Jak naprawić pobieranie w kolejce na Androida

Android jest jednym z najczęściej używanych systemów operacyjnych niż iOS. Tak więc, jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy z Androidem, wpłynie to na wszystkich użytkowników Androida, co będzie częstym problemem. Jednak prawie każdy typowy problem z Androidem można bardzo łatwo rozwiązać w zależności od konsekwencji napotkanego problemu i tego, jak wcześniej go znalazłeś. Jednym z typowych problemów, z którymi możesz się spotkać, są aplikacje czekające na pobranie. Co więc oznacza kolejka podczas pobierania? Aplikacje i ich aktualizacje ze Sklepu Play są bardzo ważne, aby zapewnić Twoje bezpieczeństwo i zapobiec wszelkim błędom aplikacji. Ale co, jeśli Twoje pliki do pobrania są w kolejce na Androida? Ryzykowne, prawda? Nie martw się! W tym przewodniku dowiesz się, jak naprawić pobieranie w kolejce na Androida. Więc czytaj dalej artykuł.

Jak naprawić pobieranie w kolejce na Androida

Urządzenia z Androidem korzystają z domyślnej aplikacji Sklep Play do pobierania aplikacji i ich aktualizacji. Ale gdy Sklep Play nie zaktualizuje twoich aplikacji, musisz poszukać, jak naprawić pobieranie w kolejce na Androida. Pobieranie w kolejce Android oznacza, że ​​wszystkie oczekujące aktualizacje aplikacji nie mogą być dalej pobierane i instalowane, w rzeczywistości nic nie robi! Czasami może pojawić się komunikat o błędzie lub powiadomienie dotyczące problemu. Oto kilka powodów, dla których aplikacje czekają na pobranie problemów.

  • Twoja kolejka pobierania jest duża
  • Połączenie internetowe nie jest stabilne
  • Uszkodzone dane i pamięć podręczna w Sklepie Play
  • Nieaktualny Sklep Play
  • Nieaktualny system operacyjny Android
  • Twój telefon nie ma wystarczającej ilości miejsca, aby zainstalować aktualizacje
  • Dowolna typowa usterka na koncie Google
  • System operacyjny Android nie jest kompatybilny

W tej sekcji poznasz kilka skutecznych kroków rozwiązywania problemów, które pomogą rozwiązać problem z kolejką pobierania plików z Androidem za pomocą prostych kliknięć na Twoim Androidzie. Postępuj zgodnie z instrukcjami na urządzeniu, aby osiągnąć doskonałe wyniki.

Uwaga: ponieważ smartfony nie mają tych samych opcji ustawień i różnią się one w zależności od producenta, dlatego przed zmianą jakichkolwiek ustawień upewnij się, że są prawidłowe. Wspomniane kroki zostały wykonane na telefonie Redmi.

Metoda 1: Podstawowe metody rozwiązywania problemów

1. Uruchom ponownie urządzenie z Androidem

Najprostszą odpowiedzią na to, jak naprawić kolejkę pobierania w przypadku problemu z Androidem, jest ponowne uruchomienie Androida. Ponowne uruchomienie systemu Android wyczyści całą pamięć tymczasową wraz z wszelkimi problemami technicznymi. Pomoże to w łatwym rozwiązaniu omawianego problemu. Postępuj zgodnie z instrukcją.

1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania na swoim Androidzie.

2. Na następnym ekranie dotknij Uruchom ponownie.

Uwaga: Możesz także stuknąć opcję Wyłącz. Gdy to zrobisz, musisz ponownie przytrzymać przycisk zasilania, aby włączyć urządzenie.

3. Po ponownym uruchomieniu Androida sprawdź, czy udało Ci się pobrać aktualizacje ze Sklepu Play.

2. Zamknij kolejkę pobierania

Jeśli nie masz pewności, co oznacza kolejka podczas pobierania, po prostu przejdź do Sklepu Play i sprawdź, ile aplikacji jest nadal w pętli, aby zainstalować aktualizacje. Jeśli w kolejce jest wiele aplikacji, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zamknąć kilka lub wszystkie kolejki pobierania, ponieważ zmniejszy to zasoby internetowe wymagane przez Sklep Play do aktualizacji aplikacji. To kolejny powszechny hack, który pomaga rozwiązać omawiany problem. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Stuknij w Sklep Play na ekranie głównym.

2. Teraz dotknij ikony swojego profilu w prawym górnym rogu ekranu.

3. Następnie dotknij Zarządzaj aplikacjami i urządzeniem.

4. Teraz dotknij opcji Aktualizacje dostępne.

5. Następnie dotknij symbolu X, aby zamknąć aktualizacje lub dotknij Anuluj wszystko, jak pokazano poniżej.

Możesz spróbować zainstalować aktualizacje pojedynczo po zamknięciu kolejki pobierania.

3. Włącz sieć

Jeśli połączenie sieciowe nie jest stabilne lub połączenie danych zostało przez pomyłkę wyłączone, nie możesz zainstalować najnowszych aktualizacji ze Sklepu Play. Sprawdź, czy możesz zainstalować jakieś aplikacje lub przeglądać cokolwiek w Internecie. Jeśli nie uzyskałeś żadnych wyników, połączenie sieciowe nie jest stabilne. W takim przypadku upewnij się, że dane są włączone, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Uwaga: Jeśli korzystasz z usługi VPN, wyłącz ją i sprawdź, czy jak naprawić pobieranie w kolejce na Androida działa, czy nie.

1. Stuknij ikonę Ustawienia na ekranie głównym.

2. Następnie dotknij opcji Karty SIM i sieci komórkowe, jak pokazano.

3. Teraz włącz opcję Dane mobilne, jak pokazano.

4. Jeśli jesteś poza swoim regionem geograficznym, ale nadal chcesz korzystać z sieci, stuknij Ustawienia zaawansowane, jak pokazano.

Uwaga: Po włączeniu międzynarodowego roamingu danych operator pobierze dodatkową opłatę.

5. Następnie wybierz Roaming międzynarodowy i zmień ustawienie na Zawsze, jak pokazano.

6. Teraz dotknij Roaming danych.

7. Teraz stuknij Włącz, jeśli pojawi się monit.

Teraz sprawdź, czy udało Ci się naprawić problem z pobieraniem w kolejce na Twoim Androidzie. Jeśli nie, postępuj zgodnie z poniższymi metodami.

Metoda 2: Włącz dane w tle

Pomimo włączenia komórkowej transmisji danych musisz włączyć korzystanie z danych w tle, aby telefon korzystał z połączenia internetowego nawet w trybie oszczędzania danych. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby naprawić problem z kolejką pobierania plików z Androidem.

1. Przejdź do aplikacji Ustawienia.

2. Następnie dotknij Aplikacje.

3. Następnie dotknij Zarządzaj aplikacjami, a następnie Sklep Google Play, jak pokazano.

4. Następnie stuknij w Ograniczone użycie danych.

5. Teraz dotknij zarówno Wi-Fi i Dane mobilne (SIM 1) oraz Dane mobilne (SIM 2), jeśli korzystasz z dwóch kart SIM.

6. Na koniec dotknij OK.

Metoda 3: Wyczyść pamięć podręczną Sklepu Play

Wyczyszczenie uszkodzonej pamięci podręcznej ze Sklepu Play to niesamowity początek rozwiązywania problemów z aplikacjami czekającymi na pobranie. Chociaż pamięć podręczna przechowuje pliki tymczasowe na twoim Androidzie, przez kilka dni mogą one ulec uszkodzeniu i powodować kilka problemów, takich jak omawiany. Aby rozwiązać ten problem, możesz wyczyścić wszystkie pliki pamięci podręcznej aplikacji na telefonie komórkowym z systemem Android. Wykonaj poniższe czynności, aby wyczyścić pamięć podręczną ze Sklepu Play.

1. Przejdź do ekranu głównego i dotknij ikony Ustawienia.

2. Następnie dotknij Aplikacje.

3. Teraz dotknij Zarządzaj aplikacjami > Sklep Google Play.

4. Następnie dotknij Przechowywanie.

5. Następnie dotknij Wyczyść dane, a następnie Wyczyść pamięć podręczną, jak pokazano.

6. Możesz także stuknąć Wyczyść wszystkie dane, jeśli chcesz wyczyścić wszystkie dane Sklepu Google Play.

Na koniec sprawdź, czy możesz pobrać aktualizacje ze sklepu Google Play.

Metoda 4: Wymuś zatrzymanie Sklepu Google Play

Zamknięcie Sklepu Google Play i wymuszenie jego zamknięcia to zupełnie inna sprawa. Gdy wymusisz zamknięcie aplikacji, wszystkie aplikacje działające w tle zostaną zamknięte. Tak więc następnym razem, gdy otworzysz Sklep Play, musisz uruchomić wszystkie programy od zera. Wykonaj poniższe kroki, aby rozwiązać problem z kolejkowaniem pobierania w systemie Android.

1. Przejdź do aplikacji Ustawienia, tak jak poprzednio.

2. Teraz dotknij Aplikacje.

3. Następnie dotknij Zarządzaj aplikacjami, a następnie Sklep Google Play, jak pokazano.

4. Następnie dotknij opcji Wymuś zatrzymanie, która znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu, jak pokazano.

5. Na koniec, jeśli pojawi się monit, dotknij OK (jeśli istnieje).

Teraz ponownie uruchom Sklep Google Play i sprawdź, czy możesz rozwiązać problem kolejki podczas pobierania.

Metoda 5: Zaktualizuj Sklep Google Play

Sklep Play to medium, na którym musisz zainstalować aktualizacje dla wszystkich aplikacji. Ale czy możesz zaktualizować sam Sklep Play? Tak, na pewno. Musisz upewnić się, że Twój Sklep Play jest zaktualizowany do najnowszej wersji, aby naprawić problemy z Androidem w kolejce do pobrania. Aktualizowanie Sklepu Play różni się od zwykłego sposobu aktualizowania wszystkich innych aplikacji. Oto kilka instrukcji instalowania aktualizacji Sklepu Play.

1. Stuknij w Sklep Play na ekranie głównym, tak jak wcześniej.

2. Teraz dotknij ikony swojego profilu w prawym górnym rogu ekranu.

3. Następnie dotknij Ustawienia.

4. Teraz przewiń w dół i dotknij Informacje.

5. Następnie stuknij Aktualizuj Sklep Play zgodnie z ilustracją.

5A. Jeśli są jakieś aktualizacje, poczekaj, aż aplikacja zostanie zaktualizowana.

5B. W przeciwnym razie pojawi się monit, że Sklep Google Play jest aktualny. Teraz dotknij Zrozumiałem i przejdź do następnej metody.

Metoda 6: Zaktualizuj system operacyjny Android

Możesz rozwiązać problem z kolejkowaniem pobierania w systemie Android, aktualizując system operacyjny Android. Możesz zaktualizować system Android za pomocą danych mobilnych lub Wi-Fi. Aktualizacja systemu operacyjnego Android pomoże naprawić wszystkie błędy i błędy związane z dowolnymi aplikacjami. Jeśli nie wiesz, jak zaktualizować Androida, zapoznaj się z naszym przewodnikiem 3 sposoby sprawdzania aktualizacji na telefonie z Androidem.

Po zaktualizowaniu systemu operacyjnego Android sprawdź, czy możesz rozwiązać problem z kolejką pobierania aplikacji.

Metoda 7: Wyczyść miejsce w sklepie

Aby zainstalować najnowsze aktualizacje na Twoim Androidzie, Twój telefon musi mieć odpowiednią ilość miejsca. Jeśli nie ma już miejsca na nowe aktualizacje, napotkasz problemy z aplikacjami czekającymi na pobranie, sprawdź rzadko używane lub nieużywane aplikacje na Androida i usuwaj aplikacje za pośrednictwem Sklepu Google Play lub pamięci telefonu. Możesz także zarządzać pamięcią masową na swoim Androidzie, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Uruchom Menedżera plików na swoim urządzeniu z Androidem.

2. Teraz stuknij ikonę z trzema liniami w lewym górnym rogu ekranu.

3. Teraz dotknij opcji Głębokie czyszczenie, jak pokazano.

4. Teraz stuknij Wyczyść teraz odpowiadającą kategorii, przez którą chcesz zwolnić trochę miejsca.

5. Teraz wybierz wszystkie niepotrzebne pliki i dotknij Usuń wybrane pliki, jak pokazano.

6. Teraz potwierdź monit, dotykając OK i uruchom ponownie telefon. Następnie sprawdź, czy udało Ci się naprawić pliki do pobrania w kolejce Androida.

Uwaga: jeśli masz wiele plików i folderów w jednym folderze, możesz zmienić lokalizacje plików. W ten sposób możesz zmniejszyć zajmowaną przestrzeń pod pojedynczym folderem, co pomaga poprawić wydajność telefonu. Możesz także zwolnić miejsce na telefonie, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym zwalniania i zarządzania pamięcią telefonu.

Metoda 8: Uruchom skanowanie złośliwego oprogramowania

Złośliwe pliki i błędy w Twoim Androidzie mogą sprawić Ci kłopot z tym, co oznacza kolejka podczas pobierania pytania. Upewnij się, czy ostatnio pobrałeś jakieś pliki APK lub zainstalowałeś nowe aplikacje. Jeśli tak, odinstaluj aplikacje i sprawdź, czy problem został rozwiązany. Możesz także spróbować zainstalować aplikację antywirusową i uruchomić skanowanie w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania, aby upewnić się, że Twoje urządzenie jest bezpieczne.

Przeczytaj nasz przewodnik 10 najlepszych darmowych programów antywirusowych dla systemu Android, aby dowiedzieć się, którą aplikację wybrać i jak z niej korzystać. Oto kilka instrukcji uruchamiania skanowania złośliwego oprogramowania w systemie Android przy użyciu aplikacji innej firmy.

1. Uruchom Sklep Play na swoim telefonie z Androidem.

2. Teraz wyszukaj dowolne oprogramowanie antywirusowe, jak pokazano.

3. Następnie dotknij przycisku Instaluj.

4. Poczekaj na zakończenie instalacji i dotknij Otwórz, aby uruchomić aplikację.

Uwaga: kroki skanowania urządzenia z systemem Android mogą się różnić w zależności od używanego oprogramowania. Przykładem jest Avast Antivirus – Skanuj i usuwaj wirusy, Cleaner. Postępuj zgodnie z instrukcjami zgodnie z oprogramowaniem.

5. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie w aplikacji i wybierz opcję Ochrona zaawansowana (wymaga subskrypcji) lub Ochrona podstawowa (bezpłatna).

6. Następnie dotknij ROZPOCZNIJ SKANOWANIE.

7. W następnym monicie zezwól lub nie zezwalaj na monit o zezwolenie na skanowanie plików w urządzeniu.

Uwaga: w tej aplikacji, jeśli odmówisz dostępu, przeskanowane zostaną tylko Twoje aplikacje i ustawienia, a nie uszkodzone pliki.

8. Poczekaj, aż aplikacja całkowicie przeskanuje urządzenie, a po zakończeniu rozwiąż wykryte zagrożenia, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

9. Spowoduje to usunięcie uszkodzonych plików lub zagrożeń z urządzenia z systemem Android, dzięki czemu możesz bez problemu instalować aktualizacje ze Sklepu Play.

Metoda 9: Wybierz protokół roamingu IPv4/IPv6 APN

Jeśli wszystkie powyższe metody nie pomogą Ci rozwiązać problemu z kolejkowaniem pobierania w systemie Android, możesz zmienić nazwy punktów dostępu, aby dostosować ustawienia internetowe. Oto kilka instrukcji, jak zmienić ustawienia APN na IPv4/IPv6 APN Roaming Protocol.

1. Zamknij wszystkie aplikacje działające w tle w systemie Android.

2. Teraz przejdź do Ustawień.

3. Następnie dotknij opcji Karty SIM i sieci komórkowe.

4. Tutaj wybierz kartę SIM, z której korzystasz z danych mobilnych.

5. Następnie dotknij Nazwy punktów dostępu.

6. Teraz dotknij symbolu strzałki obok Internetu.

7. Na ekranie Edytuj punkt dostępu przewiń w dół i dotknij Protokół roamingu APN.

8. Następnie wybierz IPv4/IPv6 zgodnie z ilustracją i zapisz zmiany.

Twoje połączenie sieciowe może być tymczasowo wyłączone. Poczekaj, aż połączenie danych zostanie przywrócone i spróbuj pobrać aktualizacje ze Sklepu Play.

Metoda 10: Włącz oszczędzanie danych

Czasami każda wstępnie zainstalowana aplikacja w telefonie może powodować problemy z aplikacjami oczekującymi na pobranie. Musisz sprawdzić, czy jakiekolwiek aplikacje zakłócają proces pobierania ze Sklepu Play. Można to zrobić, rozpoczynając pobieranie wszystkich oczekujących aplikacji w kolejce po włączeniu oszczędzania danych na Androidzie. Jeśli nie widzisz strzałki z symbolem pobierania, problem dotyczy Google. Następnie musisz wyłączyć ustawienie Ograniczone użycie danych (patrz Metoda 4) dla każdej aplikacji, która nie pokazuje strzałki pobierania.

Jeśli widzisz jakąkolwiek aplikację z działającą strzałką pobierania, odinstaluj ją, jeśli wydaje się to konieczne.

1. Opuść szufladę powiadomień na urządzeniu z Androidem.

2. Teraz dotknij ustawienia Oszczędzanie baterii, aby je włączyć.

3. Teraz przejdź do Sklepu Play i dotknij przycisku Aktualizuj wszystko.

4A. Jeśli widzisz przycisk strzałki pobierania działający dla dowolnych aplikacji, jest to winowajcą. Odinstaluj go.

4B. Jeśli nie widzisz przycisku pobierania żadnej strzałki, wyłącz ustawienie Ograniczone użycie danych. Aby to zrobić, zapoznaj się z metodą 4.

Po upewnieniu się, że opcja oszczędzania baterii jest wyłączona, sprawdź, czy problem z aplikacjami oczekującymi na pobranie został rozwiązany teraz, czy nie.

Metoda 11: Ponownie dodaj konta

Jeśli żadna z metod opisanych w tym artykule nie pomoże Ci rozwiązać problemów z pobieraniem w kolejce w przypadku problemów z Androidem, możesz spróbować ponownie dodać swoje konto Google. Pomoże Ci to rozwiązać wszystkie problemy związane z Twoim kontem. Oto kilka instrukcji, jak ponownie dodać konto Google.

1. Uruchom Ustawienia na swoim urządzeniu.

2. Przewiń w dół ekran Ustawienia i stuknij Konta i synchronizacja, jak pokazano.

3. Teraz dotknij Google, a następnie opcji Więcej, jak pokazano.

4. Teraz dotknij Usuń konto u dołu ekranu i potwierdź dowolny monit.

5. Na koniec ponownie dodaj swoje konto Google do urządzenia i sprawdź, czy rozwiązałeś problem z kolejkowaniem podczas pobierania.

Metoda 12: Zainstaluj ponownie Sklep Google Play

Najprawdopodobniej rozwiążesz problem z Androidem w kolejce pobierania, dodając ponownie swoje konto Google. Jeśli nie, musisz odinstalować Sklep Google Play i zainstalować go ponownie po ponownym uruchomieniu urządzenia. Oto kilka instrukcji, jak ponownie zainstalować Sklep Google Play.

Uwaga: chociaż ponowna instalacja Sklepu Google Play nie usuwa domyślnej aplikacji z katalogu głównego, aplikacja zostanie zastąpiona wersją fabryczną. Nie spowoduje to usunięcia istniejących aplikacji.

1. Przejdź do aplikacji Ustawienia.

2. Następnie dotknij Aplikacje.

3. Następnie dotknij Zarządzaj aplikacjami, a następnie Sklep Google Play, jak pokazano.

4. Teraz dotknij Odinstaluj aktualizacje, jak pokazano.

Uwaga: gdy to zrobisz, wszystkie aktualizacje aplikacji systemowej Androida zostaną odinstalowane.

5. Teraz potwierdź monit, dotykając OK.

6. Poczekaj, aż wszystkie aktualizacje zostaną odinstalowane. Teraz Sklep Play zostanie przywrócony do wersji fabrycznej.

7. Postępuj zgodnie z metodą 7, aby zaktualizować swój Sklep Play.

Po zaktualizowaniu aplikacji sprawdź, czy możesz zainstalować aktualizacje aplikacji na Androida. Jeśli jednak nie możesz rozwiązać problemu, skontaktuj się z pomocą administratora Google Workspace.

Metoda 13: Przywracanie ustawień fabrycznych

Jeśli żadna z metod nie pomogła Ci rozwiązać problemu z kolejką podczas pobierania, musisz spróbować przywrócić ustawienia fabryczne Androida. Ale zawsze pamiętaj, że musisz zresetować telefon, dopóki nie jest to bardzo konieczne, ponieważ usuwa wszystkie twoje dane.

Uwaga: przed przywróceniem ustawień fabrycznych Androida musisz wykonać kopię zapasową wszystkich swoich danych. Jeśli nie wiesz, jak wykonać kopię zapasową systemu Android, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Tworzenie kopii zapasowej danych telefonu z Androidem.

Aby przywrócić ustawienia fabryczne telefonu komórkowego, przeczytaj i zastosuj kroki opisane w naszym przewodniku Jak mocno zresetować dowolne urządzenie z Androidem.

***

Mamy nadzieję, że ten przewodnik był pomocny i że nauczyłeś się, jak naprawić pobieranie w kolejce na Androida. Zachęcamy do kontaktu z nami w sprawie zapytań i sugestii za pośrednictwem poniższej sekcji komentarzy. Daj nam znać, który temat chcesz, abyśmy zgłębili w następnej kolejności.