Ucz się na podstawie najlepszych kampanii marketingu wirusowego, aby zwiększyć świadomość marki

Chcesz zobaczyć tysiące widzów treści marketingowych Twojej marki w krótkim czasie bez dużych inwestycji? Możesz odkrywać wirusowe kampanie marketingowe!

Jednym ze świetnych produktów wieloletnich badań marketingowych jest marketing wirusowy. Tutaj nie używasz tylko zespołu marketingowego do tworzenia świadomości marki lub produktu. Angażujesz każdego, niekoniecznie swoją grupę docelową, do prowadzenia marketingu dla Ciebie.

Zastanawiasz się, dlaczego Twoja marka miałaby oferować swoją markę za darmo? Przeczytaj treść do końca, aby uzyskać odpowiedź i dowiedzieć się, jak może ona przynieść korzyści Twoim planom marketingowym online.

Czym jest marketing wirusowy?

Marketing wirusowy to metoda, w której marka, produkt, usługa lub profil celebryty opierają się na promocji szeptanej. W konwencjonalnym marketingu, takim jak reklamy telewizyjne lub internetowe, płacisz mediom za odtwarzanie lub publikowanie materiałów marketingowych, takich jak filmy, obrazy, komunikaty o marce itp.

Jednak w marketingu wirusowym publikujesz unikalne i kreatywne treści wypełnione zabawą, rozrywką, satyrą lub wiadomościami o aktywności społecznej. Tutaj głównymi mediami marketingowymi są media społecznościowe, YouTube, e-maile marketingowe, Google Ads, a nawet reklamy telewizyjne.

Twoi główni odbiorcy i ogólni internauci wybiorą to z kilku mediów. Dzielili się treścią z rodziną, przyjaciółmi, kolegami i innymi znanymi współpracownikami. Ci ludzie będą dalej się dzielić, a miliony użytkowników mają Twoje treści lub przekaz marketingowy.

Tak szybkie rozprzestrzenianie się treści jest znane jako sensacja wirusowa lub przechodzenie na wirusy. Kiedy Twoje materiały marketingowe stają się wirusowe, możesz nazwać to marketingiem wirusowym.

Na przykład Duolingo miało tylko 50 000 obserwujących na swoim kanale TikTok. Ale udało im się zwiększyć tę liczbę do 2,9 miliona obserwujących poprzez marketing wirusowy na TikTok, jak donosi raport IBL News.

Duolingo stworzył kilka filmów TikTok, w których słynna zielona maskotka Duolingo, zielona sowa, w zabawnych filmach wykazuje wielką obsesję na punkcie sławnej piosenkarki i autorki piosenek Dua Lipy. Jeden taki film ma 196,8 tys. polubień, 2907 komentarzy i 2143 udostępnień.

Dlaczego marketing wirusowy jest ważny?

Marketing wirusowy jest ważny dla firm, ponieważ zapewnia niezwykłą liczbę kliknięć, wyświetleń, udostępnień, przekierowań, polubień, wyświetleń i nie tylko dla treści marketingowych lub reklam Twojej marki.

Aby uzyskać kilkaset kliknięć, musisz wydawać tysiące dolarów na kampanie PPC. W kampaniach marketingu wirusowego otrzymujesz tysiące, jeśli nie miliony, za darmo. Oczywiście będzie to wymagało wyjątkowej kreatywności, pomysłu na treść, możliwości zdobywania trendów oraz miesięcy prób i błędów.

Ale wynik wymaże stres z twarzy Twojego zespołu ds. marketingu i tworzenia treści. Wszyscy będą się radować, widząc, że nie tylko twoi docelowi odbiorcy, ale także niepowiązani internauci również przeglądają twoje treści, lubią je i przesyłają do kilkuset innych użytkowników.

Kampania marketingu wirusowego, jeśli zostanie wykonana prawidłowo, to coś więcej niż tylko Twoja marka. Łączysz miliony internautów w sieci treści, w której wszyscy mówią o Twojej kreatywności i pomyśle.

Korzyści z marketingu wirusowego

Zapewnia doskonałe wyniki

Sprawienie, by treści marketingowe lub wiadomości stały się wirusowe, może zająć lata. Ale kiedy Twój zespół odnosi sukcesy, Twoja marka staje się sensacją wśród mieszkańców mediów społecznościowych, Twitteratisów, blogerów, twórców memów i tak dalej.

Wyniki są gwarantowane, w tym mnóstwo potencjalnych klientów, organiczne konwersje, tysiące subskrybentów newslettera i wiele innych.

Niezwykle niski koszt

Potrzebujesz tylko pomysłu i dobrze zilustrowanej treści. Wideo jest tutaj złotym standardem. Społeczeństwo zrobi resztę. Nie musisz inwestować ani grosza w zachęcanie internautów do oglądania Twoich treści. Po prostu opublikuj go w swoim uchwycie w mediach społecznościowych, YouTube, TikTok, Instagramie, Facebooku i gdziekolwiek możesz.

Jego zasięg wykracza poza Internet

Wirusowe kampanie marketingowe są na tyle skuteczne, że docierają do osób, które nie mają dostępu do internetu. Entuzjaści postrzegają takie wirusowe treści jako narzędzie rozrywki.

Wydrukują kopie treści, jeśli jest to slogan, mem lub grafika. Niektórzy przenoszą to na wyższy poziom i używają systemów transmisji wideo, aby pokazać treści masom.

Daje rezultaty w krótkim czasie

Jest to jedyne narzędzie marketingowe, które może szybko przynieść znakomite wyniki, jeśli masz kilka dobrych pomysłów na treści wirusowe. Jeśli Twoja marka walczy przez jakiś czas, warto spróbować kampanii marketingu wirusowego.

Generuje mnóstwo potencjalnych klientów

Duża część społeczeństwa, która bierze udział w tworzeniu treści wirusowych, faktycznie odwiedza Twoją witrynę. Wypróbują jeszcze kilka opublikowanych przez Ciebie treści lub zapoznają się z produktami lub usługami, które oferujesz. Otóż ​​to! Masz mnóstwo tropów do śledzenia przez cały rok.

Tworzy nieinwazyjną percepcję

W kampanii wirusowej króluje treść, a nie Twoja marka. Nie docenisz swojej marki. Może logo lub nazwa pojawi się w kilku ramkach.

Ponadto nie zmuszasz użytkownika do korzystania z treści. Użytkownicy robią to dla rozrywki, zabawy lub wsparcia społecznego.

Twoja marka skutecznie kreuje wokół siebie nieinwazyjną percepcję, a klienci naprawdę lubią takie podejście.

Automatycznie konwertuje leady do klientów

Niektórzy użytkownicy z dużymi entuzjastami kupiliby Twoje produkty lub usługi z góry. Takie działania dają im emocjonalne poczucie, że są teraz częścią trendu lub przyczyny społecznej.

Więcej danych do analizy rynku

Gdy Twoja cyfrowa reklama lub film w YouTube staje się wirusowy, otrzymujesz terabajty danych o konsumentach. Twój zespół ds. analityki danych może wykorzystać zaawansowane techniki do znajdowania nowych wzorców. Ostatecznie odkryjesz nowe bazy klientów, nowy zakres produktów/usług i tak dalej.

Zwiększa wiarygodność Twojej marki

Możesz zaprezentować takie zaangażowanie marki jak wiarygodność swoim inwestorom i udziałowcom. To moment dumy, kiedy możesz powiedzieć, że marka, którą założyłeś, stała się wirusowa i teraz byłaby warta miliardy.

Nawiąż długoterminowe relacje biznesowe

Część klientów pozostanie w kontakcie z Twoją firmą przez długie lata, nawet jeśli zjawisko wirusowe zniknie.

Przykłady marketingu wirusowego

Powiększenie

Firma Zoom, firma zajmująca się oprogramowaniem do wirtualnych konferencji, wymyśliła pełen zabawy konkurs wirusowy w marcu 2020 r., Kiedy globalna cyfrowa siła robocza pracowała w domu z powodu blokady COVID-19.

Konkurs wymagał od uczestników udostępnienia zdjęć lub filmów za pośrednictwem wirtualnego tła Zoom na uchwycie kampanii w mediach społecznościowych.

Wielu nowych użytkowników zapisało się w pierwszych dniach po uruchomieniu kampanii tylko po to, by wziąć udział w konkursie.

Jabłko

Apple wymyśliło kampanię „Shot on iPhone”, aby promować smartfon iPhone X. Urządzenie przyniosło kilka wyjątkowych funkcji aparatu, które niewiele urządzeń oferowało podczas jego uruchomienia.

Dumni właściciele Apple iPhone X zaczęli udostępniać kreatywne zdjęcia, portrety i selfie na platformie mediów społecznościowych na potrzeby kampanii. Kampania szybko stała się wirusowa i naprawdę zwiększyła sprzedaż urządzeń.

Ta globalna marka ogłosiła również zwycięzców konkursu na swoim portalu Newsroom.

Dropbox

Program poleceń klientów Dropbox nagradza zarówno polecającego, jak i sędziego, darmowymi 500 MB do 1 GB dodatkowej przestrzeni dyskowej w chmurze. Przed programem marka zgłosiła zaledwie 100 tys. (stan na 2008 r.) zarejestrowanych użytkowników. Ale po tej wirusowej kampanii marketingowej, w ciągu zaledwie 15 miesięcy, Dropbox odnotował aż 4 miliony zarejestrowanych użytkowników.

Spotify

Spotify przeprowadził wraz z Facebookiem szybką kampanię marketingową, aby zwiększyć bazę klientów obu platform.

W tym schemacie marketingu wirusowego Spotify umożliwił swoim użytkownikom publikowanie playlisty pełnych utworów na swoim profilu na Facebooku. Następnie obserwujący i znajomi użytkownika mogą słuchać tych utworów za darmo za pomocą jednego kliknięcia.

Program stał się tak popularny, że Facebook i Spotify musiały rozszerzyć tę integrację w 175 krajach od 17.06.2010 r.

Świergot

Wiodąca platforma mikroblogowa uruchomiona komercyjnie podczas konferencji South by South West (SXSW) w 2006 roku. Twitter umieścił gigantyczne ekrany wokół miejsca konferencji. Następnie uczestnicy kampanii z kontem na Twitterze zalali ten ekran mikroblogami o konferencji SXSW.

Ta strategia marketingowa stała się wirusowa. Przed tym wydarzeniem Twitter obsługiwał do 20 000 tweetów dziennie. Po tym wydarzeniu liczba tweetów potroiła się do 60 000 dziennie, jak podała Harvard Business School.

Strategie marketingu wirusowego

#1. Skaluj swoje aktywa online

Jeśli wirusowa kampania content marketingowa odniesie sukces, będziesz musiał poradzić sobie z ogromnym ruchem na stronie, subskrybentami newslettera i leadami. Nie wspominając o tym, że klienci będą napływać z nowych rynków. Dlatego zaktualizuj swoją witrynę i aplikację, aby obsłużyć dodatkowe obciążenie.

#2. Grupa docelowa musi odnosić się do Twojej marki

Musisz tworzyć treści wirusowe dla grupy docelowej. Następnie te początkowe grupy odbiorców mogą na masową skalę przekazywać Twoje treści niepowiązanym i powiązanym użytkownikom.

Jeśli nie masz początkowego celu, treść może nie zawierać oczekiwanych udostępnień i przekierowań wymaganych, aby stać się wirusowym.

#3. Przekaż jasny przekaz marketingowy

Upewnij się, że język treści jest odpowiedni dla wszystkich sekcji użytkowników. Użyj lokalnego języka, jeśli prowadzisz małą firmę. Średnie i duże organizacje mogą używać języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego i tak dalej.

#4. Utrzymuj swoją obecność marki na minimalnym poziomie

Pamiętaj, że Twoim celem jest zaangażowanie i sprowokowanie widza do działania. Dlatego utrzymuj swoją markę na minimalnym poziomie. W przeciwnym razie wizualizacje mogą wyglądać bardziej komercyjnie niż zabawnie.

#5. Publikowanie treści na odpowiednim nośniku

Udostępniaj treści za pośrednictwem różnych mediów, aby żadna z docelowych odbiorców nie przegapiła treści. Ponieważ ci odbiorcy stanowią regularny ruch i będą odgrywać kluczową rolę w zwiększaniu popularności treści.

#6. Skoncentruj się na emocjach publiczności

Musisz zbadać emocje grupy docelowej. Następnie skieruj ich emocje na temat treści, ponieważ tego rodzaju filmy i wizualizacje łatwo stają się wirusowe.

Jak działa marketing wirusowy?

Głównym czynnikiem sukcesu kampanii marketingu wirusowego jest promocja szeptana. Musi istnieć spora liczba użytkowników, którzy są gotowi zaakceptować Twoje treści i cieszyć się ich konsumowaniem. Oto jak będzie przebiegać standardowa kampania:

  • Zespół ds. treści, marketingu i produktu przeprowadził burzę mózgów, aby znaleźć pomysł na treść, najlepiej krótki film.
  • Mogą to być również quizy, wyzwania itp., ale związane z Twoją marką.
  • Stwórz treść i przetestuj ją wewnętrznie, aby upewnić się, że nie wywoła gniewu w społeczności internautów.
  • Publikuj wideo lub dowolne inne treści, które wybierzesz, za pośrednictwem mediów społecznościowych, forów, platform do udostępniania wideo, portali informacyjnych, agregatorów komunikatów prasowych, aplikacji do przesyłania wiadomości i nie tylko.
  • Zastanówmy się, czy treść stanie się wirusowa.
  • W takim przypadku kilku użytkowników obejrzy go z głównych hostowanych witryn.
  • Ci użytkownicy będą udostępniać zawartość większej liczbie osób.
  • Następuje reakcja łańcuchowa udostępniania treści.
  • W ciągu kilku godzin zobaczysz miliony wyświetleń, polubień, udostępnień itp.

Marketing wirusowy: pomysły na bonusy

Spróbuj rozwiązać problem

Podczas burzy mózgów na potrzeby marketingu wirusowego spróbuj odpowiedzieć na pytania zadawane przez użytkowników. Odpowiedź lub rozwiązanie problemu powinny być pouczające, edukacyjne, zabawne i łatwe do zrozumienia dla wszystkich klas społecznych.

Używaj kontrowersji z ograniczeniami

Wiele zespołów marketingowych z powodzeniem wykorzystuje kontrowersje. Ale czasami może się to odwrócić. Ogranicz więc korzystanie z kontrowersyjnych tematów.

Trzymaj się z dala od fałszywych wiadomości

Publikowanie fałszywych wiadomości, które stają się wirusowe, jest naprawdę tanie i nieetyczne. Możesz wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

Dogłębnie badaj platformy mediów społecznościowych pod kątem popularnych tematów, obrazów, filmów i artykułów. Następnie wykorzystaj swoją kreatywność, aby stworzyć coś wyjątkowego, co zapewni wszystkim rozrywkę.

Wypróbuj odbiorców niszowych

Możesz także wypróbować określoną grupę odbiorców, aby rozpocząć swoją pierwszą kampanię marketingu wirusowego.

Jeśli masz do czynienia z produktami SaaS, twórz zabawne treści dotyczące tworzenia oprogramowania, debugowania itp. Z pewnością możesz zaangażować się w całą społeczność programistów.

Powiedz „nie” poważnym podmiotom społecznym

Z Pepsi Ad Live for Now Moments Anthem

Podczas bardzo wrażliwego ruchu społecznego Black Lives Matter Pepsi opublikowało ogłoszenie „Dołącz do rozmowy”. Choć reklama starała się głosić zrozumienie i jedność, aktywistka odebrała to w inny sposób. Wkrótce Pepsi musiała przypomnieć sobie reklamę.

Dlatego trzymaj się z dala od poważnych i bardzo emocjonalnych tematów, które nie mogą być zadowalające dla zabawy lub rozrywki.

Zawijanie

Teraz wiesz, czym są kampanie marketingu wirusowego i jak działają. Odkryłeś również kilka strategii i najlepszych wskazówek dotyczących Twojego kolejnego projektu marketingu wirusowego.

Nie wspominając o tym, że w artykule przedstawiono również przykłady fenomenalnych kampanii marketingu wirusowego, które pozostaną w pamięci internautów na wiele lat.

Możesz również zainteresować się marketingiem terenowym w celu zwiększenia sprzedaży i rentowności.