6 powodów, dla których nie powinieneś używać Medium

Medium to bezpłatna platforma blogowa, na której ludzie mogą pisać o wszystkim, co ich interesuje, dzielić się opiniami lub wiedzą oraz łączyć się z innymi pisarzami. To jedna z najpopularniejszych platform blogowych dla profesjonalnych i amatorskich pisarzy.

MUO WIDEO DNIA

PRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Chociaż Medium ma kilka zalet, takich jak łatwość obsługi i program partnerski, który pozwala pisarzom zarabiać na swoich historiach, nie oznacza to, że platforma jest pozbawiona wad. Oto kilka powodów, dla których możesz ponownie rozważyć użycie Medium.

1. Trudno zostać zauważonym

Dołączyłeś do Medium i jesteś gotowy, aby zaznaczyć swoją obecność na platformie i zyskać obserwujących, publikując dobrze napisane, angażujące posty. W końcu, jak trudne może być? Prawda jest taka, że ​​jest ciężko.

Niekoniecznie chodzi o to, że nie masz talentu pisarskiego. Możesz konsekwentnie pisać dobre posty i nigdy nie stać się popularnym na Medium. To dlatego, że w przeciwieństwie do osobistego bloga jesteś tylko jednym z wielu pisarzy na platformie.

Masz do czynienia z innymi pisarzami, którzy są równie dobrzy, aw wielu przypadkach bardziej ugruntowani. Nie oznacza to jednak, że nie możesz osiągnąć sukcesu. Oznacza to po prostu, że musisz być pracowity, konsekwentny i cierpliwy, aby wyróżnić się na Medium.

2. Wiele treści jest ukrytych za zaporą płatną

Medium ma funkcję członkostwa, dzięki której pisarze i czytelnicy mogą płacić miesięczną subskrypcję w wysokości 5 USD, aby cieszyć się przywilejami, takimi jak nieograniczony dostęp do artykułów, brak reklam i czytanie offline.

Ta funkcja jest świetna, ponieważ jest sposobem wspierania pisarzy, ale wadą jest to, że w ostatnich latach większość historii na platformie stała się dostępna tylko dla członków. Tak więc, jeśli nie jesteś członkiem Medium, możesz co miesiąc przeglądać co najmniej trzy historie za darmo.

Ponieważ wiele najlepszych historii Medium znajduje się za zaporą płatną, możesz nie cieszyć się korzystaniem z platformy bez subskrypcji. Niektórzy ludzie mogą sobie pozwolić na zapłacenie, ale ci, którzy nie mogą przegapić wielu wspaniałych historii.

3. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest trudne

Medium ma wysoki autorytet domeny, więc historie na platformie mają duży potencjał, by zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Problem polega na tym, że na początku nie jest łatwo zająć wysokie miejsce, zwłaszcza jeśli jesteś początkującym pisarzem.

Medium nie obsługuje wtyczek, więc nie możesz używać wtyczek do poprawy SEO swojej witryny. Z tego powodu platformy blogowe obsługujące wtyczki są znacznie lepsze, jeśli próbujesz pozycjonować się w wyszukiwarkach.

Na przykład WordPress ma kilka skutecznych wtyczek SEO, takich jak Yoast SEO, które ułatwiają podnoszenie rankingu SEO Twojego bloga.

4. Istnieje ograniczona personalizacja

Jednym z najmniej zabawnych aspektów Medium są ograniczone opcje dostosowywania. Z jednej strony jest to dobre, ponieważ pozwala ludziom pisać bez ugrzęźnięcia w takich rzeczach, jak wybieranie tematu.

Ale co, jeśli chcesz dostosować swojego bloga Medium, aby odzwierciedlał Twoją markę? Odpowiedź brzmi: nie możesz. Nie ma motywów ani wtyczek i nie możesz używać edycji witryny do zmiany części swojego bloga. Możesz wprowadzić podstawowe zmiany w swoim profilu Medium, takie jak dostosowanie nagłówka, ale to wszystko.

5. Średnie posty mogą mieć maksymalnie pięć tematów

Z jakiegoś powodu Medium pozwala na dodanie maksymalnie pięciu tematów – jego wersji tagów – na historię. Tematy informują czytelników, o czym jest Twoja historia, i umożliwiają przeszukiwanie treści.

Jeśli użyjesz Gry jako jednego z tematów artykułu o grach, ludzie będą mogli znaleźć ten artykuł, wyszukując temat Gry.

Limit pięciu tematów Medium jest frustrujący, ponieważ zmniejsza liczbę tematów, do których należą Twoje historie. Możliwe jest pisanie historii należących do wielu kategorii, ale limit tematów zmusza cię do użycia tylko kilku.

6. Nie możesz kontrolować medium

Pod koniec dnia jesteś zdany na łaskę Medium. Pomyśl o tym jak o rynku, na którym sprzedajesz swoje towary. Możesz ustawić stragan, ale nie jesteś właścicielem tego miejsca.

Nie możesz kontrolować Medium tak, jak możesz kontrolować osobistego bloga. Kiedy Medium zmienia swoje zasady, nie możesz nic z tym zrobić. Na przykład, jeśli nie podoba Ci się lub nie możesz uzyskać dostępu do programu członkostwa lub programu partnerskiego Medium, nic nie możesz z tym zrobić.

A jeśli Medium miałoby zostać zamknięte, straciłbyś odbiorców, historie warte lat i społeczności, których jesteś członkiem. Aby więc uniknąć kaprysu Medium i mieć kontrolę nad swoim systemem zarządzania treścią, wybierz alternatywę, taką jak WordPress lub Blogger.

Rozważ alternatywę dla medium

Medium to przyzwoita platforma blogowa, łatwa w użyciu. Jednak biorąc pod uwagę brak możliwości dostosowywania i fakt, że nie kontrolujesz platformy, a tym samym jesteś na jej łasce, bardziej sensowne jest wybranie platformy bez tych problemów, takiej jak WordPress, Blogger, Wix lub Squarespace.