykrycia ruchu pedału – aż do 750 W.

Na płaskim terenie, nawet na poziomie 1 PAS, wydawało mi się to trochę za dużo, jakbym nie potrzebował pedałowania. Z drugiej strony całkowite wyłączenie PAS oznaczało, że ledwo mogłem go poruszyć ze względu na ogromną wagę. Nie ma tu zbyt wielu niuansów.

Moc pobierana przez czujnik rytmu w MorphRover oznacza, że ​​będziesz dość często kontrolować poziom mocy i przełożenia, w zależności od tego, jak stromy jest teren. Z drugiej strony, największą zaletą czujnika momentu obrotowego jest to, że wzmacniana jest tylko własna moc; naciskaj mocniej, uzyskaj większy silnik. Ale dzięki czujnikowi kadencji w MorphRover można odnieść wrażenie, że wszystko albo nic.

Brak tylnego zawieszenia lub trzypunktowego układu zawieszenia oznacza również, że jazda po naprawdę nierównym terenie jest nie lada wyzwaniem. Poczułem też, że pedały znajdowały się trochę za blisko podłoża w porównaniu z innymi rowerami terenowymi, co skutkowało częstszym drapaniem w głębokich dolinach lub skalistych wychodniach.

26-calowe grube opony zapewniają doskonałą przyczepność i pomagają nieco wygładzić jazdę, ale ogólne wrażenia z jazdy w terenie są niczym w porównaniu z Himiway Forest Cobra.

Zasięg: Nie ogromny, ale też nie mały

Wymienny akumulator o pojemności 720 Wh, ładowany za pośrednictwem tradycyjnego gniazdka ściennego lub własnego pedału podczas ćwiczeń w pomieszczeniu, powinien zapewniać deklarowany zasięg do 60 mil. Jak zawsze, liczba ta zostanie przetestowana na jeźdźcu testowym o masie 130 funtów na płaskim terenie, przy użyciu tylko jednego poziomu wspomagania pedałowania. W rzeczywistości oznaczało to, że przejechałem około 20–25 mil. Oczywiście, jeśli szczególnie martwisz się zasięgiem, możesz również włożyć stojak do plecaka i naładować go samodzielnie.

Freebeat twierdzi, że 30 minut ćwiczeń zapewni Ci zasięg 16 mil; ale powtórzę, jest to optymistyczne pod każdym względem. Przez te 30 minut musiałbyś jechać na pełnym gazie i musiałbyś jeździć po lekkiej stronie, aby przełożyło się to na 16 mil. Procentowo po 30 minutach naładowałem około 5% baterii, czyli mniej więcej 1–2 mile.

Irytujące było to, że w ciągu nocy poziom naładowania baterii spadł o 2-3%. Możliwe, że długi czas wysyłki miał niekorzystny wpływ na akumulator, więc może to być odosobniony problem, który ostatecznie rozwiąże się sam po kalibracji. Na razie jednak te 5% baterii, które zarabiam, całkowicie się zmniejsza, jeśli zostawię je na kilka dni.

Czy warto kupić Freebeat MorphRover?

Z punktu widzenia e-roweru nic na Freebeat MorphRover jest pod każdym względem wyjątkowy, ale oferuje stabilną, mocną jazdę na drodze lub w terenie (tylko nie za bardzo w terenie). Dołączony stojak do użytku domowego i możliwość konwersji na rower treningowy ze zmiennym oporem to wyjątkowa funkcja, która pozwala naładować akumulator za pomocą własnej mocy pedałowania i nadal cieszyć się rowerem nawet wtedy, gdy pogoda nie jest sprzyjająca.

Jeśli chodzi o oprogramowanie, chociaż aplikacja FreeBeat i zajęcia nie wydały mi się wystarczająco atrakcyjne, aby uzasadnić subskrypcję, korzystanie z trybu jazdy na rowerze stacjonarnym nie jest wymagane.

Powinieneś jednak zdać sobie sprawę, że ilość energii, jaką może wytworzyć twoje ciało, jest prawdopodobnie o wiele mniejsza, niż myślisz, więc nie ulegaj złudzeniu, że zostawisz ładowarkę ścienną w pudełku. Jest to jednak funkcja, której nie znajdziesz w innych rowerach elektrycznych. Już samo to sprawia, że ​​MorphRover jest tego wart.

Freebeat MorphRover

Freebeat MorphRover to potężny rower elektryczny, który można przekształcić w rower treningowy o zmiennym oporze w pomieszczeniu, który będzie ładować akumulator podczas treningu i będzie gotowy na następną podróż. Ale jeśli nie jesteś już w doskonałej formie, nie spodziewałbym się, że wygeneruję zbyt wiele.

Marka FreeBeat

Bateria 720 Wh

Waga 35 kg / 77 funtów

Hydrauliczny układ hamulcowy

Rozmiar kół 26×4 cale

Zawieszenie Tylko przednie, hydrauliczne

Silnik (W) 750 W

Elektroniczny wspomagacz mocy 5 poziomów

Ładowanie prądu przemiennego lub samoładowujący rower treningowy

Łączność Bluetooth z aplikacją Freebeat

Wysokość jeźdźca Przekrok od 5 stóp 1 do 6 stóp; wysoki stopień 5’6” do 6’4”

Opony Chao Yang

Przekładnia 8-biegowa

Kadencja czujnika

Tryb spacerowy Tak

Rama Wysoki stopień lub przejście

Światła tylko z przodu

Przerzutka tylna Shimano

Wymiary 75 cali od przodu do tyłu