Zoho Bigin to intuicyjny i prosty CRM do zarządzania lejkiem sprzedaży. Jest bardzo odpowiedni dla małych i średnich firm (SMB), ponieważ nie obciąża Cię niepotrzebnymi funkcjami.
Jeśli jesteś osobą z sektora małych i średnich firm, musisz wiedzieć, że dbanie o potok sprzedaży różnych produktów/usług, potencjalnych klientów i danych biznesowych jest bardzo trudnym zadaniem. Ponadto musisz kontaktować się z klientami, aby utrzymać ich zaangażowanie w Twoje oferty lub usługi.
Aby rozwiązać wszystkie problemy w jednym pakiecie, dostawcy oprogramowania jako usługi (SaaS) opracowali oprogramowanie CRM do zarządzania relacjami z klientami, które jest hostowane lokalnie lub w chmurze.
Jednak wszystkie CRM nie są odpowiednie, ponieważ małe i średnie firmy wymagają użyteczności, łatwości użytkowania i przystępności cenowej. Aby wypełnić tę próżnię, Zoho CRM wdrożył mały lejek sprzedaży zorientowany na biznes i aplikację do zarządzania potencjalnymi klientami, znaną jako Bigin. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak łatwe jest zarządzanie lejkiem sprzedaży z Bigin by Zoho CRM.
Co to jest zarządzanie rurociągiem sprzedaży?
Proces sprzedaży to złożony zestaw wydarzeń. Dlatego potencjalni klienci lub menedżerowie sprzedaży dzielą wszystkie etapy sprzedaży i umieszczają je w arkuszu kalkulacyjnym lub tablicy w celu łatwej wizualizacji. Taki schemat blokowy zdarzeń sprzedażowych nazywany jest lejkiem sprzedaży.
Plan sprzedaży obejmuje głównie zadania, takie jak opcje sprzedaży przychodzącej i przeprowadzanie ich przez różne etapy, aby zamknąć transakcję jako wygraną lub przegraną. Proces zarządzania wszystkimi tymi zadaniami wraz ze sprzedawcą zaangażowanym w ten cykl jest znany jako zarządzanie lejkiem sprzedaży.
Przed erą cyfrową zespoły sprzedażowe zwykle używały karteczek samoprzylepnych na tablicach do wizualizacji i zarządzania lejkiem sprzedaży. Jednak wraz z rozwojem technologii cyfrowej i pojawieniem się arkuszy kalkulacyjnych firmy zaczęły używać narzędzi takich jak Microsoft Excel.
Jednak zarządzanie różnymi lejkami sprzedaży jest kłopotliwe w arkuszach kalkulacyjnych i potrzebujesz bardziej niezawodnego oprogramowania, które automatycznie umieści leady w lejku sprzedaży. Pozwala to na ręczne dotarcie do klientów i przekonywanie ich zamiast zarządzania arkuszami kalkulacyjnymi.
Różni twórcy oprogramowania CRM starali się jak najlepiej stworzyć złożone narzędzia do lejków sprzedaży. Ale większość z nich jest tak niejednoznaczna, że potrzebujesz wielu operatorów tylko dla narzędzia. Ale Zoho stworzył prosty CRM do sprzedaży, który jest naprawdę intuicyjny i łatwy w kieszeni.
Poznaj Bigin by Zoho CRM
Bigin to nowy CRM sprzedażowy oparty na lejkach sprzedaży, zbudowany na platformie Zoho CRM. Zoho opracowało CRM mając na uwadze potrzeby mikro, małych i średnich firm, które potrzebują zoptymalizować swoje działania sprzedażowe. Wdrażanie narzędzia jest w samą porę, ponieważ globalne firmy przechodzą trudną transformację cyfrową, na którą większość firm nie przygotowała się wcześniej.
Podczas gdy firmy na poziomie korporacyjnym mają inwestycje i zasoby, aby kontynuować działalność bez utraty przychodów, nie dotyczy to małych i średnich firm. Wraz z transformacją biznesową małe i średnie firmy muszą zmienić konfigurację całego potoku sprzedaży, co ostatecznie kosztuje przychody. Zamiast tego małe i średnie firmy mogą bezpłatnie rozpocząć korzystanie z Bigin i przejść na pakiet subskrypcji, który odpowiada ich działaniom sprzedażowym.
Ponieważ aplikacja Bigin nie zawiera żadnych krzywych uczenia się, właścicielom firm lub małym zespołom łatwiej jest obsługiwać aplikację w chmurze i uzyskiwać lepsze wyniki. Posiada intuicyjny interfejs użytkownika z różnymi polami lejka sprzedaży, filtrami wizualizacji i polami niestandardowymi.
Interfejs narzędzia jest wysoce zorganizowany, dzieląc obszar roboczy na lewe okienko nawigacyjne i prawą tablicę zadań. Tuż nad tablicą zadań znajduje się również panel dostosowywania, umożliwiający zmianę lejka, transakcji i terminów.
Narzędzie sprawia, że zarządzanie lejkiem sprzedaży to bułka z masłem, ponieważ wszystkie zasoby i dane znajdują się w jednym przytulnym obszarze roboczym. Możesz łatwo przejść do kontaktów, firm, produktów, działań i pulpitów nawigacyjnych z rurociągów, aby nadzorować całą operację sprzedaży.
Cechy Bigin
Poniżej przedstawiono podstawowe funkcje, których należy szukać w CRM sprzedaży dla małych i średnich firm. Bigin oferuje to wszystko:
#1. Angażujące perspektywy biznesowe
Komunikacja z potencjalnymi klientami jest kluczem do udanych transakcji. Po zaimportowaniu potencjalnych klientów ze swojego źródła możesz nimi zarządzać w Bigin, aby uzyskać pełny widok potencjalnych klientów. Możesz bezproblemowo kontaktować się z klientami za pośrednictwem połączeń telefonicznych, e-maili, formularzy cyfrowych i tweetów bezpośrednio z aplikacji Bigin.
#2. Zarządzaj potokami sprzedaży
Zarządzanie potokami to podstawowa funkcja Bigin. Funkcje podrzędne, takie jak wiele potoków i widok potoków, zapewniają porządek w obszarze roboczym Bigin. Jednak jednym kliknięciem masz dostęp do wszystkich leadów i ich konwersji do procesu sprzedaży.
Oferuje również niestandardowe pola CRM, dzięki czemu możesz wizualizować dane sprzedaży w preferowany sposób. Co więcej, moduły monitorowania aktywności umożliwiają odebranie każdego potencjalnego klienta, który wkrótce zbliża się do kolejnej rozmowy i powiadomienie członka zespołu o zamknięciu rozmowy.
#3. Bezpieczeństwo danych biznesowych
Możesz kontrolować dostęp do danych CRM poprzez role i profile. W związku z tym możesz zapewnić, że tylko konkretna osoba ma dostęp do określonych danych transakcji. W przypadku incydentów związanych z danymi będziesz wiedział, kto pracował nad klientem lub transakcją.
Możesz także przeprowadzić audyt całego CRM, aby zobrazować, kto wykonał jaką czynność, która doprowadziła do problemów z zamknięciem transakcji. Co więcej, Twoja firma automatycznie spełnia wymogi RODO, ponieważ Zoho obsługuje Bigin na swojej platformie.
#4. Integracje z aplikacjami innych firm
Bigin łatwo integruje się z ponad 100 aplikacjami Zoho i dostawców zewnętrznych. Na przykład:
- Integracja z Zoho Forms i Zoho Analytics dla analizy biznesowej.
- Synchronizuj z Mailchimp, aby bez wysiłku e-mail marketing.
- Planuj spotkania z klientami za pomocą Zoom bezpośrednio z aplikacji Bigin.
- Skonfiguruj RingCentral lub Constant Contact dla usług telefonicznych.
#5. Aplikacje mobilne
Bigin to CRM gotowy na urządzenia mobilne. Możesz zainstalować Bigin by Zoho CRM z Sklep z aplikacjami lub Sklep Play dla kompatybilnych urządzeń mobilnych. Aplikacja mobilna umożliwia wykonanie prawie wszystkich zadań ze smartfona. Dzięki temu możesz prowadzić sprzedaż podczas podróży.
Jak zamknąć więcej transakcji z Bigin
Zarządzanie wieloma potokami jest kluczowym elementem w zawieraniu większej liczby transakcji niż wcześniej. Możesz tworzyć różne kanały sprzedaży dla różnych klientów i efektywnie zarządzać przepływami pracy. Pozwala również ręcznie dostosować fazy sprzedaży, aby nigdy nie przegapić żadnego wglądu w doświadczenie klienta.
Możesz po prostu utworzyć wiele ofert dla różnych potencjalnych klientów i produktów. Następnie przypisz oferty do jednego lub większej liczby pracowników działu sprzedaży. Umowy będą zawierać zadania w stylu Kanban, które pracownicy sprzedaży muszą wykonać na czas. Zdarzenia potoku sprzedaży można wyświetlić na ekranie Działania, aby sprawdzić, czy zespół pracuje zgodnie z harmonogramem, czy nie.
Możesz również zobaczyć ogólny stan sprzedaży, oglądając pulpit nawigacyjny Bigin. Tutaj znajdziesz kluczowe wskaźniki skuteczności, takie jak wygrane, utracone umowy, otwarte umowy, zakończone połączenia itp.
Dlaczego Bigin do zarządzania rurociągami sprzedaży?
Startupy, mikro, małe i średnie firmy muszą skupić się na sprzedaży ze zrównoważoną obsługą klienta. Ponadto firmy te muszą skupić się na wewnętrznych operacjach sprzedaży, a nie na outsourcingu. Chociaż automatyzacja jest kluczową zaletą w takich scenariuszach, należy również przygotować się na rozwiązania typu „zrób to sam” (DIY).
Bigin daje ci wszystkie powyższe. Możesz pominąć fazę ustawień CRM i zacząć sprzedawać. Dzięki gotowym i edytowalnym szablonom od Bigin. Możesz także zmienić lejek sprzedaży w dowolnym momencie, gdy nastąpi zmiana w strategii sprzedaży lub typie klienta.
Do wyboru masz szablony do zarządzania sprzedażą, nieruchomości, doradztwo w zakresie oprogramowania, prawne, ubezpieczeniowe itp. Możesz także skonfigurować różne zespoły, takie jak onboarding klientów, realizacja zamówień, uruchomienie witryny, zbieranie funduszy na start itp., jeśli chcesz, aby dedykowane grupy pracowały nad różnymi branżami biznesowymi.
To nie wszystko! Jest więcej powodów, dla których warto korzystać z Bigin, a są to:
- Arkusze kalkulacyjne zajmują dużo czasu na konfigurację, formatowanie i konserwację. Czas, który inwestujesz, nie ma żadnej wartości dla Twojej firmy, ponieważ jest to w większości ręczne i offline.
- Arkusze kalkulacyjne mogą w każdej chwili ulec uszkodzeniu, na przykład ktoś wprowadza nieodwracalne zmiany, klient nie jest w stanie zrozumieć liczb itp.
- Tablice Kanban mogą wyglądać jak alternatywa dla CRM, ale nie pomagają w automatycznym zarządzaniu klientami lub potencjalnymi klientami.
- Tablice Kanban również nie oferują automatyzacji przepływu pracy w sprzedaży.
Korzyści z Bigin dla małych i średnich firm
Podczas gdy przedsiębiorstwa potrzebują złożonego CRM do sprzedaży, małe i średnie firmy potrzebują czegoś przeciwnego. Potrzebują uproszczonego narzędzia, które nie wymaga wyspecjalizowanego zespołu do obsługi, a także jest tanie. Bigin to tylko CRM sprzedaży, którego potrzebuje Twoja mała lub średnia firma. Oto zalety, z których będziesz korzystać:
#1. Odpowiednie pakiety funkcjonalności
Bigin zawiera wszystkie funkcje potrzebne do efektywnego zarządzania operacjami sprzedaży. Nie zawiera zbędnych modułów ani skomplikowanych przepływów pracy, które zmuszają do zatrudnienia dedykowanego menedżera do zarządzania narzędziami.
Ma wbudowane e-maile, inteligencję mediów społecznościowych, połączenia głosowe, formularze ankiet, zgodność danych i narzędzia do audytu. Tak więc, jeśli chcesz kontynuować spotkanie CEO z potencjalnym klientem, możesz zadzwonić do klienta lub wysłać e-mail bezpośrednio z Bigin.
Narzędzie przetwarza wszystkie te dane w chmurze i możesz je łatwo pobrać w formie raportu do celów raportowania inwestora lub urzędu.
#2. Łatwość użycia
Chociaż narzędzie nie jest arkuszem kalkulacyjnym, ma podobny wygląd, dzięki czemu obecni pracownicy mogą go łatwo nadrobić. Dzięki temu nie musisz szkolić pracowników sprzedaży w zakresie aplikacji ani zatrudniać nowego zespołu, co mogłoby wpłynąć na rentowność firmy.
Na początku możesz po prostu wybrać szablon lejka sprzedaży, który pasuje do Twojej firmy i z łatwością rozpocząć zarządzanie operacjami sprzedaży. Możesz także dostosować pola szablonu w miarę pojawiania się nowych wymagań. W ten sposób możesz zacząć od pierwszego dnia subskrypcji. Ponadto nie musisz ponosić żadnych strat związanych ze sprzedażą z powodu konfiguracji narzędzi i związanych z tym przestojów.
#3. Ekonomiczny dla małych i średnich firm
Małe, mikro i średnie firmy mogą bezpłatnie wypróbować podstawowe funkcje Bigin. Bezpłatny abonament obejmuje do 500 rekordów, jeden lejek sprzedaży, trzy przepływy pracy, rozmowy z klientami, integracje z Zapier, formularze Zoho oraz aplikacje na Androida i iOS.
Jeśli podoba Ci się to narzędzie i chcesz mieć więcej funkcji, możesz zasubskrybować plany Express lub Premier. Istnieją również niedrogie dodatki, które można uzyskać w celu skalowania operacji, takich jak dodatkowe rekordy, przechowywanie plików i jednorazowa kopia zapasowa danych.
Alternatywy dla Bigin od Zoho CRM
#1. Sprzedawca
Salesmate to jedna z popularnych alternatyw dla Bigin. Pomaga przekształcić leady w zadowolonych klientów i zamknąć więcej wygranych transakcji niż utraconych. Ponadto umożliwia spersonalizowanie każdej ścieżki sprzedaży w lejku sprzedaży według klienta. Co więcej, jego interfejs użytkownika jest prosty, ale wydajny dla zespołu zarządzającego lejkiem sprzedaży.
Podstawą jest moduł Sales Pipeline, który usprawnia operacje sprzedażowe, zarządza wieloma kanałami sprzedaży, statusami transakcji, automatycznymi zadaniami i powiadomieniami. Wokół niego znajdują się inne standardowe funkcje, takie jak śledzenie aktywności sprzedaży, zarządzanie kontaktami, zarządzanie produktami, harmonogram spotkań i współdzielona skrzynka odbiorcza zespołu do pracy grupowej.
#2. Pipedrive
Pipedrive to kolejny CRM do zarządzania lejkiem sprzedaży, który możesz sprawdzić bez płacenia za rzeczywisty produkt. Wystarczy kilka minut, aby skonfigurować CRM zgodnie z działaniami sprzedażowymi Twojej firmy. Po zakończeniu możesz łatwo skupić się na działaniach, które doprowadzą Cię do pomyślnie zamkniętej transakcji, zamiast wizualizować ją wirtualnie.
Aplikacja Pipedrive jest odpowiednia dla wszystkich rodzajów firm powiązanych ze sprzedażą. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz aplikacje komputerowe, czy akcesoria samochodowe, jest to właściwy CRM sprzedażowy dla Ciebie. Podstawową funkcją sprzedaży jest Pipeline i Deals. Wokół tego istnieją inne zaawansowane funkcje, takie jak projektowanie potoków metodą „przeciągnij i upuść”, niestandardowe pola potoków, chatbot do generowania leadów, aplikacje mobilne i wiele innych.
#3. Zachowaj
Keap to narzędzie do automatyzacji sprzedaży i marketingu, które oferuje wiele funkcji dla małych i średnich firm. Na przykład CRM, wiadomości tekstowe, strony docelowe, marketing e-mailowy, płatności, eCommerce i lejek sprzedaży w jednej intuicyjnej aplikacji.
Jego funkcja zarządzania lejkiem sprzedaży daje pełny obraz operacji biznesowych bez bałaganu. Możesz użyć funkcji „przeciągnij i upuść”, aby przenieść potencjalnych klientów do różnych statusów, takich jak kwalifikacja, wygrana itp. Dodatkowo, dopóki transakcja nie zostanie pomyślnie zamknięta, Keap automatycznie przypomni Twojemu zespołowi o dalszych telefonach lub e-mailach.
Ostatnie słowa
Do tej pory musiałeś wiedzieć, że Bigin ma zgrabne narzędzia i prosty interfejs, a jednocześnie jest w stanie zarządzać wieloma lejkami sprzedaży dla różnych usług lub produktów. Co więcej, jest wyposażony w chronologiczny interfejs, który pozwala łatwo określić, w jaki sposób klienci angażują się w Twoją firmę.
Ponadto Bigin ułatwia zarządzanie rekordami, plikami, produktami, usługami i danymi. A ostatecznym uderzeniem jest to, że jest bardziej ekonomiczny niż alternatywne opcje, które mogą wybrać małe i średnie firmy.
Krótko mówiąc, Bigin by Zoho CRM jest odpowiedni dla mniejszych firm, ponieważ oferuje pełną kontrolę i zapewnia moc przetwarzania potoku sprzedaży, której nie mogą zapewnić podstawowe systemy CRM lub narzędzia do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).