21 przydatnych operatorów wyszukiwarki Google dla SEO i marketerów

Google kontroluje 92% udziału w rynku wyszukiwarek na całym świecie. Codziennie przetwarza miliardy zapytań, a dokładnie 8,5 miliarda wyszukiwań dziennie.

To 99 000 wyszukiwań na sekundę! 🤯

Dlatego też, jako specjalista SEO lub specjalista ds. marketingu treści, niezwykle ważne jest, abyś przekopał się przez ten ogromny stos zapytań i znalazł te, które odpowiadają Twojej firmie i odbiorcom.

Nie, gdy masz niesamowitych operatorów wyszukiwania Google.

Używam operatorów wyszukiwania Google, aby znaleźć odpowiednie zapytania i odfiltrować niepotrzebne wyniki wyszukiwania. Operatory wyszukiwania Google to zaawansowane polecenia i znaki dla wyszukiwarki Google, które pokazują Ci dokładnie to, czego chcesz i nic więcej.

Ta zaawansowana metoda wyszukiwania Google pomogła mi skrócić czas wyszukiwania i z łatwością analizować treści konkurencji. W wielu przypadkach te polecenia wyszukiwania Google pomogły mi znaleźć również mało popularne tematy.

Przyjrzyjmy się więc liście operatorów wyszukiwania Google, którą musi znać każdy specjalista SEO i specjalista ds. marketingu treści.

Jeśli blogujesz jako zajęcie poboczne, ta lista może Ci ogromnie pomóc w znalezieniu cholernie dobrych tematów o niskiej konkurencji dla witryny dla początkujących.

Zasady operatorów wyszukiwania

Korzystając z operatorów wyszukiwania Google, należy przestrzegać głównie dwóch zasad. W przeciwnym razie nie uzyskasz pożądanych rezultatów.

  • Prawidłowa interpunkcja: Jeśli nie użyjesz prawidłowego znaku interpunkcyjnego, Google zazwyczaj zignoruje operator i nie wyświetli oczekiwanych wyników.
  • Unikaj spacji: Nie używaj spacji przed ani po operatorze. Na przykład site:newsblog.pl.com będzie działać, ale site: newsblog.pl.com nie.
  • Te operatory wyszukiwania są również znane jako Dorks i są używane w Google Dorking. Dlatego należy zachować ostrożność w przypadku informacji, które można znaleźć u tych operatorów; nie używaj go źle, bo możesz wpaść w kłopoty prawne.

    Jednak operatorzy wyszukiwania Google, którymi dzisiaj się podzielę, skupiają się głównie na badaniu konkurencji pod kątem SEO i celów marketingowych. Wyjaśniłem także kilka przypadków użycia, które mogą pomóc w łatwym usprawnieniu działań marketingowych.

    Lista operatorów wyszukiwania Google

    Wiedza o tym, jak tworzyć doskonałe zapytania w wyszukiwarce Google, może znacząco wpłynąć na Twoją efektywność i cały proces badawczy. Operatory wyszukiwania można ogólnie podzielić na dwie kategorie: niezawodne i zawodne.

    ➡️ Niezawodny: Daje oczekiwane rezultaty.

    ➡️ Niewiarygodne: Wyniki wyszukiwania są chybione. Możesz uzyskać oczekiwane rezultaty lub nie.

    Te operatory wyszukiwania Google będą również działać na alternatywach Google Chrome, takich jak DuckDuckGo, Bing, Yahoo, Brave i nie tylko.

    Niezawodni operatorzy wyszukiwarki Google

    -inurl:

    Pamięć podręczna:

    całyintekst/intekst:

    strona:

    Typ pliku:

    tytuł/alicjał:

    *

    • Symbol wieloznaczny. Będzie pasować do dowolnego słowa lub frazy. Należy go połączyć z jakimś innym operatorem.
    • Przykład: site:*newsblog.pl.com

    informacje:

    • Pobiera wszystkie dostępne informacje o określonej stronie lub witrynie internetowej.
    • Przykład: info:newsblog.pl.com

    „”

    |/LUB

    I

    W

    ()

    źródło:

    przed po:

    🔔 Uwaga: w przypadku operatorów przed i po, jeśli używasz pełnych dat, wyszukiwanie należy przeprowadzić w formacie rok/miesiąc/dzień.

    Nierzetelni operatorzy wyszukiwarki Google

    inanchor/allinanchor:

    wokół(X)

    • Zwraca wyniki, w których dwa terminy/wyrażenia znajdują się w odległości (X) od siebie.
    • Przykład: seo WOKÓŁ(2) treści

    lokalizacja/lokalizacja:

    zakres dat:

    #…#

    🔔 Uwaga: w przypadku operatora zakresu dat stosowany jest format daty juliańskiej. Po roku podaje się liczbę dni, które upłynęły od początku roku.

    Potężne przypadki użycia operatora wyszukiwarki Google dla SEO i marketerów

    Teraz, gdy znasz już wszystkich niezawodnych i zawodnych operatorów wyszukiwania Google, musisz zrozumieć, jak z nich korzystać. Jeśli nie chcesz zapamiętywać tych operatorów, możesz nawet użyć opcji Zaawansowane wyszukiwanie Google strona z Twoimi badaniami.

    Zalecam jednak korzystanie z operatorów wyszukiwania Google, ponieważ użycie ich bezpośrednio podczas wpisywania wyszukiwanego hasła jest mniej skomplikowane.

    Niektórzy operatorzy sami w sobie nie są zbyt pożyteczni, ale połączenie ich z innymi może otworzyć przed tobą mnóstwo informacji.

    Zobaczmy więc, jak SEO i marketerzy mogą wykorzystać tych operatorów i skrócić czas badań, pobierając dokładnie takie wyniki Google, jakie chcą.

    #1. Znajdź strony podatne na ataki/nieumyślnie zaindeksowane

    Wielu hakerów wykorzystuje tych operatorów i próbuje znaleźć dane lub dokumenty przypadkowo przesłane do Internetu. Jeśli jakikolwiek poufny dokument biznesowy zostanie przypadkowo ujawniony, haker może go znaleźć i wykorzystać przeciwko Tobie.

    Na przykład plik PDF zawierający dane uwierzytelniające bazę danych lub arkusz Excel z danymi logowania Twoich pracowników. Haker może uzyskać nieautoryzowany dostęp do Twojego systemu, jeśli znajdzie te szczegóły.

    Nawet Twoi konkurenci mogą to zrobić, aby uzyskać nad Tobą przewagę.

    Ciąg operatora: witryna:[website] Typ pliku:[pdf/xls/html/etc.]

    Teraz możesz sprawdzić, które dokumenty nie powinny znajdować się w Internecie i usunąć je z indeksu, dodając adresy URL do pliku robots.txt. Aby rozwiązać ten problem, wystarczy dodać tag noindex x-robots.

    #2. Dowiedz się, jakiego rodzaju posty pisze Twoja konkurencja

    Dzięki kombinacji odpowiednich operatorów możesz ukraść strategię dotyczącą treści konkurencji. Możesz sprawdzić, jakie treści najczęściej piszą, a następnie powielić je.

    Na przykład, jeśli wyszukuję site:pcmag.com, szybko widzę, że piszą wiele postów z recenzjami produktów i treści skupiających się na technologii.

    To też coś, co robi newsblog.pl.

    Wszyscy marketerzy treści i SEO wiedzą, że najlepszymi słowami kluczowymi, na które można kierować reklamy, są informacyjne słowa kluczowe, takie jak „jak…”, „co jest…” itp.

    Powiedzmy, że chcę zobaczyć, ile postów z instrukcjami lub o tym, co jest, zawiera PCMag; Potrafię to szybko zrobić.

    Ciąg operatora: witryna:[website] tytuł:[ “how to” OR “what is”]

    Co więcej, możesz zweryfikować te adresy URL pod kątem ruchu, korzystając z narzędzia do badania konkurencji, takiego jak Semrush, Ahrefs, Mangools i inne. Nadaj priorytet wyszukiwanym hasłom, które generują duży ruch.

    Nie chcesz kierować reklam na zapytania, które nie generują ruchu, prawda?

    Pisanie postów gościnnych w witrynie o wysokim autorytecie domeny i zabezpieczanie linków zwrotnych Dofollow może być świetnym sposobem na podniesienie Twojej pozycji w rankingu Google. Twoi konkurenci już to robią, dlaczego Ty nie zrobisz tego?

    Ciąg operatora: intitle: „napisz dla nas” inurl:write-for-nas

    Tutaj chcę zbudować linki zwrotne do postu newsblog.pl w Google Ads, więc wyszukuję witryny, które mówią o Google Ads i akceptują również posty gości.

    Teraz mogę po prostu wysłać e-mail do tych witryn i zapytać, czy mogę przesłać post gościnny.

    #4. Odkryj łączące możliwości

    Łączenie jest jednym z najważniejszych parametrów rankingu strony. Pomaga przenieść ten słodki sok z linków SEO ze strony o najwyższym rankingu na stronę o niskim rankingu, ostatecznie poprawiając jej ranking.

    Korzystając z operatorów wyszukiwania Google, możesz łatwo znaleźć strony, które można ze sobą połączyć. Załóżmy, że mam nowy post na temat Big Data i chcę przejrzeć stare posty newsblog.pl, aby zobaczyć możliwości powiązania kontekstowego.

    Ciąg operatora: site:newsblog.pl.com intekst: „big data”

    W ten sposób mogę łatwo znaleźć stare posty i połączyć mój nowy post na temat Big Data, tworząc możliwości kontekstowych powiązań.

    #5. Znajdź odpowiednie listy, które nie wspominają o Twojej marce

    Załóżmy, że masz firmę opartą na Shopify. Masz aplikację subskrypcyjną dla Shopify, taką jak Recurpay. Aplikacja pomaga sprzedawcom Shopify tworzyć pakiety produktów i sprzedawać je w formie subskrypcji.

    Korzystając z odpowiednich operatorów wyszukiwania Google, możesz znaleźć witryny o wysokim autorytecie, które piszą listy na tematy związane z Shopify. Następnie sprawdź, czy te listy wspominają o Twojej aplikacji. Jeśli tego nie zrobią, poproś o umieszczenie Twojej aplikacji na liście.

    Ciąg operatora: najlepszy [topics/benefits related to your brand] -” [brand name]”

    To naprawdę dobre, najwyżej oceniane strony internetowe, a umieszczenie Twojego produktu na ich listach może pomóc Ci uzyskać ruch organiczny i zwiększyć sprzedaż.

    #6. Znajdź odpowiednie tematy dyskusji i fora społeczności

    Witryny forów, takie jak Reddit, Quora, IGN i inne, to świetne platformy do promowania Twojej marki i interakcji z bezpośrednimi użytkownikami Twojego produktu.

    Możesz szybko znaleźć dyskusje i pytania zadawane w Twojej niszy, a następnie dołączyć.

    Ciąg operatora: site:website.com intitle:word

    Możesz wziąć udział w tych rozmowach ze swojego profilu marki i zaproponować rozwiązanie. Możesz nawet zamieścić link do swojej witryny/artykułu/wideo, jeśli użytkownik chce znaleźć więcej szczegółów.

    Nie radzę jednak nadmiernie promować swojej marki, gdyż moderatorzy społeczności mogą uznać to za spam i zablokować Twoje konto.

    #7. Odkryj strony indeksowane bez protokołu HTTPS

    HTTP to protokół sieciowy, który szyfruje dane wymieniane pomiędzy przeglądarką użytkownika a serwerem strony internetowej i zapewnia ich bezpieczeństwo. Dlatego każda strona internetowa musi posiadać certyfikat SSL.

    Dzięki kilku operatorom możesz znaleźć w swojej witrynie strony inne niż HTTPS, które zostały zaindeksowane, umyślnie lub nieumyślnie.

    Ciąg operatora: witryna:[website.com] -inurl:https

    Po użyciu tego ciągu operatora należy zawsze dwukrotnie sprawdzić strony w wynikach wyszukiwania. Ponieważ czasami odwiedzając właściwą stronę, wylądujesz na wersji HTTPS. Strona internetowa mogła już zostać przekierowana do wersji HTTPS.

    Jeśli sprawdzisz swoją witrynę i znajdziesz zaindeksowane strony HTTP, odwiedzasz rzeczywiste strony, a mimo to nie są one bezpieczne, sprawdź swój certyfikat SSL.

    #8. Sprawdź, czy nie ma duplikatów treści/plagiatu

    Możesz użyć narzędzia do sprawdzania plagiatu, aby sprawdzić, czy w Twojej witrynie nie ma duplikatów treści. Jeśli jednak nie masz budżetu, możesz użyć tego prostego operatora, aby znaleźć duplikaty treści.

    Ciąg operatora: „zduplikowana treść, którą chcesz sprawdzić”.

    Kto wie, może się okazać, że strony internetowe kradną i ponownie publikują Twoje treści bez pozwolenia i przypisania!

    #9. Znajdź narzędzia marketingowe z bezpłatnymi wersjami próbnymi

    Korzystając z operatorów wyszukiwania Google, możesz łatwo znaleźć narzędzia SaaS lub dowolne narzędzia, które mają bezpłatną wersję próbną. Po prostu wyszukaj podstawowe słowo kluczowe dotyczące narzędzia, którego szukasz i połącz je z innymi operatorami.

    Ciąg operatora: „słowo kluczowe” intext:bezpłatny okres próbny LUB inurl:bezpłatny okres próbny

    Jeśli szukasz konkretnego narzędzia i chcesz sprawdzić, czy ma darmowy plan próbny – wystarczy zastąpić nazwę narzędzia słowem kluczowym w ciągu operatora. Na przykład: „semrush” intext:bezpłatny okres próbny LUB inurl:bezpłatny okres próbny

    #10. Znajdź profile społecznościowe dla zasięgu

    Dotarcie do ludzi za pośrednictwem profili w mediach społecznościowych to świetny sposób na budowanie relacji biznesowych i pozyskiwanie potencjalnych klientów. Znasz tylko ich imię? Otóż ​​to. To wszystko, czego potrzebujemy.

    Ciąg operatora: [name] strona:twitter.com | strona:facebook.com | strona:linkedin.com

    Następnie możesz skontaktować się z ludźmi bezpośrednio za pośrednictwem mediów społecznościowych i zbudować profesjonalny repertuar. Możesz dodać jeszcze więcej serwisów społecznościowych, takich jak Instagram, TikTok i inne.

    #11. Wyszukaj odpowiednie obrazy dla swoich postów

    Nie potrzebujesz do tego nawet operatora wyszukiwania Google. Możesz znaleźć odpowiednie obrazy do swoich mediów społecznościowych lub postów na blogu, korzystając z Google Strona zaawansowanego wyszukiwania obrazów.

    Dodaj szczegóły i wykonaj zaawansowane wyszukiwanie w Google. Google wyświetli wszystkie odpowiednie obrazy spełniające kryteria wyszukiwania.

    Końcowe przemyślenia

    Operatory wyszukiwania Google są bardzo potężne, jeśli są prawidłowo używane. Wystarczy garstka operatorów, aby proces badawczy był szybszy i wydajniejszy.

    Nie wszystkie z nich są przydatne same w sobie, dlatego należy je połączyć z innymi operatorami, tak jak my użyliśmy kombinacji operatorów, aby znaleźć bezpłatne wersje próbne narzędzi do marketingu e-mailowego.

    Do moich badań treści używam głównie site, intitle, inurl, – i””, i polecam je również wykorzystać do swoich badań.

    Przeglądaj listę operatorów wyszukiwania Google i baw się nimi, aby znaleźć dokładnie takie wyniki wyszukiwania, jakie chcesz.

    Następnie sprawdź triki wyszukiwania Google, które pomogą Ci lepiej wyszukiwać online.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Dziękujemy za twoją opinię!