W systemie Windows 10 nie znaleziono sieci WiFi [FIXED]

Photo of author

By maciekx

Urządzenia znajdujące się w zasięgu sieci Wi-Fi automatycznie pojawiają się na liście dostępnych sieci. Jeśli masz hasło do jednej z nich, możesz się z nią połączyć. W przypadku niezabezpieczonej sieci nie potrzebujesz hasła. Jeśli jednak otwierasz listę dostępnych sieci i widzisz komunikat „Nie znaleziono sieci Wi-Fi”, mimo że powinieneś zobaczyć przynajmniej jedną sieć, oto kilka kroków, które pomogą Ci rozwiązać problem.

Nie znaleziono sieci Wi-Fi? Podstawowe kontrole:

Zanim przystąpisz do bardziej zaawansowanych poprawek, sprawdź poniższe podstawowe kroki:

  1. Uruchom ponownie komputer.
  2. Uruchom ponownie router.
  3. Zresetuj router.
  4. W systemie Windows 10 przełącz przełącznik Wi-Fi z Centrum akcji.
  5. Spróbuj połączyć się z siecią z innego urządzenia.
  6. Utwórz hotspot na telefonie i spróbuj się z nim połączyć.

Jeśli nadal nie widzisz żadnych sieci, wypróbuj poniższe rozwiązania.

Co zrobić, gdy pojawi się komunikat „Nie znaleziono sieci Wi-Fi”:

1. Zresetuj kartę sieciową

Problemy z kartą sieciową mogą być trudne do naprawienia jedynie poprzez ponowne uruchomienie systemu. W takim przypadku zresetowanie karty może być dobrym rozwiązaniem.

  1. Otwórz aplikację Ustawienia.
  2. Przejdź do grupy ustawień Sieć i Internet.
  3. Wybierz zakładkę Status.
  4. Na dole kliknij opcję Reset sieci.

2. Ukryty SSID

Możliwe, że SSID (nazwa sieci), z którą chcesz się połączyć, jest ukryta. Aby się z nią połączyć, skontaktuj się z administratorem i uzyskaj nazwę oraz hasło.

  1. Otwórz aplikację Ustawienia i przejdź do Sieć i Internet.
  2. Wybierz zakładkę Wi-Fi.
  3. Kliknij Zarządzaj znanymi sieciami.
  4. Kliknij Dodaj nową sieć.
  5. Wprowadź nazwę sieci, wybierz typ zabezpieczeń (skontaktuj się z administratorem) oraz wprowadź hasło.

3. Zakres zasięgu

Sieci Wi-Fi mają ograniczony zasięg, który zależy od używanego routera. Zwykły router domowy zazwyczaj pokrywa jedno piętro. Jeśli komputer z systemem Windows 10 nie może uzyskać wystarczająco silnego sygnału, sieć nie będzie widoczna.

  1. Przenieś komputer jak najbliżej routera.
  2. Sprawdź, czy sieć pojawia się na liście dostępnych sieci.
  3. Jeśli tak, powoli się oddalaj, aż sieć zniknie lub wróć na swoje pierwotne miejsce pracy.
  4. Połącz się z siecią.

To rozwiązanie jest tymczasowe, ponieważ problem dotyczy słabego sygnału. Rozważ przeniesienie stacji roboczej lub zainstalowanie dodatkowych punktów dostępowych, aby wzmocnić sygnał routera.

4. Zaktualizuj sterownik karty sieciowej

Nieaktualny sterownik może uniemożliwić systemowi Windows 10 dostęp do dostępnych sieci. Sprawdź i zainstaluj wszelkie aktualizacje sterowników dostępne dla karty sieciowej.

  1. Otwórz Menadżer urządzeń.
  2. Rozwiń grupę Karty sieciowe.
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy kartę sieciową i wybierz Uaktualnij sterownik.
  4. Zainstaluj wszystkie dostępne aktualizacje i uruchom ponownie system.

5. Wycofaj sterownik sieci

Możliwe, że zainstalowana aktualizacja sterownika spowodowała problemy. W takim przypadku przywrócenie sterownika do starszej wersji może pomóc.

  1. Otwórz Menadżer urządzeń.
  2. Rozwiń grupę Adaptery sieciowe.
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy kartę sieciową i wybierz Właściwości.
  4. Przejdź do zakładki Kierowca.
  5. Kliknij „Przywróć sterownik”.
  6. Uruchom ponownie komputer.

6. Odinstaluj/włącz wirtualne karty sieciowe

Niektóre aplikacje, zwłaszcza te do wirtualizacji, mogą instalować wirtualne karty sieciowe, co może prowadzić do problemów z połączeniem. Usunięcie ich lub wyłączenie może rozwiązać problem.

Aby wyłączyć wirtualną kartę sieciową:

  1. Otwórz Panel sterowania.
  2. Przejdź do Sieć i Internet.
  3. Wybierz Sieć i udostępnianie.
  4. Kliknij Zmień ustawienia adaptera.
  5. Kliknij prawym przyciskiem myszy wirtualną kartę sieciową i wybierz „Wyłącz”.

Aby odinstalować wirtualną kartę sieciową, odinstaluj aplikację, która ją zainstalowała.

  1. Otwórz Panel sterowania.
  2. Przejdź do Programy.
  3. Wybierz Odinstaluj program.
  4. Przejrzyj listę zainstalowanych aplikacji, wybierz tę, która zainstalowała wirtualną kartę sieciową, i kliknij Odinstaluj.

7. Wyłącz VPN

Aplikacja VPN może modyfikować ustawienia sieciowe, co w niektórych przypadkach uniemożliwia wykrycie sieci bezprzewodowych.

  1. Wyłącz usługę VPN, uruchom ponownie system i sprawdź dostępne sieci.
  2. Po pojawieniu się sieci połącz się z jedną, a następnie włącz usługę VPN z powrotem.
  3. Jeśli połączenie znika po włączeniu VPN, sprawdź, czy dostawca usług internetowych blokuje Twoją usługę VPN.
  4. Spróbuj użyć innej usługi VPN lub rozwiązania, które kontroluje tylko ruch w przeglądarce.

8. Sprawdź zablokowany/ograniczony dostęp

System może być zablokowany w sieci na podstawie adresu MAC. Może to dotyczyć sieci korporacyjnych, gdzie tylko zweryfikowane adresy MAC mogą się połączyć.

  1. Skontaktuj się z administratorem sieci i poproś o dodanie swojego systemu do listy zatwierdzonych.
  2. W przypadku problemów z siecią domową, połącz się z routerem kablem LAN i ręcznie wprowadź adres MAC systemu. Proces ten różni się w zależności od modelu routera.

9. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi

Narzędzie to może wykryć i naprawić wszelkie problemy z ustawieniami, które mogą uniemożliwiać dostęp do sieci.

  1. Otwórz aplikację Ustawienia.
  2. Przejdź do grupy ustawień Aktualizacja i bezpieczeństwo.
  3. Wybierz zakładkę Rozwiązywanie problemów.
  4. Wybierz i uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z Połączeniami internetowymi.

10. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z kartą sieciową

Narzędzie to może również pomóc w rozwiązaniu problemów z kartą sieciową.

  1. Otwórz aplikację Ustawienia.
  2. Przejdź do grupy ustawień Aktualizacja i bezpieczeństwo.
  3. Wybierz zakładkę Rozwiązywanie problemów.
  4. Wybierz i uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z Adapterem sieciowym.

Podsumowanie

Jedna z powyższych poprawek powinna pomóc w rozwiązaniu problemu „Nie znaleziono sieci Wi-Fi”. Jeśli jednak problem nadal występuje, może być konieczne sprawdzenie sprzętu komputera. Zwróć uwagę, że jeśli inne urządzenia mogą łączyć się z daną siecią, a Twój komputer nie, może to sugerować awarię sprzętową.

Biuletyn

newsblog.pl


newsblog.pl