Jak naprawić awarię czarnej kropki na iOS

Nie można było przewidzieć, jakie problemy związane z kodowaniem Unicode pojawią się na urządzeniach iPhone. Choć trudno to było przewidzieć, nowy błąd może prowadzić do awarii aplikacji na systemie iOS. Na początku roku wystąpił problem z postacią telugu, który powodował zawieszanie aplikacji do przesyłania wiadomości oraz w niektórych przypadkach prowadził do zapętlenia iPhone’a. Nowy błąd Unicode objawia się w postaci małej czarnej kropki – jeśli zostanie wysłana do użytkowników iOS z wersjami 11.3 i 11.4, spowoduje awarię aplikacji. Problem ten dotyczy każdej aplikacji do wiadomości. Jeśli doświadczyłeś tej awarii, poniżej znajdziesz sposób na jej naprawienie i przywrócenie funkcjonalności problematycznej aplikacji.

Jak naprawić awarię czarnej kropki

Aby iOS nie próbował wyświetlić wiadomości z czarną kropką, musisz najpierw uzyskać dostęp do tej wiadomości poza ekranem. Jeśli aplikacja jest zablokowana, powinieneś wrócić na ekran główny. Możesz to zrobić, naciskając przycisk główny lub, w przypadku iPhone’a X, przesuwając palcem w górę z dolnej krawędzi ekranu. Jeśli ta metoda nie działa, wywołaj Siri, a następnie użyj przycisku głównego, aby wrócić do ekranu głównego. Następnie zamknij aplikację, która sprawia problemy, usuwając ją z listy ostatnio używanych aplikacji.

Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie wątku wiadomości, aby po ponownym otwarciu aplikacji wiadomość z czarną kropką nie była ładowana. Możesz to zrobić, wywołując Siri i prosząc o wysłanie kilku wiadomości do kontaktu, który wysłał ci problematyczną wiadomość. Upewnij się, że wysłałeś co najmniej pięć lub osiem wiadomości, aby przesuń czarną kropkę dalej w wątku. Po wykonaniu tych kroków otwórz aplikację wiadomości, która powinna załadować się bez problemów.

Następnie wróć do ekranu głównego aplikacji wiadomości, przesuń palcem w lewo na kontakcie, który wysłał ci czarną kropkę, i usuń ten wątek konwersacji. Jeśli problem dotyczy innej aplikacji, skorzystaj z Siri, aby wysłać wiadomość przez tę aplikację, mówiąc: „Hej Siri, wyślij wiadomość do [kontakt] za pomocą [nazwa aplikacji]”. Jeżeli twój iPhone obsługuje 3D Touch, sprawdź, czy dostępne są opcje umożliwiające utworzenie nowej wiadomości. Aplikacja jest nadal funkcjonalna, jednak jeśli ją otworzysz, wystąpi zawieszenie. Problem nie tkwi w samej aplikacji, a w systemie iOS 11, który ma kłopoty z obsługą otrzymanej postaci.

Po rozwiązaniu problemu warto skontaktować się z osobą, która wysłała ci tę wiadomość, i skorzystać z funkcji blokowania, aby uniknąć dalszych problemów, dopóki Apple nie wprowadzi odpowiedniej poprawki.


newsblog.pl