9 strategii dotyczących danych własnych w celu zwiększenia zaangażowania klientów

Tutaj znajdziesz popularne strategie dotyczące własnych danych, których możesz użyć do gromadzenia danych za pomocą swojej witryny, aplikacji mobilnej i innych platform cyfrowych.

Reklama i marketing online zależą w dużej mierze od danych użytkowników ze stron internetowych, aplikacji mobilnych, treści edukacyjnych online, blogów, e-booków, biuletynów itp. Obecnie istnieją agencje gromadzące dane użytkowników i zarządzające nimi, które zbierają dane konsumentów za pomocą plików cookie.

Jednak iOS firmy Apple umożliwia użytkownikom rezygnację ze śledzenia danych, a plan Google dotyczący zaprzestania obsługi plików cookie w przeglądarce Chrome do 2023 r. zakończy gromadzenie danych opartych na plikach cookie.

Zanim coś takiego się stanie, musisz zmienić strategię gromadzenia danych użytkowników na własne. Ale jak ułożyć taką strategię? Cóż, odpowiadam na to poniżej w tym zwięzłym i łatwym do zrozumienia własnym przewodniku po strategii danych.

Co to są dane własne?

Dane własne oznaczają, że użytkownik bezpośrednio udostępnia swoje informacje Twojej firmie. Kiedy ktoś udostępnia swój adres e-mail, aby otrzymywać newsletter lub uzyskać zniżkę, nazywa się to danymi własnymi. Tutaj wymiana danych odbywała się bezpośrednio i za zgodą użytkownika.

Korzystanie z precyzyjnych linków do pobierania aplikacji i odwiedzanie witryny internetowej również jest uważane za dane własne.

Firmy wykorzystują te dane, aby zrozumieć i kierować reklamy i marketing do swoich odbiorców.

Dane własne vs. Dane innych firm vs. Dane osób trzecich

Istnieje kilka podstawowych różnic między danymi pierwszej, drugiej i trzeciej strony. Dane własne to informacje, które gromadzisz bezpośrednio od swoich odbiorców poprzez ich interakcje w Twojej witrynie, aplikacji, e-mailach marketingowych itp. Jeśli chodzi o zgodę użytkownika, mają one dużą wartość przy minimalnych problemach z prywatnością.

Z drugiej strony dane stron trzecich są zbierane przez inną niekonkurencyjną i wiarygodną firmę, zanim udostępnią lub sprzedają je Twojej firmie. Dane stron trzecich oznaczają informacje lub zestawy danych zebrane z wielu zasobów zewnętrznych przed udostępnieniem ich Twojej firmie. W takim przypadku musisz uważać na zgodę użytkownika.

Musisz stworzyć strategię danych własnych dla swojej firmy, która powinna obejmować plan gromadzenia i wykorzystywania danych własnych zebranych bezpośrednio od odbiorców, którzy otrzymali zgodę za pośrednictwem własnych kanałów i za ich wyraźną zgodą. Oto strategie, których możesz użyć do zbierania własnych danych i zarabiania na nich.

Pojedyncze logowanie (logowanie przez Google/Facebook)

Pojedyncze logowanie (SSO) to proces, w którym wszyscy wygrywają zarówno Ty, jak i Twoi klienci. Pozwala zainteresowanym użytkownikom zalogować się do Twojej witryny za pomocą swoich kont Google lub Facebook. Oszczędza to użytkownikom wypełniania długich formularzy rejestracji w Twojej witrynie.

Zamiast tego mogą użyć swojego adresu e-mail lub konta na Facebooku, aby szybko się zalogować. Co więcej, zapewnia dostęp do własnych danych tego użytkownika bez powodowania irytacji.

Śledzenie na podstawie zdarzeń

Jeśli chcesz zbierać szczegółowe dane behawioralne swoich klientów, śledzenie oparte na zdarzeniach to świetny sposób na rozpoczęcie gromadzenia własnych danych. W tym procesie zbierasz dane o swoich odbiorcach na podstawie kliknięć, zakupów, tworzenia koszyka itp.

Aby śledzenie oparte na zdarzeniach było proste i bezproblemowe, możesz skorzystać z pomocy różnych narzędzi analitycznych. Firmy mogą z łatwością wdrożyć te narzędzia do śledzenia zdarzeń i zbierać własne dane dla swoich systemów.

Ankiety i sondaże

Wszyscy uwielbiają brać udział w ankietach i ankietach na tematy, które ich interesują. Możesz użyć tych technik do zbierania własnych danych od klienta. Jeśli produkujesz produkty kosmetyczne, możesz poprosić odbiorców o wzięcie udziału w ankiecie na temat ich problemów skórnych i składników, które preferują w produkcie kosmetycznym.

Oprócz pomocy w zbieraniu danych użytkowników, pomoże ci to lepiej zrozumieć ich wybory i pozwoli ci kategoryzować ich pod kątem ich zainteresowania.

Udostępnianie treści

Gdy Twoi użytkownicy udostępniają interesujące treści (blogi, zdjęcia, podcasty, filmy), które opublikowałeś, Twoja marka i firma są eksponowane przez nowych odbiorców. Teraz możesz tworzyć wirusowe treści dla swoich kanałów społecznościowych i inspirować użytkowników do udostępniania ich na swoich kontach lub kanałach.

Dzięki solidnej strategii dotyczącej treści możesz upewnić się, że zostanie ona udostępniona innym osobom i pozwoli Ci zebrać jeszcze więcej danych o interakcjach użytkowników.

Niestandardowe recenzje i opinie

Jako firma powinieneś zawsze prosić klientów o podzielenie się recenzjami i opiniami na temat Twojej firmy na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Gdy podzielą się swoimi opiniami, możesz łatwo połączyć je z bazą klientów Twojej firmy.

Oprócz zbierania danych własnych proces ten pomaga odkryć wady oferowanych przez Ciebie produktów i usług. W ten sposób możesz wykorzystać recenzje, aby odpowiednio zoptymalizować swoje przyszłe i istniejące produkty.

Rejestracja Produktów Użytkowników lub Usług Gwarancyjnych

Czy wiesz, że oferując gwarancje na swoje produkty i umożliwiając klientom rejestrację zakupionych produktów, możesz zbierać od nich dane własne? To jest poprawne.

Oto kilka skutecznych sposobów budowania relacji z nowymi klientami i oczywiście zbierania od nich danych własnych. Zawsze możesz dołączyć kod QR do swojego produktu lub jego opakowania, aby mogli oni w wygodny sposób uzyskać dostęp do Twojej bazy danych.

Profilowanie użytkowników

Ta metoda wykracza poza zbieranie podstawowych informacji kontaktowych o kliencie i próbuje zebrać więcej informacji, takich jak wiek, lokalizacja, organizacja, branża, zawód, wielkość firmy itp.

Celem profilowania użytkowników jest zebranie spostrzeżeń, które pomogą Ci w marketingu i promocji. Ale powinieneś starać się powoli uzyskiwać dostęp do dodatkowych informacji, zamiast prosić o zbyt wiele informacji na początkowym etapie.

Biuletyny lub eBooki

Jednym z najbardziej atrakcyjnych sposobów gromadzenia własnych danych, takich jak adresy e-mail, jest oferowanie w zamian czegoś przydatnego, na przykład e-booków i biuletynów. Jednak zbieranie danych nie kończy Twojej odpowiedzialności.

Musisz umożliwić im pobranie przydatnego e-booka lub biuletynu informacyjnego, aby nie oznaczyli Twojego adresu e-mail jako spamu. Na tym etapie możesz również przeprowadzić segmentację klientów, przyglądając się klientom, którzy decydują się na otrzymywanie newsletterów o różnej tematyce.

Korzystaj z kampanii generowania leadów

Kampania Lead-gen to przydatna metoda zbierania danych własnych od klientów wraz z ich zgodą. Możesz dodać wyskakujący formularz lead-gen do swojej witryny. Obecnie LinkedIn i Facebook stały się również ważnymi źródłami gromadzenia danych własnych za pośrednictwem reklam i promocji generujących leady.

Sprawdzone metody gromadzenia danych przez osoby trzecie

Aby właściwie wykorzystywać dane własne i zachować zgodność ze standardami prywatności danych, firmy muszą upewnić się, że postępują zgodnie z najlepszymi praktykami:

Gromadzenie danych przez osobę trzecią oznacza pełną odpowiedzialność za zgodę na przetwarzanie danych. Musisz więc mieć odpowiednią strategię zarządzania zgodami dla swojej firmy.

Dzięki temu możesz mieć pewność, że przestrzegasz wszystkich istniejących przepisów dotyczących prywatności danych konsumentów, a tym samym zarządzać zgodą, która z każdym dniem staje się coraz bardziej skomplikowana.

#2. Wybór platformy zarządzania danymi

Po zebraniu danych klientów, w jaki sposób przechowujesz je i zarządzasz nimi? Musisz skorzystać z pomocy niezawodnej i wydajnej platformy danych klientów. Platformy te zapewniają bezpieczeństwo danych klientów i umożliwiają łatwy dostęp do danych zespołowi ds. marketingu i sprzedaży. Twoim obowiązkiem jest więc wybór platformy do zarządzania danymi, która pozwoli Ci efektywnie zarządzać danymi własnymi w celu uzyskania lepszego zwrotu z inwestycji.

#3. Zapewnienie aktywacji międzykanałowej

Teraz, gdy masz odpowiednią strategię i sprawną platformę do zarządzania danymi, powinieneś być w stanie kategoryzować, analizować i modelować dane klientów oraz udostępniać je w różnych kanałach. Na przykład zarówno zespoły ds. mediów społecznościowych, jak i e-mail marketingu mogą potrzebować dostępu do własnych danych z różnych powodów. Możesz pozwolić obu nastawionym na rozwój zespołom pomóc Ci zwiększyć przychody poprzez skuteczne uwolnienie danych klientów.

#4. Dostosuj cele biznesowe do celów klientów

Jedną z głównych wad strategii gromadzenia danych przez firmy jest brak planu, który koordynuje gromadzenie danych i sposób ich wykorzystania. Możesz rozwiązać ten problem, upewniając się, że cel klienta jest zsynchronizowany z celami biznesowymi. W tym celu musisz mieć wymierne cele, które pomogą Ci zebrać odpowiednie dane, aby osiągnąć cel.

#5. Oferuj wartość, tworząc przejrzystą politykę wykorzystania danych

Gdy zbierasz dane od swoich użytkowników lub potencjalnych klientów, muszą oni wiedzieć, w jaki sposób wykorzystujesz ich dane. Aby uzyskać większą przejrzystość, musisz pokazać im, że będziesz postępować odpowiedzialnie z ich danymi. Możesz także oferować im ekskluzywne oferty i programy lojalnościowe, aby zwiększyć ich zainteresowanie udostępnianiem informacji. Musisz także mieć solidną politykę zarządzania danymi.

Podsumowanie

Gromadzenie danych przez firmę zewnętrzną pomoże Ci utrzymać strategie marketingowe i reklamowe, gdy gromadzenie danych przez firmę zewnętrzną dobiegnie końca. Nie należy jednak czekać do ostatniej chwili, aby stworzyć przystępny cenowo, solidny i wydajny system gromadzenia danych o użytkownikach przy użyciu swoich usług online. Zamiast tego działaj teraz, postępując zgodnie z wymienionymi tutaj strategiami dotyczącymi danych własnych.

Teraz, gdy zebrałeś już wiele danych użytkowników na potrzeby reklamy ukierunkowanej i marketingu, skorzystaj z tych najlepszych platform danych klientów, aby dobrze wykorzystać dane użytkowników.