Jeśli używasz przeglądarki Microsoft Edge i chcesz zapisać kopię strony internetowej do wykorzystania w przyszłości, możesz łatwo „wydrukować” stronę do pliku PDF na platformach Windows 10 i Mac. Oto jak to zrobić.
Te instrukcje dotyczą komputerów z systemem Windows 10 i komputerów Mac z niewielkimi różnicami w wyglądzie graficznym.
Najpierw otwórz Edge i odwiedź stronę internetową, którą chcesz zapisać jako plik PDF. Znajdź przycisk wielokropka (trzy kropki wyrównane poziomo) w prawym górnym rogu okna i kliknij go.
Pojawi się menu. Wybierz „Drukuj”.
Pojawi się okno Drukuj zawierające podgląd tego, jak strona będzie wyglądać po zapisaniu jej jako pliku PDF. W menu „Drukarka” wybierz „Zapisz jako PDF”.
Jeśli chcesz zmienić orientację pliku PDF z pionowej (pionowej) na poziomą (poziomą), kliknij „Poziomo” w sekcji „Układ”.
A jeśli przeglądasz stronę internetową i widzisz, że wystarczy zapisać tylko kilka stron zamiast całego dokumentu, kliknij pole tekstowe i wpisz numer strony (lub zakres numerów stron), które chcesz zapisać .
Kiedy będziesz gotowy, kliknij przycisk „Zapisz” u dołu okna Drukuj.
Pojawi się okno dialogowe „Zapisz jako”. Przejdź do ścieżki na komputerze, w której chcesz zapisać plik PDF. W razie potrzeby możesz również zmienić nazwę pliku tutaj. Następnie kliknij „Zapisz”.
Po zamknięciu okna witryna zostanie zapisana jako plik PDF w wybranej lokalizacji. Aby to sprawdzić, przejdź do lokalizacji zapisywania, otwórz plik PDF i sprawdź, czy wygląda zgodnie z oczekiwaniami. Jeśli nie, możesz zmienić ustawienia w oknie Drukuj i spróbować ponownie.
Jeśli chcesz zapisać inne dokumenty jako pliki PDF do wykorzystania w przyszłości, możesz zapisać plik jako plik PDF w dowolnej aplikacji w systemie Windows 10 lub na komputerze Mac. W obu systemach operacyjnych proces opiera się na wbudowanej funkcji drukowania do formatu PDF, co jest naprawdę bardzo przydatne.