Zdalne wsparcie urządzeń pracowników i klientów za pomocą Zoho Assist

Serwisowanie komputerów klientów lub pracowników na miejscu jest przestarzałe i niewykonalne w przypadku skalowania firmy.

Oprogramowanie do zdalnego pulpitu bezproblemowo łączy technika z klientem. Zoho Assist to popularne narzędzie zdalnego wsparcia oparte na chmurze, które powinieneś wypróbować.

Rynek narzędzi zdalnego wsparcia komputerowego stale się rozwija, ponieważ coraz więcej firm przyjęło kulturę pracy z domu. Fortune Business Insights przewiduje, że kapitalizacja rynkowa takich narzędzi zdalnego wsparcia technicznego wzrośnie z 2,27 mld USD w 2022 r. do 7,22 mld USD do 2029 r.

Tak fenomenalna stopa wzrostu wynosząca 18% jest możliwa, ponieważ start-upy, jednorożce, małe i średnie firmy oraz międzynarodowe firmy ufają zdalnemu wsparciu w zakresie wszelkich potrzeb administracyjnych IT. W dzisiejszych czasach twórcy sprzętu rozszerzają również zdalne wsparcie dla swoich klientów. Nie wspominając o tym, że większość twórców oprogramowania komputerowego i aplikacji mobilnych również polega na zdalnym wsparciu.

Ponieważ obsługa zdalnego pulpitu stała się kluczowym sektorem usług, nie można polegać tylko na jakichkolwiek narzędziach do zdalnego udostępniania ekranu. Potrzebujesz aplikacji, która zabezpiecza dane klientów, a jednocześnie ułatwia obsługę techniczną. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, w jaki sposób Zoho Assist może być Twoją aplikacją do zdalnych pulpitów, gdy będziemy recenzować narzędzie.

Co to jest pomoc Zoho?

Zoho Assist to pakiet oprogramowania do zdalnego pulpitu wdrożony w chmurze. Umożliwia połączenie komputera lub telefonu komórkowego z urządzeniem klienta, takim jak Windows, Linux, macOS, iPad, iPhone i Android w celu uzyskania pomocy technicznej. Aplikacja tworzy szyfrowane połączenie typu end-to-end, dzięki czemu źli aktorzy nie mogą ingerować podczas obsługi klienta lub pracownika.

Narzędzie posiada wyspecjalizowane moduły wsparcia dla dostępu bezobsługowego, wsparcia zdalnego, pomocy przez kamerę na żywo itp. Dzięki temu możesz serwisować komputer klienta, gdy nie ma go w pobliżu, pod warunkiem, że wyrazi on zgodę na Twoją usługę.

Ponadto zespół administracyjny IT może naprawiać stacje robocze, instalować aktualizacje lub tworzyć kopie zapasowe systemu, gdy zespół operacyjny nie pracuje, co zwiększa ogólną produktywność.

Mówiąc o graficznym interfejsie użytkownika (GUI), narzędzie jest ultralekkie i oferuje samodzielne wdrożenie w chmurze. Dla jasności narzędzie jest dostępne w trzech różnych pakietach, a są to:

#1. Zdalne wsparcie

Jest to wtyczka zdalnego wsparcia dla użytkowników końcowych, którzy otrzymają usługę od technika. Pracownik pomocy technicznej musi wysłać łącze do tego narzędzia do klienta docelowego, aby zdalnie oferować usługi. Jest dostępny dla systemów Windows, iOS i Android.

#2. Dostęp nienadzorowany

Dostęp nienadzorowany to samodzielna aplikacja dla klientów, którzy chcą zarządzać swoim domowym komputerem, laptopem w pracy i osobistym smartfonem za pomocą jednej intuicyjnej aplikacji. Oprócz tradycyjnych urządzeń komputerowych, użytkownik może również sterować platformami programistycznymi Raspberry Pi.

Deweloperzy Zoho Assist udostępnili narzędzie na kilka platform, takich jak Linux, macOS, Android, Windows i Raspberry Pi.

#3. Wersja technika

Oprogramowanie zdalnego pulpitu technika zapewnia zarówno dostęp nienadzorowany, jak i moduł zdalnego wsparcia dla wsparcia na wysokim poziomie. Na przykład kierownik pomocy technicznej może zainicjować nowe sesje klientów lub połączyć się z urządzeniem istniejącego klienta za jego zgodą.

Zdalne wsparcie może również połączyć trwającą sesję wsparcia z innym ekspertem, powiedzmy, pracownikiem poziomu 2, który ma większe doświadczenie niż agent pierwszej linii. Aplikacja jest również dostępna dla większości systemów operacyjnych na komputery i smartfony.

Oprócz powyższych narzędzi Zoho wdrożyło również rozszerzenie Google Chrome, a mianowicie Zoho Assist – BEZPŁATNE narzędzie do zdalnego wsparcia. Nadaje się do użytku domowego, jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować pomocy członkowi rodziny, który nie zna się na technologii, w rozwiązywaniu problemów z komputerem lub smartfonem. Rozszerzenie ma zarówno darmowe, jak i płatne funkcje, więc wybierz to, które odpowiada Twoim potrzebom.

Ponadto, jeśli kiedykolwiek będziesz musiał pobrać aplikację Zoho Assist z App Store lub Google Play, natychmiast znajdziesz dwie różne aplikacje. Jak sugerują ich nazwy, jeśli potrzebujesz pomocy technicznej, powinieneś zainstalować Asystent Zoho – Klient aplikacja. Wręcz przeciwnie, jeśli jesteś technikiem, powinieneś dostać Zoho Assist – zdalny pulpit na smartfonie.

Funkcje zdalnego pulpitu Zoho Assist

Zoho Assist ma na celu oferowanie pracownikom i klientom bezproblemowego wsparcia technicznego poprzez szereg funkcji i technologii oprogramowania do zdalnego pulpitu. Poniżej znajdziesz cechy tej aplikacji, które sprawiają, że jest to preferowane narzędzie wsparcia dla firm Merck, OnePlus, Hitachi, TATA ELXSI, Radisson Blu itp.

#1. Zdalne wsparcie

Zdalne wsparcie to podstawowa funkcja Zoho Assist, obsługująca różnych klientów, takich jak dostawcy usług zarządzanych (MSP), administratorzy IT firm i agencje pomocy technicznej. Ta funkcja umożliwia agentom łączenie się z klientem przez Internet i nie wymaga wcześniejszej instalacji narzędzi po stronie klienta.

Podczas sesji zdalnych możesz wykorzystać następujące funkcje, aby zaimponować klientom:

  • Bezpiecznie przesyłaj poprawki, aktualizacje, oprogramowanie i dokumenty.
  • Wbudowana sesja czatu zapewnia łączność między klientem a technikiem.
  • Zaufaj swojej marce, obsługując urządzenia klientów za pomocą wideo i głosu.
  • Zrestartuj urządzenia i uzyskaj do nich dostęp w trybie awaryjnym bez żadnych kłopotów.

#2. Zdalny dostęp bez nadzoru

Jeśli jesteś agencją usług IT obsługującą wiele firm, powinieneś skorzystać z tej funkcji. Ponadto zespół pomocy technicznej IT jednostek na poziomie przedsiębiorstwa używa tej funkcji do obsługi serwerów, stacji roboczych i urządzeń przenośnych.

Aby zapewnić obsługę urządzeń nieobserwowanych, możesz skonfigurować dużą liczbę urządzeń, po prostu konfigurując domenę i dystrybutora. Wszystkie obsługiwane gadżety połączone z tą domeną automatycznie trafią do Twojego narzędzia Zoho Assist.

Inne ważne funkcje podrzędne, które pomagają zarządzać wieloma grupami komputerów roboczych, to:

  • Skonfiguruj dostęp do systemu, zainstaluj aplikacje i nazwij stacje robocze.
  • Wake on LAN, aby sterować urządzeniami offline.
  • Dostęp do oprogramowania systemowego wysokiego poziomu, takiego jak Menedżer zadań, Terminal Windows, PowerShell, Menedżer urządzeń i Zarządzanie drukowaniem.

Agencje pomocy technicznej mogą również korzystać z funkcji nienadzorowanego zdalnego dostępu do obsługi powracających klientów. Dla bezpieczeństwa klienta Zoho Assist wyświetli ekran potwierdzenia sesji opartej na zgodzie.

#3. Udostępnianie ekranu

Ponieważ oprogramowanie do zdalnego pulpitu to zasadniczo aplikacje do udostępniania ekranu, nie ma logiki w korzystaniu z innych narzędzi innych firm do udostępniania ekranu podczas spotkań. Zoho Assist udostępnia moduł za darmo, gdy otrzymasz oryginalne oprogramowanie do obsługi komputerów stacjonarnych. Ponadto jest wyposażony w innowacyjny tryb prezentera zmian, który pozwala uczestnikowi udostępnić swój ekran za pomocą jednego kliknięcia.

Inne godne podfunkcje udostępniania ekranu to:

  • Korzystaj z udostępniania ekranu jako wirtualnej tablicy z technologią adnotacji na ekranie.
  • Twórz raporty ze spotkań zespołu.

#4. Bezpieczeństwo

Zoho Assist chroni cały ruch danych za pomocą 256-bitowego szyfrowania AES. Wykorzystuje również protokół Secure Sockets Layer (SSL) do połączeń serwer-klient. Ponieważ wszystkie dane w spoczynku lub w transporcie są chronione za pomocą szyfrowania kryptograficznego, źli aktorzy nie mogą podsłuchiwać, aby ukraść dane osobowe.

Inne funkcje bezpieczeństwa dla ochrony klienta i firmy to:

  • Uwierzytelnianie dwuskładnikowe, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do urządzenia.
  • Audytuj urządzenia biznesowe za pomocą Action Log Viewer.
  • Natywna zapora i program antywirusowy urządzenia natychmiast rozpoznają aplikację.

Korzyści z Zoho Assist

#1. Dla klientów

  • Łatwo uzyskaj pomoc techniczną od dostawców usług internetowych, producentów komputerów i programistów.
  • Do obsługi aplikacji nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie techniczne, ponieważ nie musisz nic robić. Sesją zajmie się agent wsparcia technicznego.
  • Uzyskaj bezpłatne narzędzie do zdalnego administrowania urządzeniami do użytku domowego i osobistego.

#2. Dla pracowników

  • Pracuj bez obaw na firmowych stacjach roboczych, wiedząc, że zespół wsparcia IT może z łatwością Ci pomóc za pośrednictwem Zoho Assist.
  • Nie musisz tracić produktywnych godzin pracy, ponieważ administracja IT Twojej firmy może zdalnie serwisować Twoje urządzenie po zakończeniu zmiany.

#3. Dla firm

  • Startupy i małe firmy mogą zarządzać i serwisować urządzenia firmowe za pomocą jednej prostej aplikacji, oszczędzając koszty dodatkowych narzędzi informatycznych.
  • Wspieraj swoich klientów na obszarach wiejskich i miejskich, gdzie dostępny jest internet. Nie trzeba płacić wysokich kosztów transportu i dziennych diet technikom pracującym w terenie.
  • Ekonomiczne i opłacalne narzędzie do obsługi milionów klientów na całym świecie. Narzędzie jest łatwe do uruchomienia na słabszych komputerach PC, co pozwala zaoszczędzić więcej na kosztach stacji roboczej.

#4. Dla przedsiębiorstw

  • Oznacz aplikację logo swojej firmy i paletami kolorów, nadając jej wygląd natywny.
  • Konfiguracja w czasie rzeczywistym dostępu do urządzeń firmowych dla pracowników umożliwia radzenie sobie z trudnymi sytuacjami wymagającymi zmian dostępu użytkowników na żywo.
  • Uzyskaj oparte na SAML 2.0 jednokrotne logowanie, którego większość przedsiębiorstw potrzebuje, aby spełnić korporacyjne zasady bezpieczeństwa.

Alternatywy Zoho Assist

#1. Przejdź do mojego komputera

Przejdź do mojego komputera to kolejne oprogramowanie do zdalnego pulpitu, na które możesz liczyć. Jest to zasadniczo narzędzie do współdzielenia ekranu dla nadzorowanej lub nienadzorowanej obsługi komputerów i smartfonów. Ponadto narzędzie wykorzystuje Bitdefender’s API, aby zaoferować usługę antywirusową GoToMyPC dla komputerów PC, na których zainstalowano narzędzie do zdalnej pomocy technicznej.

W przeciwieństwie do Zoho Assist nie pozwala na korzystanie z aplikacji w chmurze do sesji wsparcia. Zamiast tego wymaga od klienta i technika zainstalowania niezależnych narzędzi ułatwiających wsparcie.

#2. TeamViewer

TeamViewer od dawna jest niekwestionowanym liderem oprogramowania do zdalnego pulpitu, dopóki rynek nie urósł, a jego konkurenci nie wdrożyli zaawansowanych technologii. Chociaż jego kapitalizacja rynkowa się skurczyła, wielu klientów, zespoły obsługi IT i agencje obsługi klienta preferują TeamViewer od innych ze względu na jego świadomość marki.

Oferuje łączność zdalnego pulpitu z obecnością klienta lub bez niego. Możesz także obsługiwać dowolne urządzenie z dowolnego komputera lub smartfona. Ale haczyk polega na tym, że Ty i Twój klient musicie zainstalować samodzielne oprogramowanie. Dlatego jeśli wolisz aplikacje w chmurze, TeamViewer może nie być odpowiednim rozwiązaniem.

Ostatnie słowa 💻

Przegląd narzędzia zdalnego wsparcia Zoho Assist powinien był dać jasny komunikat, że jest to narzędzie, które warto wypróbować, jeśli przed wszystkim innym stawiasz bezpieczeństwo danych klientów, prywatność, wygodę i zaawansowane technologie.

Co więcej, narzędzie oferuje niedrogie pakiety zdalnego wsparcia dla małych zespołów i opcje skalowania, jeśli marzysz o zostaniu gigantem IT. Dlatego wypróbuj go przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie najlepszego narzędzia zdalnego wsparcia dla Twojej firmy.