4 powody, dla których podcasterzy powinni wybrać podcasty wideo

  • Podcasty wideo pozwalają na silniejszą więź ze słuchaczami, ponieważ mogą oni zobaczyć Twoje zachowanie, mowę ciała i mimikę, co poprawia autentyczność i łatwość odniesienia.
  • Podcasty wideo z napisami są bardziej przystępne niż podcasty audio, dzięki czemu możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców, w tym także do osób z ubytkiem słuchu i barierą językową.
  • Podcasty wideo można częściej udostępniać na platformach mediów społecznościowych, ponieważ media społecznościowe są zoptymalizowane pod kątem elementów wizualnych. Klipy z napisami z Twojego podcastu wideo mogą stać się wirusowe, zwiększając zaangażowanie i słuchalność.

Dzięki platformom takim jak Spotify i Apple Podcasts podcasting szturmem zdobywa świat. Szacuje się, że tylko ten pierwszy ma 4,7 miliona podcastów i setki milionów słuchaczy.

Ponieważ na rynek wchodzi coraz więcej osób, warto wiedzieć, co jest modne, aby zachować konkurencyjność. Popularność podcastów wideo wzrosła i wydaje się, że jest to trend, który pozostanie. Oto kilka powodów, dla których warto na niego wskoczyć.

1. Lepsze połączenie podcastera ze słuchaczem

Jednym z głównych wyzwań stojących przed podcastami audio jest trudność w budowaniu silnej więzi z odbiorcami. Z biegiem czasu problem ten może spowodować ogromną utratę słuchaczy, ponieważ większość ludzi współpracuje tylko z podcastowcami, z którymi mogą się utożsamić.

Podcasty wideo w dużym stopniu rozwiązują ten problem. Twoi słuchacze mogą zobaczyć, jak Ty i Twój współgospodarz/gość wchodzicie w interakcję i omawiacie różne tematy. Widzą Twoje zachowanie, mowę ciała i mimikę.

Robi się jeszcze lepiej, gdy omawiasz temat, który Cię pasjonuje, gdy widzą, jak wylewasz swoje emocje. Może to sprawić, że Twoi odbiorcy poczują się częścią rozmowy, co poprawi Twoją autentyczność i powiązanie.

2. Podcasty wideo (z napisami) są bardziej dostępne

Mówiąc najprościej, podcasty wideo z napisami mogą być dostępne praktycznie dla każdego, w przeciwieństwie do podcastów audio ze znacznymi ograniczeniami.

Według Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ponad 1,5 miliarda ludzi (20% światowej populacji) cierpi na ubytek słuchu. Dlatego nie jest dobrym rozwiązaniem udostępnianie podcastu wyłącznie w formacie audio. Podcasty audio uniemożliwiają poszerzenie bazy słuchaczy, ponieważ zniechęcają znaczną grupę demograficzną świata.

Podcasty wideo umożliwiają dodawanie napisów do filmów, dzięki czemu są one dostępne dla osób z częściowym lub całkowitym ubytkiem słuchu. Dodatkowo podcasty audio mogą zniechęcić wielu potencjalnych słuchaczy ze względu na bariery językowe. Możesz jednak dodać napisy do swoich podcastów wideo w różnych językach, aby ludzie z różnych części świata mogli korzystać z Twoich treści.

Należy pamiętać: media społecznościowe są znacznie bardziej zoptymalizowane pod kątem treści wizualnych niż dźwiękowych. Na przykład dźwięk na Instagramie jest domyślnie wyciszony. Daje to wyobrażenie o tym, jak niekorzystne są podcasty zawierające wyłącznie dźwięk, jeśli chodzi o udostępnianie ich w mediach społecznościowych.

Krótkie, niewielkie klipy z podcastów wideo świetnie nadają się do udostępniania w mediach społecznościowych, zwłaszcza jeśli zawierają napisy. Możesz publikować te klipy na wielu platformach, aby zwiększyć swoje zaangażowanie i wykrywalność.

Co więcej, konkretny klip może stać się wirusowy w całych mediach społecznościowych, powodując ogromny wzrost liczby słuchaczy. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule na temat rozwijania swojego podcastu na Instagramie.

4. Podcasty wideo można ponownie wykorzystać, aby zwiększyć ich wykrywalność

Istnieją setki milionów konsumentów podcastów, a wielu z nich szuka sposobów na odkrywanie nowych podcastów. Podcasty wideo można wykorzystywać w inny sposób, dzięki czemu są łatwiejsze do odnalezienia niż tradycyjne podcasty audio.

Zazwyczaj podcasty audio są ograniczone do platform dystrybucyjnych, takich jak Spotify i Apple Podcasts. Platformy te mają ogromną bazę użytkowników, ale możesz zyskać jeszcze większą widoczność dzięki podcastom wideo, zmieniając ich przeznaczenie na wiele platform.

Być może najlepszym sposobem na zmianę przeznaczenia podcastu wideo w celu ułatwienia jego wyszukiwania jest utworzenie klipów i mashupów z programu. Następnie możesz opublikować je na różnych platformach, takich jak YouTube i Facebook.

Zwłaszcza YouTube jest doskonałym miejscem do publikowania krótkich klipów. Właściwie ma do tego dedykowane medium: YouTube Shorts. Dzięki ponad 2 miliardom aktywnych użytkowników miesięcznie Twój podcast jest łatwiejszy do odkrycia na tej platformie niż gdziekolwiek indziej.

Możesz utworzyć kanał YouTube dla swojego podcastu i przesyłać na niego klipy oraz treści zwiastuna. Na przykład 30-sekundowy klip z podcastu przedstawiający ważny temat do dyskusji może wywołać znaczące zaangażowanie.

Możesz także zmienić przeznaczenie swojego podcastu wideo, tworząc memy przedstawiające interesującą reakcję Ciebie lub Twojego gościa. Wszyscy kochają memy, ponieważ są zabawne i łatwe do utożsamienia; utworzenie kilku z nich na podstawie podcastu może pomóc w poprawie wykrywalności. Tworzenie memów jest bardzo łatwe, wystarczy program lub oprogramowanie do generowania memów, takie jak Photoshop lub Canva, i gotowe.

Zwiększ zaangażowanie dzięki podcastom wideo

Dla większości ludzi słuchanie podcastu to coś więcej niż tylko dźwięk. Obecnie istnieje potrzeba obserwowania, jak ludzie prowadzą rozmowy w czasie rzeczywistym lub nagrane. Dlatego powinieneś wskoczyć w modę podcastów wideo.

Z punktów wymienionych w artykule jasno wynika, że ​​podcasty wideo zwiększają Twoje zaangażowanie. Ludzie chcą mieć poczucie połączenia z Tobą, a podcasty wideo zapewniają to przynajmniej w większym stopniu niż tradycyjne podcasty audio.