Wybór broni dla maksymalnej wydajności

Airtable i Notion to potężne narzędzia do współpracy i organizacji treści. Chociaż te aplikacje wydają się podobne gołym okiem, istnieją pewne fundamentalne różnice. Nauczmy się ich w tym ostatecznym przewodniku Airtable vs. Notion.

Zarządzanie dokumentami, notatkami i bazami danych w dowolnej firmie jest trudne bez aplikacji do współpracy i organizacji treści. Dwa najpopularniejsze narzędzia w tej niszy to Airtable i Notion. Czytaj dalej, aby wiedzieć, który wybrać!

Znaczenie aplikacji zwiększających produktywność i współpracę

Przede wszystkim aplikacje zwiększające wydajność i do współpracy nad treścią pomagają Twojej firmie organizować wszystkie dokumenty, pliki, harmonogramy, raporty, kody, pomysły, tablice burzy mózgów i kody w jednym bezpiecznym miejscu.

Z tego scentralizowanego centrum możesz zapewnić pracownikom, wykonawcom i freelancerom dostęp do treści, dokumentów i kodów oparty na rolach. Ludzie będą pracować nad gotowymi plikami i treściami i przesyłać je za pomocą tego samego narzędzia.

Co więc osiągasz dzięki tej centralizacji treści i dokumentów? Istnieje kilka korzyści, jak opisano poniżej:

  • Zmniejsz koszty działalności biznesowej, nie kupując wielu aplikacji biznesowych, które osobno wykonują wszystkie zadania, które może wykonać aplikacja do współpracy nad treścią.
  • Zabezpiecz swoje zabezpieczenia biznesowe i kody, aby Twoje poufne materiały były naprawdę tajne.
  • Łatwo oceniaj wydajność pracowników za pomocą narzędzia do raportowania.
  • Precyzyjnie opłacaj faktury freelancerów i zleceniobiorców.
  • Kontroluj jeden lub wiele projektów z jednego ujednoliconego pulpitu nawigacyjnego.
  • Ułatwiaj łatwe zdalne i hybrydowe kultury pracy.
  • Zintegruj narzędzie produktywności z innymi aplikacjami biznesowymi, takimi jak CRM, narzędzia do zarządzania projektami, przechowywanie w chmurze, aplikacje pomocy technicznej, oprogramowanie do obsługi zgłoszeń itp.

Co to jest stół powietrzny?

Airtable to kreator przepływu pracy oparty na arkuszach kalkulacyjnych i bazach danych. Jest to aplikacja bez kodu, dzięki czemu każdy może tworzyć i używać aplikacji związanych ze współpracą nad treścią, zarządzaniem projektami, harmonogramami wydarzeń, publikowaniem treści itp., po kilku dniach nauki.

Pod maską Airtable to oprogramowanie relacyjnej bazy danych. Nie musisz jednak kodować zapytań ani baz danych w tej aplikacji. Wszystko działa na interfejsie wizualnym z czynnościami przeciągania i upuszczania. Jak każda aplikacja bazodanowa lub arkusz kalkulacyjny, możesz tworzyć tabele, wiersze, kolumny itp. W celu wprowadzania danych oraz filtrowania lub sortowania danych w celu interpretacji.

Aby to ułatwić, Airtable przekształca te bazy danych w piękne aplikacje. Twoje zespoły mogą tworzyć własne aplikacje i dołączać potrzebne im interfejsy i pola. Członkowie zespołu nie muszą więc pracować nad sztywnymi aplikacjami stworzonymi przez zewnętrznego programistę, który może nie mieć głębokiej wiedzy na temat ich pracy.

Wreszcie, te niestandardowe aplikacje sprawiają, że automatyzacja przepływu pracy jest bardzo łatwa. Gdy ktoś przesyła wersję roboczą, recenzent otrzymuje powiadomienie o konieczności edytowania i zatwierdzenia. Gdy recenzent zatwierdzi, programista może pobrać go ze swojego zasobnika zadań i przesłać zawartość.

Co to jest pojęcie?

Notion to wszechstronne narzędzie produktywności do użytku osobistego, profesjonalnego i biznesowego. Zasadniczo jest to oprogramowanie do zarządzania projektami, robienia notatek i zarządzania wiedzą. Można to nazwać cyfrowym obszarem roboczym, takim jak Google lub Microsoft.

W Notion możesz stworzyć plan rozwoju treści, bazy danych, produktu lub aplikacji. Następnie skorzystaj z jego niezawodnej funkcji integracji, aby zgromadzić dokumenty, kody i treści w jednym miejscu. Następnie opublikuj ten projekt jako witrynę Notion i pozwól członkom zespołu uzyskać do niego dostęp w celu przeprowadzenia burzy mózgów, tworzenia treści i zatwierdzenia.

Elementem składowym stron Notion są bloki Notion. Blokiem może być dowolne pole na teksty, dane, kody, linki, filmy z YouTube itp. Możesz tworzyć i edytować te bloki za pomocą ruchów „przeciągnij i upuść”. Dlatego nie musisz znać kodowania, aby budować witryny lub strony Notion.

Airtable vs. Pojęcie: porównanie oparte na funkcjach

Zobacz poniżej, jak Airtable i Notion porównują się do siebie:

Interfejs użytkownika i doświadczenie

Interfejs użytkownika Airtable ma dwa panele nawigacyjne: jeden po lewej stronie, a drugi u góry. Użytkowa przestrzeń robocza znajduje się pośrodku. Jego lewy panel boczny zawiera opcje takie jak Strona główna, Wszystkie obszary robocze, Oznaczone gwiazdką, Szablony, Rynek, Wszechświat i Import.

W górnym menu możesz uzyskać dostęp do swojego konta Airtable, powiadomień i wsparcia. W górnym menu znajduje się również pasek wyszukiwania. Ogólnie interfejs użytkownika jest przejrzysty i zorganizowany. Jednak doświadczenie użytkownika staje się nieco trudne, gdy zaczynasz tworzyć bazy lub obszary robocze.

W przeciwieństwie do tego, Notion jest wyposażony tylko w nawigację po lewej stronie. Więc tutaj masz więcej nieruchomości na ekranie do swojej pracy. W górnej części okienka nawigacji znajdują się strony, takie jak Obszar roboczy, Wyszukiwanie, Aktualizacje, Wszystkie szablony (Twój obszar roboczy), Ustawienia i członkowie, Nowa strona, Obszary zespołu, Strony prywatne, Szablony, Importuj i Kosz.

Po wybraniu obszaru Temspace, strony lub bazy danych z lewej strony można uzyskać dostęp do jego ustawień, klikając ikonę wielokropka w prawym górnym rogu. Te ustawienia witryny lub strony obejmują ważne funkcje, takie jak Zablokuj bazę danych, Otrzymuj powiadomienia, Kopiuj link, Historia strony, Analiza strony, Połączenia itp.

Interfejs użytkownika Notion ma wiele opcji w porównaniu do Airtable. Ponadto aplikacja organizuje je odpowiednio, dzięki czemu nie napotykasz żadnych wyzwań podczas uzyskiwania dostępu. Podobnie jak Airtable, UX jest nieco skomplikowany, gdy zaczynasz tworzyć bazy danych lub strony.

Łatwość użycia

Zarówno Airtable, jak i Notion mają krzywą uczenia się. Musisz nauczyć się interfejsu użytkownika przez kilka dni, zanim będziesz mógł efektywnie używać tych aplikacji do organizowania treści i współpracy.

Jeśli masz doświadczenie w korzystaniu z arkuszy kalkulacyjnych, tabel i relacyjnych baz danych, możesz szybko rozpocząć pracę z Airtable. Aby utworzyć obszary robocze, przepływy pracy, interfejsy i aplikacje, możesz odwiedzić opcję Marketplace w panelu nawigacyjnym po lewej stronie.

Używanie Notion jest łatwiejsze niż Airtable. Zaczynasz od utworzenia nowej strony z paska bocznego. Następnie spersonalizuj stronę, dodając szablony, tabele, tablice itp. Możesz też utworzyć obszar zespołu, aby uporządkować wszystkie dokumenty, strony, witryny i przepływy pracy w dedykowanym obszarze roboczym.

Nawigacja i Organizacja

W Airtable Workspace jest górnym elementem nawigacyjnym. Workspace umożliwia tworzenie baz, interfejsów, automatyzacji przepływu pracy itp. Najlepszym sposobem na rozpoczęcie korzystania z Airtable jest zmiana przeznaczenia wstępnie skonfigurowanych rozszerzeń, szablonów podstawowych i skryptów.

Gdy jesteś w Bazie, możesz uzyskać dostęp do kreatora Pierwsze kroki, aby skonfigurować Bazę, postępując zgodnie z instrukcjami z Airtable. W Bazie możesz dodawać tabele danych, rozszerzenia lub importować zawartość z połączeń, takich jak Salesforce, Excel, Arkusze itp.

Workspace to element organizacyjny najwyższego poziomu w Notion. Możesz utworzyć nowy obszar roboczy lub dołączyć do kogoś innego. Następnie możesz tworzyć strony do śledzenia swojej pracy, notatek, nawyków lub innych treści. To najprostszy sposób na użycie Notion. Jeśli pracujesz nad tym, aby to nieco usprawnić, możesz utworzyć przestrzeń zespołu. Notion automatycznie udostępnia strony i bazy danych członkom zespołu podczas tworzenia obszaru zespołu.

Tabela podsumowująca dla funkcji

Oto tabela podsumowująca funkcje Airtable i Notion:

Funkcje AirtableNotion Jednostki podstawowe Bazy Strony i bloki Przesyłanie plików 2 GB do 1 TB 5 MB do nieograniczonej liczby Widoki Kanban, Gantt, tabela, lista, galeria, oś czasu, sekcje i widok listy formularzy, według typu spotkania, tabeli i tablicy AI OneNotion do burzy mózgów, przepisywania dokumentów, generowania podsumowańAutomatyzacja Wbudowany zautomatyzowany przepływ pracy szablony i skryptyUżyj Connections, aby połączyć IFTTT lub Zapier w celu automatyzacji opartej na narzędziach innych firmSzablonyDostępnyDostępnyImportuj/eksportujImportuj zawartość z Apple Numbers, Excel, Sheets, Salesforce, Jira Server, Salesforce, Trello, Zendesk i innych
Eksportuj obszary robocze, bazy i dostępy do aplikacji do innych osób, które korzystają już z funkcji importu AirtableLimited
12 opcji importu, w tym HTML, Asana, Confluence, Trello, Dokumenty Google i Dropbox Paper.
Eksportuj strony lub bazy danych jako dokumenty HTML, Markdown i PDF.
Publikowanie stron, witryn i baz danych jako aktywnych witryn hostowanych przez Notion, dostępnych publicznie Ręczne raportowanie Rozbudowane funkcje, takie jak tabele, sortowanie, filtrowanie, wykresy, wykresy itd. Ograniczone możliwości raportowania
Lepsze funkcje raportowania przy użyciu bezpłatnych lub płatnych witryn i stron Notion innych firm
Notion API jest również dostępny dla zaawansowanej automatyzacjiAplikacje zautomatyzowaneDostępnyNiedostępnyPrzestrzeń robocza do współpracyTakTakWspółpracownicy gościnniTakTakGrupy uprawnieńTakTakZabezpieczeniaSzyfrowanie HTTPS, SAML, SSO, obsługa administracyjna użytkowników, Audyt obszaru roboczegoSzyfrowanie HTTPS, SAML, SSO, udostępnianie użytkowników, Kontrola obszaru roboczego

Integracja z aplikacjami innych firm

Airtable zapewnia opcje integracji poprzez opcję Dodaj lub importuj. W chwili pisania tego tekstu dostępnych jest 27 integracji. Niektóre najlepsze opcje to Asana, Box, GitHub, Dysk Google itp.

Możesz uzyskać dostęp do wszystkich integracji Notion z opcji Dodaj połączenia. Na stronie Moje połączenia na stronie Konto można przejść do sekcji Przeglądaj połączenia w portalu Galerii. W chwili pisania tego tekstu dostępnych jest ponad 50 integracji dla Notion. Są to najlepsze aplikacje biznesowe, takie jak Slack, Figma, GitHub, Asana, Canva, Miro, Tableau, Zoom, Webex itp.

Bezpłatna wersja próbna, cena i plany

Ceny stołów powietrznych

Airtable ma bezpłatny plan dla osób indywidualnych lub małych zespołów. Obejmuje nieograniczoną liczbę baz, do 5 redaktorów lub twórców, projektanta interfejsów, limit załączników 2 GB i jedno rozszerzenie na bazę. Jeśli potrzebujesz zaawansowanej automatyzacji, bezpieczeństwa i nieograniczonego wszystkiego w Airtable, zacznij od dowolnego z poniższych planów cenowych Airtable:

  • Airtable Plus za 10 USD za miejsce/miesiąc (rozliczenie roczne)
  • Airtable Pro za 20 USD za stanowisko / miesiąc (rozliczenie roczne)
  • Niestandardowe wyceny dla Airtable Enterprise

Wycena pojęcia

Notion oferuje również bezpłatny plan. Ale jest odpowiedni tylko dla osób fizycznych i freelancerów. Ponadto historia strony jest usuwana co 7 dni. Możesz zaprosić do 10 gości z ograniczoną bazą danych Notion i dostępnością stron.

Jeśli szukasz lepszej produktywności i współpracy w Notion, sprawdź opcje subskrypcji poniżej:

  • Notion Plus za 8 USD za użytkownika / miesiąc (rozliczenie roczne)
  • Airtable Pro za 15 USD za użytkownika / miesiąc (rozliczenie roczne)
  • Skontaktuj się z działem sprzedaży Notion Enterprise

Airtable vs. Pojęcie: porównanie oparte na przypadkach użycia

Zarówno Airtable, jak i Notion są odpowiednie dla szerokiej gamy zespołów, od małych firm po przedsiębiorstwa. Różnią się jednak rozwiązaniami, w których można zastosować te narzędzia. Znajdź poniżej przypadki użycia Airtable i Notion sugerowane przez programistów:

Rozwiązania Airtable

Źródło obrazu: Stół powietrzny

Według oficjalnej strony Airtable Solutions, zawiera konfigurowalne bazy danych i aplikacje dla marketingu, produktu, operacji, zasobów ludzkich, sprzedaży i finansów. Weźmy poniższy przykład rozwiązania Marketing Team firmy Airtable:

Rozwiązanie marketingowe umożliwia uwzględnienie zarządzania zasobami cyfrowymi, materiałów kampanii i rezultatów w jednej aplikacji. Oferuje również następujące strony aplikacji:

  • Strona główna dla kampanii, które obejmują Omówienie, Aktualizacje, OKR i Statystyki
  • Inne standardowe strony, takie jak Budżet, Żądania, Kalendarz, Produkcja i Zasoby
  • Organizowanie materiałów kampanii według kart, kolumn lub tabel
  • Tagi zadań i zasobów, takie jak Zatwierdzone, Oczekujące, W trakcie sprawdzania, Odrzucone itp.
  • Integracja z witrynami publikującymi reklamy, takimi jak Facebook, Google Ads itp.

Rozwiązania od pojęcia

Źródło obrazu: Pojęcie

Wręcz przeciwnie, Notion ma mniej rozwiązań niż Airtable. Według strony internetowej Notion, jej rozwiązania obejmują witryny i strony dla projektantów, inżynierów, produktów i menedżerów. Zagłębmy się w poniższą stronę projektowania:

Strona Projekt umożliwia utworzenie ujednoliconego obszaru roboczego dla wszystkich elementów związanych z kreatywnym projektowaniem projektów. Tutaj możesz importować specyfikacje, zasoby i projekty oraz łączyć je z innymi witrynami Notion i narzędziami innych firm.

Rozwiązanie Design obejmuje trzy witryny: wiki projektu, dokumenty projektu i projekty projektu. Witryna wiki Design działa jak przestrzeń do kontekstowej organizacji burzy mózgów, komentarzy, opinii, specyfikacji, szkiców i wielu innych. W witrynie Projekty projektowe można tworzyć widoki zadań projektowych w różnych formatach, takich jak tablice Kanban, widoki list, widoki tabelaryczne itp.

Airtable vs. Pojęcie: którego potrzebujesz?

Do tej pory powinieneś już zrozumieć, czy potrzebujesz Airtable czy Notion. Znajdź poniżej punkty, które mogą odświeżyć Twoją pamięć:

Użyj Airtable, jeśli

  • Zespół składa się z pracowników technicznych i wykonawców
  • Nie masz nic przeciwko ograniczonym rozmiarom załączników na zadanie lub podzadania
  • Potrzebujesz zautomatyzowanych aplikacji do różnych zadań i podzadań
  • Raporty analizy danych należy utworzyć ręcznie
  • Firma zajmuje się wieloma arkuszami kalkulacyjnymi
  • Potrzebujesz relacyjnej bazy danych dla danych arkusza kalkulacyjnego

Użyj pojęcia Jeśli

  • Zespół intensywnie pracuje nad tekstami, takimi jak notatki, wiki, dokumenty itp.
  • Musisz stworzyć system zarządzania treścią oparty na Kanbanie
  • Zespół opublikuje publiczne lub prywatne witryny dostępne bezpośrednio za pośrednictwem łącza Notion
  • Tworzysz systemy zarządzania projektami
  • Firma wymaga zabezpieczonego centralnego koncentratora dla wszystkich dokumentów i plików
  • Potrzebujesz sztucznej inteligencji do burzy mózgów i produkcji treści

Airtable vs. Pojęcie: Werdykt

Airtable i Notion to inteligentne narzędzia z różnicami. Tutaj nie porównujesz jabłek z jabłkami. Obie aplikacje to wyjątkowe platformy produktywności i współpracy.

Wybierz Notion, jeśli korzystasz już z Microsoft Excel, Arkuszy Google i systemu zarządzania relacyjnymi bazami danych. Ponieważ posiadasz już wyspecjalizowane aplikacje, możesz używać Notion do zarządzania treścią, zarządzania pracą i współpracy nad treścią. Dzięki Notion współpracownicy mogą po prostu użyć przeglądarki internetowej, aby uzyskać dostęp do witryny Notion i rozpocząć tworzenie, recenzowanie lub publikowanie.

Z drugiej strony wybierz Airtable, jeśli potrzebujesz zautomatyzowanych aplikacji internetowych do specjalistycznych zadań, takich jak kampanie reklamowe, sprzedaż, rekrutacja HR, operacje obsługi klienta itp. zarządzanie. Jednak w celu efektywnej współpracy musisz wdrożyć współpracowników do Airtable.

Następnie sprawdź narzędzia do zarabiania na Airtable i Notion.