11 najlepszych programów do zarządzania projektami typu open source [Self-hosted]

Zarządzanie projektami wymaga skutecznych strategii dla każdego procesu, od planowania projektu i jego realizacji po jego ostateczną realizację. Oprogramowanie do zarządzania projektami odgrywa zasadniczą rolę w organizowaniu i obsłudze różnych aspektów projektu na każdym etapie jego cyklu życia.

Cały proces to nie bułka z masłem; wydajna praca i wykonanie na czas projektu wysokiej jakości wymaga wysiłku od każdego członka zespołu. W tym celu kierownicy projektów i liderzy poświęcają wiele wysiłku na koordynację wszystkiego.

Nawet jedna dezinformacja lub błąd może doprowadzić cały zespół do poniesienia konsekwencji związanych z jakością i czasem realizacji, nie mówiąc już o wizerunku firmy i kulturze firmy.

Korzystanie z narzędzia do zarządzania projektami może uchronić Cię przed tymi zagrożeniami i nieefektywnością oraz zapewnić terminowe zakończenie projektu z satysfakcją klienta.

Porozmawiajmy, czym są te narzędzia i jak mogą Ci pomóc.

Co to jest oprogramowanie do zarządzania projektami?

Oprogramowanie do zarządzania projektami to narzędzie, które pomaga w planowaniu projektów, alokacji zasobów, harmonogramowaniu zadań i poprawia koordynację między członkami zespołu. Umożliwia także kierownikom projektów, użytkownikom i interesariuszom zarządzanie budżetowaniem i kosztami, dokumentacją, zarządzaniem jakością i właściwą administracją.

Narzędzie do zarządzania projektami zostało zaprojektowane specjalnie, aby pomóc zwiększyć produktywność Twojego zespołu i zapewnić terminową realizację projektów i ich jakość. Niektóre z typowych cech oprogramowania do zarządzania projektami obejmują:

  • Planowanie
  • Planowanie zadań
  • Lokowanie zasobów
  • Śledzenie postępu
  • Tworzenie map drogowych
  • Śledzenie błędów
  • Asygnowanie
  • Zapewnienie bezpieczeństwa i prywatności danych
  • Planowanie wydania
  • Raportowanie i analityka

Dlaczego potrzebujesz oprogramowania do zarządzania projektami?

Organizacje z licznymi projektami i dużymi zespołami mogą stawić czoła wyzwaniom związanym z realizacją swoich projektów. Wiele zadań wymaga Twojej uwagi, takich jak tworzenie pomysłów, planowanie, wdrażanie i dostarczanie. Każdy krok ma kluczowe znaczenie, aby dostarczyć wysokiej jakości projekt i sprawić, by Twoi klienci byli zadowoleni z prowadzenia Twojej firmy.

Robienie wszystkiego ręcznie pochłania dużo czasu, pieniędzy i pracy. Możesz również narazić się na ryzyko niedotrzymania terminów lub pogorszenia jakości z powodu nieefektywnego zarządzania projektami.

Oprogramowanie do zarządzania projektami pomaga usprawnić cały proces realizacji projektu. Umożliwia optymalizację każdego kroku, dzięki czemu możesz dostarczać projekty na czas bez uszczerbku dla jakości. Wzmacnia więź z klientami i buduje zaufanie oraz pomaga utrzymać solidny wizerunek marki.

Oto niektóre z korzyści płynących z używania narzędzia do zarządzania projektami:

Usprawnia przepływ pracy

Korzystając z narzędzia do zarządzania projektami, możesz usprawnić przepływ pracy w całym cyklu życia projektu. Zaoszczędzi ci to wykonywania ręcznych, powtarzalnych zadań, które są denerwujące i czasochłonne. Zamiast tego narzędzie może zautomatyzować różne procesy.

Możesz łatwo przydzielać zadania, efektywnie planować zadania, monitorować wdrażanie, śledzić postępy, integrować inne używane już narzędzia i wykorzystywać inne funkcje, aby pomyślnie ukończyć projekty w krótszym czasie realizacji z najwyższą jakością.

Centralizuje wszystkie informacje w narzędziu

Kiedy zaczyna się rzeczywista praca nad projektem, istnieje prawdopodobieństwo dezinformacji lub niewłaściwego zarządzania. W rezultacie pracownicy mogą czuć się przytłoczeni pracą, liczba plików, a cele ukończenia projektu wydają się bardzo odległe.

Ale korzystając z wydajnego narzędzia do zarządzania projektami ze scentralizowanym pulpitem nawigacyjnym, każdy członek zespołu może być na tej samej stronie, udostępniając informacje za pośrednictwem narzędzia. W ten sposób Twój zespół pracuje bez przerw, zamieszania i wypalenia.

Promuje płynny przepływ komunikacji

Luki komunikacyjne mogą skutkować nieefektywnością projektu. Może powodować dezinformację lub spory, a nikt tego nie chce w trakcie pracy (ani w dowolnym momencie). Wymiana informacji za pośrednictwem wiadomości e-mail jest powolna, a czasami nawet nie otrzymasz odpowiedzi, gdy będziesz ich pilnie potrzebować.

Narzędzie do zarządzania projektami pomaga promować przepływ komunikacji w zespole, umożliwiając im bezpośrednie komentowanie projektu, prowadzenie zdrowych dyskusji i szybkie przekazywanie informacji zwrotnych przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa danych.

Zwiększa przejrzystość zespołu

Zachowanie przejrzystości w zespole buduje zaufanie i otwiera drzwi do lepszej współpracy. Jeśli zadania, procesy i postępy nie są wyraźnie widoczne dla wszystkich, prowadzi to do wątpliwości i narzutów ze względu na śledzenie procesów na każdym kroku.

Mając po swojej stronie narzędzie do zarządzania projektami, możesz zapewnić większą przejrzystość, a wszyscy zaangażowani w projekt będą świadomi statusu projektu i procesów. Pomoże im zrozumieć kolejne kroki i skutecznie zorganizować zadania.

Zwiększa efektywność kosztową

Ręczne i powtarzalne procesy pochłaniają nie tylko czas, ale także wysiłek i koszty. Kiedy używasz jednego oprogramowania do planowania i organizowania zadań, współpracy z ludźmi i postępów dzięki scentralizowanym analizom, oszczędzasz pieniądze i czas.

Korzyści z samodzielnie hostowanych narzędzi do zarządzania projektami 👍

Jeśli zaczniesz polować na najlepsze oprogramowanie do zarządzania projektami, otrzymasz wiele opcji. W tej chwili sporządź listę podręczną oprogramowania na podstawie wielkości zespołu, budżetu i wymagań. Tutaj możesz wybrać oprogramowanie do samodzielnego zarządzania lub oparte na SaaS.

Korzyści związane z pierwszym z nich polegają na tym, że kod źródłowy jest dostępny bezpłatnie dla wszystkich, a także można go modyfikować i rozpowszechniać w zależności od potrzeb. Otwarte i bezpłatne narzędzia do zarządzania projektami pozwalają manipulować kodem w celu optymalizacji oprogramowania poprzez dodawanie większej liczby funkcji, usuwanie błędów itp.

Oto niektóre z bezpłatnych narzędzi do zarządzania projektami o otwartym kodzie źródłowym, które możesz wziąć pod uwagę.

Otwarty projekt

Otwarty projekt to zwinne, wydajne, klasyczne i hybrydowe oprogramowanie do zarządzania projektami typu open source. Będziesz mieć dostęp do ochrony swojej prywatności dzięki najwyższym standardom prywatności i bezpieczeństwa danych. Zainstalowanie go w infrastrukturze pomaga uzyskać pełną kontrolę i własność danych.

Korzystanie z narzędzia zapewni wgląd we wszystkie dane i ich przechowywanie bez żadnego wpływu z zewnątrz. Pozwoli to również Twojemu zespołowi pracować wydajniej, przyjemniej i prościej. Ponadto Twój zespół będzie mógł śledzić swoją pracę, aby uzyskać lepsze wyniki, jednocześnie szybko organizując zadania i rozdzielając zadania każdemu w zespole.

OpenProject ma wszystko w jednym miejscu, dzięki czemu możesz lepiej się komunikować. Zoptymalizuj kreatywność i doświadczenie członków zespołu za pomocą wspólnych osi czasu, aby wizualizować i tworzyć plany projektów.

Przeanalizuj szczegółowe działania, aby opracować plan i poinformuj wszystkich, jak postępować i kiedy dostarczyć projekt, rozumiejąc zakres. Zespoły zwinne będą również mierzyć, uczyć się i budować, aby zapewnić szybszą i lepszą pracę w każdej iteracji.

OpenProject zapewnia niezbędne narzędzia, aby uzyskać metodologie, takie jak Kanban i Scrum oraz zwinne opracowywanie produktów. Jest to duża społeczność dla programistów, entuzjastów open-source, firm itp., w której mogą znaleźć idealną konfigurację do wyboru między lokalami i elastycznymi opcjami hostingu.

Lokalne przedsiębiorstwo zapewnia premium, profesjonalną pomoc techniczną i funkcje zabezpieczeń dla samoobsługowego OpenProject. Oblicz cenę w zależności od liczby użytkowników. Wybierz opcje pomocy technicznej i okres subskrypcji, aby Twoja aplikacja zaczęła się od 405 USD/rok dla 5 użytkowników.

Jeśli potrzebujesz hostingu OpenProject, możesz wypróbować Platforma Kamatera.

Focalboard

Szukasz alternatywy dla Notion, Asany i Trello?

Cóż, możesz iść na Focalboard, który jest oprogramowaniem typu open source do samodzielnego zarządzania projektami. Pomaga organizować, zarządzać, śledzić i definiować pracę w zespołach za pomocą widoku tablicy Kanban. Posiada dwie edycje:

  • Pulpit osobisty Focalboard: Jest to aplikacja komputerowa do projektów osobistych i zadań do wykonania. Jest to jeden dzierżawca, który działa na lokalnym serwerze, aby uzyskać optymalną wydajność i szybkość.
  • Focalboard Personal Server: Jest to samoobsługowy serwer, który pomaga lepiej współpracować z zespołem.

Kliknij „dodaj nowe tablice”, aby wybrać zadania projektowe z różnych szablonów.

Zmień datę utworzenia, priorytet, ustawienia sortowania, ustawienia filtrów i grupuj według ustawień zgodnie z własnymi preferencjami. Możesz także przeciągać karty z jednej kolumny do drugiej, aby zmienić właściwość grupy. Ponadto edytuj karty, gdy chcesz poznać zestaw właściwości i treści oraz listę komentarzy.

Widoki tabeli ułatwiają przeglądanie kart w jednym miejscu, najeżdżając kursorem na tytuł, aby je otworzyć. Co więcej, każda tablica ma szablony kart i szablony tablic, aby dostosować każdą tablicę do swojego zespołu. Uzyskaj Personal Desktop na Macu i Windows lub Personal Server na Ubuntu.

Restya

Uzyskaj platformę do zarządzania projektami typu open source firmy Restya do zarządzania zadaniami, czatem, zadaniami itp. Restya to tablica kanban podobna do Trello, która oferuje zaawansowaną kategorię Extend Restyaboard i niezliczone opcje, takie jak skrypty, style użytkownika, widżety, integracje itp.

Mają aplikację MyRestyaboards, która jest kompatybilna z systemami operacyjnymi iPadOS i iOS. Śledzi wiele tablic Restya i możesz łatwo importować istniejące tablice z Asany, która jest używana w zarządzaniu projektami i pracą.

Jest to oparte na chmurze rozwiązanie do zarządzania projektami, w którym możesz również natychmiast importować swoją pracę z Kantree, elastycznego narzędzia do zarządzania, które pomaga organizować, współpracować nad projektami, zarządzać i planować. Co więcej, możesz łatwo przenosić tablice z Pipefy, Taiga, Taskwarrior, Trello i Wekan do Restya Board.

Oddzielna tablica zarządza każdym projektem, możesz tworzyć wiele tablic i zarządzać nimi jednocześnie. Używaj istniejących szablonów do natychmiastowego i szybkiego uruchamiania, a także wielokrotnie duplikuj jedną tablicę pod różnymi nazwami. Ponadto klawisze skrótów klawiaturowych umożliwiają wykonywanie niektórych czynności, takich jak usuwanie i dodawanie członków, otwieranie kart, głosowanie itp.

Stwórz jedną platformę cyfrową z tajnymi projektami i opisami. Na tej platformie cyfrowej otrzymasz interaktywny interfejs, lepszą widoczność organizacji oraz opcję edycji, dodawania członka, usuwania członka, zmiany uprawnień, sortowania i usuwania.

Wyświetl proste tablice lub zastosuj filtry, aby zobaczyć listę tablic i ustawić jej widoczność jako publiczną lub prywatną. Możesz także zobaczyć karty w formacie siatki lub widoku listy. Restya zapewnia widok kalendarza wraz z wariacjami kolorów, aby był wyraźny i wyróżniony.

Dodatkowe funkcje, które będziesz mieć, to widok Gantta, widok raportu, zaproszenie do członków, widok listy członków, tryb edytowania widoczności, zmiana tła, modyfikowanie tekstur i wzorów, niestandardowa opcja tła, automatyczna subskrypcja, tempo produktywności i wiele innych.

ERPNastępny

Ulepsz swój codzienny styl pracy dzięki oprogramowaniu do zarządzania projektami typu open source ERPNastępny. Pozwala organizować zadania, planować, planować i analizować projekty, współpracując z zespołem w celu przyspieszenia pracy.

ERPNext może śledzić terminy realizacji projektów dzięki przejrzystemu wglądowi w plan. Możesz zarządzać wszystkim z jednego obszaru roboczego i uprościć projekty, odkrywając podejście oparte na zadaniach.

ERPNext oferuje łatwą współpracę, umożliwiając podzielenie projektu na niewielkie zadania i przypisanie ich kolegom z zespołu. Otrzymasz również dostęp do postępów swojego projektu i jego efektywności poprzez priorytety i jasny zakres, kamienie milowe i szacowane terminy.

Co więcej, ERPNext umożliwia udostępnianie i przesyłanie plików multimedialnych, takich jak obrazy, dokumenty i filmy. Uzyskaj płynną komunikację ze wszystkimi dzięki automatycznym odpowiedziom na przychodzące wiadomości e-mail.

Uzyskaj aktualne i dokładne informacje w dowolnym momencie, gdy potrzebujesz kontrolować wydatki i budżety, lepiej planować każdy projekt i sprawdzać, jak wydano budżet. Pozwala także na budowanie oprogramowania do projektów open-source.

Taskcafe

Taskcafe to narzędzie do zarządzania projektami typu open source, które pomaga zarządzać różnymi zadaniami za pośrednictwem interfejsu tablicy Kanban, ustawiając terminy oraz dodając listy kontrolne i etykiety. Po przejściu do widoku „Moje zadania” zobaczysz każde przypisane zadanie.

Otrzymasz również opcje, takie jak osobiste projekty, komentarze do zadań, czynności związane z zadaniami itp. Jeśli szukasz alternatywy dla NextCloud, Trello itp., możesz mieć Taskcafe, która będzie pasować do Twojego przepływu pracy i pomoże Ci łatwo zarządzać każdym projektem. Jest w fazie rozwoju alfa i posiada wiele przydatnych i unikalnych funkcji.

Pomarańcza

Uzyskaj skalowalne i bezpieczne narzędzie do zarządzania projektami typu open source — Pomarańcza do zarządzania zwinnymi i prostymi projektami dla Twoich zespołów. Pomaga tworzyć strategie, dobrze je planować, realizować plan i umożliwiać zespołowi zakończenie w terminie, aby pomyślnie zakończyć projekt.

Orangescrum pomaga zaplanować wszystko strategicznie, aby osiągnąć wyższą wydajność i uzyskać optymalne wyniki. Oprócz tworzenia planów projektów możesz je również bezproblemowo monitorować i dostarczać. Pomaga również we współpracy w czasie rzeczywistym i minimalnym wykorzystaniu zasobów podczas przypisywania ról kolegom z zespołu.

Orangescrum integruje Twój przepływ pracy z wizualnym planowaniem projektu, aby zwiększyć wskaźniki sukcesu. Uzyskaj wgląd w wydajność portfela i inicjatywy dzięki danym w czasie rzeczywistym na pulpitach nawigacyjnych. Ponadto możesz zarządzać działaniami finansowymi i budżetami, monitorując wydatki projektu i koszty zasobów, aby osiągnąć wyższe marże zysku.

Zabezpiecz swoje dane za pomocą kontroli dostępu opartej na rolach (RBAC) i jednokrotnego logowania. Możesz również pobrać Orangescrum na urządzenia z systemem Android lub iOS, aby zarządzać tą samą pracą będąc na zewnątrz. Ponadto scentralizuj informacje o projekcie, aby mieć do nich łatwy dostęp z dowolnego miejsca.

Jeśli jesteś startupem i chcesz śledzić pracę, wybierz plan startowy za jedyne 9 USD miesięcznie dla 10 użytkowników i skorzystaj z takich korzyści, jak nieograniczona liczba zadań, projekty, wykres Gantta, status, przypomnienie o zadaniach, 5 GB pamięci i 5 gości użytkowników.

Tajga

Dostarcz swój projekt zgodnie z obietnicą w ramach budżetu z Tajga – narzędzie do zarządzania projektami o bogatych funkcjach i prostocie z intuicyjnym interfejsem dla wielofunkcyjnych zwinnych zespołów. Umożliwia współpracę z zespołem w celu zdefiniowania rezultatów i wykorzystania ich wiedzy.

Rozpocznij dopasowywanie zadań i ustalaj priorytety wyników, aby umożliwić każdemu członkowi terminowe ukończenie. Ponieważ komunikacja jest ważnym punktem w każdym zarządzaniu, Taiga pomaga szybko komunikować się z kolegami z zespołu, aby dzielić się postępem zadań. Ponadto pozwól swoim kolegom z zespołu przeglądać bieżące działania i sprawdzać wykonane zadania.

Dzięki Taiga możesz zapewnić lepszą przejrzystość swojego zespołu w zakresie bieżącego statusu i alokacji zasobów oraz lepiej zrozumieć wysiłek wymagany do ukończenia projektu. Posiada łatwy w użyciu interfejs, który pomaga ulepszyć sposób pracy i wykonywania zadań.

Możesz zmienić przepływy pracy i dodać więcej funkcji bez skomplikowanej konfiguracji między projektami. Taiga oferuje również niezawodność, niezależność, adaptacyjność, elastyczność, bezpieczeństwo, wydajność i stabilność, aby pomóc Ci w realizacji doskonałych projektów.

Zarejestruj się za darmo, aby uzyskać do 5 projektów prywatnych, nieograniczoną liczbę projektów publicznych i do 300 MB pamięci. Jeśli chcesz mieć więcej korzyści, skorzystaj z planu 5 USD za użytkownika miesięcznie.

Obudź się

Obudź się to otwarte cyfrowe miejsce pracy, które pozwala poprawić produktywność organizacji. Pomoże Ci bezproblemowo komunikować się z zespołem, zapraszać użytkowników zewnętrznych, udostępniać pliki, współpracować nad dokumentami i rozpoczynać spotkanie wideo.

Twake daje Ci swobodę zarządzania całym projektem, tworzenia nowych zadań, przenoszenia każdego zadania zgodnie z ich postępem, przydzielania pracy wraz z terminami kolegom z zespołu. Menedżer plików typu „przeciągnij i upuść” umożliwia łatwy dostęp do przechowywanych i udostępnianych dokumentów.

Możesz bez wysiłku zarządzać etykietami i wersjami, a także edytować swoje pliki. W razie potrzeby twórz nowe wydarzenia zespołowe, dołączaj łącza wideo do spotkań konferencyjnych, konfiguruj powiadomienia dla członków, dołączaj odpowiednie zadania i pliki oraz ustalaj terminy.

Co więcej, zainstaluj aplikację, której potrzebujesz w swoim przepływie pracy, bezproblemowo dzięki Twake. Każda aplikacja jest niezależna od plików, kalendarzy i dyskusji. Możesz pracować z tym samym dokumentem w dowolnym formacie, takim jak Google Doc, Libre Office, MS Office itp.

Baza danych Twake jest zaszyfrowana, dzięki czemu Twoje pliki są bezpieczne. Dodatkowo masz prawo decydować, kto może uzyskać dostęp do plików. Wszystkie Twoje dane i pliki są bezpiecznie przechowywane we Francji. Jest zgodny z RODO i umożliwia bezpieczne przesyłanie za pomocą szyfrowania HTTPS/SSL.

Zacznij korzystać z tej platformy do zarządzania projektami za darmo z ograniczonymi funkcjami lub zaawansowanymi planami, aby uzyskać więcej korzyści.

Wekan

Innym darmowym oprogramowaniem do zarządzania projektami o otwartym kodzie źródłowym na tej liście jest Wekan z tablicą kanban. Tablica Kanban to bezkonkurencyjne narzędzie, które utrzymuje porządek w pracy, takie jak prowadzenie listy rzeczy do zrobienia, praca w zespole, planowanie urlopów i przeglądanie aktualnego statusu projektu.

Wekan pomaga zwiększyć produktywność, uwalniając czas na skupienie się na najważniejszych elementach. Ma opcję instalacji jednym kliknięciem na komputerze lub serwerze. Wekan jest używany w wielu krajach i jest dostępny w 63 różnych językach.

To narzędzie ma interfejs użytkownika w czasie rzeczywistym, który pozwala zarządzać wszystkim. Ponadto obsługuje również różne platformy. Aby mieć Wekan na swoim komputerze, potrzebujesz podstawowych wymagań.

Pomogłoby, gdybyś miał 64-bitowy Linux Snap lub Sandstorm/Windows/Mac, procesory, w których istnieją MongoDB i Node.js, co najmniej 1 GB wolnej pamięci RAM dla Wekan, serwer systemowy z 4 GB pamięci RAM i wystarczającą ilość miejsca na dysku.

ProjectLibre

Jeśli szukasz narzędzia do rozwiązania swojej pracy zarządczej, ProjectLibre to doskonała opcja!

Jest to alternatywa typu open source dla Microsoft Project i obsługuje systemy Mac, Windows i Linux oraz może otwierać pliki MS Project. Zapewnia również opcje zarządzania wieloma projektami dla zespołów.

ProjectLibre można przetłumaczyć na 29 języków i zmienić język z rozwijanego menu. Oferuje funkcje i korzyści, takie jak wykresy Gantta, wykresy PERT, diagramy sieciowe, wykresy RBS/WBS, kalkulacja wartości wypracowanej, histogramy zasobów itp.

Leantime

Jak sama nazwa wskazuje, Leantime oferuje „szczupłe” zarządzanie projektami, które pokochaliby innowatorzy i startupy. Został zaprojektowany tak, aby działał bezbłędnie od pomysłu projektu do ostatecznej dostawy. To narzędzie o otwartym kodzie źródłowym jest napisane w PHP i JavaScript i korzysta z bazy danych MySQL.

Lista funkcji obejmuje tablice kanban do zarządzania zadaniami, widoki kalendarza i tabel, wykresy Gantta do zarządzania kamieniami milowymi oraz Lean Canvas do tablic badawczych. Ponadto oferuje zarządzanie kartami czasu pracy, pulpity nawigacyjne projektów, retrospektywy, raporty, uwierzytelnianie dwuskładnikowe i wiele ról użytkowników.

Możesz zintegrować Leantime ze Slack, Zulip i Mattermost; i eksportuj zadania, kamienie milowe i karty czasu pracy do CSV. Do przechowywania plików używa lokalnego systemu plików lub AWS S3, a to narzędzie jest dostępne w języku angielskim, rosyjskim, hiszpańskim i holenderskim.

Wniosek 👩‍🏫

Oprogramowanie do zarządzania projektami pomaga przyspieszyć przepływ pracy, promować lepszą komunikację, oszczędzać czas i pieniądze. Mam nadzieję, że omówione powyżej otwarte i bezpłatne narzędzia do zarządzania projektami pomogą Ci osiągnąć te korzyści, aby pomyślnie ukończyć każdy projekt.

Alternatywnie, jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do samodzielnego wdrożenia, możesz wypróbować zarządzane rozwiązania do zarządzania projektami, takie jak poniedziałek.