10 najlepszych platform cyfrowych (DXP) w 2022 r.

Platformy Digital Experience Platform (DXP) pomagają dostarczać użytkownikom wyjątkowe wrażenia cyfrowe we wszystkich punktach styku.

Te rozwiązania programowe zapewniają bogate informacje, które można wykorzystać do kształtowania strategii treści i zapewniania lepszych doświadczeń, które pokochają użytkownicy.

To powiedziawszy, oferowanie lepszej obsługi klienta jest potrzebą nowoczesnych firm, ponieważ zmieniają się wymagania użytkowników.

Oczekują odpowiednich, spójnych doświadczeń cyfrowych w każdym punkcie styku, niezależnie od tego, czy jest to Twoja witryna, strona w mediach społecznościowych, czy inne platformy.

To wyjaśnia, dlaczego rośnie zapotrzebowanie na DXP.

Pomaga usprawnić treść i sprzyja znaczącym interakcjom, utrzymaniu klientów, wzrostowi i zwrotowi z inwestycji.

W tym artykule wyjaśnię, czym jest platforma DXP i wymienię najlepsze rozwiązania DXP dla Twojej firmy.

Co to jest platforma cyfrowego doświadczenia?

Digital Experience Platform (DXP) to oprogramowanie z bogatym zestawem narzędzi i technologii do tworzenia, optymalizacji, zarządzania i dostarczania lepszych doświadczeń cyfrowych klientom, pracownikom i partnerom.

DXP stanowią bazę, w której możliwości różnych aplikacji łączą się, tworząc spójne doświadczenia cyfrowe. Pomagają również spełnić wymagania biznesowe organizacji wdrażających transformację cyfrową. Ponadto DXP mogą zdigitalizować operacje biznesowe, dzięki czemu możesz przyspieszyć procesy i szybciej osiągnąć swoje cele.

Ponadto DXP oferują narzędzia do zbierania praktycznych spostrzeżeń użytkowników, które pomagają lepiej je zrozumieć. W ten sposób możesz wykorzystać te lekcje do tworzenia odpowiednich treści i oferowania lepszych doświadczeń. Konsoliduje wszystkie cyfrowe punkty styku użytkowników, takie jak ich interakcje w witrynie, aplikacji, platformie mediów społecznościowych, chatbocie, portalu klienta, kiosku itp., w bardziej świadomy ekosystem do przeglądania i zarządzania.

Patrząc na możliwości DXP, wielu myli je z CMS.

Jednak nie są takie same.

CMS generalnie koncentruje się na zarządzaniu treścią witryn takich jak witryny eCommerce, blogi itp. Ale DXP oferuje znacznie więcej funkcji niż CMS. Dba o pełną podróż użytkownika, od pierwszej interakcji po obsługę posprzedażną, wsparcie i utrzymanie. Dzieje się tak nie tylko w witrynie Twojej marki, ale we wszystkich kanałach cyfrowych. DXP mają na celu umożliwienie skutecznego łączenia się z klientami, partnerami i innymi użytkownikami oraz dostarczanie im wysokiej jakości doświadczeń.

Rodzaje DXP

DXP są różnych typów – otwarte i zamknięte DXP.

Open DXP: integruje różne produkty od wielu dostawców zewnętrznych, tworząc jeden, scentralizowany system. Może zaoferować elastyczność łączenia produktów według preferencji, takich jak ulubiony CRM i inne narzędzia, z których już korzystasz lub nowe technologie, które chcesz wprowadzić, aby spełnić Twoje potrzeby.

Zamknięty DXP: Ta samodzielna platforma ma wbudowane wszystkie produkty. Dlatego nie potrzebujesz innych narzędzi innych firm; wszystkie komponenty DXP są wstępnie zbudowane przez dostawcę DXP. Może jednak również integrować się z innymi produktami, ale najlepiej działa w ramach swojego ekosystemu produktów.

Jeśli chcesz wybrać jeden z nich, możesz wybrać dowolnego, zgodnie z własnymi preferencjami. Niemniej jednak większość ludzi wybiera model otwarty ze względu na większą elastyczność i swobodę. Możesz również wybrać zamknięty DXP, jeśli nie masz wielu zasobów technologicznych do integracji lub po prostu wolisz mieć jednego dostawcę.

Jakie są zalety korzystania z platformy Digital Experience?

Decyzje biznesowe oparte na danych

Dzięki DXP otrzymasz intuicyjną platformę, na której możesz koordynować dane z różnych zespołów, takich jak marketing treści, obsługa klienta, sprzedaż itp., w czasie rzeczywistym w jednym miejscu za pomocą interfejsów API. DXP mogą również łączyć te dane z analizami, aby zapewnić praktyczne spostrzeżenia, które można wykorzystać do podejmowania świadomych, opartych na danych decyzji biznesowych.

W ten sposób możesz tworzyć lepszej jakości treści, kampanie marketingowe i oferować wyjątkowe doświadczenia cyfrowe.

Wielokanałowe wdrażanie treści

DXP umożliwiają tworzenie i wdrażanie kampanii marketingowych i treści w różnych kanałach. Pomaga to utrzymać obecność w Internecie wszędzie i łączyć się z odbiorcami bez względu na to, gdzie się znajdują, niezależnie od tego, czy są to aplikacje, przeglądarki, urządzenia IoT, smartwatche, kioski, asystenci głosowi itp.

Personalizacja

Personalizacja ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym biznesie, aby Twoi użytkownicy czuli się doceniani i zapewniali wspaniałe wrażenia.

Nowoczesne DXP mogą integrować zaawansowane funkcje analityczne, sztuczną inteligencję i ML, aby pomóc w tworzeniu dostosowanych, wysoce spersonalizowanych treści dla użytkowników, niezależnie od tego, czy są to klienci, partnerzy czy pracownicy. Zwiększa to lojalność klientów i pozwala propagować właściwy komunikat we właściwym czasie, aby generować konwersje.

Bezproblemowe integracje

Otrzymasz płynną integrację, dzięki której będziesz mógł rozszerzyć funkcjonalność swojej platformy za pomocą narzędzi, które kochasz i których używasz. Dzięki temu nie będziesz się denerwować używaniem wielu narzędzi w różnych oknach; zamiast tego możesz mieć wszystko pod jednym dachem. Aby ułatwić i przyspieszyć operacje biznesowe, możesz łączyć różne platformy, narzędzia, oprogramowanie, mikrousługi itp.

Skalowalność

DXP mogą wykorzystywać mikrousługi do tworzenia cyfrowych doświadczeń w chmurze. Zapewni to bardziej niezawodną wydajność, czas pracy bez przestojów i wydajność stosu technologicznego. W rezultacie możesz w dowolnym momencie skalować swoje serwery zgodnie z wymaganiami klientów lub jeśli zmienią się Twoje plany. Ponadto dłuższy czas pracy bez przestojów przełoży się na lepsze wrażenia użytkownika, ponieważ Twój serwer będzie zawsze dostępny dla użytkowników, gdziekolwiek tego potrzebują.

Oprócz powyższego istnieją inne korzyści z używania DXP, takie jak:

  • Efektywna współpraca między backendem i frontendem, projektantami i programistami oraz innymi członkami zespołu, ponieważ każda z danych będzie znana całemu zespołowi dzięki spojrzeniu na narzędzie DXP
  • Spójność marki, ponieważ DXP pomoże Ci właściwie zorganizować i zarządzać treścią oraz bezproblemowo je edytować. Ułatwi to pracę Twojego zespołu marketingowego w zakresie opracowywania i dostarczania odpowiednich treści przy jednoczesnym zachowaniu jednolitego głosu marki w każdym punkcie styku.

Oto niektóre z najlepszych DXP, które możesz wypróbować.

Bloomreach

Jedna z najlepszych platform cyfrowych, Bloomreach, pomaga dostarczać zaawansowane treści, dostarczać produkty i angażować klientów, aby osiągnąć niezrównany wzrost. Oferuje prawdziwą personalizację, aby Twoi klienci czuli się doceniani i będą do Ciebie wracać.

Platforma pomoże marketerom zrozumieć ich klientów, wyświetlać odpowiednie treści i utrzymać ich kontakt dzięki bogatym informacjom o produktach i preferencjom użytkowników. Połączy wszystkie kropki, agregując wszystkie kluczowe funkcje handlowe w jednym miejscu i pomoże Ci skoncentrować się na celu i zachwycić klientów.

Bloomreach Commerce Experience Cloud oferuje trzy kluczowe produkty:

  • Zaangażowanie: odkryj prawdziwą magię informacji o klientach, dostarczając spójne, dostosowane do potrzeb i angażujące doświadczenia w cyfrowych punktach styku.
  • Odkrywanie: możesz szybko dopasować klientów do doskonałych produktów, korzystając z wyszukiwania w witrynie opartego na sztucznej inteligencji, rekomendacji, merchandisingu produktów i SEO.
  • Treść: Osiągnij większe przychody i rzeczywistą personalizację, korzystając z pierwszego interfejsu API i rozwiązania treści bez nagłówków, które jest wystarczająco elastyczne, aby zasilić Twój frontend.

Dzięki tym możliwościom możesz zapewnić skalowalną personalizację w czasie rzeczywistym i sprawić, że Twoi klienci będą się uśmiechać, aby na zawsze zbudować lojalność wobec marki.

SiteGlide

Posługiwać się SiteGlide Platforma DXP oferująca klientom nieograniczoną, opartą na danych, cyfrową obsługę. Została wyróżniona przez G2 jako wiodąca platforma DXP dla małych firm.

Platforma ta umożliwia wykorzystanie prawdziwej mocy danych do tworzenia witryn, rynków, portali klientów i witryn członkowskich oraz zarządzania nimi. Oferuje elastyczność podobną do OpenSource dla narzędzi SaaS, infrastruktury klasy korporacyjnej i programistów. To umożliwia:

  • Deweloperzy spełniający założenia projektu niezależnie od jego złożoności, oferując pełną kontrolę nad swoimi danymi i kodem za pośrednictwem API, UI lub CLI.
  • Agencje generujące szybki i łatwy zwrot z inwestycji dzięki zabezpieczeniom, wydajności, skalowalności, niezawodności i elastyczności klasy korporacyjnej.
  • Firmy zarządzają swoimi procesami, danymi i doświadczeniami klientów, uzyskując dostęp do danych i zarządzając nimi w jednym systemie oraz korzystając z wbudowanego systemu CMS, CRM, raportowania i handlu elektronicznego.

SiteGlide pozwala tworzyć w pełni spersonalizowane środowisko, rozwiązywać wymagania biznesowe, maksymalizować wydajność i zwiększać konwersje. Możesz strategicznie wykorzystywać dane klientów, aby zautomatyzować i spersonalizować środowisko użytkownika, wykorzystując logikę Liquid. Ponadto przechwytuj, drukuj, udostępniaj, udostępniaj i wysyłaj zapytania do dowolnego rodzaju danych w dowolnym miejscu na ścieżce obsługi klienta, aby rozwiązać problemy biznesowe.

Ponadto SiteGlide oferuje potężny interfejs użytkownika do harmonijnej pracy. Unikaj zablokowanych informacji i kosztownych integracji; otrzymasz ponad 6 przydatnych narzędzi na jednej platformie. Oferuje również skalowalne opcje cenowe, dzięki czemu możesz zacząć od małych, płacąc za dokładne wymagania, a następnie stopniowo zwiększać.

Platforma pozwoli Ci skupić się na tym, co ważne, a zajmie się wszystkim innym – konserwacją, ulepszeniami i bezpieczeństwem. Współpracuje również z najlepszymi dostawcami, takimi jak AWS, Sendgrid, Stripe i platformOS.

Doświadczenie

Doświadczenie by Kentico oferuje zarządzanie treścią i witryną nowej generacji, aby zapewnić klientom doskonałe wrażenia i przyspieszyć rozwój dzięki ujednoliconej platformie DXP.

Platforma ta została opisana w Gartner Magic Quadrant i innych raportach, w tym jednym przez G2. Obejmował już ponad 35 000 udanych projektów i ponad 1000 agencji partnerskich i ma za sobą 18 lat w branży.

Możesz wykorzystać unikalne możliwości wraz z bezgłową platformą, która może umożliwić marketerom prowadzenie kampanii z dużą szybkością przy użyciu technologii o niskim lub braku kodu. Oferuje zaawansowane funkcje, które pozwolą Ci dostosować się do modelowania treści i poprawić wrażenia klientów, zwiększyć przychody i zwiększyć zaangażowanie.

Wykorzystaj automatyzację, marketing e-mailowy i personalizację, aby łączyć się z odwiedzającymi za pomocą odpowiednich treści na wszystkich urządzeniach i kanałach. Możesz zasilać swój sklep eCommerce, korzystając z możliwości zwiększania współczynników konwersji, rozmiarów koszyka i utrzymania klientów. Połącz swój stos technologiczny dzięki unikalnym integracjom i bezgłowemu interfejsowi API obsługiwanemu przez Xperience.

Sitecore

Zaoferuj swoim gościom niezapomniane wrażenia dzięki Sitecore który pomaga nawiązywać kontakty, wspierać lojalność i generować konwersje. Oferuje głębokie zagłębienie się w dane klientów, sztuczną inteligencję, automatyzację marketingu, analitykę i nie tylko.

Sitecore może łatwo zintegrować się z Twoim stosem technologicznym i zapewnić wszechstronne możliwości marketingu cyfrowego. Upraszcza strategię treści, umożliwiając tworzenie treści i edycję ich za pomocą edytora WYSIWYG. Możesz także użyć interfejsu przeciągnij i upuść i zmniejszyć zależność od zespołu IT, korzystając z tej intuicyjnej, ale prostej platformy.

Możesz agregować informacje z różnych profili, zachowań, interakcji i działań, aby uzyskać 360-stopniowy wgląd w każdego klienta i zaoferować mu personalizację w wielu kanałach na dużą skalę.

Ponadto analizy, optymalizacja i testowanie oparte na ML oferują wspaniałe korzyści. Może zbierać cenne dane i tworzyć na ich podstawie przydatne informacje, dzięki czemu możesz podejmować świadome decyzje biznesowe. Korzystaj z intuicyjnej automatyzacji kampanii i marketingu, aby zwiększyć zaangażowanie i konwersje, zmniejszyć koszty pozyskiwania klientów i przyspieszyć czas wprowadzania na rynek.

Możesz także dostarczać spersonalizowane doświadczenia cyfrowe w różnych witrynach, językach i lokalizacjach w dowolnym punkcie styku, kanale lub urządzeniu. Path Analyzer firmy Sitecore pomaga w dostarczaniu doskonałych podróży klientów, umożliwiając wizualizację ich ścieżek, przyciągając ich do wartościowych interakcji. Ponadto Path Analyzer może mapować optymalną podróż i komponenty treści oraz pokazuje, gdzie należy optymalizować, testować i dostosowywać.

Uzyskaj pełny wgląd w interakcje z klientami dzięki intuicyjnym pulpitom nawigacyjnym, wykresom, raportom i szczegółowym analizom. Otrzymasz również Sitecore Email Experience Manager i inne narzędzia do automatyzacji marketingu, aby docierać do klientów i tworzyć listy segmentowane. Określ najlepsze doświadczenia cyfrowe, testując komponenty, wersje stron, układy stron itp. za pomocą testów na wielu odmianach i testów A/B.

Postęp

Przekształć swoją firmę, korzystając z adaptacyjnych i atrakcyjnych doświadczeń cyfrowych z Postęp który pomaga obniżyć koszty ogólne i zapewnić wyniki najwyższej klasy. Bez względu na to, jaki jest Twój cel – utrzymanie klientów, pozyskiwanie lub wzrost, może Ci pomóc wszędzie.

Pomagając w efektywnym zarządzaniu obecnością marki w Internecie, od pierwszych interakcji z użytkownikami po konwersje, wsparcie i utrzymanie, Progress może pozytywnie wpłynąć na Twój biznes. W rezultacie poprawia się Twój czas wprowadzania produktów na rynek i wydajność operacyjna, zwiększa się skuteczność kampanii marketingowych i zmniejsza się całkowite koszty posiadania.

Progress obsługuje wielokanałowe wdrożenia w aplikacjach mobilnych, sieci Web i różnych interfejsach użytkownika, dzięki czemu możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zaoferować im dostosowane doświadczenia. Ta kompostowalna platforma DX działająca w chmurze oferuje wysoką skalowalność, globalny zasięg, podejście oparte na wartościach i niską złożoność. Otrzymasz również w pełni zarządzaną infrastrukturę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, skalowalności i bezpieczeństwa.

Ponadto oferuje DAM, marketing oparty na danych, personalizację, SEO, adaptacyjny UX, wyszukiwanie premium i inne zaawansowane narzędzia zwiększające produktywność i zwinność. Łatwo łączy się z różnymi narzędziami za pomocą elastycznych interfejsów API, łączników i narzędzi integracyjnych o niskim kodzie. Ponadto Progress oferuje funkcje bezpieczeństwa i zgodności, a także zarządzanie danymi klientów, handel cyfrowy, analizę treści w oparciu o sztuczną inteligencję, bezpieczne przechowywanie i przesyłanie plików oraz chatboty.

rdzeń DNA

Core DNA to nowoczesny eCommerce oraz hybrydową platformę CMS, która pozwala budować aplikacje i witryny w jednym miejscu. Jego platforma DXP pomoże Ci skalować Twoją obecność cyfrową i zapewnić wyjątkowe wrażenia klientów.

Ta platforma DXP upraszcza Twoją obecność w Internecie, działając jako wspólne miejsce dla Twojego CMS, marketingu i handlu, wszystko załatane, bezpieczne i hostowane. Wydają również nowe funkcje i aktualizacje co dwa tygodnie.

Dostarczaj szybciej i więcej przy mniejszym wysiłku, jeśli masz Core DNA. Oferuje pełną kontrolę nad procesem tworzenia treści i pomaga szybko projektować, wdrażać i współpracować przy użyciu jednego pulpitu nawigacyjnego.

Rdzeń DNA jest przydatny do:

  • Zespoły techniczne w celu uproszczenia stosu witryn i stworzenia nowoczesnych rozwiązań
  • Partnerzy, aby oferować więcej Twoim klientom i uzyskiwać wyniki oparte na danych
  • Kierownictwa w celu racjonalizacji wydatków na technologię i rozwijania działalności zamiast licencjonowania oprogramowania
  • Zespoły ds. treści do kontrolowania podróży klientów i tworzenia rozwiązań bez angażowania głębszych szczegółów technicznych.

Jego funkcje obejmują łatwy w użyciu bezgłowy CMS, który pomaga Twojej firmie rozwijać się, zarządzać i rozwijać handel B2C i B2B na jednej platformie. Oferuje również doskonałe narzędzia do automatyzacji, które można zintegrować z przepływami pracy i aplikacjami. Ponadto otrzymujesz segmentację klientów w celu identyfikacji, interakcji i utrzymania potencjalnych klientów.

Acquia

Acquia jest uważany za lidera w DXP, ponieważ oferuje niesamowite funkcje, wsparcie i elastyczność, aby zapewnić niezrównane wrażenia klientów. Łączy elastyczność Drupala z jedyną na świecie platformą Open Marketing Cloud zapewniającą najlepsze doświadczenia.

Korzystanie z jednej platformy pozwoli Ci zrobić znacznie więcej i osiągnąć nieskończony zwrot z inwestycji. Jego funkcje mają na celu ujawnienie prawdziwej mocy Twojej bazy danych i budowanie niesamowitych doświadczeń Drupala z bardziej zaangażowanymi klientami i konwersjami.

Pomaga zwiększać popularność witryny dzięki odpowiednim treściom i upraszcza dostarczanie w wielu kanałach. Za pomocą Acquia możesz także urzeczywistnić przydatne informacje i dostarczać treści, które mogą faktycznie przekonwertować. W rezultacie możesz dominować i napędzać ekspansję cyfrową.

Liferay

Liferay to elastyczne rozwiązanie DXP, stworzone do bezproblemowej współpracy z wymaganiami biznesowymi, technologiami i procesami w celu stworzenia niestandardowego rozwiązania dopasowanego do potrzeb biznesowych. Pomaga dostarczać doświadczenia, aby zaangażować odbiorców i utrzymać ich w kontakcie z Twoją marką.

Możesz tworzyć niestandardowe i spersonalizowane środowiska, aby wzmocnić swoich użytkowników. Możesz również wesprzeć ich samoobsługą i obniżyć koszty obsługi klienta. Ponadto platforma ta pomaga zwiększyć wydajność operacyjną, pomagając klientom znaleźć to, czego szukają i optymalizując procesy biznesowe.

Ponadto Liferay pomaga zwiększyć Twoje przychody online, oferując usprawnione rozwiązanie DXP. Ułatwia również składanie zamówień, zachęca do powtórnych zakupów i pomaga zwiększyć średnią wielkość zamówienia, dzięki czemu klienci mogą łatwo dokonywać transakcji.

Liferay oferuje portale partnerskie, aby bez złożoności zbudować centrum wsparcia, rozwoju i współpracy z partnerami biznesowymi. Ponadto portale dla klientów umożliwiają personalizację treści i uproszczenie procesów. Podobnie portale pracownicze zwiększają produktywność Twoich pracowników, łączą ich bezproblemowo i sprawiają, że są samowystarczalni.

Otrzymujesz również portale dostawców, aby uprościć zakupy, zwiększyć zyski i wspierać dostawców za pomocą scentralizowanego rynku. Tymczasem Liferay Experience Cloud oferuje wiele wdrożeń w chmurze, od pełnego hostingu do samodzielnego hostingu, aby umożliwić Ci dokonanie aktualnego wyboru dla Twojego ekosystemu IT.

Zesty

Zmaksymalizuj swoje wyniki dzięki Zesty, potężny DXP, który może umożliwić Twojemu zespołowi tworzenie, optymalizację i dystrybucję treści internetowych. Pozwala poświęcić więcej czasu na tworzenie, a mniej na rozwój i konserwację, co jest prezentem dla nietechnicznych.

Nie pozwól, aby Twoje narzędzie CMS spowolniło Twój proces; używaj Zesty, aby robić to, co najlepsze – to jest tworzenie treści. To CMS, który może rozwijać się razem z Tobą, dzięki czemu jest najlepszy dla rozwijających się firm. Zmniejsza również złożoność, dzięki czemu możesz skoncentrować się na swoim celu.

Oferuje SEO i automatyczny kod, aby wykonać całą ciężką pracę, podczas gdy Ty skupiasz się na tworzeniu treści i łączeniu się z klientami, aby nawiązać znaczące relacje i zwiększyć lojalność wobec marki. Zesty ma również przyjazną dla użytkownika platformę i oferuje doskonałą obsługę klienta.

Neptun

Neptun DXP to fantastyczna platforma do tworzenia niestandardowych aplikacji opartych na modułowych blokach konstrukcyjnych aplikacji wielokrotnego użytku. Zobowiązuje się do 10-krotnie szybszego tworzenia aplikacji klasy korporacyjnej dzięki wykorzystaniu obecnych umiejętności programistycznych i pracy bez intensywnego podnoszenia umiejętności lub szkolenia.

Oferuje ujednolicony i intuicyjny interfejs użytkownika dla wszystkich aplikacji i witryn w punktach styku dla urządzeń mobilnych, głosowych, AR, stacjonarnych i offline. Ten DXP może w unikalny sposób połączyć low-code, no-code i pro-code, aby zwiększyć wydajność zespołu bez ograniczania ich do jednego, przynieść model.

Możesz nawet łączyć i tworzyć interfejsy API oraz perfekcyjny, responsywny UX. Ta platforma jest przydatna w różnych przypadkach użycia, w tym w produkcji, HR, handlu detalicznym, opiece zdrowotnej, usługach użyteczności publicznej i innych.

Wniosek 👩‍💻

Dostarczanie doskonałych cyfrowych doświadczeń wszystkim użytkownikom jest potrzebą chwili dla nowoczesnych firm. Korzystanie z platformy cyfrowej (DXP) może pomóc w osiągnięciu tego celu, umożliwiając lepsze zrozumienie użytkowników i tworzenie dla nich odpowiednich i dostosowanych treści.

Dlatego użyj dowolnej z wymienionych powyżej platform cyfrowych (DXP), aby utrzymać zaangażowanie klientów w potężne interakcje i treści, aby zwiększyć ROI i rozwój firmy.