Zmapuj swoje doświadczenie i podróż pracownika za pomocą tych 3 szablonów

Czy poszukujesz narzędzia, które pozwoliłoby Ci zwizualizować ścieżki i doświadczenia Twoich pracowników? Poniżej prezentujemy kilka propozycji, które mogą okazać się pomocne.

W kontekście firm, postrzeganie marki pracodawcy jest wypadkową jej wartości, kultury organizacyjnej, pozycji rynkowej i specyfiki branży. Niemniej jednak, doświadczenia pracowników posiadają niezwykły potencjał, by wprowadzić istotną zmianę na rynku.

Przemęczeni, niedoceniani i niezadowoleni członkowie zespołu mogą negatywnie wpływać na wartość firmy oraz jej wizerunek, wywołując efekt domina w każdej sferze działalności. Wysoka rotacja kadr zmusza przedsiębiorstwa do skupienia się na budowaniu przyjaznego i zdrowego środowiska pracy.

W jaki sposób pielęgnować pozytywne doświadczenia pracowników, aby stworzyć silną markę?

Dążymy do tego, aby oferować pracownikom spójne i satysfakcjonujące doświadczenia, uwzględniając jednocześnie wszelkie potencjalne problemy. Proces ten rozpoczyna się już od wysłania oferty pracy potencjalnemu kandydatowi, a kończy na rozmowie kwalifikacyjnej. Każda interakcja z kandydatem, który ostatecznie staje się pracownikiem, jest istotna w całym cyklu doświadczeń.

Wizualizacja ścieżki pracownika na każdym etapie jego kariery pozwala lepiej zrozumieć jego perspektywę. Pomaga to w przyciąganiu nowych talentów, zatrzymywaniu obecnych pracowników oraz budowaniu silniejszej marki pracodawcy.

Mając to na uwadze, przedstawiamy kluczowe narzędzia, które pomogą w mapowaniu doświadczeń i podróży pracowników.

Creately

Za pomocą narzędzia Creately możesz analizować, obserwować, doskonalić i rejestrować podróże oraz doświadczenia pracowników na różnych etapach. Oferuje ono bogaty zestaw kształtów do segmentacji i tworzenia person, profesjonalne szablony do angażowania i interakcji, a także umożliwia współpracę zespołową.

Creately oferuje bibliotekę szablonów map podróży pracowników, dzięki której wizualizacja każdego etapu staje się szybka i intuicyjna. Możesz swobodnie przeciągać lub tworzyć elementy na mapie, aby przedstawić ścieżkę kariery, punkt wyjścia i każdy kolejny krok, aż do ewentualnego odejścia z firmy. Z łatwością zaprojektujesz unikalną personę, korzystając z różnorodnych kształtów, tabel, palet kolorów, łączników i obrazów.

Narzędzie to oferuje funkcję wideokonferencji (komentarze w czasie rzeczywistym), co ułatwia współpracę z zespołem oraz tworzenie tablic, na których może pracować wiele osób jednocześnie. Celem jest uporządkowanie danych za pomocą wykresów (tabel) prezentujących osie czasu, oznaczenia i podział na działy.

Pomaga usprawnić podróż pracownika, wykorzystując modele danych i schematy organizacyjne. Dodatkowo, umożliwia łatwe udostępnianie danych na różnych poziomach dostępu, oferuje kształty zależne od kontekstu, wtyczki i możliwość osadzania w dowolnym miejscu.

Narzędzia do projektowania usług

Wykorzystaj Narzędzia do projektowania usług, aby przeanalizować wszystkie punkty styku i istotne interakcje między pracownikami a firmą. Narzędzie to umożliwia krok po kroku opisanie interakcji pracowników, aby określić, co dzieje się na każdym etapie. W celu osiągnięcia pożądanych rezultatów, zintegrowanych jest kilka warstw, z dodatkowymi warstwami pozwalającymi na zbalansowanie negatywnych i pozytywnych doświadczeń.

Celem jest przedstawienie całościowego doświadczenia pracownika, od jego emocjonalnych reakcji po punkty bólu, obejmujące podstawowe doświadczenia pracowników oraz ich interakcje z innymi działami lub osobami. Pozwala to na zrozumienie różnorodnych doświadczeń, wynikających z ich ról, obowiązków, wymagań i zachowań.

Dzięki temu narzędziu, można wyznaczyć emocjonalną podróż każdego pracownika, analizując zmiany w jego postrzeganiu. Status emocjonalny pracownika jest przedstawiony za pomocą krzywej, ilustrującej różne emocje, takie jak zadowolenie, satysfakcja, frustracja i inne. Mapowanie podróży ma na celu optymalizację procesów biznesowych i zapewnienie rozwoju na rynku.

W Service Design Tools (SDT) dostępnych jest wiele szablonów, m.in. mapowanie podróży w opiece zdrowotnej czy mapowanie podróży w globalnej japońskiej korporacji elektronicznej. Narzędzie to ułatwia wizualizację doświadczeń pracowników za pomocą trybu opowiadania historii, co pozwala na głębszą analizę modeli narracyjnych i przykładów. Dodatkowo, można wzbogacić wizualizację o warstwę kontekstową, odnoszącą się do konkretnej sytuacji lub narracji.

Mural

Połącz doświadczenia klientów i pracowników, aby podejmować świadome decyzje, które wpłyną na poprawę kondycji firmy. Narzędzie Mural oferuje wbudowane szablony, które pozwalają zaplanować podróż i ocenić wiedzę pracowników o możliwościach i wyzwaniach, co może przyczynić się do zwiększenia udziału w rynku, rentowności i przychodów.

Dzięki połączeniu perspektywy klientów i pracowników w Mural, można uzyskać kompleksowy obraz priorytetów i zidentyfikować najważniejsze obszary. Doświadczenie klienta jest wprost proporcjonalne do zadowolenia pracowników, dlatego łączenie tych dwóch aspektów pomaga w tworzeniu lepszych doświadczeń dla pracowników, co przekłada się na zadowolonych klientów.

Doświadczenie pracowników obejmuje problemy, systemy, narzędzia, grupy, zespoły wsparcia i wewnętrzne procesy biznesowe. Natomiast doświadczenie klienta obejmuje punkty styku, momenty zaangażowania, emocje i postawy. Narzędzie to pomaga organizacji w zrozumieniu rynku oraz w działaniach na rzecz pracowników (i klientów) w oparciu o ich zachowania, co z kolei przyczynia się do poprawy ich doświadczeń.

Można ocenić nieefektywność, aby zrozumieć przyczynę problemów klientów i zidentyfikować kluczowe momenty. W Mural dostępnych jest wiele szablonów, w tym szablony do odkrywania, kształtowania spostrzeżeń i projektowania przepływu użytkowników, które pomagają w uzyskaniu precyzyjnych wyników.

Podsumowanie

Jeśli wciąż nie wiesz, od czego zacząć, oto kilka istotnych kroków, które mogą pomóc:

  • Zdefiniuj persony pracowników na podstawie ich stanowisk i zakresu obowiązków.
  • Wykorzystaj szablon, aby przeanalizować każdy etap doświadczenia pracownika.
  • Przeanalizuj każdy krok, np. świadomość, rozważanie, decyzja, zatrudnienie i okres po zatrudnieniu, aby zidentyfikować słabe i mocne strony.
  • Podejmij niezbędne działania, wykorzystując dane analityczne, takie jak kluczowe komunikaty i wartości firmy.

Ważne jest, aby regularnie przeprowadzać ankiety zaangażowania pracowników, inicjować dyskusje i zrozumieć, co dzieje się po stronie pracownika. Podobnie jak w przypadku narzędzi do mapowania doświadczeń klientów, pamiętaj o mapowaniu podróży swojego pracownika, aby zapewnić mu najwyższy poziom obsługi.

Możesz obejrzeć wideo na ten temat na naszym kanale Youtube.
Polub i zasubskrybuj kanał newsblog.pl.


newsblog.pl