7 mobilnych narzędzi CRM, które pomogą Twojej firmie w podróży

Mobilne CRM ułatwiają zespołom operacji biznesowych łatwy dostęp do zasobów biznesowych ze sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w celu interakcji z klientami w czasie rzeczywistym.

Firmy muszą skutecznie radzić sobie z ludźmi. Narzędzie do zarządzania relacjami z klientami (CRM) ułatwia wydajną i płynną interakcję klientów i przedstawicieli biznesowych.

Prawie wszystkie organizacje cyfrowe i offline używają CRM do rejestrowania interakcji, inicjowania rozmów biznesowych lub cyfrowego świadczenia usług.

Jednak wraz z powszechnym rozwojem urządzeń mobilnych CRM nie mogą już pozostawać na biurowych stacjach roboczych. Obecnie zespoły frontline i back office muszą mieć dostęp do mobilnego narzędzia CRM, które bezproblemowo działa na każdym mobilnym urządzeniu komputerowym.

Czytaj dalej, aby poznać najlepsze mobilne oprogramowanie CRM, które pomoże Ci osiągnąć dobre relacje z klientami.

Co to jest mobilne narzędzie CRM?

Mobilne narzędzie CRM, jak sama nazwa wskazuje, działa na smartfonach i tabletach z systemami operacyjnymi iOS i Android. Ponadto te mobilne systemy CRM często są dostarczane z większym narzędziem CRM, które można zainstalować na laptopach, komputerach stacjonarnych lub uzyskiwać do nich dostęp w Internecie.

Podobnie jak wersje desktopowe i internetowe, mobilne narzędzia CRM są wyposażone w opcje funkcjonalności offline i online.

Gdy nie jesteś w zasięgu Internetu, aplikacja będzie przechowywać dane w pamięci wewnętrznej urządzenia. Gdy tylko Twój telefon komórkowy lub tablet uzyska dostęp do Internetu, narzędzie prześle dane na serwer zdalny lub w chmurze, dzięki czemu wszystkie dane będą aktualne.

Dlaczego mobilne narzędzie CRM jest ważne dla firm?

Podstawowym znaczeniem mobilnej aplikacji CRM jest zmniejszenie luki między zespołami informacyjnymi i biznesowymi.

Przed mobilnymi aplikacjami do zarządzania relacjami z klientami, dyrektorzy biznesowi pierwszej linii musieli prosić o zabezpieczenia marketingowe lub sprzedażowe, wyceny, umowy i inne dokumenty od zespołu zaplecza.

Gdy dział zaplecza organizuje dokumenty, agenci pierwszej linii muszą odwiedzić dowolne regionalne lub zarejestrowane biuro handlowe, aby odebrać te dokumenty. Następnie pracownicy terenowi ponownie odwiedzali klientów.

Ta przerwa czasowa wystarczy, aby wpłynąć na Twoje negocjacje z klientem, ponieważ Twój konkurent może dotrzeć do klienta i sfinalizować transakcję.

Dzięki obfitości mobilnych narzędzi CRM Twoi pracownicy terenowi mogą udostępniać broszury produktowe, oficjalne dokumenty, plany, modele szkieletowe, projekty, plany cenowe i umowy podczas pierwszej interakcji z klientem.

To znacznie skraca czas potrzebny Twojej firmie na przekształcenie potencjalnego klienta w klienta. Ponadto w szczególnych sytuacjach agenci terenowi mogą wysyłać prośby o zatwierdzenie rabatów i promocji bezpośrednio do kierowników ds. marketingu lub operacji związanych z przychodami.

Gdy tylko odpowiedzialny przełożony lub kierownik zatwierdzi transakcję, agent może złożyć ofertę, która pomoże mu zdobyć klienta.

Inne godne uwagi korzyści, jakie Twoja firma, zespół kierowniczy, pracownicy i klienci czerpią z mobilnego narzędzia CRM, to:

  • W firmach świadczących usługi cyfrowe technicy pracujący w terenie używają CRM do dostarczania i odbierania usług dla klienta. Zapewnienie mobilnego CRM technikom terenowym umożliwi im szybkie rozwiązywanie zapytań klientów podczas pierwszej wizyty.
  • Jeśli Twoja organizacja zezwala agentom obsługi klienta na pracę zdalną, mogą oni korzystać z urządzeń mobilnych dostarczonych przez firmę lub urządzeń przenośnych BYOD do obsługi klientów z biur zdalnych i biur domowych.
  • Mobilny CRM ogranicza potrzebę fizycznej dokumentacji prowadzonej przez agentów lub przygotowywanej przez backoffice dla pracowników terenowych.
  • Taki CRM pomaga również agentom terenowym zaoszczędzić czas i pieniądze, ograniczając częste podróże do biura domowego lub siedziby firmy po dokumenty i uprawnienia do pozyskiwania klientów.
  • Osoby nadzorujące obsługę klienta nie muszą już siedzieć przy biurkach. Mogą stać się bardziej elastyczni i skutecznie pomagać swoim kolegom z zespołu dzięki mobilnej aplikacji CRM zainstalowanej na ich tabletach.

Teraz zastanówmy się, jak wybrać odpowiednie mobilne narzędzie CRM dla Twojej firmy.

Jak wybrać odpowiednie mobilne narzędzie CRM dla swojej firmy

Kupując mobilne narzędzie CRM dla swojej organizacji, zwróć uwagę na następujące funkcje:

# 1. Pochodzi z wersją na komputery stacjonarne lub internetowe

Rozsądnie jest wybrać CRM dla swojej firmy, który oferuje bezpłatną wersję dostosowaną do urządzeń mobilnych.

#2. Integruje się z CRM innych firm

Jeśli już lata temu kupiłeś CRM na komputery stacjonarne i teraz szukasz mobilnej aplikacji CRM, wybierz taką, która będzie również synchronizowana z istniejącym oprogramowaniem CRM.

#3. Integruje się z aplikacjami biznesowymi

Mobilna aplikacja do zarządzania relacjami z klientami powinna być w stanie komunikować się z innymi aplikacjami biznesowymi, takimi jak Google Workspace, Microsoft 365, Office 365, Trello, Asana, Jira, Notion itp.

#4. Zawiera zarządzanie projektami, zadaniami i kontaktami

Wybierz aplikację, która zapewnia następujące funkcje w aplikacji mobilnej:

  • Umiejętność tworzenia zadań i zarządzania nimi
  • Umożliwia tworzenie i uruchamianie projektów
  • Daje możliwość tworzenia szczegółowych list kontaktów
  • Integruje się z kalendarzem miejsca pracy

#5. Dostępność offline

Aplikacja powinna działać w trybie offline i zapisywać dane lokalnie na urządzeniu. Po przejściu do trybu online narzędzie powinno przesłać dane na główny serwer firmy.

#6. Ochrona danych

Narzędzie powinno być wyposażone w protokoły szyfrowania i uwierzytelniania danych cyfrowych, aby przez cały czas chronić dane biznesowe.

Nie powinno być żadnego folderu Androida, w którym pracownicy lub inne osoby mogłyby uzyskiwać dostęp do plików biznesowych. Wszystkie dane CRM powinny być szyfrowane na urządzeniu lokalnym.

Poznajmy najlepsze mobilne narzędzia CRM.

poniedziałek.com

monday.com to popularna platforma CRM, do której można uzyskać dostęp za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Jego elastyczny CRM może być łatwo skonfigurowany i używany przez każdego. Firmy mogą to wykorzystać do zarządzania poszukiwaniami, marketingiem, projektami klientów, rurociągami sprzedaży i nie tylko.

Zgodnie z Twoimi potrzebami w zakresie śledzenia zadań i zarządzania nimi, możesz je dostosować, aby natychmiast rozpocząć. Ponieważ ta aplikacja pozwala przenosić biuro w dowolne miejsce, możesz nadzorować przebieg transakcji i szybko reagować.

Możesz także zautomatyzować przepływ pracy, aby pominąć powtarzające się zadania podczas konfigurowania przypomnień i alertów. Kolejną kluczową cechą tego mobilnego CRM jest intuicyjny dashboard, który pomaga w wizualizacji procesu sprzedaży.

Możesz pozbyć się kłopotów z przełączaniem się między różnymi narzędziami, integrując monday.com z używanymi narzędziami. W ten sposób wszystkie Twoje dane zostaną zsynchronizowane z centralnym hubem.

CRM zawiera kolekcję szablonów dla kontaktów, prostego CRM, sprzedażowego CRM, zaawansowanego CRM itp. Korzystając z tych szablonów, możesz usprawnić przepływy pracy, zautomatyzować przypomnienia i uzyskać cenne informacje biznesowe. W tym CRM możliwe jest również kategoryzowanie kontaktów według typu klienta, danych kontaktowych i priorytetu.

świeże wyprzedaże

Dla każdej firmy posiadanie pełnej wiedzy o ich perspektywach jest zdecydowanie dobrodziejstwem. Mobilny CRM Freshsales pozwala im rejestrować i uzyskiwać dostęp do informacji o ich potencjalnych klientach oraz zawierać więcej transakcji dzięki decyzjom opartym na danych.

Ponieważ pozwala zarządzać kontami, kontaktami i umowami w podróży, zawsze jesteś w kontakcie ze swoim zespołem i klientami. Dzięki wszystkim danym dostępnym w tej konfigurowalnej aplikacji CRM możesz zapewnić klientom wyjątkową obsługę. Pozwala zrobić prawie wszystko, czego potrzebujesz, aby wzmocnić produktywny zespół sprzedaży.

We Freshsales możesz wysyłać pojedyncze lub zbiorcze wiadomości e-mail oraz wykonywać połączenia. Ponieważ przechowuje dziennik połączeń dla każdego kontaktu, możesz nawet dodawać do niego notatki dla kontekstu i wspomnień. Funkcja nagrywania notatek głosowych umożliwia nagrywanie instrukcji do wykorzystania w przyszłości, gdy pisanie nie jest najwygodniejszą opcją.

Możesz także użyć mobilnej aplikacji CRM Freshsales, aby dodawać zadania, spotkania i notatki, aby cały zespół był na bieżąco informowany o działaniach i postępach w transakcjach. Ekran główny tej aplikacji na Androida i iOS zawiera karty powiadomień, zaległe zadania, tygodniowy kalendarz i inne kluczowe wskaźniki.

Korzystając z funkcji meldowania się, możesz powiadomić swój zespół o zaplanowanych spotkaniach offline z klientami. Możesz także dostosować język i powiadomienia w tej aplikacji. Freshsales oferuje również dostęp offline do tworzenia i uzyskiwania dostępu do danych kontaktowych nawet przy słabej łączności sieciowej.

Pipedrive

Niezależnie od tego, czy Twój zespół sprzedaży korzysta z urządzeń z systemem Android czy iOS, Pipedrive jest jednym z najlepszych CRM, jakie mogą uzyskać na urządzenia mobilne. Miej go na dłoni i zarządzaj relacjami z dowolnego miejsca io każdej porze.

Zapewnia również przewodniki po procesach i automatycznie synchronizuje komunikację (rozmowy telefoniczne i e-maile), aby oszczędzić Ci pracy administratora na koniec dnia.

Ten CRM wyświetla nadchodzące spotkania, rozmowy, zaległe działania i nieprzeczytane e-maile, aby zwizualizować nadchodzący dzień. Przygotowując się do spotkania, możesz wyszukiwać spostrzeżenia dotyczące łamania transakcji wraz z osią czasu transakcji i historią komunikacji. Co więcej, wszystkie dostosowania dokonane w aplikacji internetowej będą tutaj bezproblemowo odzwierciedlane.

Pipedrive mobile CRM integruje się z najlepszymi aplikacjami, takimi jak Gmail, Outlook, WhatsApp i Google Maps. W ten sposób komunikacja z potencjalnymi klientami i planowanie spotkań offline staje się łatwiejsze. Zapewnia również ciągłą współpracę, zasięg i sprzedaż, zapewniając dostęp do potrzebnych informacji.

Za pomocą tej aplikacji zespół sprzedaży może planować zadania i otrzymywać przypomnienia o zamknięciu transakcji na czas. Mogą również uzyskiwać dostęp do kontaktów w trybie online i offline. Pozwala także ustalać priorytety zadań, terminowo aktualizować umowy i monitorować ich postęp.

Zoho CRM

Dzięki Zoho CRM zarządzanie sprzedażą Twojej firmy 24/7 staje się możliwe. Umożliwia zespołowi sprzedaży kontakt z potencjalnymi klientami, dostęp i rejestrowanie kluczowych danych potencjalnych klientów, śledzenie wskaźników KPI i podejmowanie świadomych decyzji biznesowych.

Użyj tej aplikacji, aby uzyskać kluczowe informacje na temat trendów i wskaźników sprzedaży. Pomaga to zrozumieć stan procesów sprzedaży. Tutaj wszystkie połączenia są rejestrowane w dzienniku, a nawet możesz zaplanować kolejne spotkanie lub rozmowy.

Ponadto możesz uzyskiwać dostęp i edytować dane nawet w trybie offline za pomocą Zoho CRM. Gdy urządzenie uzyska dostęp online, dane zostaną zsynchronizowane automatycznie.

HubSpot

HubSpot CRM to popularne rozwiązanie dla firm każdej wielkości. Dobrą wiadomością jest to, że HubSpot jest również dostępny na Androida i iOS za pośrednictwem mobilnej aplikacji CRM. Uczyń go swoim partnerem w ruchliwych dniach, kiedy musisz być w ruchu i zarządzać sprzedażą i współpracą.

Jego szczegółowy kanał aktywności pozwala znaleźć najlepsze oferty i zarządzać nimi. Możesz także ustalić priorytety dla zasięgu, aby zachować koncentrację i organizację przed rozpoczęciem dnia. Zasięg e-maili i spotkań pozwala na zawieranie większej liczby transakcji.

Aplikacja mobilna HubSpot ma szczegółowy ekran identyfikacji dzwoniącego, dzięki czemu możesz zrozumieć, kto do ciebie dzwoni. Obsługuje również czat na żywo z dowolnego miejsca — funkcja, która przydaje się, gdy nie możesz nawiązać ani odebrać połączenia.

Użyj nowej klawiatury HubSpot do wysyłania zasobów i informacji w dowolnej aplikacji z superszybką prędkością. Tutaj możesz także pisać lub nagrywać notatki i notatki ze spotkań. Przechowywanie załączników to kolejna przydatna funkcja tej aplikacji.

Ponadto możesz go używać do przydzielania zadań innym osobom i aktualizowania postępu transakcji. Ta aplikacja pomaga również reagować, wysyłając powiadomienia w czasie rzeczywistym o kluczowych wydarzeniach.

Siły sprzedaży

Spraw, by Twoja firma była inteligentna i mobilna dzięki mobilnemu CRM Salesforce. Użytkownicy Androida mogą korzystać z tej błyskawicznej aplikacji, aby wykonywać więcej zadań w ruchu. Wykorzystuje funkcje oparte na sztucznej inteligencji, Einstein Analytics i Einstein Search, aby pomóc Ci podejmować mądre decyzje.

Ta aplikacja obsługuje programowanie z małą ilością kodu, aby szybko oferować dostosowane środowiska mobilne. Tutaj otrzymujesz wszystkie niestandardowe aplikacje Salesforce pod jednym parasolem i uzyskujesz do nich dostęp w celu bezproblemowego przejścia z komputera stacjonarnego na urządzenie mobilne.

Umożliwia także tworzenie powiadomień push dotyczących ważnych zadań, wdrażanie wbudowanych komponentów Lightning i dostosowywanie aplikacji zgodnie z tożsamością marki.

Przede wszystkim pozwala wizualizować cały biznes, dzięki czemu można zlokalizować możliwości, znaleźć rekomendacje i przewidzieć wyniki.

Zwinny CRM

Agile CRM oferuje również mobilne narzędzie CRM, które pozwala nosić firmę w kieszeni i być na bieżąco w podróży. Ma aplikacje mobilne na Androida i iOS, które pozwalają marketerom pozyskiwać, zatrzymywać i obsługiwać klientów.

Ten CRM nowej generacji jest przystępny cenowo i może być używany do automatyzacji marketingu, sprzedaży, pomocy technicznej, kampanii e-mailowych, integracji z mediami społecznościowymi i marketingu mobilnego.

Zadania wymagające natychmiastowej reakcji, takie jak dzwonienie do klientów, odpowiadanie na wzmianki w mediach społecznościowych, rozwiązywanie problemów klientów i robienie notatek po spotkaniu, można wykonywać z tego mobilnego CRM.

Intuicyjny mobilny pulpit nawigacyjny pozwala śledzić wydajność sprzedaży, sprawdzać współczynniki konwersji potencjalnych klientów i zarządzać umowami. Ma również możliwość zmiany ustawień stąd. Zamiast zarządzać kontaktami za pomocą arkusza kalkulacyjnego, Agile CRM umożliwia dostęp do wszystkich danych kontaktowych za pomocą mobilnej aplikacji CRM.

Firmy mogą również uzyskiwać w czasie rzeczywistym obraz swoich procesów biznesowych, śledząc aktualny stan ich możliwych i bieżących transakcji. Obsługuje integrację z kalendarzami Google w celu bezproblemowej dwukierunkowej synchronizacji.

Ostatnie słowa

Korzyści z mobilnego CRM są nieograniczone, od CRM-on-the-go po zdalne udostępnianie plików i wszystko pomiędzy.

Teraz, gdy już wiesz, jakie są popularne mobilne systemy CRM na rynku, powinno być Ci łatwiej wypróbować taki, który odpowiada Twoim wymaganiom biznesowym.

Być może zainteresują Cię również najlepsze rozwiązania CRM w chmurze.