Nie tak dawno temu można było być pewnym, że produkty Apple, niezależnie czy chodzi o telefony, czy systemy operacyjne, będą działały bez zarzutu. Czas ten zdaje się minąć, zwłaszcza po odejściu Steve’a Jobsa. Obecnie najnowsze urządzenia Apple borykają się z licznymi problemami. Choć iPhone’y nie zapalają się same, ich funkcjonalność pozostawia wiele do życzenia. System iOS również zawiera wiele błędów oraz nietypowych problemów, szczególnie podczas współpracy z urządzeniami i oprogramowaniem spoza ekosystemu Apple. Przykładem tego jest sytuacja, gdy iPhone nie jest widoczny w Eksploratorze plików na systemie Windows. Użytkownicy iOS 10, którzy próbują podłączyć swoje urządzenia do komputerów z Windows 10, doświadczają tego problemu od dłuższego czasu. Ponieważ mamy do czynienia z produktami Apple i Microsoft, trudno wskazać winnego, ale oto szybka i prosta metoda naprawy.
Do przeprowadzenia tej naprawy będziesz potrzebował uprawnień administratora. Upewnij się, że masz pod ręką iPhone’a oraz kabel do transmisji danych. Istnieją dwie kwestie, które możesz spróbować rozwiązać.
Metoda 1
Podłącz swojego iPhone’a do komputera.
Otwórz Menedżera urządzeń i rozwiń sekcję „Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej”.
W tej sekcji powinieneś zobaczyć „Sterownik USB urządzenia mobilnego Apple”. Kliknij na niego dwukrotnie, aby otworzyć jego właściwości.
Przejdź do zakładki „Sterownik” i odinstaluj ten sterownik.
Odłącz iPhone’a, a następnie podłącz go ponownie. System Windows 10 automatycznie wyszuka i zainstaluje sterownik, co powinno rozwiązać problem.
Jeśli to rozwiązanie nie przyniesie efektów, spróbuj metody następnej.
Metoda 2
Odinstaluj program iTunes, a następnie zainstaluj go ponownie. Ściągnij najnowszą wersję iTunes ze strony Apple i zainstaluj ją.
Podłącz iPhone’a do komputera.
Otwórz Menedżera urządzeń i rozwiń sekcję „Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej”.
W tej sekcji znajdź „Sterownik USB urządzenia mobilnego Apple”, kliknij na niego dwukrotnie, aby otworzyć jego właściwości.
Przejdź do zakładki „Sterownik” i zaktualizuj sterownik.
Powyższe metody zakładają, że w systemie Windows nie masz zainstalowanych aplikacji, które modyfikują działanie Eksploratora plików oraz że posiadasz lub miałeś zainstalowaną najnowszą wersję iTunes na swoim komputerze.
Zaktualizowano: 8 grudnia 2020 r. O godzinie 1:20