11 najlepszych programów do zarządzania zasobami dla małych i średnich firm

Zarządzanie zasobami to proces używany przez menedżerów zasobów lub firmy do zarządzania swoimi zasobami w celu osiągnięcia celów organizacyjnych lub projektowych. Zasobami mogą być ludzie, czas, urządzenia i finanse.

Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu zasobami możesz efektywnie zarządzać zasobami i realizować projekt przy obniżonych kosztach i w ramach budżetu.

Narzędzie do zarządzania zasobami może pomóc przydzielić odpowiednie zasoby do właściwego zadania lub projektu, aby wykonać zadanie zgodnie z budżetem i na czas, bez większych problemów lub eskalacji w projekcie.

Źródło obrazu: wikimedia.org

Jakie jest znaczenie zarządzania zasobami?

W zarządzaniu zasobami jednym z najważniejszych kryteriów zgodności zasobów jest prawidłowa alokacja zasobów. Nadmierne lub niedostateczne wykorzystanie pracowników powoduje ogromne wypalenie, co może powodować wysoki wskaźnik odpływu pracowników.

Integrując procesy i technologię z automatyzacją, zarządzanie zasobami można projektować wydajnie i efektywnie. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, menedżerowie mogą idealnie dysponować ludźmi i zasobami w ramach budżetu. Według nauka przez PMI Pulse, Słabe zarządzanie zasobami może spowodować utratę nawet 11,4% zasobów firmy.

Podczas tej globalnej pandemii Covid i praca z kultury domowej zmuszają firmy do przyjmowania narzędzi do zarządzania zasobami w celu zarządzania zasobami i realizacji projektów w zakresie i harmonogramie.

Krótko mówiąc, planowanie zasobów jest jednym z podstawowych kryteriów, które należy spełnić, aby wypełnić zobowiązania podczas realizacji projektu. Pomaga w planowaniu projektu, zapewnia widoczność wymaganych zasobów i umiejętności, pomaga w przenoszeniu zasobów według wykorzystania i pojemności oraz umożliwia ustalanie priorytetów działań w celu dotrzymania terminów projektu.

Jak odbywa się zarządzanie zasobami?

Ze względu na postęp technologiczny poprzednie metody zarządzania zasobami zostały wycofane lub są przynajmniej preferowane w obecnym scenariuszu.

Tradycyjne kalendarze, arkusze Excel, Microsoft Access, dokumenty Word były w przeszłości wykorzystywane do zarządzania, przydzielania i planowania zasobów.

Źródło obrazu: quickscrum.com

Tradycyjna lub jakakolwiek ręczna metoda zarządzania zasobami byłaby czasochłonna i może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, szczególnie w zarządzaniu wieloma projektami i zespołami w różnych lokalizacjach i kulturze WFH (praca z domu).

Dzisiejsze narzędzia do zarządzania zasobami zapewniają lepszą widoczność projektów lub zadań, nad którymi pracują, ich dostępność i harmonogramy. Jego mechanizm łączności w czasie rzeczywistym pozwala menedżerom, pracownikom i interesariuszom być na bieżąco i mieć jasny obraz bieżących projektów i projektów, co pomaga podejmować świadome decyzje i wyznaczać kamienie milowe.

Niektóre zalety narzędzi do zarządzania zasobami są wymienione poniżej:

  • Ustal oczekiwania i podążaj za nimi
  • Zwiększ elastyczność w zarządzaniu zdalnymi zespołami
  • Łatwe planowanie i planowanie działań dzięki krótkim spotkaniom
  • Śledzenie statusu pracy pracowników w czasie rzeczywistym
  • Dostępność i łączność zespołu i menedżera zgodnie z ich potrzebami
  • Można wyeliminować mikrozarządzanie, co prowadzi do ogólnej satysfakcji

Dlaczego małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) muszą stosować oprogramowanie do zarządzania zasobami (RMS)

Zasoby są atutem każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości. Jeśli zasoby są alokowane prawidłowo, nie powinno dojść do eskalacji, zakłóceń, awarii i, co najważniejsze, utraty przychodów. RMS i inne narzędzia CRM pomogą firmom osiągnąć cele biznesowe i zachować konkurencyjność na dzisiejszym konkurencyjnym rynku.

Przede wszystkim koszty, umiejętności i brak wglądu we wdrażanie to czynniki, które zmuszają MŚP do korzystania z RMS do zarządzania swoją działalnością biznesową. Wraz z wprowadzeniem RMS opartych na SaaS (Software-as-a-Service) oraz łatwych w użyciu i prostych platformach, scenariusz zmienił się dzisiaj.

Nowa możliwość rozliczania RMS w oparciu o subskrypcję zachęca również MŚP do wdrażania RMS w celu zwiększenia efektywności biznesowej.

RMS pomaga MŚP planować zasoby i właściwie przydzielać zadania, zwiększać przejrzystość, umożliwiać automatyzację, utrzymywać cyfrową transformację, być konkurencyjnym, poprawiać przepływ pracy, rozwiązywać problemy z alokacją zasobów, zmniejszać złożoność wielu projektów, pojedynczy punkt odpowiedzialności, wysoką kontrolę itp.

W poniższej sekcji zobaczymy jedne z najlepszych w branży oprogramowania do zarządzania zasobami, korzystne dla małych i średnich firm.

Teamdeck

Teamdeck to szeroko stosowany system RMS typu „wszystko w jednym”. Firma twierdzi, że jej aplikacje do zarządzania zasobami są używane przez zespoły z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Europy, Australii, Bliskiego i Dalekiego Wschodu oraz Afryki.

Narzędzie zawiera wszystkie opcje dostępu potrzebne do zarządzania zasobami, takie jak planowanie, harmonogramowanie, ewidencjonowanie czasu, zarządzanie urlopami i inne. Jego prosty widok kalendarza umożliwia wykonywanie ważnych zadań, takich jak śledzenie nieprzydzielonych zasobów, przypisywanie do nich działań i monitorowanie ich harmonogramu.

Na podstawie przychodów lub rozliczenia punktów menedżerowie mogą obliczać KPI (kluczowe wskaźniki wydajności) i ROI (zwrot z inwestycji), a ich raporty adaptacyjne pomagają określić zaangażowanie zespołu.

Pulpit nawigacyjny oprogramowania pomaga w prognozowaniu przyszłych wymagań projektów na podstawie projektów w przygotowaniu.

Cechy

  • Rozszerzone raportowanie, takie jak raporty budżetowe lub płacowe
  • Właściwe zarządzanie zasobami, w tym cogodzinne wizyty kontrolne i urlopy zespołowe.
  • Zarządzanie urlopami zasobów, w tym zatwierdzenie/odrzucenie, dni ustawowo wolne od pracy, brak zasobów i przyczyny.
  • Kontroluj wykorzystanie zasobów, monitorując wykorzystanie w różnych projektach

Krótko mówiąc, za pomocą tego oprogramowania można planować i kontrolować całą pracę zespołową, a decyzje oparte na danych można podejmować w oparciu o zaawansowane struktury raportowania. Opiera się na subskrypcji oprogramowania i jest najtańszy w tej kategorii, zaczynając od 0,9 USD miesięcznie, ale w tej cenie dostęp do aplikacji mobilnej i Teamdeck nie jest zapewniony.

Wrike

Wrike Oprogramowanie jest częścią znanej na całym świecie firmy Citrix w zakresie wirtualizacji i chmury. Posiada rozbudowaną funkcjonalność, zapewniając, że zasoby i kierownicy zespołów pozostają uporządkowani przez cały cykl życia projektu.

Oprogramowanie tworzy projekty wizualne za pomocą tablic Kanban i wykresów Gantta i współpracuje w rozproszonym środowisku i wielu projektach.

Pulpit nawigacyjny dzieli pracę na trzy sekcje: Zadania, Projekty i Foldery. Foldery to hierarchiczna struktura służąca do organizowania zadań w projektach. Każdy projekt ma określone ramy. Kierownik projektu może przyporządkować poszczególne zadania do poszczególnych zasobów wraz z danymi i terminami.

Oprogramowanie ma wbudowane szablony, które pomagają zmaksymalizować wydajność zasobów i projektów na kilka sposobów, w tym tworzenie map drogowych produktów, widoczność nadchodzących projektów, skuteczne plany komunikacji, dzielenie złożonych projektów na łatwe do wdrożenia fazy itp.

Cechy

  • Automatyzacja projektów i szacowanie ryzyka
  • Zapewnia 360-stopniową widoczność działań końcowych
  • Narzędzia szyte na miarę dla każdego zespołu i każdej branży
  • Potężne narzędzia, takie jak polecenia głosowe i inteligentne odpowiedzi

Platforma Wrike umożliwia ponad 400 integracji, takich jak Salesforce, różne narzędzia CRM, Slack, Microsoft Teams i wiele innych, które nie zatrzymają ani nie utrudnią pomyślnej realizacji zobowiązań. Oprogramowanie jest oparte na subskrypcji, a jego cena zaczyna się od 9,8 USD za użytkownika miesięcznie. Ma również 14-dniowy okres próbny.

to powinno iść do #3

Smartsheet

Smartsheet sprawia, że ​​jesteś profesjonalistą w zarządzaniu zasobami dzięki widokowi z lotu ptaka na rutynowe działania Twojej organizacji.

Zaawansowane śledzenie czasu umożliwia śledzenie z dokładnością do minuty, aby jak najlepiej wykorzystać siłę roboczą. Sekcja Osoby umożliwia dostęp oparty na rolach i może pomóc w zarządzaniu pełnoetatowymi pracownikami i wykonawcami.

Poza tym możesz sprawdzić przegląd każdego projektu i uzyskać liczby wskazujące na niedostateczne lub nadmierne wykorzystanie zasobów.

Ponadto Smartsheet obsługuje 100 operacji cofania i ponawiania planowania w aktywnej sesji przeglądarki.

Dzięki szablonom projektów można jednocześnie aktualizować lub importować wiele projektów.

Ostatecznie raporty dotyczące czasu, wydatków, budżetu i wykorzystania ułatwiają analizę ogólnej wydajności i odpowiednią poprawę dla przyszłych projektów.

Wreszcie, masz wszystko i więcej, aby doświadczyć z pierwszej ręki dzięki 14-dniowemu bezpłatnemu okresowi próbnemu bez karty kredytowej.

Prognoza

Prognoza platforma to wielokrotnie nagradzane oprogramowanie. Zdobył wiele tytułów wiodącej na świecie platformy ewaluacyjnej G2 za najlepsze zarządzanie projektami, zarządzanie zasobami, zarządzanie zadaniami i wiele innych.

Jest to kompletne oprogramowanie do zarządzania projektami, które pomaga zapewnić ostateczną realizację działań i absorpcję zdolności wszystkich zasobów. Inne moduły, takie jak zarządzanie projektami, współpraca zespołowa, zarządzanie czasem, analiza biznesowa i automatyzacja pracy AI, można łatwo zintegrować z platformą zarządzania zasobami.

Jedną z jego wyjątkowości jest to, że jest to jedno z najszybszych programów do uruchomienia, które pomaga zespołom z małych i średnich firm w szybszym wdrażaniu i rozpoczęciu dostarczania. Ma wyższy wskaźnik adopcji użytkowników niż jakiekolwiek inne oprogramowanie w tej kategorii.

Cechy

  • Szybsze śledzenie zasobów w czasie na podstawie sugestii sztucznej inteligencji
  • Zapewnia podgląd w czasie rzeczywistym wykorzystania i pojemności wszystkich zasobów
  • Dostosuj obciążenie pracą, aby uniknąć problemów
  • Automatycznie oblicza zużycie zasobów, aby lepiej zrozumieć czas spędzony na korzystaniu.

Oprogramowanie do prognozowania pomaga kierownikom ds. zasobów lub projektów w planowaniu i dostosowywaniu działań w celu wyeliminowania wąskich gardeł i wyznaczania standardów w celu dotrzymania terminów. Cena zaczyna się od 29 USD/miejsce/miesiąc za minimum 10 miejsc. To oprogramowanie jest dostępne w 14-dniowej wersji próbnej.

Activecollab

Activecollab to kolejne łatwe w użyciu oprogramowanie, które obsługuje wszystkie fazy zarządzania projektami, w tym zarządzanie pracą, współpracę zespołową, zarządzanie czasem i zasobami, zarządzanie klientami i rentowność.

Menedżerowie lub dyrektorzy mogą używać tego oprogramowania do planowania działań projektowych i zarządzania zasobami od początku do końca.

To łatwe środowisko do budowania efektywnej komunikacji i współpracy z zespołem, innymi menedżerami i klientami. Jest bezpłatny dla małych projektów z limitem 3 użytkowników.

Cechy

  • Zautomatyzowane planowanie zadań
  • Importuj projekty z innych aplikacji i integracje Zapier, Slack, Webhooks
  • Lista zadań i widok Kanban
  • Integracja z przechowywaniem w chmurze

Prosta platforma do oceny stanu projektu, czasu poświęconego na zasoby i rentowności biznesowej, pomagająca zapewnić, że zobowiązania mieszczą się w budżecie. Cena zaczyna się od 7,5 USD za trzech użytkowników. Możesz testować to oprogramowanie za darmo przez 14 dni przed użyciem go w swoim środowisku pracy.

Platforma

Platforma został wyraźnie opracowany do zarządzania zasobami, planowania i planowania wydajności. Pomaga tworzyć i przypisywać zadania w ciągu kilku sekund, dodawać fazy projektu i terminy, przydzielać zasoby i zarządzać wydajnością zespołu.

Według firmy znajduje zastosowanie w różnych branżach, m.in. agencjach, firmach konsultingowych, firmach architektonicznych, firmach informatycznych i innych.

Platforma umożliwia integrację istniejących przepływów pracy w przedsiębiorstwie na potrzeby zarządzania projektami, planowania, aktualizacji luzu i nie tylko. Oprócz wizualizacji zasobów i raportów projektowych, oprogramowanie to może również zarządzać złożonymi wymaganiami projektowymi.

Cechy

  • Ta platforma zapewnia prognozy zasobów pokazujące szacunki projektu w porównaniu z wartościami rzeczywistymi.
  • Wstępnie wypełniony wbudowany arkusz czasu pracy ułatwia zasobom wykonywanie pracy.
  • Elastyczność w planowaniu zasobów dla menedżerów i rejestrowanie czasu zasobów z dowolnego miejsca
  • Ochrona danych osobowych poparta zgodnością z RODO i SOC2

Float to jedna z najpopularniejszych platform do zarządzania zasobami w tej kategorii. Łatwy w użyciu i łatwy do wdrożenia, już od 6 USD miesięcznie. Istnieje również 30-dniowy okres próbny.

Saviom

Saviom to zaawansowane oprogramowanie do zarządzania zasobami z niestandardowymi opcjami konfiguracji, które można modyfikować zgodnie z wymaganiami projektu. Mówi się, że oprogramowanie pomaga obniżyć koszty zasobów o 10 do 30% i zwiększyć wykorzystanie zasobów o 10 do 20%.

Jedną z jej wyjątkowości jest to, że platforma przewiduje pełną przejrzystość zasobów, w tym wymagania, nieopłacone zasoby, nadmierne i niedostateczne wykorzystanie, planowanie pojemności z wykorzystaniem wielowymiarowej analityki w czasie rzeczywistym.

Jest to kompleksowa platforma zarządzania zasobami, która pomaga MŚP z wyprzedzeniem przewidywać zapotrzebowanie na zasoby na podstawie analizy podaży i popytu.

Oprogramowanie pomaga szybko identyfikować i przydzielać odpowiednie zasoby na czas, w oparciu o możliwości, lokalizacje, obszary zainteresowań itp.

Cechy

  • Zrozumieć finanse projektu, takie jak koszty, przychody, marże zysku,
  • Zoptymalizuj niezafakturowane zasoby, aby poprawić wykorzystanie zasobów
  • Pomaga zidentyfikować luki między wartościami rzeczywistymi podobnymi do macierzy zasobów a prognozami
  • Inteligentny pulpit biznesowy do analiz i raportowania

Jeśli szukasz kompleksowego oprogramowania do zarządzania zasobami dla inżynierii, księgowości, IT, budownictwa, konsultingu, Saviom jest najlepszym wyborem. Pomaga w planowaniu zasobów, planowaniu wydajności, raportowaniu i analizie, a także integracji z innymi platformami przepływu pracy. Ceny są dostępne na życzenie po wycenę.

Proces

Proces to oprogramowanie do zarządzania pracą i zasobami. Jest to łatwe w użyciu oprogramowanie do tworzenia wielu przepływów pracy, przypisywania różnych zasobów i śledzenia postępów.

Jednym z kluczy do zarządzania przepływem pracy jest organizacja dokumentów, a to oprogramowanie zapewnia prosty interfejs do tworzenia, organizowania i udostępniania dokumentów w zespołach.

Interfejs typu „przeciągnij i upuść” umożliwia menedżerom tworzenie i przypisywanie zadań do zespołów w ciągu kilku minut oraz śledzenie postępów i otrzymywanie powiadomień za pośrednictwem pulpitów nawigacyjnych. Jedną z jego wyjątkowości jest to, że możesz tworzyć zadania w oparciu o spełnione warunki, takie jak: if / then.

Cechy

  • Tworzenie przepływów pracy w oparciu o macierz akceptacji, jedno lub wieloetapowe
  • Możliwość integracji ponad 1000 aplikacji
  • Automatycznie planuj i przypisuj przepływy pracy oraz aktualizuj inne aplikacje
  • Zintegrowane formularze do automatycznego zbierania danych z innych aplikacji

Jest to kompletne oprogramowanie do współpracy zespołowej i zarządzania przepływem pracy z wieloma funkcjami, takimi jak automatyzacja zadań, wbudowane zaplanowane przepływy pracy i inne moduły automatyzacji, które ułatwiają tworzenie, przypisywanie i śledzenie przepływów pracy i zasobów. Z oprogramowania można korzystać bezpłatnie przez 14 dni, a koszty zaczynają się od 25 USD miesięcznie na użytkownika.

Instagantt

Instagantt to platforma wykresów Gantta do zarządzania projektami. Wykres Gantta to metoda wykresu słupkowego, której można używać do planowania, planowania i śledzenia projektów o dowolnym rozmiarze.

Oprócz tego, że jest platformą wykresów słupkowych, ma również różne wbudowane funkcje, które pomagają zarządzać zadaniami, zespołami i budżetami oraz zapewnić sukces projektów.

Jest to kompletne oprogramowanie do zarządzania projektami, które pomaga planować terminy projektów, ustalać zależności i punkty odniesienia, alokować zasoby i wykonywać pracę zespołową.

Jego funkcja obciążenia pracą zapewnia, że ​​zasób nie jest przeciążony lub niewystarczająco wykorzystany, tworząc zrównoważony zespół i obciążenie pracą.

Cechy

  • Szybsze wykresy Gantta z intuicyjną platformą
  • Interaktywny pulpit nawigacyjny do wizualizacji terminów, postępów i zasobów dla każdego projektu
  • Łatwa integracja projektu Asana

Jeśli szukasz wielokrotnie nagradzanego oprogramowania do zarządzania zasobami i projektami opartego na platformie wykresów Gantta, to oprogramowanie wystarczy. To zaawansowane rozwiązanie wykresu Gantta jest dostępne w przystępnych cenach, zaczynając od 5 USD miesięcznie. Możesz nawet wypróbować wersję próbną 7 dni przed zakupem.

Mavenlink to wielokrotnie nagradzane oprogramowanie do dynamicznej optymalizacji zasobów. Został uznany za 1 miejsce za zarządzanie zasobami, zarządzanie projektami i zarządzanie pracą przez G2 Grids w 2021 roku.

Służy do wdrażania zespołów w czasie rzeczywistym w oparciu o scenariusze biznesowe o różnych potrzebach. Oprogramowanie pozwala zobaczyć wpływ korekt na produktywność i zyski, gdy wprowadzane są korekty na poziomie zasobów.

Posiada unikatowość zasobów prognozowania potrzebnych do nadchodzących projektów. Pomaga również analizować wymagania i opłacalność realizowanych projektów.

To oprogramowanie ma wszystko, czego potrzebujesz do zarządzania zasobami w czasie rzeczywistym i spełniania stale rosnących oczekiwań.

Cechy

  • Zaprojektowany, aby demonstrować ciągłe doskonalenie z reakcją w czasie rzeczywistym
  • Definiowanie obszarów zrównoważonego rozwoju
  • Pomóż zrównoważyć kompetencje zasobów w oparciu o zapotrzebowanie projektu
  • Ocenianie wielu planów jednocześnie

Mavenlink zdobył wiele nagród. To nie tylko zaawansowane oprogramowanie do zarządzania zasobami, ale także platforma do kompleksowego zarządzania projektami i zadaniami z prognozowaniem przyszłych potrzeb zasobów. Ceny są dostępne, gdy poprosisz o wycenę.

Hubplanner

Hubplanner oferuje kompletne rozwiązanie z kilkoma kluczowymi funkcjami, takimi jak zarządzanie zasobami, planowanie zadań, pomiar czasu i planowanie projektów w jednym panelu, który jest łatwy do wdrożenia i użytkowania.

Jego prosty pulpit nawigacyjny zapewnia pełną przejrzystość harmonogramu całego zespołu w zakresie projektów i wydarzeń. Struktura raportowania została opracowana z myślą o projektowaniu na poziomie przedsiębiorstwa, co zapewnia kompleksowe wskaźniki do śledzenia wykorzystania.

Posiada osobny moduł planowania do planowania, który można zintegrować z zarządzaniem zasobami. Jego wyjątkowość polega na tym, że menedżer może zaplanować budżet projektu, podać stawki rozliczeniowe i obliczyć wydatki projektu.

Cechy

  • Łatwy harmonogram przeciągania i upuszczania dla zespołów projektowych
  • Może monitorować realizację poszczególnych zasobów lub projektów
  • Może pokazywać w czasie rzeczywistym analizę wszystkich Twoich projektów i zasobów
  • Urlopy i urlopy, przepływ wniosków i zatwierdzania

Z tego oprogramowania można korzystać bezpłatnie przez 60 dni. Jeśli szukasz kompleksowego zarządzania zasobami, planista centrum wykona zadanie. Jego cena zaczyna się od 7 USD za zasób/miesiąc.

Wniosek

Zarządzanie zasobami to jedno z najtrudniejszych zadań na każdym etapie zarządzania projektami, ale dzięki odpowiednim narzędziom i oprogramowaniu może to stać się znacznie prostsze.

Prawie wszystkie omówione powyżej narzędzia do zarządzania zasobami są nagradzane, mają prawie taką samą funkcjonalność i są oparte na SaaS z niewielkimi różnicami w funkcjach. Małe i średnie firmy mogą przetestować te narzędzia, a następnie osiągnąć porozumienie przed sfinalizowaniem zakupu.

Interesuje Cię wirtualna asystentka? Spójrz na wirtualnych asystentów dla Twojej firmy z tych platform.

Utwórz pulpit nawigacyjny KPI za pomocą tych narzędzi.