7 generatorów znaczników schematów, które pomogą Ci w grze SEO

Ponieważ SEO staje się coraz bardziej konkurencyjne, właściciele witryn internetowych szukają generatorów znaczników schematów, aby ułatwić czytelnikom znajdowanie ich treści.

Dodanie znaczników schematu do treści to popularny sposób na zwiększenie SEO. Wyszukiwarki sprawdzają schemat, aby zrozumieć strukturę i intencję treści witryny.

W tym artykule omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o znacznikach schematów i sposobach dodawania ich do zawartości za pomocą generatorów schematów.

Co to jest znacznik schematu?

Jeśli nie znasz znaczników schematu, nie martw się.

Po prostu wiedz, że znaczniki schematu to sposób na dodanie informacji do Twojej witryny, aby wyszukiwarki, takie jak Google i Bing, mogły lepiej zrozumieć treść.

Jest to kod zazwyczaj w formacie mikrodanych lub JSON-Ld, który nadaje znaczenie Twoim treściom. Możesz wygenerować ten kod z różnych generatorów znaczników schematów dostępnych w Internecie.

Zanim zapoznasz się z częścią dotyczącą generowania schematu, zrozummy, dlaczego warto rozważyć dodanie znaczników schematu do swojej witryny.

Dlaczego schemat jest ważny dla SEO witryny?

Gdy dodajesz treść do swojej witryny, boty wyszukiwarek wyodrębniają główne słowa kluczowe, ale nie rozumieją intencji słowa kluczowego powiązanego z Twoją treścią.

Na przykład słowo kluczowe jabłko może się różnić od owocu na niektórych stronach internetowych, a firmy Apple na innych. Dodanie informacji kontekstowych do słów kluczowych może pomóc wyszukiwarkom w lepszym zrozumieniu treści.

Oto kilka korzyści z dodania znaczników schematu do treści witryny.

  • Kieruj na fragmenty rozszerzone: znaczniki schematu sprawiają, że informacje o witrynie wyglądają lepiej dla botów wyszukiwarek i mają tendencję do wyróżniania Twoich treści jako fragmentów rozszerzonych.
  • Poprawia SEO: Chociaż znaczniki schematu nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, z pewnością pomagają poprawić Twoją pozycję na stronie wyników wyszukiwania. Pomaga również zaprezentować ważne informacje, takie jak oceny w postaci gwiazdek, w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu Twoje treści wyróżniają się na tle konkurencji.
  • Graf wiedzy: Dedykowany dla organizacji typu osoby, Graf wiedzy przedstawia ważne informacje w formie panelu wiedzy (pole wiedzy).
  • Zwiększa CTR: ponieważ użytkownicy widzą bezpośrednie odpowiedzi na swoje pytania w opisach rozszerzonych i linkach w często zadawanych pytaniach, Twoje treści mają tendencję do uzyskiwania większej liczby kliknięć niż konkurencja.

Znaczniki schematu pomagają również w wielu branżowych witrynach internetowych, takich jak witryny z przepisami, blogi kulinarne i witryny z recenzjami produktów.

Rzeczywiście, może poprawić współczynnik konwersji Twojej witryny i pomóc Ci w organicznym rozwoju.

Różne typy formatów schematów

Podobnie jak zmieniające się trendy w SEO, znaczniki schematów również ewoluowały wraz z trendami. Obecnie istnieją trzy typy formatów schematów, które można zastosować do zawartości witryny.

Przyjrzyjmy się szczegółowo każdemu typowi.

#1. Mikrodane

Mikrodane były pierwszym i obecnie najstarszym dostępnym formatem schematu, który wykorzystuje tagi do przekazywania dodatkowych informacji do treści.

Według Schema.org mikrodane to zestaw tagów, które pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść po dodaniu do treści.

Struktura mikrodanych łączy w sobie trzy podstawowe elementy:

  • Zakres przedmiotu: Informuje wyszukiwarki, że wszystko, co jest zawarte między

    , jest elementem.

  • Typ przedmiotu: określa, czego dokładnie dotyczy przedmiot.
  • Itemprop: Określa właściwości itemtype.

Jest to jednak stary format i nie zaleca się dodawania mikrodanych, jeśli dodajesz znaczniki schematu po raz pierwszy.

#2. RDFa

RDFa oznacza Resouce Distribution Framework in Attributes, format osadzania elementów RDF w formatach HTML5, XHTML i XML.

Pomaga dodawać właściwości, które pomagają botom wyszukiwania wyodrębniać istotne dane i wyróżniać je w postaci fragmentów rozszerzonych.

#3. JSON-LD

Google zaleca używanie formatu JSON-LD zamiast innych formatów schematów, ponieważ jest to nowa technologia w porównaniu z Microdata i RDFa.

JSON-LD to skrót od JavaScript Object Notation for Linked Data, który składa się z obiektu z ważnymi parami klucz: wartość zawartymi w tagu .

Struktura JSON-LD:

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "http://schema.org",
  "@type": "LocalBusiness",
  "url": "http://www.example.com",
  "name": "Unlimited Ball Bearings Corp.",
  "contactPoint": {
    "@type": "ContactPoint",
    "telephone": "+1-401-555-1212",
    "contactType": "Customer service"
  }
}
</script>

Kod zaczyna się od znacznika