9 strategii monitorowania konkurencji

Bez względu na to, jak doświadczony lub nowy jesteś w marketingu cyfrowym, monitorowanie konkurencji jest kluczem do bycia na bieżąco z aktualnymi trendami i podejmowania opłacalnych decyzji.

Monitorowanie konkurencji jest niezbędne, aby zrozumieć ich zachowania i działania, co pomoże Ci szybko dostosować się do zmian na rynku, poznać wymagania klientów, rozwiązać problemy branżowe i podejmować lepsze decyzje biznesowe.

W rezultacie możesz wzmocnić pozycję swojej marki na rynku i dostarczać produkty i usługi, które będą odpowiadać na bolączki odbiorców. To z kolei pomoże Ci pokonać konkurencję, odnotować więcej sukcesów biznesowych oraz osiągnąć szczyt i sławę w swojej branży.

Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć wszystko na temat monitorowania konkurencji, jego znaczenia i tego, jak skutecznie to robić.

Więc zacznijmy!

Co to jest monitorowanie konkurencji?

Monitorowanie konkurencji to strategia, dzięki której organizacja próbuje zidentyfikować swoich potencjalnych konkurentów, poznać ich działania (takie jak kampanie marketingowe, treści, zmiany na stronie internetowej itp.), przewidzieć ich przyszłe ruchy oraz określić ich mocne i słabe strony. Pomaga organizacji lepiej zrozumieć swoją branżę i grupę docelową, co robić, a czego nie, a także określić, które strategie mogą pomóc w osiągnięciu większego sukcesu.

Monitorowanie konkurencji jest niezbędne, aby każda firma mogła utrzymać się na czele wyścigu i pokonać konkurencję poprzez tworzenie unikalnych, dochodowych strategii. Oto dlaczego monitorowanie konkurencji jest pomocne.

Dlaczego powinieneś monitorować swoich konkurentów?

Każda strategia biznesowa wydaje się niekompletna bez monitorowania konkurencji. Powinieneś zrozumieć ich ruchy, aby dowiedzieć się, co robić, a czego nie. Pomoże ci dowiedzieć się, jakie strategie działają dla twoich konkurentów, a jeśli twoi odbiorcy są tacy sami, możesz również wdrożyć te strategie i ewentualnie poprawić swoje obecne.

Przejdźmy do szczegółów, w jaki sposób monitorowanie konkurencji może przynieść korzyści Twojej firmie.

Zidentyfikuj wady

Łatwiej jest dostrzec błędy innych niż własne i prawdopodobnie też taniej. Korzystając z danych zebranych z monitoringu i analizy konkurencji, możesz wyciągnąć wnioski, np. problemy związane ze strategiami marketingowymi rywali. Następnie możesz porównać to ze swoim, aby dowiedzieć się, czy popełniasz te same błędy. A jeśli to zrobisz, możesz je łatwo poprawić. Będzie to dla Ciebie okazja do nauki, czego nie uwzględniać w swojej strategii marketingowej.

Bądź na bieżąco z aktualnymi trendami w branży

Badanie konkurencji daje wyobrażenie o trendach w Twojej branży. Dzięki temu możesz wykorzystać te informacje do kształtowania swoich kampanii, produktów i usług. Nadążanie za trendami jest niezbędne, aby oferować to, czego szukają docelowi odbiorcy, zamiast kontynuować ten sam stary schemat, który stał się przestarzały i prawdopodobnie odstrasza klientów.

Określ mocne i słabe strony

Analiza konkurencji da ci rzetelne wyobrażenie o ich mocnych i słabych stronach. Możesz porównać konkurencyjne marki, aby zrozumieć, gdzie się wyróżniasz i gdzie możesz się od nich uczyć, aby zoptymalizować swoje strategie, czy to kampanie marketingowe, produkty i usługi, czy ceny. Możesz także naprawić to, czego Ci brakuje, jednocześnie wzmacniając swoje plany.

Odkryj nowe marki i bazę odbiorców

W ostatnich latach powstała duża liczba start-upów i nowych firm. Więc jeśli nie wiesz, z kim walczysz, jak możesz wygrać bitwę?

Dzięki monitorowaniu konkurencji możesz poznać nowych konkurentów i ich strategie, które pomogły im wywrzeć dobry wpływ na odbiorców. Możesz wykorzystać te dane, aby zmienić lub zoptymalizować swoją strategię i zapewnić sobie przewagę nad wyścigiem.

Co więcej, monitorowanie konkurencji pomaga poznać nową bazę odbiorców, na którą kierują konkurenci. Może to być potencjalna szansa na zwiększenie sprzedaży i przychodów.

Teraz największe pytanie, jak to zrobić?

Jak monitorować konkurencję?

Zanim zaczniesz monitorować swoich konkurentów, konieczne jest ich zidentyfikowanie. Musisz wiedzieć o swoich największych konkurentach, liderach branży i nowicjuszach. Sprawdzaj, gdzie znajdują się ich rynki docelowe i czy odpowiada to Twoim. Ponadto dowiedz się, gdzie Twoi konkurenci rozszerzyli swoje terytorium marketingowe i ich skuteczność. Pomoże Ci odkryć niewykorzystany potencjalny rynek dla Twoich produktów i usług.

Tak więc, kiedy masz już listę konkurentów, nie poprzestawaj na tym; kontynuuj monitorowanie nowych wpisów. A oto kilka strategii, które możesz wdrożyć, aby monitorować konkurencję.

Sprawdzaj regularnie ich witrynę

Twoja witryna jest pierwszym miejscem, do którego trafią Twoi klienci i zapoznają się z Twoją ofertą oraz korzyściami, jakie mogą przynieść Twoje produkty/usługi. Jeśli dobrze to reprezentujesz, mogą rozważyć twoje oferty lub zostać twoim stałym czytelnikiem.

Dlatego regularne przeglądanie witryn konkurencji pomoże Ci zrozumieć ostatnie zmiany, wiadomości, wydarzenia i premiery produktów. Pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób prezentują informacje i jak przyjazna dla użytkownika jest ich strona.

Możesz wykorzystać spostrzeżenia, aby poprawić doświadczenia klientów, takie jak publikowanie lepszej treści internetowej, opisów produktów, wysokiej jakości blogów i artykułów, obrazów, informacji kontaktowych, nawigacji i innych części Twojej witryny, które odwiedzający mogą znaleźć, aby znaleźć informacje .

Zastanów się, jak możesz ułatwić klientom znajdowanie informacji, dokonywanie płatności, uzyskiwanie danych kontaktowych itp. i ulepszanie ich. Możesz użyć narzędzi do monitorowania sieci, takich jak Wizualizacja aby sprawdzić witrynę konkurencji.

Sprawdź ceny konkurencji

Wycena produktów i usług ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza jeśli jesteś nowy w branży. A nawet jeśli masz ugruntowaną firmę, musisz śledzić ceny konkurenta, aby upewnić się, że nie zawyżasz ani nie zaniżasz cen za swoje oferty.

Ponieważ jeśli przesadzasz, możesz odstraszyć swoich klientów, a jeśli zaniżysz, Twoi klienci mogą wątpić w jakość Twojej oferty. Dlatego najlepszym sposobem jest znalezienie złotego środka, analizując, jak robią to Twoi konkurenci. Pomoże Ci stworzyć skuteczną strategię cenową, która może przyciągnąć więcej klientów do Twojej marki, oczywiście, jeśli Twoja jakość jest przyzwoita.

W tym celu regularnie sprawdzaj strony cenowe konkurencji, aby dowiedzieć się, jaką cenę ustalili dla jakiej usługi lub produktu, jakie funkcje oferują w jakim przedziale cenowym, czy włączyli bezpłatne wersje próbne i inne powiązane rzeczy. I ważne jest, aby robić to regularnie, aby być na bieżąco z bieżącymi zmianami cen w Twojej branży.

Monitoruj ich działania online

Monitorowanie aktywności online konkurencji jest korzystne. Musisz wiedzieć:

  • Co robią online
  • Gdzie są wymienione
  • Z kim pracują
  • Jakie są ich kampanie PR i reklamowe
  • Jakie produkty i usługi reklamują i tak dalej.

Czasami nazywa się to monitorowaniem mediów, gdzie można śledzić wzmianki o słowach kluczowych związanych z marką w sieci. Pomoże Ci zebrać cenne informacje, takie jak blogi, strony internetowe lub media, w których wspomina się o marce, imię i nazwisko autora, czas publikacji, lokalizację, zasięg, sentyment odbiorców, zaangażowanie, wpływ i inne szczegóły.

Możesz prowadzić monitoring mediów za pomocą narzędzie do automatyzacji znaleźć odpowiednie słowa kluczowe i wzmianki w mediach, otrzymywać powiadomienia o nowych wyszukiwaniach dla danego słowa kluczowego, śledzić media społecznościowe itp.

Proste wyszukiwanie w Google może dostarczyć Ci tak wielu informacji o tym, co robią Twoi konkurenci. Na przykład wyszukaj nazwę marki swojego głównego konkurenta w Google i przejdź do narzędzi, a następnie filtruj według „ostatnie 24 godziny” lub „ostatni tydzień”, aby uzyskać najnowsze wyniki, w których są wymienione.

Tak więc po zebraniu wszystkich tych spostrzeżeń porównaj je ze swoimi, aby zrozumieć swoje wyniki. Da Ci wyobrażenie o tym, czego Ci brakuje, co możesz poprawić, a także co robisz lepiej od nich i optymalizujesz swoje strategie.

Miej oko na ich wysiłki dotyczące treści

Analiza treści konkurencji może pomóc w zrozumieniu ich strategii treści. Pomoże Ci również dowiedzieć się, czy Twoje treści są od nich lepsze, czy też musisz poprawić swoją zawartość, porównując ich zawartość z Twoją.

Można to zrobić na różne sposoby:

  • Sprawdź ich najskuteczniejsze treści: Oceń najskuteczniejsze treści konkurencji, takie jak blogi, artykuły itp., za pomocą udostępnień społecznościowych i wskaźników zaangażowania. Możesz dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe są oceniane, tematy, z którymi angażują się ich odbiorcy, długość i jakość artykułu i nie tylko.
  • Odkryj najlepsze słowa kluczowe: wybór właściwych słów kluczowych może pomóc w radykalnej zmianie strategii SEO i treści. Możesz użyć narzędzi do monitorowania słów kluczowych konkurencji, danych o liczbie wyszukiwań, konkurencji o różne słowa kluczowe itp.
  • Weź udział w ich webinariach: Webinary to doskonała forma marketingu treści, aby zaangażować odbiorców, pozycjonować markę i ustalić swoją wiedzę na konkretny temat, o którym chcą wiedzieć Twoi odbiorcy. Więc weź udział w webinarach konkurencji, aby dowiedzieć się, jak to robią, niezależnie od tego, czy jesteś nową, czy doświadczoną marką. Pomoże ocenić zainteresowania, reakcje i wskaźniki zaangażowania odbiorców.
  • Zapisz się do ich biuletynów lub aktualizacji e-mail: e-maile są nadal skuteczne, a biuletyny sprawdzają się dobrze w dzisiejszej strategii treści (oczywiście, jeśli są zrobione prawidłowo). Dlatego warto dowiedzieć się, jak konkurenci radzą sobie z e-mail marketingiem, np. jakie informacje prezentują, w jaki sposób, jaka jest częstotliwość itp. Ponadto dowiesz się o ich kulturze, kampaniach, aktualnościach i wydarzeniach i bądź na bieżąco i stale ulepszaj swoje strategie.

Monitoruj obecność konkurencji w mediach społecznościowych

Monitorowanie kont w mediach społecznościowych konkurencji to kolejna doskonała strategia. Media społecznościowe przeżywają rozkwit, a współcześni klienci chcą być na bieżąco z Twoimi kontami społecznościowymi, aby otrzymywać wiadomości i powiadomienia.

Dlatego ważne jest, aby dostarczać im świeże, unikalne i rozwiązujące problemy posty, aby utrzymać ich zaangażowanie w Twoją markę. W tym celu możesz monitorować obecność konkurencji w mediach społecznościowych, śledząc je, aby dowiedzieć się takich rzeczy jak:

  • Z jakiej platformy korzystają
  • Rodzaje i częstotliwość udostępnianych postów
  • Tematy, które obejmują
  • Jak radzą sobie ich posty
  • Kto angażuje się w swoje posty?
  • Śledzenie treści na ich profilach, takich jak biosy na Instagramie i Twitterze

Zbierz te informacje, aby ulepszyć swoją strategię w mediach społecznościowych. Możesz również odświeżyć swój profil w mediach społecznościowych o najnowsze informacje i przesyłać nowe, wartościowe posty na różnych platformach, aby zaangażować użytkowników, zwiększyć liczbę obserwujących i zwiększyć szanse na konwersje.

Monitoruj ich strategię marketingową

Stale monitoruj ogólną strategię marketingową konkurencji, a następnie analizuj i porównuj ją ze swoją. W tym celu musisz mieć oko na ich kampanie reklamowe, treść, marketing e-mailowy, konferencje, obecność PR, seminaria internetowe, podmioty stowarzyszone i inne. Ponadto dowiedz się, z jakimi influencerami współpracują i jak skutecznie działa dla nich plan.

  • Śledzenie ich obecności PR, takich jak artykuły w sieci i gazetach, pomoże Ci zrozumieć ich zainteresowania medialne i poprawić strategię PR.
  • Podobnie śledzenie, kto obejmuje Twoich konkurentów, takich jak blogerzy, dziennikarze, influencerzy i inni twórcy treści na swoich blogach, stronach internetowych lub kanałach YouTube, pomoże Ci odkryć Twoje możliwości. Możesz wykorzystać spostrzeżenia, aby zbudować długą listę wszystkich, którzy mogą opowiedzieć Twoją historię i zaprezentować Twoje produkty i usługi, aby zapewnić Ci szersze uznanie wśród docelowych odbiorców.
  • Uważaj na nowe produkty lub usługi, które wprowadzają twoi konkurenci i jaki wpływ wywierają na swoich klientów. Ścigaj reakcje opinii publicznej, aby zrozumieć, czy ich nowy ruch zakończył się sukcesem, czy nie. Możesz skorzystać z tego spostrzeżenia, aby dowiedzieć się, jak jeszcze lepiej wykonać podobny numer.

Przeczytaj opinie klientów konkurencji

Śledzenie konkurencji Opinie klientów da ci wyobrażenie o ich najsilniejszych i najsłabszych punktach. Musisz patrzeć na swoich konkurentów tak, jakbyś był ich docelowym klientem, a nie jak ten jeden konkurent, który zawsze chce wybrać negatywy marki.

Noś więc czapkę klienta i analizuj produkty, usługi i strategie marketingowe konkurencji. Możesz to zrobić zarówno online, jak i offline, ale online jest najłatwiejszym i szybszym sposobem na zrobienie tego. Możesz sprawdzić ich recenzje online w witrynach, takich jak Opinie konsumenckie Google, Yelp, Tripadvisor itp., odpowiednich dla Twojej oferty.

Dzięki temu uzyskasz informacje o tym, jak klienci myślą o produktach i usługach marki, jakie trudności napotykają podczas korzystania z nich oraz poziom zadowolenia z obsługi klienta.

Ponadto zawiera szczegółowe informacje na temat ich cen, wyników marketingowych i innych drobnych szczegółów, które mogą pomóc w kształtowaniu lub przekształcaniu produktów, usług i strategii marketingowych. Uniemożliwi ci również powtarzanie tych samych błędów, które popełnili twoi konkurenci, poprawi twoją wydajność i wzmocni twoje mocne strony, aby jeszcze bardziej zachwycić klientów.

Zakradnij się na ich tablice ogłoszeń

Dowiedzenie się, na jakie stanowiska zatrudniają Twoi konkurenci, da ci wyobrażenie o ich następnym strategicznym posunięciu.

Na przykład, jeśli zatrudniają specjalistę PPC, wkrótce zainwestują w płatną reklamę. Jest to wyraźna wskazówka ich strategii marketingowej, którą możesz również rozważyć i zrobić lepiej, aby pozyskać więcej potencjalnych klientów i konwersji.

Dlatego stale śledź wszystkie stanowiska, na które zatrudniają. Jeśli chcesz mieć podobną strategię marketingową, możesz również rozpocząć polowanie tak szybko, jak to możliwe i podnieść poziom swojej gry marketingowej lub opracować nowe oferty.

Zautomatyzuj proces śledzenia

Wreszcie, monitorowanie konkurencji stało się łatwe, jeśli używasz narzędzia do automatyzacji, takiego jak Wizualizacja. Takie narzędzia mogą zmienić grę w Twojej strategii marketingowej, ponieważ mogą:

  • Zautomatyzuj proces wyszukiwania, aby zaoszczędzić wysiłek i czas na zadaniach wykonywanych ręcznie
  • Przetwarzaj ogromną ilość informacji w określonym czasie
  • Działaj bez błędów, aby zapobiec opóźnieniom w kampaniach marketingowych i ułatwić rywalizację
  • Zbieraj informacje szybciej z każdego zakątka sieci

Weźmy przykład Visualping, aby zrozumieć, w jaki sposób narzędzia do automatyzacji mogą pomóc w monitorowaniu konkurencji.

Wizualizacja

Wizualizacja to świetne narzędzie do monitorowania zmian w witrynach konkurencji i strategii marketingowej, aby uchronić Ciebie i Twój zespół przed kłopotami z przeglądaniem setek stron internetowych rywali i analizowaniem każdej strony w celu robienia notatek pod kątem zmian.

Wystarczy wejść na stronę docelową i nacisnąć „GO”. Wyświetli się wszystkie informacje o ostatnich zmianach. Ponadto możesz otrzymywać powiadomienia o zmianach, podając swój adres e-mail i wybierając częstotliwość np. co 5 minut, godzinę, dzień lub tydzień. Zawiera również zaawansowaną funkcję porównywania witryn według wyglądu, tekstu, elementu lub obszaru.

A najlepsze jest to, że możesz wypróbować Visualping ZA DARMO i zobaczyć, jak możesz monitorować konkurencję i czerpać z tego korzyści.

Cechy

  • Prosta i wydajna analityka do śledzenia zmian
  • Alerty SMS-em, e-mailem, API, Slack itp.
  • Nadaje się do różnych zastosowań, takich jak monitorowanie cen, śledzenie stron kariery, wprowadzanie nowych produktów na eBay, śledzenie w mediach społecznościowych, monitorowanie reklam, zmiany ruchu, raporty badawcze, witryny z wiadomościami itp.
  • Przeprowadził ponad 5 miliardów kontroli i zgłosił 800 milionów zmian
  • Wizualizacja jest odpowiednia dla firm wszelkiego rodzaju i osób prywatnych, takich jak marketingowcy treści, specjaliści SEO i nie tylko.

cennik

Możesz wybrać subskrypcje miesięczne lub płatne zgodnie z rzeczywistym użyciem, aby korzystać z zasobów zgodnie ze swoimi potrzebami. Ich wycena jest następująca:

  • Starter: BEZPŁATNY, 2 strony dziennie, 65 czeków/miesiąc
  • Intensywny: 13 USD miesięcznie, 40 stron dziennie, 1300 kontroli miesięcznie, wyszukiwania o wysokiej częstotliwości, wsparcie e-mail
  • Intensywne 4 tys.: 24 USD/miesiąc, 130 stron/dzień, 4000 czeków/miesiąc, wyszukiwanie o wysokiej częstotliwości, wsparcie e-mail
  • Intensywne 10 tys.: 58 USD/miesiąc, 333 strony/dzień, 10 000 czeków/miesiąc, wyszukiwania o wysokiej częstotliwości, wsparcie e-mail
  • Intensywne 20 000: 97 USD miesięcznie, 668 stron dziennie, 20 000 sprawdzeń miesięcznie, wyszukiwanie o wysokiej częstotliwości, wsparcie e-mail
  • Plany niestandardowe: skontaktuj się z ich sprzedażą

Dla firm mają trzy plany zaczynające się od 20 USD miesięcznie za 130 czeków dziennie i 4000 czeków miesięcznie z dodatkowymi funkcjami, takimi jak:

  • Dedykowany opiekun konta
  • Szkolenia i prezentacje
  • Wsparcie telefoniczne
  • Gwarancja 99% dyspozycyjności
  • Bezpieczne serwery
  • 2 miesiące BEZPŁATNEJ usługi dla planów rocznych

Wniosek

Monitorowanie konkurencji może pomóc Twojej marce na wiele sposobów poprzez poprawę strategii marketingowej i cenowej, kształtowanie produktów i usług oraz przyciąganie większej liczby klientów. W rezultacie możesz być świadkiem większego sukcesu marketingowego oraz lepszej sprzedaży i przychodów. Aby zaoszczędzić czas i wysiłek, możesz użyć narzędzi takich jak Visualping, aby uzyskać inteligencja konkurencyjna.