Copywriting konwersji zajmuje interesujące miejsce wśród różnych kopii, które dyrektor ds. marketingu musi generować każdego dnia.
W odróżnieniu od kopii sprzedażowych, można ją zaprezentować odbiorcom na każdym etapie ich podróży jako kupującego. Jako copywriter zajmujący się konwersją musisz dołożyć wszelkich starań, aby przekonać odbiorców do wykonania kolejnych kroków, które od nich oczekujesz.
Przejdźmy do głównej dyskusji na temat copywritingu konwersji i tego, jak możesz opanować tę umiejętność, aby przynosiła korzyści Twojej organizacji.
Spis treści:
Co to jest copywriting konwersji?
Copywriting konwersyjny to styl perswazyjny, który wpływa na odbiorców, aby podjęli określone działanie. Zwykle ma jeden cel: nawrócić czytelnika i zmusić go do natychmiastowego zrobienia czegoś, używając angażującego i przekonującego języka.
Podczas gdy copywriting sprzedażowy ma na celu dokonanie sprzedaży, copywriting konwersyjny nie wiąże się bezpośrednio ze sprzedażą produktu lub usługi. Copywriting konwersji sprawia, że ludzie wykonują dowolne z następujących zadań:
- Kliknięcie przycisku CTA
- Wykonywać telefon
- Zapisanie się do newslettera
- Udostępnianie niektórych postów lub ofert w mediach społecznościowych
- Wypełnienie formularza internetowego
- Udział w ankiecie
- Odwiedzenie określonej strony internetowej
Copywriting konwersji można wykorzystać na każdym etapie podróży kupującego, aby wykorzystać jego bolesne punkty i zmusić go do podjęcia działań odpowiednich do jego sytuacji.
Przeczytaj także: Najlepsze zasoby edukacyjne i samouczki dotyczące copywritingu
Korzyści z konwersji copywritingu
- Stworzone kopie skłaniają użytkowników do wzmożonych działań, zwiększając konwersję.
- Używany w niej język perswazyjny utrzymuje czytelnika w napięciu i zainteresowaniu.
- Może zapewnić firmie maksymalny zwrot z inwestycji w marketing.
- Spersonalizowane kopie pomogą Ci dotrzeć do różnych grup odbiorców.
- Strategicznie napisane kopie konwersji zwiększają widoczność i ranking w wyszukiwarkach.
- Prowadzi użytkowników przez proces konwersji, oferując zoptymalizowane wrażenia.
- Kopie konwersji wykorzystują dowód społeczny w celu ustalenia zaufania i wiarygodności organizacji.
- Wysyła jasny komunikat, który umożliwia odwiedzającym zrozumienie propozycji wartości.
Następnie zapoznaj się z przewodnikiem krok po kroku dotyczącym pisania kopii konwersji.
Przewodnik krok po kroku dotyczący pisania kopii konwersji
Jeśli chcesz napisać dla swoich odbiorców zabójczą kopię konwersji, wykonaj następujące podstawowe kroki:
#1. Badania
Pierwszym krokiem do konwersji copywritingu jest dokonanie odkrycia poprzez badania, dzięki którym możesz znaleźć niezbędne dane do copywritingu. Możesz kontrolować materiały firmy i konkurencji, takie jak oficjalne strony internetowe, strony produktów, broszury itp.
Możesz także analizować ankiety i ankiety klientów, dane śledzenia kliknięć i mapy cieplne, aby dowiedzieć się więcej. Dzięki tym danym powinieneś być w stanie znaleźć odpowiednie wiadomości dla potencjalnych klientów.
#2. Pisanie i redagowanie
Nadchodzi moment, w którym trzeba faktycznie napisać kopię konwersji, korzystając z danych zebranych na etapie badań. Kiedy masz już w ręku wiadomość, którą chcesz przekazać swoim czytelnikom, wystarczy, że stworzysz kopię skupiającą się na niej.
Etap pisania powinien obejmować identyfikację CTA, haka, frameworku itp. Po zakończeniu pisania należy go również edytować w celu udoskonalenia. Sprawdź, czy nie ma żadnych typów lub błędów i potwierdź, czy został napisany zgodnie z briefem.
#3. Testowanie
Na ostatnim etapie pisania kopii konwersyjnej należy ją zweryfikować i przeprowadzić niezbędne eksperymenty w celu ulepszenia. Powodem jest to, że nikt nie może powiedzieć, że jego kopia będzie miała 100% skuteczność, jeśli nie zostanie zweryfikowana i sprawdzona.
Możesz wysyłać e-maile z podglądem do innych osób i zobaczyć, jak zareagują. Wyniki pokażą Ci, jak poprawić kopię. Ponadto przeprowadzenie testów A/B to kolejny sposób na dalszą optymalizację kopii konwersji.
Najlepsze wskazówki dotyczące pisania kopii konwersji
#1. Zbadaj rynek i odbiorców
Pierwszą i najważniejszą rzeczą do zrobienia w przypadku copywritingu konwersji jest prawidłowe przeprowadzenie badań. Na tym etapie musisz poznać bolesne punkty odbiorców i dowiedzieć się, jak Twój produkt lub usługa może je rozwiązać.
W tym celu musisz odkryć takie informacje, jak osobowość odbiorców, ich wymagania, USP produktu i to, w czym jesteś lepszy od konkurencji.
Oprócz badań wewnętrznych i klientów, musisz także przeprowadzić niezależne badania. Mając w ręku wszystkie dane, będziesz miał pełny obraz tego, jak dotrzeć do odbiorców docelowych.
#2. Śledź podróż kupującego
Ponieważ docelowa konwersja będzie zależała od potrzeb Twojego klienta, ważne jest, aby znać pozycję odbiorców na ścieżce kupującego. Zwykle użytkownicy należą do jednego z trzech następujących etapów:
Świadomość
Jest to faza, w której ktoś szuka rozwiązania problemu, który ma pod ręką. Mogą jednak nie wiedzieć, jak jasno wyjaśnić swój problem.
Namysł
Na tym etapie odbiorcy wiedzą, jak rozwiązać swój problem i rozważają wiele realnych rozwiązań. Przede wszystkim rozważają i porównują dostępne opcje.
Decyzja
To właśnie wtedy potencjalny klient dokonuje ostatecznego wyboru rozwiązania, na które się zdecyduje. Zwykle są już gotowi do zakupu i już tylko o krok od podjęcia decyzji.
Bez względu na to, na jakim etapie są Twoi potencjalni klienci, musisz pracować nad swoją kopią, aby wpłynąć na nich, aby podjęli przydatne dla nich działania.
#3. Wykorzystaj skutecznie CTA
Ponieważ kieruje odbiorców do następnego działania, wezwanie do działania jest najważniejszą częścią Twojego tekstu. Zanim umieścisz go w kopii, musisz zadać sobie pytanie, co chcesz, aby Twoi odbiorcy zrobili, co przyniesie korzyści obu stronom. W ten sposób możesz wyjaśnić potencjalnym klientom, czego od nich oczekujesz.
Aby utworzyć skuteczne wezwanie do działania, powinno ono być krótkie i zawierać czasowniki wywołujące emocje. Upewnij się także, że są one odważne i chwytliwe, umieszczając je w kluczowych miejscach kopii.
#4. Udostępnij kopię na kanałach społecznościowych
Kolejną kluczową kwestią, którą musisz wziąć pod uwagę podczas pisania kopii konwersyjnych, jest zachęcanie współpracowników do dzielenia się Twoim przesłaniem w mediach społecznościowych. To świetny sposób, aby dowiedzieć się, czy odbiorcom ogólnie podoba się Twój egzemplarz. Możesz potraktować to jako chęć uzyskania informacji zwrotnej na temat swoich umiejętności copywritingu.
Udostępnienie kopii na platformach społecznościowych może również pomóc Twojej firmie zdobyć nieoczekiwane leady lub konwersje, co jest zaletą tej akcji.
#5. Używaj silniejszych czasowników akcji
Wielu copywriterów używa łatwych i powszechnie używanych czasowników, takich jak „sprawdź”, gdy chcą, aby czytelnicy odwiedzili link lub stronę internetową. Jeśli jednak chcesz, aby dokończyli Twoje wezwanie do działania lub jasno przekazali wiadomość, musisz użyć mocnych czasowników wyrażających akcję.
Na przykład zamiast zdania typu „Sprawdź najlepsze sposoby na wyrobienie sobie dobrych nawyków” możesz napisać „Popraw swój styl życia dzięki dobrym nawykom”. W drugim zdaniu użyto mocnego czasownika, który bezpośrednio przemawia do czytelników.
#6. Bądź osobisty, używając „ty”
Najlepszym sposobem, aby przekonać kogoś do zrobienia czegoś, jest nawiązanie z nim bliskiego kontaktu. Nic nie przebije słowa „Ty” w kopii, aby odbiorcy poczuli się osobiście. Kiedy użyjesz tego zaimka w swoim egzemplarzu konwersyjnym, czytelnicy będą wiedzieć, że zwracasz się bezpośrednio do nich. Gdy poczują bezpośrednią rozmowę, potraktują Twoją wiadomość poważniej.
Przykłady kopii konwersji
Opisy produktów eCom
Źródło obrazu: Harbera w Londynie
Jeśli uważasz, że opis produktu nie jest kopią do konwersji, powyższy opis produktu eCommerce sprawi, że ponownie się zastanowisz.
Posiadanie kogoś na tej stronie oznacza, że jest on gotowy na dokonanie zakupu. Efektywnie podkreślając cechy produktu, egzemplarz przemawia do zwiedzających.
Co więcej, jego chwytliwy i zielony przycisk CTA oraz funkcja powiększania obrazu sprawiają, że jest to idealna kopia do konwersji.
Post na blogu dotyczący rejestracji lub subskrypcji
Źródło obrazu: Annę Handley
W tym egzemplarzu zauważysz, że copywriter konwersji stara się nakłonić użytkowników do zapisania się do newslettera.
Zawiera także funkcje newslettera i grzecznie prosi odbiorców o wypełnienie formularza rejestracyjnego w celu potwierdzenia subskrypcji.
Reklamy w Internecie
Przekonujący copywriting konwersji dla reklam PPC na Facebooku, YouTube itp. powinien przekonać odbiorców do kliknięcia w niego i przeczytania lub podjęcia dalszych działań na ścieżce konwersji.
Ta reklama WordPress na Facebooku robi dokładnie to samo, co powyżej. Treść reklamy wyraźnie porusza problemy użytkowników dotkniętych zamknięciem przez Google działalności związanej z domenami. Wyraźnie podkreśla również propozycję wartości dla użytkowników Google Domains, jaką jest przejście na WordPress.
Błędy w pisaniu konwersji, których należy unikać
#1. Pisanie dla niewłaściwej publiczności
Sukces kopii konwersji zależy w dużej mierze od odbiorców. Z tego powodu musisz upewnić się, że nie kierujesz swojej reklamy do niewłaściwej grupy odbiorców. Nigdy nie zaczynaj pisać kopii konwersji dla jakiejkolwiek grupy użytkowników bez przeprowadzenia odpowiednich badań. Upewnij się także, że wiesz, do kogo piszesz i wiesz dużo o grupie odbiorców.
#2. Zaczynając od nieistotnych pytań
Kolejnym poważnym błędem popełnianym przez wielu copywriterów konwersacji jest zadawanie odbiorcom niewłaściwego pytania. Choć kuszące jest popisywanie się potencjalnym klientom swoimi umiejętnościami copywritingu, dobre napisanie niewłaściwej wiadomości nie przyniesie Twojej firmie żadnych korzyści. Zamiast więc pisać kopię, powinieneś skupić się na tym, co odbiorcy chcą od Ciebie usłyszeć, aby uzyskać natychmiastową konwersję.
#3. Wymienianie zbyt wielu korzyści związanych z produktem lub usługą
Jako copywriter Twoim celem powinno być utrzymanie efektu do końca wiadomości. Umieszczenie zbyt wielu zalet produktu w kopii konwersyjnej może sprawić, że będzie ona nudna, a czytelnik może nawet nie przeczytać do końca. Ponadto istnieje duża szansa, że będzie brzmiał jak każdy inny produkt na rynku. Unikaj tego, skupiając się tylko na jednej korzyści w swoim egzemplarzu.
#4. Brak informacji zwrotnej od swojego zespołu
Czy należysz do osób, które piszą, nie przejmując się tym, jak odbiorcy mogą zareagować na dany egzemplarz? W takim razie robisz wszystko źle. Podobnie jak przeprowadzasz testy A/B marketingowego e-maila, Twoje kopie konwersji również powinny przejść podobny proces. Nie ma nic lepszego niż uzyskanie opinii swojego zespołu na swoich kopiach.
#5. Zachowuj się jak agent sprzedaży
Jeśli podczas pisania kopii konwersyjnej myślisz i zachowujesz się jak agent sprzedaży, zabijasz to. Musisz zrozumieć różnicę między kopią sprzedażową a kopią konwersyjną, co oznacza, że musisz być przekonujący, ale nigdy zbyt nachalny i manipulujący. Twój egzemplarz powinien sprawić, że czytelnicy poczują się bezpiecznie i ciepło, aby przekonać ich do podjęcia działania.
Zasoby dotyczące copywritingu konwersji
Jak widać, copywriting konwersyjny to sztuka, którą musisz opanować, jeśli chcesz, aby Twój biznes prosperował. Oto kilka przydatnych zasobów, które pomogą Ci nauczyć się copywritingu konwersji dla każdej branży.
#1. Mistrzostwo copywritingu | Udemy
Ten kurs trwa mistrzostwo copywritingu uczy copywritingu od podstaw, w tym metod pisania atrakcyjnych treści. Oprócz copywritingu prowadzi Cię przez ludzką perswazję i nawrócenie. Niezależnie od tego, czy jesteś marketerem, czy przedsiębiorcą, możesz wziąć udział w tym kursie, aby nauczyć się używania języka perswazyjnego, atrakcyjności emocjonalnej i zrozumienia docelowych odbiorców.
#2. Kompletny kurs copywritingu | Udemy
Po zarejestrowaniu się w tym kompletny copywriting Oczywiście nauczysz się tworzyć skuteczne kopie sprzedażowe, które pomogą Ci w karierze i rozwoju biznesu. Ponadto otrzymasz dostęp do ponadczasowych formuł copywritingu oraz przydatnych bezpłatnych narzędzi i szablonów. Uczy także psychologii sprzedaży dla dochodowego biznesu.
#3. Copywriting dla konwersji | Alison
Ten bezpłatny kurs online od Alison uczy tworzenia kopii konwersji dla stron internetowych, blogów lub mediów społecznościowych w celu zwiększenia sprzedaży i potencjalnych klientów. Uczy także pisania wysoce przekonujących treści, które natychmiast przykuwają twoją uwagę i pozwalają osiągnąć pożądane rezultaty.
#4. Sztuka i nauka słowa przekonującego | Amazonka
Ta książka Amazona opisuje pisanie kopii, które mają pomóc firmom w konwersji użytkowników. Uczy czytelników, jak pisać wysokiej jakości kopie konwersyjne.
Dowiesz się także, jak koncentrować się na różnych aspektach copywritingu stosowanych na całym świecie i tajnikach copywritingu wykorzystywanego przez firmy w celach marketingowych.
Ostatnie słowa
Jak widać z powyższej dyskusji, nie jest łatwo stworzyć przekonującą kopię konwersji. Tworząc przekonującą i przekonującą kopię, należy wziąć pod uwagę kilka czynników.
Możesz jednak postępować zgodnie ze szczegółowym przewodnikiem i wskazówkami zawartymi w tym przewodniku i odnieść sukces w copywritingu konwersji dla swoich kampanii marketingowych.
Następnie zapoznaj się z copywritingiem SEO, aby tworzyć treści, które Google uwielbia.