Jak prowadzić marketing afiliacyjny na Pintereście: Przypinanie dla zysku –

Z 445 milionami użytkowników Pinterest jest jedną z najlepszych platform mediów społecznościowych. To bardzo wizualna platforma: naprawdę usługa udostępniania obrazów, która pomaga przypinać (czytaj: zapisywać) obrazy, pomysły i inspiracje, które lubisz. To właśnie podejście skoncentrowane na grafice sprawia, że ​​marketing afiliacyjny na Pintereście to doskonały wybór.

Dlaczego warto wybrać Pinterest do marketingu afiliacyjnego?

Pinterest to jedno z najlepszych miejsc, w których marketerzy stowarzyszeni mogą osiągnąć sukces. To dlatego, że nie jest to platforma, która służy do przewijania zagłady lub nadążania za trendami strachu przed przegapieniem.

Ludzie używają Pinteresta do rzeczy, które naprawdę lubią: do czerpania inspiracji z tego, co trzyma ich na nogach. Są na Pintereście, aby próbować nowych rzeczy, uzyskiwać wartościowe rekomendacje i kupować rzeczy, których potrzebują.

Dlatego dobrze prowadzony marketing afiliacyjny na Pintereście może przynieść jedne z najlepszych wyników. Według statystyk Pinteresta 46% Pinnerów odkrywa nowy produkt lub markę w ciągu tygodnia. Złap ich w momencie ich inspiracji i spraw, aby Twoja podróż z marketingiem afiliacyjnym zakończyła się sukcesem!

Czy marketing afiliacyjny jest dozwolony na Pintereście?

Tak! Pinterest zezwala na marketing afiliacyjny. Zabronione jest tutaj używanie zamaskowanych lub skróconych linków, które ukrywają Twoje linki partnerskie. Są uważane za podejrzane zgodnie z polityką przejrzystości Pinteresta i są zakazane.

Możesz promować dowolny produkt lub usługę, chyba że mieszczą się one w zakazanych granicach Pinteresta. Pinterest nie wspiera dyskryminacji, nagości, przemocy ani usług promujących modelki, które chcą szybko się wzbogacić, nieetyczne firmy lub produkty, które wiążą się z ukrytymi kosztami.

Teraz, gdy już wiesz, dlaczego Pinterest jest świetną platformą dla marketingowców afiliacyjnych, możesz być zachwycony wiedząc, jak rozpocząć tę podróż. Dołącz do nas, gdy przeprowadzimy Cię przez kolejne etapy:

Skonfiguruj konto firmowe na Pintereście

Jeśli chcesz używać Pinteresta do marketingu afiliacyjnego, potrzebujesz konta firmowego. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Możesz utworzyć nowe konto firmowe
  • Lub przekształć swoje istniejące konto w konto firmowe

Posiadanie konta firmowego zapewni Ci dostęp do statystyk dotyczących reklam, analiz i odbiorców na platformie, które będą kluczowymi wskaźnikami pozwalającymi zobaczyć, ile potencjalnych klientów konwertuje dla Ciebie.

Ten krok będzie wymagał zbadania rynku, zanim zaczniesz udostępniać linki partnerskie. Zobacz, czego ludzie szukają za pośrednictwem platform takich jak Trendy Google i spróbuj zidentyfikować lukę rynkową. Jeśli widzisz, że istnieje zapotrzebowanie na pewien zestaw produktów, których nikt jeszcze nie oferuje na Pintereście, jest to idealne miejsce do wejścia na rynek.

Ponadto musisz zapewnić poczucie znajomości zestawu produktów, które wybierasz. To dlatego, że będziesz polegać na swojej wiedzy merytorycznej i pracach badawczych, aby przekonać użytkowników Pinteresta do zakupu produktu zamiast innego. Będzie to wymagało od Ciebie umiejętności odróżniania między innymi USP danego produktu.

Zoptymalizuj swój profil na Pintereście

Pinnerzy będą szukać Twoich rekomendacji i polegać na nich, gdy będziesz mieć profesjonalnie wyglądający profil. Dlatego ważne jest, aby dobrze go zoptymalizować, zwłaszcza jeśli zaczynasz od nowa:

  • Zacznij od opisowej biografii, która opisuje, kim jesteś i co planujesz zrobić
  • Dodaj zdjęcie profilowe, najlepiej zbliżenie lub zdjęcie w głowę
  • Dodaj zaimki, po których chcesz być identyfikowany
  • Możesz także podać adres, stronę internetową i informacje kontaktowe do publicznego wglądu

Wybierz programy marketingu afiliacyjnego

Zanim zaczniesz udostępniać linki do marketingu afiliacyjnego, musisz wybrać sieci lub programy afiliacyjne, których jesteś częścią.

Znalezienie partnerów powinno być decyzją opartą na wybranej niszy. Być może lepiej byłoby wybrać witrynę taką jak Amazon, ale obecnie kryteria Amazon są dość surowe, a przejście przez drzwi nie jest tak łatwe jak kiedyś.

  • Wybieraj produkty, które ludzie będą chcieli kupować
  • Rozważ produkty cyfrowe, ponieważ prowizje są często wysokie, zaczynają się od 20% lub więcej
  • Produkty cyfrowe mają również własną stronę sprzedaży, więc wszystko, co musisz zrobić, to poprowadzić ich na tę stronę
  • Linki Amazon są dozwolone na szpilkach Idea (które są wersją 24-godzinnych historii Pinteresta)
  • W przypadku korzystania z linków Amazon na standardowych pinach obrazu i wideo może być konieczne przestrzeganie przepisów obowiązujących w danym kraju

Zgłoś swoją witrynę

Jeśli chcesz przyciągnąć ruch do swojego osobistego bloga lub witryny, możesz dodać witrynę i zgłosić do niej prawa. Zgłoszenie roszczenia do witryny zapewni również, że nazwa Twojej marki będzie odzwierciedlać każdy publikowany przez Ciebie pinezkę i każdą udostępnianą historię.

Zasadniczo jest to dobre dla budowania marki i wyróżniania treści na tle innych twórców/firm na platformie.

Twórz atrakcyjne tablice na Pintereście

Kiedy jeden z Twoich pinów stanie się wirusowy i dotrze do dużej liczby pinnerów, pierwszą rzeczą, jaką zrobią, będzie odwiedzenie Twojego profilu na Pintereście. To dla Ciebie decydujący moment, ponieważ zadecyduje, czy zaangażują się w link partnerski, który udostępniłeś, czy nie.

Dlatego, aby zapewnić wysoką konwersję, zawsze zaczynaj od posiadania profilu, który prezentuje uporządkowane i piękne tablice związane z wybraną przez Ciebie niszą. Twoje tablice powinny pokazywać, że wiesz, o czym mówisz. Dlatego Twoje rekomendacje i sugestie są uzasadnione i można im zaufać.

Na przykład możesz tworzyć różne tablice, które prowadzą do Twoich postów na blogu. Pomoże to pokazać, że masz wcześniejsze doświadczenie w tej sprawie. Możesz też utworzyć tablice i podsumować produkty, które są naprawdę uważane za najlepsze na rynku. Wszystko to ma na celu zapewnienie Twojej wiarygodności i niezawodności jako marketingowca stowarzyszonego na Pintereście.

Wybieraj treści przyjazne dla partnerów

Zacznij od Google Trends, aby zobaczyć i zidentyfikować luki rynkowe i rozpocząć selekcjonowanie odpowiednich treści, które przyciągną pinnerów do odwiedzenia Twojego profilu i poszukiwania wiarygodnych rekomendacji.

Chcesz, aby Twoje szpilki zostały zauważone? Twórz przyciągające wzrok wizualizacje i łącz je z atrakcyjnymi opisami. Pamiętaj, że standardowe proporcje powinny wynosić 2:3, a rozmiar obrazu 1000 x 1500 px.

Jeśli znalazłeś produkt, który chcesz sprzedawać i utworzyłeś powiązania partnerskie, powinieneś mieć gotowy link do marketingu afiliacyjnego.

Kontynuuj tworzenie nowego kodu PIN. Aby to zrobić, musisz mieć oszałamiający obraz, infografikę lub wideo, które przyciągną uwagę odbiorców. Wykonaj poniższe czynności, aby utworzyć pinezkę i dodać do niej linki:

  • Kliknij Utwórz > Utwórz pinezkę
  • Dodaj odpowiedni tytuł, postaraj się, aby był zoptymalizowany pod kątem Pinterest SEO dla lepszej widoczności
  • Powiedz innym, czego dotyczy Twój pinezka, w opisie zawierającym od 100 do 500 znaków
  • Dodaj tekst alternatywny do obrazu/infografiki, aby ułatwić wyszukiwanie obrazów
  • Dodaj link docelowy, który poprowadzi odbiorców do produktu marketingu afiliacyjnego, który chcesz pomóc w sprzedaży
  • Po zakończeniu natychmiast opublikuj post lub zaplanuj go na później

Dodaj ujawnienie (lub nie)

Jest to opcjonalny krok, który możesz zignorować. Jednak jako praktyka marketingu afiliacyjnego zwykle zaleca się dodanie informacji w opisie pinu, tuż poniżej, aby stwierdzić, że możesz zarabiać prowizje.

Możesz dodać coś takiego: Możemy zarabiać prowizje partnerskie za kupowanie linków na tej stronie.

Jakie są najlepsze praktyki dotyczące marketingu afiliacyjnego na Pintereście?

Zoptymalizuj swoje tablice Pinterest, aby zwiększyć widoczność

Prawie każdy wie, czym jest SEO i jak SEO wpływa obecnie na wyniki wyszukiwania i marketing. Czy wiesz jednak, że istnieje coś takiego jak Pinterest SEO? Dobrą rzeczą jest to, że działa podobnie do zwykłego SEO.

Aby upewnić się, że Twoje tablice są zoptymalizowane pod kątem SEO i mają większe szanse na znalezienie, widoczność lub zaangażowanie, wykonaj następujące kroki:

  • Ponieważ Pinterest SEO ma pomóc Pinterestowi lepiej zrozumieć Twoje treści, miej nazwę tablicy odpowiednią dla Twojej niszy
  • Zawęź swoją niszę i miej kilka tablic na Pintereście, aby zachować konkretną treść i uniknąć zamieszania
  • Możesz także wyszukiwać słowa kluczowe i używać ich do tworzenia szkieletu nazw tablic Pinterest
  • Dalej jest opis; powinien to być opis bogaty w słowa kluczowe w ciągu 500 znaków. Idealnie, Pinterest zaleca nie mniej niż 100 znaków. Im wiecej tym lepiej!
  • Przypnij odpowiednie pinezki do tablicy, aby Twoi obserwatorzy mogli zobaczyć dokładnie to, czego szukają, a także odkrywać nowe rzeczy naraz

Wejdź w interakcję z Pinnerami, aby zwiększyć swoją widoczność

Publikowanie linków do marketingu afiliacyjnego samo w sobie nie wystarczy. Musisz to poprzeć i reklamować się jako ekspert w swojej niszy. Aby to osiągnąć, możesz tworzyć przypinki z pomysłami, które pomogą informować lub edukować odbiorców.

Ważniejsza jest regularna interakcja z publicznością w sekcji komentarzy. Możesz nawet wchodzić w interakcje z innymi pinezkami, aby uzyskać widoczność swojego profilu i zachęcić do większej liczby odwiedzin profilu.

To zachęci Pinnerów do wchodzenia w Twoje wiadomości i proszenia o konkretne rekomendacje, na których możesz udostępniać linki partnerskie osobiście lub publicznie.

Sprawdzaj dalej Analytics

Aby stworzyć skuteczną strategię marketingu afiliacyjnego, musisz podążać za wskazówkami. Analytics może Ci w tym pomóc.

Stale sprawdzaj działanie swoich pinów, tablic i pinów pomysłów. Pomoże Ci ukierunkować strategię dotyczącą treści, informując o tym, co sprawdza się w przypadku większej liczby odbiorców Pinteresta. Możesz zacząć publikować podobne szpilki do tych, które dobrze sobie radzą, aby zdobyć więcej obserwujących.

Możesz zobaczyć swoje najlepsze wyniki według wydajności i przeglądać dane z maksymalnie 30 dni, które pomogą Ci przejść przez Twoją podróż z treściami.

Zaplanuj posty wsadowe na później

Publikowanie każdego dnia jest ważne, ponieważ spójność jest kluczowa. Jednak publikowanie każdego dnia może być bardzo trudne: możesz stracić koncentrację, możesz być zajęty lub Internet może sprawić, że będziesz naćpany i suchy.

Bez względu na to, co powstrzymuje Cię przed codziennym publikowaniem, nie pozwól, aby stanowiło to problem, planując posty z wyprzedzeniem. Być może poświęć jeden dzień tygodnia, aby zaplanować posty na cały tydzień. Dzięki temu wszystkie Twoje posty będą publikowane na czas, a Ty nabierzesz rozpędu.

Unikaj maskowania linków na Pintereście

A więc zwróćmy się do słonia w pokoju: co to jest maskowanie łącza? Jest to praktyka skracania linków w celu ukrycia linków partnerskich. Nie informuje odbiorców ani centrali Pinteresta, czy zarabiasz prowizje za łącze.

Takie linki są zabronione na Pintereście. Upewnij się, że nie naruszasz tej normy, prowadząc marketing afiliacyjny na platformie.

Promuj krzyżowo

Marketing afiliacyjny odniesie sukces tylko wtedy, gdy zbudujesz wystarczającą niezawodność, udostępniając treści na wszystkich swoich platformach. Na przykład jedną z najlepszych praktyk byłoby włączenie Pinteresta do swojego bloga lub witryny.

Możesz także udostępniać tablice lub szpilki na innych platformach, aby być widocznym.

Nie promuj usług, które są zakazane na Pintereście

W ramach swoich wytycznych reklamowych Pinterest zachęca twórców i firmy do rozważenia swoich praktyk redakcyjnych.

Jeden z obszarów wspomina o usługach, w których Pinterest nie zezwala na reklamy/marketing stowarzyszony:

  • Licytacje, pożyczki, poręczenia majątkowe
  • Rekrutacja powoda, fałszywe wsparcie techniczne online
  • Schematy szybkiego wzbogacenia się, produkty z ukrytymi kosztami
  • Firmy oferujące usługi w zakresie prac domowych dla studentów
  • Firmy sprzedające obserwujących w mediach społecznościowych
  • Produkty/usługi odzwierciedlane w zwodniczy sposób
  • Kryptowaluty, z wyjątkiem dozwolonych w sekcji Produkty finansowe

Unikaj promowania jakichkolwiek produktów, które nie są dozwolone, i stosuj podejście oparte na wartościach. Nie publikuj niczego, czego nie będziesz udostępniać w swojej witrynie, aby nie podważyło to Twojej wiarygodności jako wiarygodnego marketera.

Wskazówka: rozważ zostanie influencerem na Pintereście

To świat wpływowych osób, a marketing afiliacyjny w połączeniu z marką osobistą wydaje się być wielką rzeczą, która może pomóc Ci zdobyć nagrody pieniężne, będąc na szczycie gry.

Ponadto, jako marketingowiec stowarzyszony, polegasz na trendach, aby tworzyć treści i partnerstwa, które pomogą Ci sprzedawać. Bycie twórcą na Pinterest pomoże Ci uzyskać dostęp do trendów wcześniej niż wszyscy inni.

Istnieje więcej korzyści, takich jak partnerstwo będzie łatwiejsze, gdy masz osobistą markę, ponieważ witryny stowarzyszone, takie jak Amazon, wydają się faworyzować marketingowców stowarzyszonych z ugruntowaną osobistą marką. Otrzymasz również dostęp do unikalnych materiałów z Pinterest Academia, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Horyzont mediów społecznościowych się zmienia i najlepiej być na bieżąco!

Wzmocnij swój marketing afiliacyjny na Pintereście

Teraz, gdy wiesz, jak łatwo jest rozpocząć swoją przygodę z Pinterestem, wystarczy wybrać niszę, wybrać kilka programów partnerskich i udostępnić interesujące i przyciągające wzrok pinezki.

Nie zapomnij zoptymalizować swoich pinów pod kątem Pinterest SEO. Nie lekceważ też wartości tytułów pinów, opisów i nazw tablic opartych na słowach kluczowych. Promując link do marketingu afiliacyjnego, wyróżnij się, wyjaśniając odbiorcom, dlaczego powinni wybrać ten produkt/usługę spośród innych.

Mów o zaletach i wadach, bądź realistyczny i autentyczny w stosunku do odbiorców. To sprawi, że odniesiesz sukces na dłuższą metę i zdobędziesz zaufanie odbiorców.