13 najlepszych narzędzi marketingu treści dla wzrostu i zaangażowania

Specjaliści od marketingu internetowego nie mylą się, twierdząc, że treść to podstawa. W dobie cyfrowej, treść stanowi siłę napędową przepływu informacji i danych.

Zarówno przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji, jak i te dopiero wschodzące, potrzebują regularnie publikować treści online i offline, aby informować odbiorców o swoich produktach i usługach.

W obliczu faktu, że każda firma tworzy treści, pojawia się kluczowe pytanie: Co przyciąga uwagę odbiorców i jak tworzyć angażujące materiały? W przeszłości wystarczyłoby tworzyć jakiekolwiek treści, ale czasy się zmieniły. W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja o uwagę odbiorców jest ogromna, konieczne jest generowanie unikalnych, wartościowych, regularnych i ekscytujących treści, które jednocześnie trafią w preferencje docelowej grupy.

Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą znacząco wesprzeć firmy w ich strategii content marketingowej. Zostały one stworzone przez ekspertów, którzy wzięli pod uwagę wszystkie istotne aspekty tworzenia efektywnych treści.

Zanim jednak przejdziemy do omówienia tych narzędzi i ich funkcji, warto zapoznać się z podstawami content marketingu oraz jego niuansami. Zgłębmy więc tajniki tego zagadnienia.

Czym jest content marketing?

Na pierwszy rzut oka, pojęcie to jest dość intuicyjne i sugeruje, że marketing treści to promowanie firmy poprzez publikację materiałów. Jednak w rzeczywistości content marketing to o wiele bardziej złożone działanie, wykraczające poza samo tworzenie tekstów czy grafik.

Marketing treści obejmuje generowanie contentu, jego analizę, optymalizację pod kątem mediów społecznościowych, pozyskiwanie leadów i wiele innych elementów. Kluczową częścią tego procesu jest również SEO, którego zasady stanowią odrębną dziedzinę wiedzy.

Jak content marketing wspiera firmy?

Cała zawartość internetu opiera się na słowach kluczowych. Dzięki nim wyszukiwarki odróżniają kosmetyki od części samochodowych i prezentują najtrafniejsze wyniki wyszukiwania. Firmy konkurują o jak najlepsze pozycje dla konkretnych fraz, by znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania, czyli SERP. Co ciekawe, pierwszy link w wynikach wyszukiwania Google ma aż 31,9% szans na kliknięcie, podczas gdy drugi link tylko 15%. By osiągnąć nawet te 15%, musisz mieć dobrze dopracowaną strategię. Właśnie dlatego content marketing jest tak istotny dla każdego przedsiębiorstwa.

Trudności w content marketingu

Jak każda dziedzina, marketing treści ma swoje wyzwania. W warunkach silnej konkurencji, firmy mogą uciekać się do praktyk, które na pierwszy rzut oka wydają się łatwym rozwiązaniem, ale w rzeczywistości mogą zaszkodzić ich stronie internetowej.

Właściciele firm muszą mieć świadomość wytycznych content marketingu, aby uniknąć kar nakładanych na strony internetowe. Na szczęście, omawiane narzędzia pomagają w usuwaniu linków spamowych i nieefektywnych działań SEO. Przyjrzyjmy się bliżej tym rozwiązaniom.

Semrush

Semrush to platforma, która umożliwia poprawę widoczności online we wszystkich kluczowych kanałach. Umożliwia to zarządzanie treściami w różnych portalach społecznościowych bez konieczności ciągłego logowania i wylogowywania z wielu platform. Czyż to nie jest wygodne?

Platforma ta oferuje ponad 50 narzędzi z zakresu marketingu treści, SEO, analizy konkurencji, PPC i mediów społecznościowych, które pomagają szybciej zwiększyć zasięg i popularność firmy w sieci.

Dzięki narzędziom SEO, można odkryć setki tysięcy lokalnych i krajowych słów kluczowych, które są istotne dla Twojej grupy docelowej. Można również przeanalizować profil linków konkurencji, co daje dogłębne zrozumienie strategii OFF SEO konkurentów, które można wykorzystać na swojej stronie.

Korzyści płynące z Semrush nie ograniczają się tylko do narzędzi SEO. Platforma ta oferuje też szereg funkcji content marketingowych. Dzięki regularnym audytom i raportom w czasie rzeczywistym, można zidentyfikować tematy, które rezonują z odbiorcami i uzyskać praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia treści przyjaznych SEO, zwiększając tym samym zasięg i konwertując odbiorców w klientów. Dodatkowe funkcje Semrush obejmują badanie rynku, analizę reklam oraz wgląd w działania w mediach społecznościowych.

Kampanie Zoho

Zoho to wszechstronny pakiet oprogramowania, który może wspierać całe przedsiębiorstwo. Oferuje on platformę CRM (Customer Relationship Management), która jest kompleksowym i w pełni konfigurowalnym rozwiązaniem dla rozwijających się firm. Zoho to więcej niż tylko zarządzanie treścią. Ułatwia również interakcję z odbiorcami.

Dzięki CRM, użytkownicy uzyskują dostęp do inteligentnego zarządzania zasobami ludzkimi, możliwości tworzenia dedykowanych aplikacji, dostępu do nowoczesnej platformy finansowej oraz wielokanałowej obsługi klienta.

To nie wszystko. Zoho oferuje również środowisko do pracy online dla zespołów, które umożliwia bezproblemową komunikację, przechowywanie plików i współpracę. Zespoły mogą teraz pracować efektywnie, niezależnie od działu, wspierając się nawzajem.

Unikatową cechą Zoho jest pakiet Zoho One. Zawiera on ponad 45 zintegrowanych aplikacji do zarządzania, łączenia i automatyzacji procesów biznesowych w całej organizacji. W jego skład wchodzą m.in. CRM Plus, Finance Plus, Workplace, People Plus, IT Management i Marketing Plus.

Canva

Canva to pionier w obszarze treści wizualnych. Platforma ta oferuje swoim użytkownikom możliwość tworzenia kreatywnych, angażujących i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek grafik, banerów. Tworzenie materiałów w Canvie jest niezwykle proste.

Canva oferuje tysiące szablonów, które mogą być wykorzystane przez różnego rodzaju firmy. Szablony zostały stworzone przez profesjonalnych projektantów. Dzięki tak szerokiemu wyborowi, użytkownicy mogą tworzyć oryginalne materiały, wyróżniające ich na tle konkurencji.

Współpraca zespołów nigdy nie była tak prosta. Nie trzeba już biegać za menedżerami, by uzyskać akceptację projektów. Teraz, za pomocą jednego kliknięcia, projektanci mogą udostępniać banery, plakaty, zaproszenia i uzyskiwać feedback bez opuszczania platformy.

Wersja premium Canvy, znana jako Canva Pro, jest liderem w wizualnym marketingu treści, umożliwiając zarządzanie elementami marki, zbieranie opinii, uzyskiwanie akceptacji i skalowanie treści wizualnych do żądanych rozmiarów.

Z Canvy korzystają zarówno indywidualni twórcy, jak i wielkie korporacje. Do grona użytkowników należą m.in. Intel, Paypal, UCDavis, Baxter, Gucci i Dannon.

HubSpot

HubSpot to kolejna wiodąca platforma CRM, która obsługuje wszystkie aspekty content marketingu, od generowania świeżych, organicznych treści po badania i analizę strategii konkurencji.

Jest to jeden z najpotężniejszych systemów CRM, który jednocześnie jest prosty w obsłudze. Posiada on wszystkie narzędzia i integracje potrzebne do marketingu, sprzedaży, zarządzania treścią i obsługi klienta. HubSpot twierdzi, że każde narzędzie na jego platformie jest samo w sobie wystarczająco potężne, ale prawdziwa siła tkwi w połączeniu ich wszystkich.

HubSpot CRM oferuje swoje usługi w pięciu głównych obszarach: marketing, sprzedaż, usługi, CMS i operacje. Narzędzia marketingowe pomagają w zwiększeniu ruchu na stronie, przekształcaniu odbiorców w klientów i realizacji kampanii marketingowych. Popularne funkcje to generowanie leadów, automatyzacja marketingu i analityka.

Centrum sprzedaży HubSpot pomaga w uzyskaniu wglądu w zachowania potencjalnych klientów oraz automatyzuje powtarzalne zadania, dzięki czemu użytkownicy mogą poświęcić więcej czasu na istotne działania. Popularne funkcje obejmują CRM, planowanie spotkań i wyceny.

Hub usług HubSpot umożliwia budowanie silnych relacji z klientami, przewyższanie ich oczekiwań i zamienianie ich w promotorów marki. Popularne funkcje to bilety, opinie klientów i baza wiedzy.

Hub CMS oferuje elastyczne oprogramowanie dla marketerów i jednocześnie zapewnia narzędzia dla programistów, dając im możliwość tworzenia spersonalizowanych i bezpiecznych środowisk dla użytkowników. Popularne funkcje CMS to edytor „przeciągnij i upuść”, rekomendacje SEO i szablony stron internetowych.

Operations Hub wykonuje pracę w tle, m.in. synchronizację aplikacji, czyszczenie danych klientów i automatyzację procesów, zapewniając płynną współpracę systemów i zespołów. Popularne funkcje Operations Hub to synchronizacja danych, automatyzacja i automatyzacja jakości danych.

HubSpot ma wieloletnie doświadczenie w branży. Firma doskonale rozumie potrzeby marketerów i stara się je zaspokajać. Z platformy CRM korzysta ponad 128 000 klientów, w tym WWF, Trello, Suzuki, Survey Monkey, VMware i wiele innych.

BigMailer

BigMailer to skuteczne narzędzie do zarządzania kampaniami e-mailowymi. Pozwala na zarządzanie nieograniczoną liczbą marek i udzielanie dostępu użytkownikom bez dodatkowych opłat.

Obsługuje sekwencje e-mail, e-maile transakcyjne, wywołania API i aktualizacje kanałów RSS. Umożliwia również śledzenie kampanii, personalizację strony rezygnacji z subskrypcji i preferencji dotyczących e-maili. Użytkownicy mają do dyspozycji jeden panel do zarządzania wszystkimi markami, który dodatkowo jest podzielony na listy, kampanie, szablony i formularze. Można również zarządzać nieograniczoną liczbą użytkowników i przydzielać im role oraz uprawnienia.

BigMailer można zintegrować z setkami aplikacji, np. Shopify, PayPal, Slack, Google Forms i innymi, za pośrednictwem Zapier. Platforma oferuje też niestandardowe szablony oraz narzędzie „przeciągnij i upuść” z hostingiem zdjęć.

Wordable

Wordable jest przydatny dla osób, które lubią pisać w Dokumentach Google i publikować bezpośrednio w WordPressie, Medium i Hubspot.

To narzędzie czyści pliki dokumentów ze zbędnych znaczników, niepotrzebnych podziałów wierszy, spacji, dzięki czemu są gotowe do publikacji i eksportu za pomocą jednego kliknięcia.

Narzędzie działa nie tylko na tekście, ale także na obrazach i tabelach. Kompresuje obrazy, automatycznie tworzy tabele, pomaga ustawić polecane obrazy i teksty alternatywne, osadza linki do wideo, stanowiąc wszechstronną pomoc dla wydawców.

Dokumenty można eksportować pojedynczo lub zbiorczo, jako posty na żywo lub jako wersje robocze.

Możliwość testowania wszystkich funkcji jest dostępna w 7-dniowym bezpłatnym okresie próbnym.

KingSumo

KingSumo to platforma służąca do generowania leadów. Pomaga ona użytkownikom w zdobywaniu potencjalnych klientów poprzez organizację konkursów z nagrodami. W efekcie, pozwala na generowanie leadów przy niższych kosztach niż w przypadku reklam na Facebooku, influencerów na Instagramie czy innych kanałów marketingowych.

Dzięki KingSumo można zachęcić użytkowników do podjęcia konkretnych działań, takich jak obserwowanie profili w mediach społecznościowych, odwiedzanie strony internetowej itp. Platforma jest przeznaczona dla przedsiębiorców i firm, które chcą pozyskiwać nowych leadów poprzez organizację konkursów z nagrodami.

Użytkownicy mogą oferować jako nagrody własne produkty, produkty partnerów, kody, pliki PDF, itp. W niedawnej ankiecie stwierdzono, że w miesiącach, w których strony internetowe organizują konkursy, 20% potencjalnych klientów korzysta z KingSumo.

BuzzSumo

BuzzSumo dostarcza informacji o treściach, które pomagają w generowaniu pomysłów, tworzeniu angażujących materiałów, monitorowaniu wyników i wyborze odpowiednich influencerów do strategii marketingowej.

Platforma ma 4 kluczowe elementy:

  • Odkrywanie – wyszukiwanie treści o wysokiej skuteczności, które są odpowiednie dla danej branży, aby dotrzeć do właściwych odbiorców.
  • Badania – analiza danych, która pozwala na udoskonalenie strategii content marketingowej.
  • Influencerzy – identyfikacja odpowiednich influencerów, którzy są związani z marką i strategią marketingową.
  • Monitorowanie – śledzenie interakcji odbiorców z treściami i najnowszych trendów.

Uberflip

Uberflip to platforma, której celem jest prezentowanie odpowiednich treści zainteresowanym odbiorcom. Uberflip wspiera użytkowników w szybkim tworzeniu kampanii, skalowaniu programów ABM, zwiększaniu sprzedaży i mierzeniu wyników.

Platforma ta niweluje lukę, którą ma większość marketerów, a mianowicie zaangażowanie odbiorców. Często popełnianym błędem jest kierowanie użytkowników na stronę bez przemyślanej strategii angażowania. W tym aspekcie pomocny jest Uberflip, którego celem jest zachęcenie odwiedzających do pozostania na platformie.

Uberflip skupia się na tworzeniu spersonalizowanych stron docelowych, dostarczając użytkownikom treści, które ich faktycznie interesują. Dzięki takiemu podejściu można przekształcić potencjalnych klientów w lojalnych odbiorców. Platforma dba także o elastyczność. Szybkie uruchamianie kampanii jest możliwe dzięki automatycznemu pobieraniu, sortowaniu i centralizacji całej biblioteki treści. Możliwe jest także oznaczanie treści, by ułatwić ich wyszukiwanie. Dodatkowo, wdrożenie treści jest łatwe, bez konieczności angażowania działu IT.

Inne istotne zasady, które są ważne dla Uberflip to skalowalność, zaangażowanie w sprzedaż, inteligencja i wiele innych. Marketerzy wykorzystują Uberflip do marketingu opartego na koncie, generowania popytu, marketingu przychodzącego i angażowania klientów.

ClickFunnels

ClickFunnels to unikatowe narzędzie, które jest jednocześnie stroną internetową i narzędziem do budowania lejków sprzedażowych dla przedsiębiorców. Powstało, by uwolnić przedsiębiorców od konieczności kodowania i programowania.

ClickFunnels pomaga w prowadzeniu odwiedzających przez cały proces sprzedaży, aż do momentu, w którym znajdą produkt lub usługę, która rozwiązuje ich problem.

ClickFunnels oferuje proste narzędzia i strategie do marketingu, sprzedaży i dostarczania produktów online. Można skorzystać z intuicyjnego edytora stron, zbudować lejek sprzedażowy, inteligentny koszyk zakupowy z opcją upsell oraz automatyzację marketingu na Facebooku.

GetResponse

GetResponse robi to, co sugeruje jego nazwa. Dostarcza leady, zwiększa sprzedaż i wspiera wzrost biznesu. Jest to narzędzie do wysyłania e-maili, tworzenia stron i automatyzacji marketingu.

Dzięki GetResponse można uruchomić swoją firmę w internecie za pomocą zestawu bezpłatnych narzędzi, które zapewnią stały dopływ nowych, organicznych leadów. Można też rozszerzać grono odbiorców poprzez pozyskiwanie nowych klientów i budowę listy e-mailowej. Narzędzie umożliwia również angażowanie klientów, zwiększanie sprzedaży oraz budowanie lojalności.

GetResponse jest polecany przedsiębiorcom, marketerom internetowym, menedżerom marketingu i dużym firmom. Narzędzie to można wykorzystać do e-mail marketingu, budowy stron internetowych, płatnych reklam, lejków sprzedażowych, formularzy pop-up, autoresponderów, automatyzacji marketingu, śledzenia stron internetowych, webinarów na żywo i na żądanie, e-maili transakcyjnych i obsługi klienta.

Chociaż większość funkcji jest dostępnych w bezpłatnej wersji, bardziej zaawansowane narzędzia są przeznaczone dla klientów premium. GetResponse oferuje trzy plany usług: bezpłatny na zawsze, płatne plany od 10,50 USD miesięcznie oraz plany dostosowane do potrzeb klienta.

Ahrefs

Ahrefs to narzędzie, które jest często wybierane przez początkujących przedsiębiorców, ponieważ umożliwia poprawę pozycji w rankingach i zwiększenie ruchu na stronie bez specjalistycznej wiedzy o SEO. Platforma ta oferuje kompleksowy zestaw narzędzi SEO oraz bezpłatne materiały edukacyjne, a także wsparcie społeczności.

Ahrefs to kompleksowe rozwiązanie, które oferuje optymalizację witryny, analizę konkurencji, badanie popularnych słów kluczowych, wskazówki od liderów branży oraz śledzenie postępów w rankingach.

Ahrefs jest polecany dla specjalistów SEO, content marketerów, blogerów, agencji, firm SAAS, e-commerce i każdej innej witryny internetowej. Z platformy korzystają takie firmy jak Facebook, eBay, Tripadvisor, Shopify, LinkedIn, Netflix, Uber, Expedia, Pinterest, Huffpost, Survey Monkey i wiele innych.

Hootsuite

Hootsuite to lider w budowaniu społeczności w mediach społecznościowych. Żyjemy w czasach, w których ludzie spędzają w mediach społecznościowych więcej czasu niż w realnym świecie.

Dlatego też media społecznościowe są kluczowym elementem dla każdej firmy. Hootsuite to rozumie i wykorzystuje tę zależność, wprowadzając innowacyjne strategie, które pomagają w transformacji firmy w rozpoznawalną markę w mediach społecznościowych.

Podsumowanie 👩‍🏫

Na początku content marketing może wydawać się trudny, pełen pomyłek i niepewności. Jednak z czasem staje się coraz łatwiejszy i bardziej satysfakcjonujący. Opisane narzędzia pomogą w stworzeniu efektywnej strategii marketingowej, wzmocnieniu relacji z klientami i budowie solidnej bazy odbiorców, dzięki czemu firma może się rozwijać.

Może Cię również zainteresować lista najlepszych narzędzi do e-mail marketingu.

Sprawdź także:

15 kursów do nauki content marketingu od podstaw.

25 pojęć z marketingu online, które powinien znać każdy właściciel małej firmy.