16 niesamowitych statystyk i danych Netflix [2023]

Netflix już od jakiegoś czasu jest królem OTT, warto więc zagłębić się w jego statystyki i dane.

Nie ma nic lepszego niż wyrzucenie butów, napełnienie wanny z popcornem i obejrzenie czegoś fajnego w serwisie Netflix po długim dniu.

Dzięki obszernemu katalogowi Netflix oferuje wciągające treści na każdy nastrój. Nic dziwnego, że stała się jedną z największych witryn streamingowych na całym świecie i zdominowała branżę OTT. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, ile ta firma zarabia rocznie? Albo ile osób codziennie ogląda Netflix? Albo liczbę tytułów dostępnych na platformie streamingowej?

Założę się, że jest wiele rzeczy, których nie wiesz o Netfliksie. Przygotuj się na oświecenie. W tym poście ujawniam statystyki i dane dotyczące serwisu Netflix, które dowodzą, że jest to największa na świecie firma zajmująca się streamingiem.

Netflix – oglądaj więcej, oglądaj lepiej

Jestem pewien, że Netflixa nie trzeba przedstawiać, ale nie zaszkodzi odświeżyć kilka podstawowych faktów. Zostań ze mną.

Netflix to dostępna na żądanie usługa przesyłania strumieniowego typu over-the-top, która umożliwia strumieniowe przesyłanie filmów i programów telewizyjnych wyprodukowanych przez firmę Netflix Inc. Oprócz przesyłania strumieniowego oryginalnych treści umożliwia także strumieniowe przesyłanie nagradzanych programów, anime, filmów, filmów dokumentalnych i nie tylko, a wszystko to w witrynie niska cena miesięczna.

Możesz oglądać swoje ulubione kultowe programy, takie jak Przyjaciele, Teoria wielkiego podrywu i Program z lat 70., jednocześnie oglądając niektóre z ich klasycznych oryginałów, takich jak The Crown, Bridegerton i nie tylko. Ale to tylko kilka tytułów, które warto wymienić.

Na platformie dostępnych jest aż 17 300 tytułów z różnych gatunków, języków, docelowych odbiorców i lokalizacji. Nic dziwnego, że Netflix wybiera jedne z największych produkcji na świecie, w tym Warner Bros, Disney i Paramount.

Przeczytaj także: Jak zmienić region Netflix z VPN lub bez

Co więcej, Netflix zaczął także udostępniać gry interaktywne. Te gry pozwalają wybrać zakończenie, dzięki czemu historia jest wysoce konfigurowalna i interaktywna. Netflix jako pierwszy przyjął ten pomysł, więc śmiało możemy powiedzieć, że platforma streamingowa wie, jak przetrwać konkurencję i zawsze dostarczać coś wyjątkowego i innego, aby utrzymać odbiorców w napięciu.

Przyjrzyjmy się zdumiewającym statystykom, które dowodzą, że Netflix jest i pozostanie gigantem OTT, co może się wydarzyć, przynajmniej przez następną dekadę.

Abonenci Netflixa

Netflix to płatna witryna do przesyłania strumieniowego, więc nie ma darmowej wersji. Aby uzyskać dostęp do dowolnej treści na platformie, musisz wybrać jeden z ich planów, przy czym podstawowy kosztuje 6,99 USD miesięcznie.

Według stanu na drugi kwartał 2023 r. Netflix ma ok 238,39 mln płatnych abonentów na całym świecie. W porównaniu z poprzednim kwartałem liczba abonentów wzrosła o około 5,89 miliona.

źródło: Statista

Większość tych abonentów koncentruje się w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a prawie 80 milionów całkowitej globalnej bazy abonentów Netflix znajduje się w tych regionach.

Możemy się spodziewać, że od tego momentu liczba abonentów będzie już tylko rosła. Jestem pewien, że wpadnie na pomysł, aby uszczęśliwić obecnych klientów, jednocześnie dodając kolejnych do listy.

Globalne przychody

Netflix udostępnia strumieniowo niektóre z największych hitów telewizyjnych i filmowych na świecie. Tytuły takie jak Black Mirror, House of Cards i najnowsze programy, takie jak Bridgerton i Stranger Things, pomogły serwisowi streamingowemu zarobić dużo pieniędzy.

Nie wspominając, że mają także inne źródła dochodów, takie jak reklamy, licencje i merchandising. Wszystko to skumulowało się w Netfliksie, generując łączny przychód w wysokości 8,19 miliarda dolarów w II kwartale 2023 r., co oznacza wzrost z 7,97 mld w analogicznym kwartale 2022 r.

W 2022 roku osiągnęła roczne przychody na poziomie około 31,6 miliarda dolarów. Zobaczmy, co czeka ich rok 2023 pod względem rocznych przychodów.

Oryginalne wydatki na treść

Choć roczne przychody i liczba subskrybentów płatnych Netflix osiągają nowy poziom, tego samego nie można powiedzieć o wydatkach na pierwotne treści.

W 2022 r. platforma streamingowa zgłosiła wydatki 16,7 miliarda dolarów na treści, podczas gdy w 2021 r. na usługę wideo na żądanie wydano ponad 17 miliardów dolarów. Oryginały takie jak Stranger Things i megahitowy serial The Crown pochłonęły znaczną część budżetu Netfliksa, ale nie narzekamy. Spektakl uzasadniał wydane na niego pieniądze.

Choć wydatki na treści w 2023 r. nie zostały jeszcze ujawnione, prognoza sugeruje, że na oryginalne treści może wydać około 7 miliardów dolarów, co plasowałoby ją na 5. miejscu wśród światowych przedsiębiorstw medialnych, takich jak Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery, i Comcast. Dobra robota, Netflixie!

Globalny udział w rynku

Netflix boryka się z rosnącą konkurencją na rynku. Pojawia się coraz więcej platform OTT walczących o uwagę użytkowników, a popularność zyskują także niektóre stare platformy, takie jak Disney+.

Netflix utrzymuje jednak swoją pozycję wiodącej platformy do przesyłania strumieniowego w USA, ponieważ w pierwszym kwartale 2023 r. udział w rynku 44,21%co oznacza spadek o 5,56% w porównaniu z I kwartałem 2022 r.

Źródło: Podobna sieć

Tak, nastąpił spadek, ale nadal udało mu się wyprzedzić klientów. A biorąc pod uwagę, że Netflix wypuszcza hity za hitami, można śmiało założyć, że może cieszyć się platformą OTT numer 1 przez kilka nadchodzących lat, pomimo bitew, które musi stoczyć w zakresie ekskluzywnych treści, strategii cenowej, przystępności cenowej i nie tylko.

Rozmiar biblioteki treści

Netflix może pochwalić się obszerną biblioteką zawierającą ponad 1500 oryginałów, w tym niektóre z największych seriali, takich jak Money Heist (moje ulubione), Queen’s Gambit i Stranger Things. Nie zapomnij o najpopularniejszym jak dotąd oryginale w serwisie Netflix, grze Squid.

Przynajmniej tak jest 17 300 tytułów we wszystkich bibliotekach międzynarodowych (stan na październik 2022 r.).. Oprócz oryginałów w katalogu znajdują się różne stare i nowe klasyki, które przykuwają nas do ekranów godzinami.

Oprócz programów telewizyjnych i filmów Netflix oferuje także anime i gry interaktywne. Jeśli istnieje jakiś nowy trend OTT, Netflix z pewnością go ma.

Wzrost liczby abonentów podczas pandemii COVID-19

Pandemia Covid-19 zepchnęła nas za zamknięte drzwi, z dala od życia na zewnątrz. W czasach, gdy wiele branż doświadczało przestojów, platformy OTT, takie jak Netflix, znalazły swój moment, aby zabłysnąć.

Ludzie, którzy kiedyś nienawidzili bezczynnego siedzenia i przeglądania tytułów Netflixa, zaczęli właśnie to robić, bo co innego mogli zrobić?

O Do Netflixa trafiło 26 milionów podobnie znudzonych ludzi kiedy 1 stycznia 2020 r. pozyskał dodatkowych użytkowników. Liczba ta została podana zarówno przez Wall Street, jak i prognozy wewnętrzne.

Średnia liczba godzin przesyłania strumieniowego na abonenta

Osobiście z łatwością mogę zrobić 12 godzin Netflixa, jeśli zaproponujesz mi dobry program. Ale abonenci Netflix wydają średnio ok 3,2 godziny dziennie na oglądanie treści na platformie OTT.

źródło: Backlinko

To 6 miliardów godzin każdego miesiąca! I nie winię tych ludzi; Netflix ma naprawdę fajne rzeczy do pokazania.

Nominacje do Oscarów

Oscary lub Oscary to najbardziej prestiżowe nagrody w branży rozrywkowej i filmowej, przyznawane za zasługi artystyczne i techniczne.

Każdy, kto zdobył Oscara, wygrał w życiu. To najwyższa nagroda, jeśli stworzyłeś, wyreżyserowałeś, grałeś lub pracowałeś w jakikolwiek sposób w branży filmowej, więc nic dziwnego, że Netflix również walczy o jej zatwierdzenie. I to się udaje.

Netflix zarobił ok Do 2021 r. 35 nominacji, po czym nastąpił spadek. W 2023 roku zdobyła 15 nominacji. Ale te liczby mówią wiele o jakości treści, jakie oferuje platforma.

Nagrody Emmy

Nagrody Emmy to zaraz po Oscarach najbardziej prestiżowe wyróżnienia aktorskie. Nie bez powodu należą do „Potrójnej Korony Aktorstwa”.

W 2022 roku Netflix został nominowany w imponującym stopniu 105 nagród Emmy, z czego zdobyli 26 nagród. Ale to nic. W poprzednich latach radzili sobie znacznie lepiej, zdobywając 129 nominacji i 44 nagrody Emmy.

Choć mógł nastąpić spadek, Netflix z pewnością pragnie odbić się dzięki swojej najnowszej ofercie ekscytujących treści.

Dług Netfliksa

Jednak nie zawsze wszystko jest dobrze w serwisie Netflix. Pomimo oszałamiających rocznych przychodów, niesamowitego asortymentu treści, gwałtownie rosnącej miesięcznej subskrypcji i rosnących nagród, jest po kolana w długach.

Źródło: Companiesmarketcap

Jak wynika z najnowszych raportów finansowych spółki, ok Całkowite zadłużenie wynosi 14,46 miliarda dolarów. Od 2020 r. zadłużenie stale spada, a tendencje wskazują, że są na dobrej drodze do spłaty zadłużenia. Ponieważ jednak mają rezerwę gotówkową w wysokości 7,83 miliarda dolarów, jego zadłużenie netto jest mniejsze i wynosi około 6,61 miliarda dolarów.

Lokalizacja treści

Netflix dominuje na światowym rynku OTT, a jego treści są dostępne w około 190 krajach. To prawie wszystkie kraje na świecie! Większość z tych krajów lubi treści w swoim ojczystym języku, ponieważ Netflix przesyła strumieniowo treści w 62 popularnych językach na świecie.

Chociaż niektóre języki są tak powszechne, jak japoński, francuski, hiszpański i hindi, niektóre są tak rzadkie, jak keczua, sanskryt, nepalski, czeski, perski, jidysz, asamski i wolof.

Tłumacze na całym świecie oferują różne tłumaczenia, w których można zmienić język za pomocą kilku kliknięć. Dzięki temu Netflix jest dostępny i przyjemny dla osób z różnych krajów, języków i grup etnicznych.

Globalna ekspansja

Jak wspomniano wcześniej, Netflix jest dostępny w 190 krajach, prawie wszystkie kraje świata. Jednakże biblioteka treści we wszystkich tych krajach różni się w zależności od różnych czynników, w tym polityki cenzury obowiązującej w tych regionach.

Netflix USA wygląda zupełnie inaczej niż Netflix India czy Netflix Tajlandia. Mogą występować różnice, ale ekskluzywne oryginały są dostępne w prawie wszystkich krajach z wyjątkiem niektórych.

Platforma OTT jest niestety niedostępna w Chinach, na Krymie, w Korei Północnej, Rosji i Syrii. Chyba nie muszę podawać powodów, więc na tym poprzestanę.

Geografia abonenta

Chociaż serwis Netflix jest dostępny w większości krajów na całym świecie, większość jego abonentów pochodzi z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a 79,81 mln abonentów w tym obszarze w II kwartale 2023 roku.

źródło: Statista

Następne w kolejności są Stany Zjednoczone i Kanada, które mają około 75,57 mln abonentów, a za nimi plasują się Ameryka Łacińska i region Azji i Pacyfiku z odpowiednio 42,47 i 40,55 mln abonentów.

Równość płci w Netfliksie

Platforma OTT wyprzedza konkurencję w zakresie praw kobiet. W ostatnich latach Netflix zaczął bardziej skupiać się na artystkach, pozwalając aktorkom i reżyserom zabłysnąć. Do tego stopnia, że ​​w latach 2018–2021 r. w ponad połowie (tj. 55%) wszystkich filmów i seriali występuje dziewczyna lub kobieta jako lider lub współlider.

Wiele z tych kobiet pochodzi z niedostatecznie reprezentowanych grup rasowych/etnicznych. Zatem Netflix nie tylko przyczynia się do wspierania kobiet, ale także reprezentuje społeczności marginalizowane.

Kobiety-dyrektorzy

Skoro mowa o wspieraniu kobiet przez Netflix, w 2021 r. 26,9% reżyserów filmów Netflix to kobietypodczas gdy w ponad połowie seriali na platformie, około 54,75%, w rolach głównych lub współprowadzących występowały kolorowe kobiety.

Co więcej, liczba kolorowych kobiet na stanowiskach reżyserek seriali wzrosła z 5,6% w 2018 r. do 11,8% w 2021 r. Dowodzi to, że kobiety świetnie radzą sobie jako aktorki, twórczynie i reżyserki.

Przychody Netflixa na użytkownika

Dawno, dawno temu Netflix mógł być subskrypcją luksusową, ale obecnie jest produktem gospodarstwa domowego, a różne domy mają co najmniej jedno konto.

Źródło: Demandsage

Średnio, użytkownik na całym świecie płaci miesięcznie około 11,76 USD. Od 2016 roku wzrósł o 26,13%. Podczas gdy w 2017 r. światowy średni miesięczny dochód na płacącego użytkownika wyniósł 9,43 dolara, stale rośnie, a każdy kolejny rok odnotowuje gwałtowny wzrost.

Zamykające myśli

Netflix nie bez powodu jest wiodącą platformą OTT na całym świecie. Ma niesamowitą kolekcję tytułów, ekskluzywną zawartość i konkurencyjne ceny. Statystyki te dowodzą, że choć w ostatnich latach platforma mogła doświadczać rosnącej konkurencji, wciąż wyprzedza konkurencję i zawsze ma w zanadrzu pomysły, aby wyprzedzić konkurencję.

Następnie sprawdź statystyki i trendy w mediach społecznościowych.