10 najlepszych platform zaangażowania klientów dla firm [2023]

W dzisiejszych czasach podróż klienta musi być bardziej spersonalizowana, ponieważ utrzymanie klienta stało się skomplikowanym zadaniem, które często wydaje się niemożliwe.

Co ciekawe, poprawa wskaźników zaangażowania klientów zapewni interakcję klienta z Twoją firmą, co z kolei zwiększy wskaźnik retencji.

Dzięki dostępnym na rynku platformom angażującym klientów, zachęcanie klientów do zaangażowania nie jest zadaniem niemożliwym do wykonania. Oto przydatna tabela przedstawiająca najlepsze platformy zaangażowania klientów dla Twojej firmy, a szczegółowe informacje znajdują się w poniższym artykule.

Tytuł

Opis

Badać

Siły sprzedaży

Twórz witryny, portale, fora i aplikacje oparte na CRM, aby uzyskać zaawansowane doświadczenia.

Twilio

Spersonalizowane zaangażowanie oparte na danych w kanałach globalnych.

Klawiatura numeryczna

Zaangażowanie klientów w oparciu o sztuczną inteligencję, analityka w czasie rzeczywistym, wsparcie integracji.

Moengage

Platforma oparta na spostrzeżeniach, analityka oparta na sztucznej inteligencji, spersonalizowane doświadczenia na dużą skalę.

Zraszacz

Bezproblemowa obsługa klienta w ponad 30 kanałach, spostrzeżenia oparte na sztucznej inteligencji.

Zoho

Omnichannel Customer Experience, zarządzanie terytorium, powiadomienia w czasie rzeczywistym.

Awiofon

Bezpośrednie zaangażowanie kanałów, kampanie wielokanałowe, zaawansowane targetowanie.

LiveAgent

Zaangażowanie wielokanałowe, zasady automatyzacji, możliwości CRM.

Przepływ

Zaangażowanie specyficzne dla branży, integracja z kanałami komunikacji, niestandardowe przepływy pracy.

Człon

Platforma oparta na sztucznej inteligencji, ujednolicona baza danych klientów, zaangażowanie w czasie rzeczywistym.

Czym jest zaangażowanie klienta?

Zaangażowanie klientów oznacza różne rodzaje komunikacji i interakcji, jakie klienci nawiązują z Twoją marką za pośrednictwem różnych kanałów, wzmacniając relację z Twoją marką.

Im bardziej klienci angażują się w Twoją markę, tym bardziej ożywia ona relację z klientem. Obniża to również koszty nabycia, co skutkuje efektywnym rozwojem biznesu.

Utrzymywanie zaangażowania klientów przez cały czas prowadzi do wysokiego zaangażowania klientów, co jest korzystne dla firm i organizacji. Kiedy klienci wchodzą w interakcję, uważają Twoją markę za bardziej wartościową, co prowadzi do lojalności i zadowolenia klientów. Dlatego pojawiła się koncepcja obsługi klienta w mediach społecznościowych.

Niektóre z korzyści oferowanych przez zaangażowanie klienta są następujące:

  • Zwiększ doświadczenie marki
  • Zwiększona lojalność klientów
  • Dostęp do opinii klientów i szczegółowych analiz
  • Lepsze doświadczenia klientów
  • Zwiększenie szybkości lejka sprzedażowego

Znajomość głosu klienta jest integralną częścią satysfakcji klienta, ponieważ oczekiwania klientów wobec marek wzrosły i preferują oni bardziej spersonalizowane podejście.

Co to jest platforma zaangażowania klientów?

Platforma zaangażowania klientów to oprogramowanie obsługujące różne rodzaje komunikacji z klientami za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak czat internetowy, poczta elektroniczna lub media społecznościowe. Oprogramowanie jest często wyposażone w takie funkcje, jak komunikacja wielokanałowa, systemy CRM, raportowanie, personalizacja marketingu i samoobsługa klienta.

Platforma oferuje przyjemne doświadczenia klientów, które rozwijają się w pozytywnych relacjach z klientami.

Poniżej zestawiono niektóre z ekscytujących korzyści oferowanych przez platformę zaangażowania klientów:

  • Uzyskaj dostęp do danych klientów z niezawodnej platformy komunikacyjnej jako usługi (CPaaS) z jednego miejsca.
  • Buduj znaczącą i głęboką relację ze swoimi klientami, aby nie czuli się niedoceniani.
  • Możesz skalować w górę, aby spełnić wymagania dotyczące usług, bezpieczeństwa i zgodności określone przez firmy.

Co więcej, możliwe jest zrozumienie każdej interakcji z klientem i zapewnienie mu unikalnych doświadczeń w kanałach cyfrowych.

Kluczowe cechy platform zaangażowania klientów

Oprogramowanie do angażowania klientów powinno zawierać następujące funkcje:

  • Zaangażowanie wielokanałowe – powinno zapewniać wielokanałowe wsparcie komunikacji z klientami, takie jak e-mail, SMS-y, połączenia głosowe i media społecznościowe.
  • Reguły automatyzacji – reguły automatyzacji umożliwiające realizację strategii zaangażowania klienta, gdy spełnione są określone kryteria.
  • Grywalizacja — funkcje grywalizacji umożliwiające nagradzanie agentów odznakami w celu zachęcania do skutecznej konkurencji i zwiększania produktywności klientów.
  • Raportowanie – Oprogramowanie do angażowania klientów powinno być wyposażone w w pełni funkcjonalny pakiet analityczny, który zapewnia potężne narzędzia do analiz i raportowania.
  • Scentralizowany pulpit nawigacyjny – ułatwia zespołowi obsługi klienta przeglądanie i zarządzanie wszystkimi danymi klientów oraz komunikacją z jednego pulpitu nawigacyjnego.
  • Integracje – platformy te powinny być w stanie obsługiwać integracje aplikacji innych firm, które mogą obejmować aplikacje związane z handlem elektronicznym, mediami społecznościowymi i nie tylko.
  • CRM – wbudowany system zarządzania relacjami z klientami (CRM) umożliwiający zarządzanie niezbędnymi danymi klientów, począwszy od danych kontaktowych, a skończywszy na poprzednich zamówieniach i biletach.

Teraz, gdy już wiesz o ważnych funkcjach, których należy szukać na platformie zaangażowania klientów, poniżej znajdują się najlepsze z nich dostępne online.

Siły sprzedaży

Odkryj na nowo doświadczenia klientów za pomocą Siły sprzedaży i twórz witryny, portale, fora, aplikacje i nie tylko oparte na systemie CRM.

Dzięki CRM możesz łatwo wdrażać narzędzia do tworzenia narzędzi typu „wskaż i kliknij”, komponenty i gotowe aplikacje pionowe, aby zapewnić klientom zaawansowaną obsługę i cyfryzację kompleksowych procesów biznesowych.

Cechy:

Doceniaj użytkowników za aktywność w społeczności i nagradzaj ich lojalność konfigurowalnymi odznakami.

Twórz konfigurowalne rangi, odznaki i systemy punktacji jako zachęty do uczestnictwa.

Członkowie mogą identyfikować i polecać innych klientów jako ekspertów w określonych tematach.

Utwórz publiczną tabelę wyników, aby podziękować użytkownikom za ich wkład.

Masz możliwość połączenia podróży klienta poprzez rozbicie silosów i połączenie systemów, danych, aplikacji i treści. Korzystając z witryn, portali i aplikacji mobilnych zajmujących się dyskami danych, możesz nawiązać kontakt z większą liczbą klientów i przyspieszyć rozwój firmy.

Twilio

TWilio to popularna platforma zaangażowania klientów, która zapewnia klientom spersonalizowaną interakcję opartą na danych.

Platforma łączy w sobie rozbudowany zestaw cyfrowych kanałów komunikacji, własne dane klientów i elastyczne rozwiązania do wyboru. Obsługując klientów na całym świecie, Twilio dostarcza wiadomości i e-maile, kiedy i gdziekolwiek chcą.

Cechy:

  • Ujednolicone dane własne klientów umożliwiające dostarczanie spersonalizowanych i bezproblemowych interakcji.
  • Twórz elastyczne rozwiązania inżynieryjne, aby zwiększyć zwrot z inwestycji w komunikację, zwiększyć wydajność operacyjną i przyspieszyć wdrożenia.
  • Rozwiązania zdrowotne spełniające wymagania ustawy HIPAA można dostosować do potrzeb pacjentów w zakresie wielokanałowej wirtualnej opieki, przypomnień o wizytach i nie tylko.
  • Dostarczaj spersonalizowane doświadczenia związane z handlem elektronicznym na dużą skalę, aby budować długotrwałe relacje z klientami.
  • Oferuj spersonalizowane doświadczenia wielokanałowe dzięki wbudowanym zabezpieczeniom usług finansowych.

Możesz także tworzyć unikalne kampanie marketingowe dla odbiorców na całym świecie, które mają służyć specjalnemu celowi.

Klawiatura numeryczna

Klawiatura numeryczna to wiodąca platforma angażowania klientów oparta na sztucznej inteligencji, która zmienia sposób łączenia się zespołów, agentów i klientów. Platforma umożliwia wykorzystanie potężnych narzędzi AI w taki sposób, aby zapewnić klientom najlepszą obsługę bez konieczności szkolenia i modelowania.

Cechy:

  • Narzędzia AI, takie jak coaching na żywo i transkrypcje w czasie rzeczywistym, wspierające przedstawicieli podczas rozmów na żywo i podczas przeglądów po rozmowie
  • Aplikacja mobilna do rozmów, wysyłania wiadomości, spotykania się i wspierania klientów oraz prowadzenia komunikacji biznesowej.
  • Funkcja analizy danych klientów w czasie rzeczywistym na klawiaturze Dialpad, która wspiera Twoje zespoły.
  • Wbudowana obsługa integracji z aplikacjami takimi jak Salesforce, Zendesk i Google Workspace.
  • Analityka w czasie rzeczywistym zapewniająca pełny wgląd w wykorzystanie i wdrażanie agentów w biurach na całym świecie.

Platforma działa jako wspólny obszar roboczy, który umożliwia agentom prowadzenie rozmów z klientami na scentralizowanej platformie przy użyciu narzędzi takich jak centra wiedzy. Poprawia to również produktywność agentów, dzięki czemu w rozmowach wielokanałowych, cyfrowych i wychodzących panują lepsze relacje z klientami.

Moengage

Wzmacniamy pozycję ponad 1200 marek, takich jak Titan i Dominos, Mzaangażuj się to platforma zaangażowania klientów oparta na spostrzeżeniach, która stara się przekształcać zaangażowanie klientów w rzeczywiste wyniki.

Cechy:

  • Spostrzeżenia i analizy oparte na sztucznej inteligencji umożliwiające zrozumienie i dostarczanie klientom doświadczeń wielokanałowych.
  • Optymalizacja kampanii oparta na sztucznej inteligencji Sherpa w celu optymalizacji interakcji i poprawy ROI.
  • Personalizacja dla stron internetowych w celu zapewnienia odpowiednich i spersonalizowanych doświadczeń.
  • Obsługa pojedynczego interfejsu API do tworzenia, zarządzania i wysyłania alertów transakcyjnych w czasie rzeczywistym.
  • Korzystaj z kuponów powitalnych, pomocnych wskazówek i nie tylko, aby pomóc klientom cieszyć się produktami.

Wykorzystując korzyści, jakie daje spersonalizowane zaangażowanie, platforma zapewnia dostarczenie klientom odpowiedniego komunikatu we właściwym czasie. Możesz łatwo przeglądać statystyki, takie jak liczba klientów końcowych zaangażowanych w Twoją markę, wiadomości wysyłane na całym świecie i doświadczenia omnichannel dostarczane w każdym miesiącu.

Zraszacz

Zraszacz platforma zaangażowania klientów umożliwia bezproblemową obsługę klienta we wszystkich nowoczesnych kanałach. Ujednolicenie zarządzania sprawami i interakcji agentów w ramach jednego oprogramowania do angażowania klientów gwarantuje, że Twoi klienci uzyskają swobodę komunikowania się na swoich warunkach.

Cechy:

  • Ujednolicona platforma do zarządzania obsługą klienta w ponad 30 kanałach cyfrowych i głosowych.
  • Konwersacyjna sztuczna inteligencja i rozwiązania samoobsługowe umożliwiające skalowanie możliwości biznesowych przy obniżonych kosztach.
  • Spostrzeżenia i pomoc oparte na sztucznej inteligencji pozwalające skrócić ogólny czas obsługi.
  • Zautomatyzowana analiza mowy i tekstu w celu optymalizacji operacji biznesowych.
  • Wykrywa intencje klienta za pomocą sztucznej inteligencji, aby przyspieszyć czas reakcji agenta.

Przekształcając rozmowy w doświadczenie realizowane za jednym dotknięciem, Sprinklr zmniejsza chaos, który uniemożliwia zespołom rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów swoich klientów. Co więcej, zespoły serwisowe mogą wybierać kanały, które ich klienci zwykle preferują w swoim regionie i traktować je jako całość pojedynczego doświadczenia.

Zoho

Wybierać Zoho aby zapewnić klientom wielokanałową obsługę, bez względu na kanał komunikacji, z którego korzystasz – e-mail, media społecznościowe, telefon i czat na żywo. Centrum zaangażowania klientów pozwala stworzyć kontekst dla kontaktów, rozmów i procesów, co umożliwia zespołom wsparcia szybką identyfikację etapu cyklu życia klienta, do którego należą interakcje.

Cechy:

  • Zarządzanie terytorialne w celu segregacji klientów według położenia geograficznego i linii produktów.
  • Dwukierunkowa synchronizacja danych pomiędzy Zoho CRM i Zoho Desk, aby pomóc zidentyfikować możliwości sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.
  • Zbudowano obsługę poczty elektronicznej, mediów społecznościowych, telefonu i czatu na żywo, aby angażować klientów we właściwym kanale.
  • Tryb uzgadniania dla agentów klienta w celu odróżnienia zgłoszenia od potencjalnego i stałego klienta.
  • Integracja z SaleSignals umożliwiająca wysyłanie powiadomień w czasie rzeczywistym i otrzymywanie powiadomień o każdej aktywności wykonanej przez klienta.

Platforma jest wyposażona w funkcję Business Intelligence, która inteligentnie analizuje Twoje wzorce reakcji i automatycznie rekomenduje najlepszy moment na nawiązanie kontaktu z klientami.

Chcesz angażować klientów wtedy, gdy są najbardziej skłonni do podjęcia działań? Awiofon może być najlepszym wyborem! Oprogramowanie do angażowania klientów tworzy bezpośredni kanał dla Twoich klientów w ramach Twojego produktu, aplikacji i witryny internetowej, gdziekolwiek możesz przyciągnąć ich uwagę.

Cechy:

  • Twórz kampanie wielokanałowe, aby zapewnić spójne wrażenia w każdym przekazie.
  • Wsparcie dla ponad 350 integracji obejmujących CRM, automatyzację marketingu, pocztę elektroniczną, narzędzia raportowe i wewnętrzne bazy danych.
  • Brak platformy kodu umożliwiającej kierowanie działaniami bez konieczności pisania długich kodów.
  • Funkcja testów rozdzielonych, dzięki której możesz przetestować przekaz i kampanie oraz porównać ich skuteczność.
  • Zaawansowane funkcje targetowania umożliwiające dotarcie do klientów na podstawie ich atrybutów, przeszłych interakcji lub danych zgłaszanych przez siebie.
  • Śledź wpływ kampanii i odkryj nowe sposoby zarządzania i poprawy ogólnej wydajności.

Platforma ma na celu zwiększenie aktywacji, rozwoju i utrzymania klientów w Twojej firmie, pomagając im w bardziej znaczącym zaangażowaniu się w Twój produkt. Zaawansowane funkcje przechowywania danych umożliwiają przekształcanie doświadczeń klientów w dostosowane i spersonalizowane cyfrowe zaangażowanie.

LiveAgent

Oceniono, że w 2020 r. oprogramowanie pomocy technicznej numer jeden dla małych i średnich firm LiveAgminie z dumą oferuje swoje usługi takim markom jak Forbes, Airbus i Nascar.

Ta platforma zaangażowania klientów obsługuje funkcje wielokanałowego zaangażowania, umożliwiając komunikację z klientami za pośrednictwem wielu preferowanych przez klientów kanałów, takich jak e-mail, SMS, połączenia głosowe, a także media społecznościowe.

Cechy

  • Obsługuje reguły automatyzacji w celu realizacji strategii zaangażowania klientów, gdy zostaną spełnione pewne warunki.
  • Wspieraj grywalizację, aby nagradzać agentów, zwiększać produktywność i promować zdrową konkurencję między jednostkami.
  • W pełni funkcjonalny pakiet analityczny zapewniający dostęp do potężnych narzędzi do analiz i raportowania.
  • Scentralizowany pulpit nawigacyjny do zarządzania wszystkimi danymi klientów i komunikacją oraz uniwersalna skrzynka odbiorcza dostępna dla zespołu obsługi klienta.
  • Możliwości CRM do zarządzania wszystkimi danymi klientów, począwszy od danych kontaktowych, a skończywszy na poprzednich zamówieniach i biletach.

LiveAgent oferuje 14-dniowy okres próbny, dzięki czemu możesz przetestować swoją ofertę i upewnić się, że jest ona zgodna z Twoimi celami biznesowymi.

Przepływ

Zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby różnych branż, takich jak ubezpieczenia, nieruchomości, turystyka, zdrowie i dobre samopoczucie i nie tylko, Przepływ gwarantuje, że wykorzystasz siłę polityk zaangażowania klientów do budowania lepszych relacji z obecnymi klientami.

Cechy

  • Obsługuje integrację z kanałami komunikacji, takimi jak tekst i głos, w celu ulepszenia strategii docierania do klientów.
  • Optymalizuj komunikację za pomocą połączeń, SMS-ów, teleankiet itp. I segreguj grupy klientów, aby ułatwić dalsze działania.
  • Auto-respondery reagują odpowiednio i natychmiastowo dzięki dostosowanym, wstępnie zaprogramowanym reakcjom.
  • Obsługuje szeroką gamę integracji CRM w celu wysyłania aktualizacji w czasie rzeczywistym bez konieczności kodowania.
  • Skonfiguruj niestandardową skrzynkę głosową dla nieodebranych połączeń.

FlowUp gwarantuje, że każdy etap podróży klienta, od wprowadzenia go do ponownego zakupu, opiera się na unikalnym przepływie pracy. Platforma zaangażowania klientów umożliwia natychmiastowe i dokładne reagowanie na przychodzące wiadomości oraz natychmiastowe reagowanie na nowe zgłoszenia.

Człon

Obsługiwane przez Twilio, Człon to platforma oparta na sztucznej inteligencji, która umożliwia uzyskanie dostępu do precyzyjnych i istotnych danych dotyczących klientów.

Cechy

  • Oceniaj skuteczność kampanii, wskaźniki dostarczalności i trendy historyczne, aby uzyskać szczegółowe informacje o klientach.
  • Automatycznie dopasowuj dane magazynowe i optymalizuj je pod kątem kosztów i wydajności.
  • Zbuduj ujednoliconą bazę danych klientów w Internecie i na urządzeniach mobilnych.
  • Aktywuj dane i inteligencję, aby poprawić doświadczenie klienta.
  • Zrozum, przewiduj, generuj i angażuj każdego klienta w czasie rzeczywistym.

Korporacje takie jak IBM i Intuit już zaufały inteligentnym funkcjom Segmentu, które przekształcają każdą interakcję z klientem w wyjątkowe doświadczenie. Zaprojektowane wyłącznie dla klientów Twilio, oferują ujednoliconą bazę danych klientów, która zapewnia ujednolicony widok klientów w Internecie, aplikacjach mobilnych i hurtowni danych.

Dane hurtowni są skonfigurowane tak, aby automatycznie dopasowywały się do schematu, dzięki czemu koszty i wydajność są znacznie zoptymalizowane.

Wniosek

W przypadku wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw niezwykle istotne jest utrzymywanie serdecznych relacji z klientami. Jednak proces poprawy zaangażowania klientów jest w istocie wyzwaniem samym w sobie. Budowanie dobrych relacji z klientami i zwiększanie ich zaangażowania może być wyzwaniem, ale nie jest niemożliwe.

Posiadanie odpowiednich platform u boku pomoże Ci przyjąć spersonalizowane podejście, aby móc zbudować miejsce w sercach klientów.

Zanim zdecydujesz się na oprogramowanie do zarządzania zaangażowaniem klientów, powinieneś najpierw zdecydować się na okres próbny, aby sprawdzić, czy oferuje wszystko, co obiecuje.

Następnie przedstawiamy najlepsze rozwiązania Cloud CRM dla rozwijających się firm!